ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
10 грудня 2020 року Справа № 280/6298/20 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ),
ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_2 )
третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог: ТОВ НВП Землягеоінформ (м. Запоріжжя, просп. Соборний, 152 В оф. 118, індекс 69095, ідентифікаційний код юридичної особи 35979620),
третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог: ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 )
про визнання бездіяльності та рішення протиправними, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (надалі - позивач 1), ОСОБА_2 (надалі - позивач 2) до Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області (далі по тексту - відповідач), третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог: ТОВ НВП Землягеоінформ , третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог: ОСОБА_3 , в якому позивачі просять суд:
- визнати бездіяльність Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області, щодо ненадання інформації про розподіл земель за категоріями, земельних ділянок за їх цільовим призначенням, за формами власності на землю, кількість власників/користувачів, кількість і площу земельних ділянок, що перебувають у власності чи користуванні фізичних та юридичних осіб в тому числі і інформацію про земельні ділянки, які перебувають у користуванні позивачів;
- визнати рішення Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області № 20 від 29 серпня 2019 року про затвердження документації із землеустрою щодо встановлення меж житлової та громадської забудови у складі генерального плану населеного пункту, проектів розподілу територій та проекту Генерального плану недійсним та скасувати;
- зобов`язати Малобілозерську сільську раду Василівського району Запорізької області внести зміни в Генеральний план щодо зміни цільового призначення земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_3 з земель загального користування на землю для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських споруд.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішенням № 20 від 29 серпня 2019 року про затвердження документації із землеустрою щодо встановлення меж житлової та громадської забудови у складі генерального плану населеного пункту, проектів розподілу територій та проекту Генерального плану села Мала Білозерка порушено право позивачів на користування земельною ділянкою та право виділення даної земельної ділянки в натурі на місцевості для будівництва та обслуговування житлового будинку за адресою: АДРЕСА_3 . У зв`язку з наведеним, позивачі вважають оскаржуване рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню. Просять задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою суду від 14 вересня 2020 року зазначену позовну заяву було залишено без руху в зв`язку з невідповідністю позовної заяви вимогам КАС України та позивачеві був наданий строк для усунення недоліків.
Так, на виконання вимог зазначеної ухвали 02 жовтня 2020 року на адресу суду надійшла заява від позивача з виправленими недоліками.
Ухвалою суду від 05 жовтня 2020 року провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження, без виклику сторін, а справу призначено до розгляду на 02 листопада 2020 року.
Ухвалою суду від 05 жовтня 2020 року звільнено позивачів від сплати судового збору за подання позову до Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області про визнання бездіяльності та рішення протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
У встановлений судом строк відповідач відзив на позовну заяву не подав. Ухвалу про відкриття провадження в адміністративній справі отримано уповноваженим представником відповідача 13 жовтня 2020 року, про що свідчить підпис на рекомендованому повідомленні про вручення пошитого відправлення, виплату поштового переказу.
15 жовтня 2020 року від ТОВ НВП Землягеоінформ надійшли пояснення (вхідний №48988), в яких зазначено, що обов`язковим етапом при затвердженні Генплану є громадські обговорення (слухання) цього Генплану громадою села Мала Білозерка. Результат громадських обговорень зафіксовано в протоколі громадських обговорень. Зауважень від громадян - мешканців села Мала Білозерка щодо Генплану, в тому числі від позивачів, відсутні, а Генплан затверджений на сесії Малобілозерської сільської ради без зауважень.
26 жовтня від ОСОБА_3 надійшла заява за вхідним №51172, відповідно до якої зазначає, що у разі задоволення позовних вимог мешканці квартир, сусідніх із квартирою позивачів, будуть позбавлені фізичної можливості мати доступ до своїх помешкань, с послідуючими негативними наслідками. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
Ухвалою суду від 02 листопада 2020 відкладено розгляд справи на 30 листопада та витребувано від Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області:
- копію рішення Малобілозерської сільської ради про затвердження генерального плану села та плану зонування № 20 від 29 серпня 2019 року;
- копію протоколу громадських слухань щодо розроблення генерального плану с. Мала Білозерка;
- копію витягу з генерального плану села та плану зонування, в частині спірної земельної ділянки за адресою АДРЕСА_3 , де би було відображено, що земельна ділянка, розміром 0,1910 га являється продовженням АДРЕСА_4 ;
- довідку про те, кому та в якому розмірі, згідно земельно-шнурової книги, виділялась земельна ділянка для обслуговування житлового будинку за адресою: АДРЕСА_3 та в якому розмірі.
19 листопада 2020 року від Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області надійшли витребувані документи.
Розглянувши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Рішенням громадських слухань Початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті розробки генерального плану с. Мала Білозерка, с. Новобілозерка Мелобілозерської сільської ради від 07 травня 2019 року погоджено без зауважень та заперечень та направлено генеральний план села Мала Білозерка, села Новобілозерка Мелобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області на засідання сесії Малобілозерської сільської ради.
Рішенням Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області від 29 серпня 2019 року № 20 затверджено містобудівну документацію Генеральний план села Мала Білозерка Василівського району Запорізької області з планом зонування території , розроблений ТОВ НВП Земля Геоінформ .
20 вересня 2019 року ОСОБА_1 звернувся до відповідача із заявою про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення та відновлення меж земельної ділянки в натурі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_3 .
Листом Виконавчого комітету Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області №1211/02-05-21 від 24 жовтня 2019 року відмолено у задоволенні вказаної заяви із посилання на прийняте рішення Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області від 29 серпня 2019 року.
Позивачі, вважаючи, що вказаним рішенням порушено їх право на користування земельною ділянкою та право виділення даної земельної ділянки в натурі на місцевості для будівництва та обслуговування житлового будинку за адресою: АДРЕСА_3 , звернулись до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зазначає наступне.
Відносини щодо створення, збирання, одержання, зберігання, використання, поширення, охорони, захисту інформації регулює Закон України Про інформацію (далі по тексту Закон України від 02 жовтня 1992 року № 2657-XII)
Так частиною 1 статтею 5 Закону України від 02 жовтня 1992 року № 2657-XII визначено, що кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
В свою чергу відповідно частини 2 до статті 7 Закону України від 02 жовтня 1992 року № 2657-XII визначено, що ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом.
Згідно частини 1 статті 1 Закону України №2939-VI публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.
Частиною 1 статті 13 Закону України №2939-VI визначено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються:1) суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання; 2) юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим, - стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів; 3) особи, якщо вони виконують делеговані повноваження суб`єктів владних повноважень згідно із законом чи договором, включаючи надання освітніх, оздоровчих, соціальних або інших державних послуг, - стосовно інформації, пов`язаної з виконанням їхніх обов`язків; 4) суб`єкти господарювання, які займають домінуюче становище на ринку або наділені спеціальними чи виключними правами, або є природними монополіями, - стосовно інформації щодо умов постачання товарів, послуг та цін на них.
Відповідно до частини 4 статті 13 Закону України №2939-VI встановлено, що усі розпорядники інформації незалежно від нормативно-правового акта, на підставі якого вони діють, при вирішенні питань щодо доступу до інформації мають керуватися цим Законом.
Частиною 1 статті 14 Закону №2939-VI встановлено, що розпорядники інформації зобов`язані: 1) оприлюднювати інформацію, передбачену цим та іншими законами; 2) систематично вести облік документів, що знаходяться в їхньому володінні; 3) вести облік запитів на інформацію; 4) визначати спеціальні місця для роботи запитувачів з документами чи їх копіями, а також надавати право запитувачам робити виписки з них, фотографувати, копіювати, сканувати їх, записувати на будь-які носії інформації тощо; 5) мати спеціальні структурні підрозділи або призначати відповідальних осіб для забезпечення доступу запитувачів до інформації та оприлюднення інформації; 6) надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.
Зокрема, розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту (частина перша статті 20 Закону); у разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, розпорядник інформації може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження. Про продовження строку розпорядник інформації повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту (частина 4 статті 20 Закону №2939-VI).
Розглядаючи матеріали справи, судом встановлено, що 17 лютого 2020 року (реєстраційні номери 7160101390163, 7160101390198) представник позивача звернулася до Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області із запитом про надання публічної інформації, а саме: Копію рішення Малобілозерської сільської ради про затвердження генерального плану села та плану зонування; Копію протоколу громадських слухань щодо розроблення генерального плану с. М. Білозерка; Копію рішення про затвердження генерального плану с. Мала Білозерка Василівського району Запорізької області, якщо такий затверджений; Копію витягу з генерального плану села та плану зонування, в частині спірної земельної ділянки за адресою АДРЕСА_3 , де би було відображено, що земельна ділянка, розміром 0,1910 га являється продовженням АДРЕСА_4 ; Відомості про те, ким заявлено пропозицію на громадських слуханнях щодо віднесення вказаної земельної ділянки до землі загального користування; Копію рішення № 20 від 29 серпня 2019 року про затвердження проекту Генерального плану населеного пункту; Копію договору № 2802/17 від 14 серпня 2017 року укладеного між Малобілозерською сільською радою та Науково-виробничим підприємством Землягеоінформ про розробку містобудівної документації генеральних планів населених пунктів Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області; довідку про те, кому та в якому розмірі, згідно земельно-шнурової книги, виділялась земельна ділянка для обслуговування житлового будинку за адресою: вул. Гвардійська 41/1 с. Мала Білозерка Василівського району Запорізької області та в якому розмірі.
Виходячи з вищевказаних норм закону суд поприходить до висновку, що запитувана інформація відноситься до публічної інформації.
Необхідно зазначити, що відповідачем до суду відзиву не надано, однак надано витребувану судом докази.
Суд звертає увагу на те, що відповідачем не надано до суду доказів надання позивачу на його запити, інформації про розподіл земель за категоріями, земельних ділянок за їх цільовим призначенням, за формами власності на землю, кількість власників/користувачів, кількість і площу земельних ділянок, що перебувають у власності чи користуванні фізичних та юридичних осіб в тому числі і інформацію про земельні ділянки, які перебувають у користуванні позивачів.
Враховуючи вказане вище, суд приходить до висновку, що запитувана інформація про розподіл земель за категоріями, земельних ділянок за їх цільовим призначенням, за формами власності на землю, кількість власників/користувачів, кількість і площу земельних ділянок, що перебувають у власності чи користуванні фізичних та юридичних осіб в тому числі і інформацію про земельні ділянки, які перебувають у користуванні позивачів, відноситься до публічної інформації в розумінні Закону №2939-VI, розпорядником якої є Виконавчий комітет Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області.
Таким чином, при розгляді справи суд приходить до висновку, що відповідачем вчинена протиправна бездіяльність яка привила до порушень прав позивача на не отримання запитуваної публічної інформації.
Таким чином суд вважає, що в цій частині позовну заяву необхідно задовільнити та визнати бездіяльність Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області, щодо ненадання інформації про розподіл земель за категоріями, земельних ділянок за їх цільовим призначенням, за формами власності на землю, кількість власників/користувачів, кількість і площу земельних ділянок, що перебувають у власності чи користуванні фізичних та юридичних осіб в тому числі і інформацію про земельні ділянки, які перебувають у користуванні позивачів.
Щодо решти позовних вимог, то суд зазначає про наступне.
За визначеннями, наведеними у статті 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності № 3038-VI від 17 лютого 2011 року /далі Закон №3038-VI (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин)/, генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.
Відповідно до приписів статті 4 Закону №3038-VI об`єктами містобудування на місцевому рівні є планувальна організація території населеного пункту, його частини (групи земельних ділянок) зі спільною планувальною структурою, об`ємно-просторовим рішенням, інженерно-транспортною інфраструктурою, комплексом об`єктів будівництва, що визначаються відповідно до у населених пунктах - меж населених пунктів, їх функціональних зон (сельбищної, промислової тощо), житлових районів, мікрорайонів (кварталів), приміських зон відповідно до містобудівної документації на місцевому рівні; за межами населених пунктів - меж приміських зон, а також функціональних зон відповідно до містобудівної документації на регіональному рівні. Об`єктами будівництва є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та частини, лінійні об`єкти інженерно-транспортної інфраструктури.
Згідно з частинами першою, третьою та четвертою статті 16 Закону №3038-VI планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.
Склад, зміст, порядок розроблення та оновлення містобудівної документації на місцевому рівні визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Затвердження оновленої містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється згідно із статтями 17, 18 та 19 цього Закону.
Частинами першою та другою статті 17 Закону №3038-VI передбачено, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Частинами п`ятою та сьомою вказаної статті встановлено, що виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації є замовниками, організовують розроблення, внесення змін та подання генерального плану населеного пункту на розгляд відповідної сільської, селищної, міської ради.
Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк: 1) подають пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету на наступний рік або про внесення змін до бюджету на поточний рік щодо потреби у розробленні містобудівної документації; 2) визначають в установленому законодавством порядку розробника генерального плану населеного пункту, встановлюють строки розроблення та джерела його фінансування; 3) звертаються до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (для міст Києва та Севастополя), щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту; 4) повідомляють через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк внесення пропозицій до нього фізичними та юридичними особами; 5) забезпечують попередній розгляд матеріалів щодо розроблення генерального плану населеного пункту архітектурно-містобудівними радами відповідного рівня; 6) узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах; 6-1) забезпечують розроблення проекту генерального плану населеного пункту з урахуванням обмежень використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України; 7) забезпечують здійснення стратегічної екологічної оцінки.
Відповідно до частин дев`ятої та десятої цієї ж статті зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п`ять років. Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту. Питання про дострокове внесення змін до генерального плану населеного пункту може порушуватися за результатами містобудівного моніторингу перед відповідною сільською, селищною, міською радою відповідною місцевою державною адміністрацією.
Генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами на чергових сесіях протягом трьох місяців з дня їх подання.
Статтею 21 Закону №3038-VI встановлено, що громадському обговоренню підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій. Затвердження на місцевому рівні містобудівної документації, зазначеної у частині першій цієї статті, без проведення громадського обговорення проектів такої документації забороняється.
Замовники містобудівної документації зобов`язані забезпечити: 1) оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення; 2) оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу Охорона навколишнього природного середовища або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості; 3) реєстрацію, розгляд та врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 4) проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні; 5) узгодження спірних питань між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні через погоджувальну комісію; 6) оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.
Оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості замовнику містобудівної документації.
Пропозиції громадськості подаються у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, який не може становити менш як 30 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.
Пропозиції, подані після встановленого строку, не розглядаються.
Громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дня оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.
Для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення, може утворюватися погоджувальна комісія. Погоджувальна комісія протягом двох тижнів після її утворення розглядає спірні питання, зафіксовані у протоколі громадських слухань, та ухвалює рішення про врахування або мотивоване відхилення таких пропозицій (зауважень). Засідання погоджувальної комісії є правомочним, якщо у ньому взяли участь не менш як дві третини її членів (з них не менше половини - представники громадськості). Рішення погоджувальної комісії оформлюється протоколом. У разі неможливості врегулювати спірні питання між сторонами погоджувальною комісією остаточне рішення приймає замовник містобудівної документації. Урегульовані погоджувальною комісією спірні питання між сторонами або прийняті замовником містобудівної документації рішення є підставою для внесення змін до проекту відповідної документації.
Оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні здійснюється у двотижневий строк з дня їх прийняття шляхом опублікування в засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення таких рішень на офіційних веб-сайтах замовників містобудівної документації. Особи, які оприлюднюють проекти містобудівної документації на місцевому рівні, є відповідальними за їх автентичність.
Порядок проведення громадських слухань проектів містобудівної документації на місцевому рівні визначає Кабінет Міністрів України.
Механізм проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні: генеральних планів населених пунктів, планів зонування та детальних планів територій (далі - містобудівна документація) визначений Порядком проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 555 /далі Порядок № 555/.
У пункті 2 Порядку № 555 зазначено, що проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проектах містобудівної документації здійснюється під час розроблення відповідних проектів містобудівної документації із врахуванням вимог Закону України Про стратегічну екологічну оцінку .
Згідно з пунктом 3 Порядку № 555 замовники містобудівної документації відповідно до частини третьої статті 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності забезпечують: оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні з прогнозованими правовими, економічними наслідками та наслідками для довкілля, у тому числі для здоров`я населення; оприлюднення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, пояснювальної записки, розділу Охорона навколишнього природного середовища або звіту про стратегічну екологічну оцінку на своїх офіційних веб-сайтах, а також вільний доступ до такої інформації громадськості; реєстрацію, розгляд і врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні; проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні; оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.
Для розгляду спірних питань, що виникають у процесі громадського обговорення, між громадськістю і замовниками містобудівної документації на місцевому рівні може утворюватися погоджувальна комісія.
Відповідно до пунктів 4, 6 та 6-1, 7-11 Порядку № 555 замовники містобудівної документації оприлюднюють у двотижневий строк прийняті рішення щодо розроблення проектів містобудівної документації шляхом опублікування таких рішень у засобах масової інформації, що поширюються на відповідній території, а також розміщення на офіційному веб-сайті замовника містобудівної документації.
Оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості замовнику у строк, визначений замовником містобудівної документації.
Пропозиції громадськості подаються у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, який не може становити менш як 30 днів з дати оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні та повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості щодо проекту містобудівної документації. Пропозиції, подані після встановленого строку, не розглядаються.
Громадські слухання щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні проводяться у строк, визначений для проведення процедури громадського обговорення, але не раніше 10 днів з дати оприлюднення проекту містобудівної документації на місцевому рівні.
Громадські слухання проводяться під головуванням уповноваженого представника замовника містобудівної документації, який: забезпечує реєстрацію їх учасників; оголошує порядок денний; інформує учасників про порядок ведення протоколу, подання пропозицій (зауважень) у письмовій та/або усній формі, зміст пропозицій (зауважень), що надійшли, та процедуру їх врахування; забезпечує ведення обговорення, подання пропозицій (зауважень) громадськості з дотриманням регламенту; забезпечує аудіо- та/або відеофіксацію перебігу громадських слухань; готує протокол громадських слухань. Громадські слухання розпочинаються з доповіді розробника та/або замовника про розроблений проект містобудівної документації. Перебіг громадських слухань та подані пропозиції (зауваження) оформляються протоколом, який підписується головуючим. Файл аудіо- та/або відеофіксації перебігу громадських слухань додається до протоколу. Відсутність пропозицій і зауважень громадськості фіксується у протоколі громадських слухань.
Пропозиції (зауваження) можуть подаватися в письмовій та/або усній формі під час громадських слухань із внесенням їх до протоколу громадських слухань. Письмові пропозиції подаються під час громадського обговорення протягом строків, визначених пунктом 6-1 цього Порядку. Письмові пропозиції подаються фізичними особами із зазначенням прізвища, імені та по батькові, місця проживання, із особистим підписом. Юридичні особи подають пропозиції із зазначенням найменування та місцезнаходження юридичної особи. Анонімні пропозиції не розглядаються.
Особи, які забезпечують проведення робіт щодо розгляду пропозицій громадськості, повідомляють через засоби масової інформації, що поширюються на відповідній території, та офіційний веб-сайт замовника містобудівної документації про поштову адресу та електронну адресу для подання письмових пропозицій.
Пропозиції громадськості реєструються та розглядаються замовником містобудівної документації у місячний строк з дня їх надходження. За результатами розгляду пропозицій заявнику надається відповідь про їх врахування або обґрунтована відмова. У разі наявності пропозицій громадськості, рішення про врахування яких розробник і замовник не можуть прийняти самостійно або мають місце спірні питання, особи, які забезпечують роботу з розгляду пропозицій громадськості, повідомляють про це відповідному органу місцевого самоврядування для прийняття останнім рішення щодо утворення погоджувальної комісії (далі - комісія).
Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що до повноважень виконавчих органів сільських, селищних і міських рад, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій як замовників містобудівної документації на місцевому рівні, в тому числі генерального плану міста, належить реєстрація, розгляд і врахування пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні, а також проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні та оприлюднення результатів розгляду пропозицій громадськості до проектів містобудівної документації на місцевому рівні.
Суд зазначає, що Малобілозерська сільська рада Василівського району Запорізької області здійснює попередню підготовку проектів містобудівної документації та організацію проведення громадських слухань, а розгляд і врахування пропозицій та зауважень громадськості та проведення громадських слухань щодо таких зауважень віднесено до повноважень саме Виконавчого комітету Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області.
З матеріалів справи судом встановлено, що позивачі зауважень щодо нового генерального плану села Мала Білозерка Василівського району Запорізької області з планом зонування території не надали.
Вказаний генеральний план, відповідно до пункту 3 рішення Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області від 29 серпня 2019 року № 20, розміщено на веб-сайті органу місцевого самоврядування.
Також, суд враховує те, що генеральний план села Мала Білозерка, села Новобілозерка Мелобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області погоджено без зауважень та заперечень на засідання сесії Малобілозерської сільської ради, про що прийнято рішення громадських слухань Початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті розробки генерального плану с. Мала Білозерка, с. Новобілозерка Мелобілозерської сільської ради від 07 травня 2019 року.
Відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
За змістом частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.
В контексті наведених приписів кодексу підставою для звернення особи до суду з позовом є її суб`єктивне уявлення, особисте переконання в порушенні прав чи свобод, проте обов`язковою умовою здійснення такого захисту судом є об`єктивна наявність відповідного порушеного права чи законного інтересу на момент звернення до суду.
У цій справі позивач звернувся до суду з позовом з метою захисту права, яке, на думку позивача, було порушено Мелобілозерською сільською радою Василівського району Запорізької області внаслідок відмови у задоволенні клопотання позивачів про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення та відновлення меж земельної ділянки в натурі для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_3 , оформленої листом Виконавчого комітету Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області №1211/02-05-21 від 24 жовтня 2019 року.
Разом з тим, при наявності та чинності прийнятого рішення громадських слухань Початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті розробки генерального плану с. Мала Білозерка, с. Новобілозерка Мелобілозерської сільської ради від 07 травня 2019 року, суд доходить висновку, що оскаржувана позивачем відмова не створює для позивача правові наслідки та не порушує його права та інтереси.
Відтак, правомірність прийняття рішення № 20 від 29 серпня 2019 року не входить до предмету доказування у цій справі відповідно до частини другої статті 73 КАС України.
Таким чином, суд доходить висновку про відсутність у спірних правовідносинах між позивачами та Малобілозерською сільською радою Василівського району Запорізької області порушеного права позивачів, у зв`язку з чим у задоволенні позовних вимог до відповідача слід відмовити.
Відповідно до пунктів 15 та 42 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо: скасування актів виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень; затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації.
З огляду на те, що громадські слухання, за результатами яких прийнято рішення Початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проекті розробки генерального плану с. Мала Білозерка, с. Новобілозерка Мелобілозерської сільської ради від 07 травня 2019 року, позивачем у цій справі не оскаржується та суд не вправі досліджувати правомірність його прийняття, а матеріали справи не містять відомостей, що це рішення визнано уповноваженим органом або судовим рішенням скасованим, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог про зобов`язання Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області внести зміни в Генеральний план щодо зміни цільового призначення земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_3 з земель загального користування на землю для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських споруд.
З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку, що заявлені позовні вимоги в частині скасування рішення № 20 від 29 серпня 2019 року та зобов`язання відповідача внести зміни до генерального плану є необґрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення.
Відповідно до частини 3 статті 139 КАС України визначено, що при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Керуючись статтями 2, 9, 77, 241, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_2 ) до Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області (вул. Центральна, 1, с. Мала Білозерк, Василівський район, Запорізька область, 71670, Код ЄДРПОУ: 04351831), третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог: ТОВ НВП Землягеоінформ (м. Запоріжжя, просп. Соборний, 152 В оф. 118, індекс 69095, ідентифікаційний код юридичної особи 35979620), третя особа на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог: ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 ) про визнання бездіяльності та рішення протиправними, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.
Визнати бездіяльність Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області, щодо ненадання інформації про розподіл земель за категоріями, земельних ділянок за їх цільовим призначенням, за формами власності на землю, кількість власників/користувачів, кількість і площу земельних ділянок, що перебувають у власності чи користуванні фізичних та юридичних осіб в тому числі і інформацію про земельні ділянки, які перебувають у користуванні позивачів.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Малобілозерської сільської ради Василівського району Запорізької області (вул. Центральна, 1, с. Мала Білозерк, Василівський район, Запорізька область, 71670, Код ЄДРПОУ: 04351831) судові витрати, у вигляді судового збору у сумі 420,40 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд.
Рішення складено у повному обсязі та підписано 10 грудня 2020 року.
Суддя Д.В. Татаринов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2020 |
Оприлюднено | 11.12.2020 |
Номер документу | 93431661 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Татаринов Дмитро Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні