Ухвала
від 07.12.2020 по справі 686/11878/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 686/11878/20

Провадження № 1-кс/686/14623/20

УХВАЛА

Іменем України

7 грудня 2020 року м. Хмельницький

Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , підозрюваних ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , захисника ОСОБА_9 , розглянувши в судовому засіданні в залі суду, клопотання слідчого Першого слідчого відділу слідчого управління територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_4 , погоджене з прокурором, про продовження строку досудового розслідування, у кримінальному провадженні №42020060000000027 від 23.04.2020 року за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.1 ст.364, ч. 2 ст. 364 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

04.12.2020 року слідчий Першого слідчого відділу слідчого управління територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_4 звернувся до слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області з клопотанням погодженим з заступником керівника Житомирськ5ої обласної прокуратури ОСОБА_10 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному провадженні №42020060000000027 від 23.04.2020 року за ознакамикримінального правопорушенняпередбаченого ч.1ст.364,ч.2ст.364КК України до шести місяців, оскільки закінчити досудове розслідування у вказаному кримінальному провадженні в чотиримісячний строк, який в цьому випадку спливає 09.12.2020 року неможливо, внаслідок особливої складності даного кримінального провадження, що зумовлено обсягом та специфікою процесуальних дій, необхідних для здійснення досудового розслідування, призначення необхідних експертиз, проведення тимчасових доступів, допитів посадових осіб, тощо.

В обґрунтування даного клопотання слідчим зазначено, що у провадженні Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому, здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42020060000000027 від 23.04.2020 року за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.1 ст.364, ч. 2 ст. 364 КК України,-

Досудовим розслідуванням встановлено, що співробітники митного посту «Житомир-Центральний» Житомирської митниці ДФС ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 зловживаючи своїм службовим становищем, усвідомлюючи протиправність своїх дій, всупереч інтересам служби, діючи умисно, в інтересах посадових осіб ТОВ «Домінант-Трейдер» (ЄДРПОУ 40762719, м. Житомир, вул. Львівська, 11, кв. 32) здійснили митне оформлення транспортних засобів на підставі товаро супровідних документів, які містять недостовірні дані стосовно року виробництва автомобіля, чим спричинили шкоди охоронюваним законом державним інтересам.

Зокрема, головним державним інспектор митного поста № 1 «Житомир» Житомирської митниці ДФС ОСОБА_8 в ході митного оформлення МД UA101070/2018/015659зловживаючи службовимстановищем,усвідомлюючи протиправністьсвоїх дій,умисно не дотримано положення пунктів 4, 5 розділу VIIПорядку здійснення аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.07.2015 № 684, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21 серпня 2015 р. за № 1021/27466; не вжито заходів, передбачених розділами 2, 5 Методичних рекомендацій щодо роботи посадових осіб органів доходів і зборів з аналізу, виявлення та оцінки ризиків при здійсненні контролю за правильністю визначення митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України, затверджених Наказом ДФС від 11 вересня 2015 року № 689; порушено вимоги п.п.2.2.29.15, 2.2.31.27 та 2.2.33.4 Положення про Відділ митного оформлення, затвердженого в.о. начальника Житомирської митниці ОСОБА_11 ( обл.№158/4.10-2016 від 18.11.16); не дотримано положення п.п. 1.4, 2.4.10 та 2.16.6 Посадової інструкції.

В результаті здійснення митного оформлення, головним державним інспектором ОСОБА_8 , МД UA101070/2018/015659 спричинено збитки Державі в розмірі 169709,34 грн., що в 192 рази (169 709, 34 : 881) перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, що є істотною шкодою.

09липня 2020року ОСОБА_8 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.364 КК України, тобто в умисному з метою одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило істотну шкоду охоронюваним законом державним інтересам.

Головним державним інспектором митного поста № 1 «Житомир» Житомирської митниці ДФС ОСОБА_5 в ході митного оформлення митних декларацій №№ UA101070/2017/007119, UA101070/2017/008246 та UA101070/2017/012572 зловживаючи службовим становищем, усвідомлюючи протиправність своїх дій, умисно не дотримано положення 4, 5 розділу VIIПорядку здійснення аналізу та оцінки ризиків, розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.07.2015 № 684, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21 серпня 2015 р. за № 1021/27466, не вжито заходів, передбачених розділами 2, 5 Методичних рекомендацій щодо роботи посадових осіб органів доходів і зборів з аналізу, виявлення та оцінки ризиків при здійсненні контролю за правильністю визначення митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України, затверджених Наказом ДФС від 11 вересня 2015 року № 689; а також порушено вимоги п.п.2.2.29.15, 2.2.31.27 та 2.2.33.4 Положення про Відділ митного оформлення, затвердженого в.о. начальника Житомирської митниці ОСОБА_11 ( обл.№158/4.10-2016 від 18.11.16).

В результаті здійснення митного оформлення ОСОБА_5 митних декларацій№№ UA101070/2017/007119,UA101070/2017/008246та UA101070/2017/012572 спричинено збитки Державі в розмірі 571294,50 гривень, що в 714 разів (571 294, 50 : 800) перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, що є тяжкими наслідками.

09липня 2020року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.364 КК України, тобто в умисному з метою одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Головним державним інспектором митного поста № 1 «Житомир» Житомирської митниці ДФС ОСОБА_7 під час оформлення МД UA101070/2018/005428, UA101070/2018/013198, UA101070/2018/014238, UA101070/2018/014777, UA101070/2018/014886, UA101070/2018/014950, UA101070/2018/016650, UA101070/2018/017230, UA101070/2018/005704, UA101070/2018/014985, зловживаючи службовим становищем, усвідомлюючи протиправність своїх дій, умисно не здійснив повного виконання митних формальностей (код 000) та не фіксування інформації про причини їх не виконання, а також не вжито, передбачених розділами 2, 5 Методичних рекомендацій, заходів щодо перевірки за допомогою інформації з доступних джерел мережі Інтернет даних про рік виробництва заявленого до митного оформлення ТЗ, чим порушено вимоги п.п. 2.2.29.15, 2.2.31.27 та 2.2.33.4 Положення про ВМО, п.п. 1.4, 2.4.10 та 2.16.6 Посадової інструкції.

Зокрема, відповідно до Висновку судової експертизирозмір збитків,спричинений Державіголовним державнимиінспекторами відділумитного оформлення№ 1митного посту«Житомир-Центральний»Житомирської митниціДФС ОСОБА_7 в ходімитного оформленнявищевказаних митнихдекларацій становить1940318,02гривень, що в 2202 рази (1940 318, 02: 881) перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, що є тяжкими наслідками.

09липня 2020року ОСОБА_7 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.364 КК України, тобто в умисному з метою одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Головний державний інспектор митного поста № 1 «Житомир» Житомирської митниці ДФС ОСОБА_6 під час оформлення МД UA101070/2018/009166, UA101070/2018/011116, UA101070/2018/014746, UA101070/2018/014823, UA101070/2018/014919, UA101070/2018/010616, UA101070/2018/025663, зловживаючи службовим становищем, усвідомлюючи протиправність своїх дій, умисно не здійснив повного виконання митних формальностей (код 000) та не фіксування інформації про причини їх не виконання, а також не вжито, передбачених розділами 2, 5 Методичних рекомендацій, заходів щодо перевірки за допомогою інформації з доступних джерел мережі Інтернет даних про рік виробництва заявленого до митного оформлення ТЗ, чим порушено вимоги п.п. 2.2.29.15, 2.2.31.27 та 2.2.33.4 Положення про ВМО, п.п. 1.4, 2.4.10 та 2.16.6 Посадової інструкції.

Зокрема, відповідно до Висновку судової експертизирозмір збитків,спричинений Державіголовним державнимиінспекторами відділумитного оформлення№ 1митного посту«Житомир-Центральний»Житомирської митниціДФС ОСОБА_6 в ходімитного оформленнявищевказаних митнихдекларацій становить1059361,43гривень, що в 1202 рази (1059 361, 43: 881) перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, що є тяжкими наслідками.

09липня 2020року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.364 КК України, тобто в умисному з метою одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи, використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Під час досудового розслідування встановлено достатньо доказів, які дають підстави підозрювати ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 вчиненні ними вищевказаних кримінальних правопорушень. Такі обставини підтверджуються наступними матеріалами кримінального провадження:

-рапортом про виявлений злочин від 21.04.2020 ;

-матеріалами отриманими під час тимчасового доступ до речей та документів, а саме кримінального провадження №32020060000000003 від 30.01.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст.212 КК України;

-висновком за результатами проведення судової економічної експертизи №94 від 15.06.2020 та іншими матеріалами кримінального провадження

-матеріалами отриманими під час тимчасового доступ до речей та документів, а саме АСМО «Інспектор».

- в цілому переліченими вище та усіма іншими матеріалами досудового розслідування у кримінальному провадженні. Таким чином, ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 обґрунтовано підозрюються у вчиненні тяжкого кримінального правопорушення, за вчинення якого, у разі визнання їх судом винуватими, їм загрожує покарання у виді позбавлення волі строком від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від п`ятисот до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

ОСОБА_8 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення середньої тяжкості, за вчинення якого, в разі визнання судом останнього винуватим, йому загрожує покарання у виді арешту строком до шести місяців або обмеженням волі строком до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років із штрафом від двохсот п`ятдесяти до семисот п`ятдесяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Пунктом 2 абзацу 3 частини 1 статті 219 КПК України передбачено, що досудове розслідування повинно бути закінчено протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину.

Однак, у зв`язку із неможливістю закінчити досудове розслідування протягом двох місяців з дня повідомлення ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, ухвалою слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 05.11.2020, постановленою за клопотанням сторони обвинувачення, строк досудового розслідування продовжено до п`яти місяців.

Водночас, закінчити досудове розслідування у вказаному кримінальному провадженні в чотиримісячний строк, який спливає 09.12.2020 також не представляється за можливе, внаслідок особливої складності даного кримінального провадження, що зумовлено обсягом та специфікою процесуальних дій, необхідних для здійснення досудового розслідування, проведення тимчасових доступів, допитів посадових осіб, кількістю підозрюваних, тощо.

Зокрема, серед іншого в період з 05.11.2020 по даний час у кримінальному провадженні:

-з метою перевірки показань наданих підозрюваними,на підставі тимчасового доступу до речей та документів вилучено інформацію з АСМО «Інспектор», встановлено документи, які надавалися ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 при оформленні митних декларацій ТОВ «Домінант-Трейдер»;

-проведено огляд документів вилучених, надавалися ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 при оформленні митних декларацій ТОВ «Домінант-Трейдер`з АСМО «Інспектор»;

-оглянуто інформацію по мобільним терміналам ПрАТ «Київстар», якими користувалися ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 ;

-оглянуто інформацію з АСМО «Інспектор» та встановлено хронологію перевірки ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 митних декларацій ТОВ «Домінант-Трейдер»;

-на підставі тимчасового доступу до речей та документів отримано протоколи про порушення митних правил складених на керівника ТОВ «Домінант-Трейдер» (ЄДРПОУ 40762719, м. Житомир, вул. Львівська, 11, кв. 32) ОСОБА_12 за результатами перевірки митного поста «Житомир»;

-отримано інформацію та копії документів, щодо проведення навчань, семінарів та за участю ОСОБА_5 , ОСОБА_8 , ОСОБА_7 та ОСОБА_6 , на яких останнім доводились вимоги алгоритму вчинення дій при здійсненні митного контролю та виконання митних формальностей за результатами застосування СУР у АСМО, доведення останнім форм документів, які повинні братися до уваги при оформленні імпортованих транспортних засобів, зокрема технічні документи на автомобіль (брифи) тощо, на підставі тимчасового доступу в АСМО «Інспектор» отримати копії усіх наявних в системі документів по усім вищеперерахованим митним деклараціям, у тому числі супроводжуючим їх документам, допитати у якості спеціалістів або свідків працівників митного посту «Житомир» Київської митниці Держмитслужби з приводу повноти вжитих підозрюваними заходів під час оформлення вищевказаних митних декларацій, зокрема згідно ризиків та формальностей, які видавала система під час опрацювання відповідних декларацій;

-отримано характеризуючі дані щодо ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 .

Слідчий та прокурор в судовому засіданні підтримали клопотання, підозрювані та їх захисник заперечили проти задоволення клопотання.

Заслухавши думку учасників процесу, дослідивши надані матеріали приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню.

09.07.2020 року ОСОБА_5 вручено письмове повідомлення про підозру у вчиненні ним кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України.

09.07.2020 року ОСОБА_7 вручено письмове повідомлення про підозру у вчиненні ним кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України.

09.07.2020 року ОСОБА_6 вручено письмове повідомлення про підозру у вчиненні ним кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 364 КК України.

09.07.2020 року ОСОБА_8 вручено письмове повідомлення про підозру у вчиненні ним кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 364 КК України.

Ухвалою слідчого судді Хмельницького міськрайонного суду від 05.11.2020 року строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42020060000000027 від 23.04.2020 року було продовжено до п`яти місяців.

Строк досудового слідства у кримінальному провадженні завершується 09.12.2020 року, однак, завершити досудове розслідування до вказаного строку не представляється можливим, внаслідок особливої складності даного кримінального провадження, що зумовлено обсягом та специфікою процесуальних дій, необхідних для здійснення досудового розслідування, встановлення усіх обставини, що мають значення для досудового розслідування .

Зокрема, у даному кримінальному проваджені ще необхідно: допитати працівників Київської митниці ДФС, які складали протоколи за ст. 485 Митного кодексу України на керівника ТОВ «Домінант-Трейд» ОСОБА_12 , з`ясувавши обставини виявлення порушень, результати розгляду вказаних протоколів, допитати керівника ТОВ «Домінант-Трейд» ОСОБА_12 , на предмет того, чи знайома воназ підозрюваними, у яких відносинах перебувають, чи мали вони попередню домовленість з приводу митного оформлення транспортних засобів по вищевказаним деклараціям, чи були пропозиції та чи надавалась якась винагорода підозрюваним з боку ОСОБА_12 або осіб, які мають відношення до ТОВ «Домінант-Трейд», допитати працівників митного посту «Житомир» Київської митниці Держмитслужби з приводу повноти вжитих підозрюваними заходів під час оформлення вищевказаних митних декларацій, зокрема згідно ризиків та формальностей, які видавала система під час опрацювання відповідних декларацій тощо, встановити та допитати осіб, які подавали митні декларації в ТОВ «Домінант-Трейд» (брокерів, працівників товариства тощо) з приводу обставин подання ними документів, наявності домовленостей з підозрюваними, надання ними додаткових документів тощо.

За наслідками проведених слідчих дій планується додатково допитати підозрюваних з приводу додатково отриманих даних досудового розслідування.

Крім того, з огляду на усі встановлені обставини, в порядку передбаченому КПК України, за наявності підстав, необхідно визначитись щодо зміни раніше повідомленої ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 підозри у вчиненні кримінальних правопорушень або повідомлення останнім про підозри у вчиненні нових або інших кримінальних правопорушень, після чого, виконати вимоги ст. ст. 290-291 КПКУкраїни.

На підставі викладеного, на даний час є очевидним, що завершити досудове розслідування в чотиримісячний термін, який закінчується 09.12.2020 року не можливо, і для об`єктивного дослідження усіх обставин даного кримінального провадження, що має важливе значення для подальшого судового розгляду, строк досудового розслідування необхідно продовжити до шести місяців.

Відповідно до ст.. 28 КПК України під час кримінального провадження кожна процесуальна дія або процесуальне рішення повинні бути виконані або прийняті в розумні строки. Розумними вважаються строки, що є об`єктивно необхідними для виконання процесуальних дій та прийняття процесуальних рішень. Розумні строки не можуть перевищувати передбачені цим Кодексом строки виконання окремих процесуальних дій або прийняття окремих процесуальних рішень.

Так, відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 294 КПК України якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений упункті 4 частини третьої статті 219цього Кодексу, він може бути продовжений в межах строків, встановленихпунктами 2та3 частини четвертої статті 219цього Кодексу - до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником обласної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора.

Ст. 295-1 КПК України у випадках, передбачених статтею 294 цього Кодексу, продовження строку досудового розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, поставленої за відповідним клопотанням прокурора або слідчого.

Керуючись ст.ст. 219, 294, 295-1 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого Першого слідчого відділу слідчого управління територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Хмельницькому ОСОБА_4 , задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №42020060000000027 від 23.04.2020 року за ознакамикримінальних правопорушень передбаченихч.1ст.364,ч.2ст.364КК України до шести місяців.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

СудХмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення07.12.2020
Оприлюднено14.02.2023
Номер документу93427597
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —686/11878/20

Ухвала від 14.12.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 14.12.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 07.12.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 07.12.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 07.12.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 07.12.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 07.12.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 07.12.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 07.12.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

Ухвала від 07.12.2020

Кримінальне

Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області

Сарбей О. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні