ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 листопада 2020 року Справа № 160/10893/20
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіПрудника С.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою приватного науково-виробничого підприємства «Стіл-груп» до відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідача-2: Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
09 вересня 2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява приватного науково-виробничого підприємства «Стіл-груп» до відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідача-2: Державної податкової служби України, в якій позивач просить суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1813301/24441045 від 07.08.2020 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 03.07.2020 року датою її фактичного отримання, тобто 28.07.2020 року;
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головною управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1810048/24441045 від 06.08.2020 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 5 від 08.07.2020 року датою її фактичного отримання, тобто 28.07.2020 року;
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1810044/24441045 від 06.08.2020 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 08.07.2020 року датою її фактичного отримання, тобто 28.07.2020 року;
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1869870/24441045 від 26.08.2020 року та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 28.07.2020 року датою її фактичного отримання, тобто 14.08.2020 року.
12.11.2020 року засобами електронного зв`язку на електронну адресу суду та 16.11.2020 року до канцелярії суду Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог. В мотивування означеного контролюючий орган зазначив, що ПНВП «Стіл-груп» 31.07.2020 року подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 по податковій накладній №2 від 03.07.2020 року, з номенклатурою товару: Алюмінієвий сплав АК12ПЧ на загальну суму 70 050,00 грн. підприємству ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОМ ІНДУСТРІЯ 2017" (код ЄДРПОУ 43025259). Рішенням комісії № 1813301/24441045 від 07.08.2020 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №2 від 03.07.2020 року, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства а саме: надано первинні документи щодо придбання сировини для виробництва алюмінієвого профілю від підприємства ТОВ Ліара (код ЄДРПОУ 43499910), яке віднесено до- переліку ризикових платників податків, податковий кредит якого по ланцюгу постачання сформований за рахунок продуктів харчування та текстильних виробів. ПНВП «Стіл-груп» 30.07.2020 року подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №2 по податковій накладній №4 від 08.07.2020 року, з номенклатурою товару: Алюмінієвий сплав АК5М на загальну суму 75 166,01грн. підприємству Науково-виробнича асоціація "Спецмет" (код ЄДРПОУ 13607991). Рішенням комісії № 1810044/24441045 від 06.08.2020 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 від 08.07.2020 року, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства а саме: надано первинні документи щодо придбання сировини для виробництва алюмінієвого профілю від підприємства ТОВ Ліара (код ЄДРПОУ 43499910), яке віднесено до переліку ризикових платників податків, податковий кредит якого по ланцюгу постачання сформований за рахунок продуктів харчування та текстильних виробів. ПНВП «Стіл-груп» 30.07.2020 року подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №4 по податковій накладній №5 від 08.07.2020 року, з номенклатурою товару: Алюмінієвий сплав А0, та Алюмінієвий сплав АК7 на загальну суму 105 350,00 грн. підприємству Приватне підприємство "АЛЬФАПРОММЕТ" (код ЄДРПОУ 41436345). Рішенням комісії № 1810048/24441045 від 06.08.2020 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №5 від 03.07.2020 року, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства а саме: надано первинні документи щодо придбання сировини для виробництва алюмінієвий лист від підприємства ТОВ Компанія Обіван (код ЄДРПОУ 41759231), яке віднесено до переліку ризикових платників податків, податковий кредит якого по ланцюгу постачання сформований за рахунок Плата вимірювальна нижня 125.АВ (БВ), Будівельні матеріали, запчастини, комплектуючі, шрот соняшниковий. ПНВП «Стіл-груп» 18.08.2020 року подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 по податковій накладній №6 від 28.07.2020 року, з номенклатурою товару: Алюмінієвий конус АВ87 60- 120гр на загальну суму 81 600,00 грн. підприємству Публічне акціонерне товариство "АрселорМітгал Кривий Ріг (код ЄДРПОУ 24432974). Рішенням комісії № 1869870/24441045 від 26.08.2020 року відмовлено у реєстрації податкової накладної №6 від 28.07.2020 року, у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства а саме: надано первинні документи щодо придбання сировини для виробництва алюмінієвого профілю від підприємства ТОВ Ліара (код ЄДРПОУ 43499910), яке віднесено до переліку ризикових платників податків, податковий кредит якого по ланцюгу постачання сформований за рахунок продуктів харчування та текстильних виробів. 16.06.2020 року, за результатами розгляду фінансово-господарської діяльності суб`єкта господарювання, Комісією враховано інформацію відповідного структурного підрозділу, отриману в межах Алгоритму дій, щодо віднесення (внесення) ПНВП «Стіл-груп» (код ЄДРПОУ 24441045), до переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості, як такого, що відповідає пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку. Рішення оформлено протоколом №291 від 16.06.2020 року.Отже, ГУ ДПС у Дніпропетровській області вважає вимоги позивача безпідставними та недоведеними, а отже такими, що не підлягають задоволенню.
16.11.2020 року від ПНВП «Стіл-груп» надійшла відповідь на відзив на позовну заяву, в якій позивач зазначає на необґрунтованість ба безпідставність доводів, які зазначені ГУ ДПС у Дніпропетровській області у відзиві на позовну заяву.
Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 261 КАС України відзив подається протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі. Позивач має право подати до суду відповідь на відзив, а відповідач заперечення протягом строків, встановлених судом в ухвалі про відкриття провадження у справі.
ДПС України, у строк, встановлений судом, відзив на позовну заяву наданий не був.
За відомостями з витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 09.09.2020 року зазначена вище справа розподілена та 10.09.2020 року передана судді Пруднику С.В.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.09.2020 року вказану позовну заяву було залишено без руху через невідповідність вимогам ст. ст. 160, 161 КАС України.
У встановлений ухвалою суду від 14.09.2020 року строк позивач усунув недоліки адміністративного позову.
Ухвалою суду від 24.09.2020 р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у даній адміністративній справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленого статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України - в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Дослідивши всі документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовну заяву слід задовольнити з огляду на таке.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що ПНВП «Стіл-груп» є виробничим підприємством із основним видом діяльності - виробництво алюмінієвого сплаву (чушки) із брухту алюмінію. Позивач є виробником алюмінієвих сплавів з 2000 року, підприємством реального сектору економіки, власником виробничого обладнання, власником сертифікованої спектральної лабораторії, а Також виробничого комплексу в оренді для ведення господарської діяльності. На підприємстві працює 13 осіб на постійній основі, нараховується заробітна плата, нараховуються та утримуються податки. Підприємство завжди вчасно подає звітність та сплачує податки.
Позивач купує алюмінієвий прокат та різну продукцію із алюмінію на території України для виробництва алюмінієвих сплавів у різних постачальників. Позивач завжди перевіряє своїх контрагентів у всіх можливих відкритих засобах інформації, в тому числі на сайті ДІІС України.
16.06.2020 року ПНВП «Стіл-груп» отримано рішення № 23670 про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет. У даному рішенні зазначено про відповідність ПНВП «Стіл-груп» п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків (наявність податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції). Проте, яка саме податкова інформація свідчить про ризиковість ПНВП «Стіл-груп» , у даному рішенні не зазначено. В графі рішення, в якій повинна бути надана ця інформація значиться про додатки, але жодних додатків до рішення ПНВП Стіл-груп отримано не було.
Між ПНВП «Стіл-груп» та ПП "Проміндустрія 2017" 02.03.2020 року був укладений договір поставки № 01/03/20. За цим договором позивачем поставлено покупцю алюмінієвий сплав АК12ПЧ за накладною № 17/06/1 від 03.07.2020 року у кількості 0,934 тон на загальну суму 70050,00 гри., в т.ч. ПДВ 11675,00 грн. За фактом постачання зазначеного товару, відповідно до приписів Податкового кодексу України. Позивачем було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 3 від 03.07.2020 року.
Проте, згідно отриманої квитанції № 1 від 28.07.2020 року (реєстраційний номер документу 9179478253) податкову накладну прийнято, реєстрація зупинена. Причина відмови в реєстрації за обома накладними: Платник податку відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку . Позивачу також запропоновано надати пояснення та документи, проте не зазначено, які саме. У зв`язку з цим для здійснення реєстрації податкових накладних Позивачем 31.07.2020 року були надані відповідачу пояснення щодо суті проведених операцій за вих. № 31/07/1. До пояснень були долучені всі можливі первинні документи. Отримання пояснень з копіями всіх документів підтверджується Повідомленням про надання пояснень та копій документів № 1 від 31.07.2020 року (Квитанція № 2 від 31.07.2020 року № 9184535680).
Не зважаючи на це, 07.08.2020 року ПНВП «Стіл-груп» отримане рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1813301/24441045. Причиною прийняття зазначених рішень вказано наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства . Не зважаючи на позначку у формі рішення "Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)", жодна інформація в цій графі не зазначена.
Між ПНВП «Стіл-груп» та ПП Альфапроммет 30.06.2020 року був укладений договір
поставки № 30/06/1. За цим договором ПНВП «Стіл-груп» поставлено покупцю алюмінієвий сплав АК7 за накладною № 08/07/2 від 08.07.2020 року у кількості 4,352 тон на загальну суму 308253,97 грн. в т.ч. ПДВ 51375,66 грн. 18.06.2020 року покупцем була здійснена попередня оплата за товар. За фактом постачання зазначеного товару, відповідно до приписів Податкового кодексу України. Позивачем було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 5 від 08.07.2020 року.
Проте, згідно отриманої квитанції № 1 від 28.07.2020 року (реєстраційний номер документу 9179490166) податкову накладну прийнято, реєстрація зупинена. Причина відмови в реєстрації за обома накладними: Платник податку відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку . Позивачу також запропоновано надати пояснення та документи, проте не зазначено, які саме. У зв`язку з цим для здійснення реєстрації податкових накладних Позивачем 30.07.2020 року були надані відповідачу пояснення щодо суті проведених операцій за вих. № 30/07/2. До пояснень були долучені всі можливі первинні документи. Отримання пояснень з копіями всіх документів підтверджується Повідомленням про надання пояснень та копій документів № 1 від 30.07.2020 року (Квитанція № 2 від 30.07.2020 року № 9183645145).
Не зважаючи на це, 06.08.2020 року ПНВП «Стіл-груп» отримане рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1810048/24441045. Причиною прийняття зазначеного рішення вказано Причиною прийняття зазначених рішень вказано "наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства". Не зважаючи на позначку у формі рішення "Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)"', жодна інформація в цій графі не зазначена.
Між ПНВП «Стіл-груп» та Науково-виробничою асоціацією "Спецмет" 02.01.2019 року був укладений договір поставки № 02/01/1. За цим договором позивачем поставлено покупцю алюмінієвий сплав АК5М за накладною № 08/07/1 від 08.07.2020 року у кількості 2,310 тон на загальну суму 177177.01 грн., в т.ч. ПДВ 29529,10 грн. 30.06.2020 року покупцем була здійснена попередня оплата за товар. За фактом здійснення поставки Товару, відповідно до приписів Податкового кодексу України, позивачем було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 08.07.2020 року.
Проте, згідно отриманої квитанції № 1 від 28.07.2020 року (реєстраційний номер документу 9179514683) податкову накладну прийнято, реєстрація зупинена. Причина відмови в реєстрації за обома накладними: Платник податку відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку . Позивачу також запропоновано надати пояснення та документи, проте не зазначено, які саме. У зв`язку з цим для здійснення реєстрації податкових накладних Позивачем, 30.07.2020 року були надані Відповідачу пояснення щодо суті проведених операцій за вих. № 30/07/1. До пояснень були долучені всі можливі первинні документи, складені належним чином. Отримання пояснень з копіями всіх документів підтверджується Повідомленням про надання пояснень та копій документів № 2 від 30.07.2020 року (Квитанція № 2 від 30.07.2020 року № 9183505147).
Не зважаючи на це, 06.08.2020 року ПНВП «Стіл-груп» отримане рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1810044/24441045. Причиною прийняття зазначеного рішення вказано "наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства'". Не зважаючи на позначку у формі рішення "Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)", жодна інформація в цій графі не зазначена.
Між ПНВП «Стіл-груп» та ПАТ "Арселлор Міттал Кривий Ріг" 27.07.2020 року був укладений договір поставки № 1165. За цим договором позивачем поставлено покупцю алюмінієвий сплав АВ87-АВ91 за накладною № 28/07/1 від 28.07.2020 року у кількості 2,000 тон на загальну суму 81600,00 грн., в т.ч. ПДВ 13600.00 грн. За фактом здійснення поставки, відповідно до приписів Податкового кодексу України. Позивачем було складено та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 28.07.2020 року.
Проте, згідно отриманої квитанції № 1 від 14.08.2020 року (реєстраційний номер документу 9201023876) податкову накладну прийнято, реєстрація зупинена. Причина відмови в реєстрації за обома накладними: Платник податку відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку . Позивачу також запропоновано надати пояснення та документи, проте не зазначено, які саме. У зв`язку з цим для здійснення реєстрації податкових накладних Позивачем, 17.08.2020 року були надані Відповідачу пояснення щодо суті проведених операцій за вих. № 17/08/1. До пояснень були долучені всі можливі первинні документи, складені належним чином. Отримання пояснень з копіями всіх документів підтверджується Повідомленням про надання пояснень та копій документів № 1 від 18.08.2020 року (Квитанція № 2 від 18.08.2020 року № 9204216337).
Не зважаючи на це, 26.08.2020 року позивачем отримане рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1869870/24441045. Причиною прийняття зазначеного рішення вказано "наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства". Не зважаючи на позначку у формі рішення "Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)", жодна інформація в цій графі не зазначена.
Посилаючись на наведені обставини, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить із наступного.
Згідно підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно з пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165 (набрання чинності, відбулась 01.02.2020), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Так, судом встановлено із квитанцій про відмову в реєстрації податкових накладних, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної № 2 від 03.07.2020 року; податкової накладної № 5 від 08.07.2020 року; податкової накладної № 4 від 08.07.2020 року; податкової накладної № 6 від 28.07.2020 року.
Водночас, на момент формування квитанцій, якими зупинено реєстрацію податкових накладних, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.
Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Відтак, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.
Однак відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій. Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.
З урахуванням положень наведених норм, суд звертає увагу, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.
Таким чином, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності.
Відтак, квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної податкової накладної № 2 від 03.07.2020 року; податкової накладної № 5 від 08.07.2020 року; податкової накладної № 4 від 08.07.2020 року; податкової накладної № 6 від 28.07.2020 року не відповідають вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Крім того, у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.
Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).
Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520, визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи, в оскаржуваних рішеннях комісії Головного управління ДПС в Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації, зазначено, що підставою для відмови у реєстрації податкових накладних стало ненадання платником податку копій: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойсів, акти приймання - передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Разом із тим, надаючи оцінку рішенням Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, що оскаржуються, суд зазначає, що контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної та рішення не містить конкретної інформації щодо причин та підстав його прийняття. Водночас, контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
В той же час, жодний із зазначених документів контролюючим органом не підкреслено, що свідчить про недотримання порядку прийняття та форми оскаржуваного рішення.
При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.
Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв ризиковості здійснення операцій, при цьому не зазначення такого критерію(їв) ризиковості платника податку та/або критерію(їв) ризиковості здійснення операцій, та без зазначення переліку документів, які пропонується надати контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд.
На переконання суду, надіслані позивачем письмові пояснення з копіями первинних та інших документів повністю відображають зміст господарських операцій позивача із його контрагентом та були достатніми для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.
У цьому контексті суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Одночасно, в межах даної спірної ситуації суд звертає особливу увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.
Таким чином, зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів щодо ризиковості платника податку, та на те, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, Головне управління ДПС у Дніпропетровській області не мало правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
В цьому випадку, під час розгляду справи відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Окрім того, у постановах від 12 листопада 2019 року у справі №816/2183/18, від 21 травня 2019 року у справі №0940/1240/18, від 18 лютого 2020 року у справі №360/1776/19, від 27 квітня 2020 року у справі №360/1050/19, від 18 червня 2020 року у справі №824/245/19-а та ряду інших суд касаційної інстанції наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Крім того, суд вважає за необхідне звернути увагу на те, що недотримання податковим органом вимог законодавства на етапі зупинення реєстрації податкової накладної щодо оформлення квитанції прямо вказує на те, що рішення, яке прийняте на наступному етапі, тобто рішення Комісії про відмову у реєстрації податкової накладної, теж є протиправним.
Таким чином, за наведених вище обставин, суд дійшов висновку про обґрунтованість та наявність підстав для задоволення позовних вимог в частині визнання протиправними та скасування рішень, якими позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних.
Щодо позовних вимог про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання на реєстрацію, варто звернути увагу на таке.
Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.
Згідно з приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.
Проте, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.
Відповідно до частини 3 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій щодо остаточного вирішення спору між сторонами, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 03.07.2020 року датою її фактичного отримання, тобто 03.07.2020 року; зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 5 від 08.07.2020 року датою її фактичного отримання, тобто 28.07.2020 року; зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 08.07.2020 року датою її фактичного отримання, тобто 28.07.2020 року; зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 28.07.2020 року датою її фактичного отримання, тобто 28.07.2020 року.
Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів. А тому вважає, що покладання на Державну податкову службу України обов`язку зареєструвати податкові накладні не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).
Відповідно до ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Разом з тим, відповідачі як суб`єкти владних повноважень, не надали суду доказів на підтвердження правомірності рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд доходить висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 8408 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням №588 від 08.09.2020 року.
Отже, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду в сумі 4204 грн. підлягає стягненню з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та у сумі 4204 грн. з Державної податкової служби України за рахунок бюджетних асигнувань.
З приводу стягнення витрат на професійну правничу допомогу у розмірі 7200 грн. суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Відповідно до статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей розподілу судових витрат розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою.
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:
1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);
2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);
3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;
4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
Таким чином, як вбачається з аналізу наведених правових норм, документально підтверджені судові витрати підлягають компенсації стороні, яка не є суб`єктом владних повноважень та на користь якої ухвалене рішення, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень. При цьому, склад та розміри витрат, пов`язаних з оплатою професійної правничої допомоги, входить до предмета доказування у справі. На підтвердження цих обставин суду повинні бути надані договір про надання правничої допомоги, документи, що свідчать про оплату обґрунтованого гонорару та інших витрат, пов`язаних із наданням правничої допомоги, оформлені у встановленому законом порядку.
Даний висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у постановах від 21 березня 2018 року у справі №815/4300/17, від 11 квітня 2018 року у справі № 814/698/16 та від 22 травня 2018 року у справі №826/8107/16.
Судом установлено, що між ПНВП «Стіл-груп» в особі директора Степури І.В., що діє на підставі Статуту, надалі іменується Клієнт , з одного боку та Адвокатським бюро Карпенко Олександри , яке надалі іменується Бюро , в особі керуючого бюро - адвоката Карпенко Олександри Володимирівни, яка діє на підставі Статуту та Свідоцтва про право н зайняття адвокатською діяльністю серія ДП №3817 від 17.08.2018 року видане на підставі рішення Ради адвокатів Дніпропетровської області №98 від 14.08.2018 року, надалі іменується Адвокат , з іншого боку, 01.10.2018 року укладено договір про надання правової допомоги №0110.
01.10.2018 року між ПНВП «Стіл-груп» Адвокатським бюро Карпенко Олександри погоджено Тарифи на послуги з надання правової допомоги. Як убачається із означених Тарифів, Сторони погодили тарифи на надання правової допомоги Адвокатом Клієнту: 1) вартість однієї години надання послуг складає 600 грн., 2) сума гонорару подвоюється у разі надання Бюро послуг Клієнту у неробочий час, вихідні та святкові дні.
Відповідно до акту наданих послуг за Договором про надання правової допомоги № 0110 від 01.10.2018 року, між ПНВП «Стіл-груп» та Адвокатським бюро Карпенко Олександри погоджено вартість за надання послуг у загальній сумі 7200 грн. Так, вартість за надання послуг складається з: 1) ознайомлення з фактичними матеріалами справи та наявними документами для складання позову у справі №160/10893/20 - 2 години, 1200 грн.; 2) аналіз нової судової практики у спорах про реєстрацію податкових накладних для складання позову у справі №160/10893/20 - 2 години, 1200 грн.; 3) збір та наліз доказів для справи №160/10893/20 - 2 години, 1200 грн.; 4) зустріч, консультація Клієнта, узгодження правової позиції у справі №160/10893/20 - 1 години, 600 грн.; 5) складання та оформлення позовної заяви та додатків до неї у справі №160/10893/20 - 5 годин, 3000 грн.
На підтвердження означеного, ПНВП «Стіл-груп» 08.10.2020 року подано до суду клопотання про стягнення понесених витрат на професійну правничу допомогу; договір про надання правової допомоги №0110 від 01.10.2018 року; акт наданих послуг за Договором про надання правової допомоги № 0110 від 01.10.2018 року; копію платіжного доручення №619 від 06.10.2018 року; тарифи на послуги з надання правої допомоги від 01.10.2018 року; копію ордеру на надання правничої допомоги (серія АЕ №1035050) від 08.09.2020 року на представництво інтересів позивача як адвоката Карпенко Олександри Володимирівни; копію свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю від 17.08.2020 року (серія ДП №3817).
Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що витрати на професійну правничу допомогу в сумі 3600 грн. підлягають стягненню з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань, та в сумі 3600 грн. підлягають стягненню з Державної податкової служб України за рахунок бюджетних асигнувань.
Керуючись ст. ст. 2, 77, 78, 242-243, 245-246, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву приватного науково-виробничого підприємства «Стіл-груп» до відповідача-1: Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідача-2: Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1813301/24441045 від 07.08.2020 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 від 03.07.2020 року датою її фактичного отримання, тобто 28.07.2020 року;
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головною управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1810048/24441045 від 06.08.2020 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 5 від 08.07.2020 року датою її фактичного отримання, тобто 28.07.2020 року.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1810044/24441045 від 06.08.2020 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 4 від 08.07.2020 року датою її фактичного отримання, тобто 28.07.2020 року.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1869870/24441045 від 26.08.2020 року.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 28.07.2020 року датою її фактичного отримання, тобто 14.08.2020 року.
Стягнути на користь приватного науково-виробничого підприємства «Стіл-груп» (код ЄДРПОУ 24441045) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 4204 грн. (чотири тисячі двісті чотири гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015).
Стягнути на користь приватного науково-виробничого підприємства «Стіл-груп» (код ЄДРПОУ 24441045) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 4204 грн. (чотири тисячі двісті чотири гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393).
Стягнути на користь приватного науково-виробничого підприємства «Стіл-груп» (код ЄДРПОУ 24441045) витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 3600 грн. (три тисячі шістсот гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 43145015).
Стягнути на користь приватного науково-виробничого підприємства «Стіл-груп» (код ЄДРПОУ 24441045) витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 3600 грн. (три тисячі шістсот гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С. В. Прудник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2020 |
Оприлюднено | 14.12.2020 |
Номер документу | 93431011 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні