ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
07 грудня 2020 року о/об 17 год. 35 хв.Справа № 280/7861/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А., розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Прайм-проект 15» (69035, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Рекордна, буд.34, кв.2; код ЄДРПОУ 39825205)
про стягнення коштів за податковим боргом,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління ДПС у Черкаській області (надалі - позивач, ГУ ДПС у Черкаській області) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Прайм-проект 15» (надалі - відповідач, ТОВ «Прайм-проект 15» ), в якому позивач просить суд стягнути з ТОВ «Прайм-проект 15» з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, та за рахунок готівки кошти на користь бюджету, через ГУ ДПС у Черкаській області в сумі 126019 грн. 96 коп., у тому числі: по орендній платі з юридичних осіб у сумі 106400 грн. 75 коп.; по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, у сумі 19619 грн. 21 коп.
Позивач зазначив, що за ТОВ «Прайм-проект 15» обліковується податковий борг у сумі 126019 грн. 96 коп., у тому числі: у сумі 106400 грн. 75 коп. з орендної плати за землю з юридичних осіб; у сумі 19619 грн. 21 коп. по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, який виник з сум узгоджених податкових зобов`язань, самостійно визначених відповідачем та нарахованих контролюючим органом.
Позивач підтримав позовні вимоги.
Відповідач про день, час та місце судового засідання повідомлений належним чином. Відзив на позовну заяву відповідачем до суду не надано.
Ухвалою судді від 09.11.2020 відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 07.12.2020 за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
Відповідач зареєстрований як юридична особа за адресою: АДРЕСА_1 . Відповідач має код ЄДРПОУ 39825205.
І. Заборгованість відповідача з орендної плати за землю з юридичних осіб виникла у результаті несплати узгодженої суми грошового зобов`язання, визначеного ТОВ «Прайм-проект 15» самостійно у поданій до контролюючого органу Податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2020 рік (№8957032 від 03.02.2020), якою відповідачем нараховано орендної плати за період січень-грудень 2020 року у сумі 172055 грн. 74 коп. При цьому, щомісячний платіж протягом січня-листопада 2020 року складає 14337 грн. 98 коп., у грудні 2020 року - 14337 грн. 96 коп. (а.с.38-40).
16.06.2020 на підставі Акту перевірки №163/23-00-54-04-031/39825205 від 12.05.2020 контролюючим органом винесено податкові повідомлення-рішення: 1) №0006005404, яким відповідачу нараховано грошове зобов`язання з орендної плати за землю у вигляді штрафних (фінансових) санкцій на суму 6909 грн. 80 коп. (а.с.42); 2) №0005995404, яким відповідачу нараховано грошове зобов`язання з орендної плати за землю у вигляді штрафних (фінансових) санкцій на суму 13783 грн. 96 коп. (а.с.43).
Оскільки відповідачем не подано до суду доказів скасування податкових повідомлень-рішень від 16.06.2020 за №0006005404, №0005995404, то вказані у них суми грошового зобов`язання відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України є узгодженими і підлягають сплаті.
Доказів самостійної сплати податкових зобов`язань з орендної плати за землю з юридичних осіб (платіжних документів) ТОВ «Прайм-проект 15» до суду не надано.
Таким чином, заборгованість з орендної плати за землю з юридичних осіб (з урахуванням переплати 320 грн. 89 коп.) складає 106400 грн. 75 коп.
ІІ. Заборгованість відповідача з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, виникла у результаті несплати узгодженої суми грошового зобов`язання, визначеного ТОВ «Прайм-проект 15» самостійно у поданій до контролюючого органу Податковій декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за 2020 рік №8358571 від 30.01.2020, якою визначено до сплати грошове зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у сумі 39561 грн. 28 коп.
Доказів самостійної сплати у повному обсязі податкового зобов`язання по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (платіжних документів), ТОВ «Прайм-проект 15» до суду не надало.
Таким чином, заборгованість по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з урахуванням переплати 161 грн. 45 коп., складає 19619 грн. 21 коп.
Податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України).
За приписами пп.62.1.1-62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: ведення обліку платників податків; інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Як передбачено п.1 Розділу І Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , затвердженого 07.04.2016 наказом Міністерства фінансів України №422, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.05.2016 за №751/28881 (надалі - Порядок ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ), цей Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно з п.2 Розділу І Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування терміни в цьому Порядку вживаються в таких значеннях: інтегрована картка платника (далі - ІКП) - форма оперативного обліку податків, зборів, митних платежів до бюджетів та єдиного внеску, що ведеться за кожним видом платежу та включає перелік показників підсистем інформаційної системи органів ДФС, які характеризують стан розрахунків платника з бюджетами та цільовими фондами.
Відповідно до п.1 Глави 1 Розділу ІІ Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування зазначено, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску органами ДФС відкриваються ІКП за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися такими платниками. ІКП містить інформацію про облікові операції та облікові показники, які характеризують стан розрахунків платника податків з бюджетами та цільовими фондами за відповідним видом платежу.
Позивачем в обґрунтування позовних вимог надані інтегровані картки ТОВ «Прайм-проект 15» згідно з якими за відповідачем обліковується податковий борг у сумі 126019 грн. 96 коп., у тому числі: по орендній платі з юридичних осіб у сумі 106400 грн. 75 коп.; по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, у сумі 19619 грн. 21 коп.
Даних про розстрочення (відстрочення) вказаних узгоджених грошових зобов`язань, надміру та/або помилково сплачені кошти вказані документи - не містить.
Відповідачем не надано до суду будь-яких доказів про сплату вказаного податкового боргу.
Отже, позивачем доведено заборгованість ТОВ «Прайм-проект 15» у сумі 126019 грн. 96 коп.
При вирішенні спору по суті судом прийнято до уваги приписи пп.14.1.153, пп.14.1.175 п.14.1 ст.14, п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України.
Судом досліджено наданий позивачем корінець податкової вимоги за №29268-54 від 08.04.2020.
Згідно з п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу.
Як зазначено у п.95.4 ст.95 Податкового кодексу України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Враховуючи вище викладене, судом з`ясовано, що відповідач на час судового засідання має податковий борг у сумі 126019 грн. 96 коп., у тому числі: по орендній платі з юридичних осіб у сумі 106400 грн. 75 коп.; по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, у сумі 19619 грн. 21 коп., який у добровільному порядку - не погашений. У зв`язку з цим, суд приходить до висновку, що вказана сума заборгованості повинна бути стягнута з ТОВ «Прайм-проект 15» у порядку та спосіб, встановлений ст.95 Податкового кодексу України.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю «Прайм-проект 15» (69035, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Рекордна, буд.34, кв.2; код ЄДРПОУ 39825205) у банках, обслуговуючих даного платника податків, а також за рахунок готівки, що належить цьому платнику податків, податковий борг на користь бюджету, через Головне управління ДПС у Черкаській області (18002, Черкаська область, м.Черкаси, вул.Хрещатик, буд.235; код ЄДРПОУ 43142920), у сумі 126019 грн. 96 коп., у тому числі:
- по орендній платі з юридичних осіб у сумі 106400 грн. 75 коп.;
- по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, у сумі 19619 грн. 21 коп.
У стягненні з відповідача на користь позивача суми сплаченого судового збору за подання адміністративного позову до суду - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.
Повний текст судового рішення складено 09.12.2020.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2020 |
Оприлюднено | 11.12.2020 |
Номер документу | 93431600 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні