Справа № 420/13826/20
УХВАЛА
09 грудня 2020 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В., вивчивши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, відділу в Шосткинському районі ГУ Держгеокадастру в Сумській області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів Товариства з обмеженою відповідальністю Нова Крижанівка про визнання протиправним та скасування рішення, скасування присвоєння кадастрового номеру,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою звернувся ОСОБА_1 до Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, відділу в Шосткинському районі ГУ Держгеокадастру в Сумській області, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів Товариства з обмеженою відповідальністю Нова Крижанівка про:
визнання протиправним та скасування рішення Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області №1167-VІІ від 14.04.2020 року Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок Товариству з обмеженою відповідальністю Нова Крижанівка в оренду на 15 років для розміщення, обслуговування та ремонту об`єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об`єктів зв`язку та дорожнього господарства, розташованих за адресою: Одеська область, Лиманський район, Крижанівська сільська рада, селище Ліски ;
скасування присвоєння кадастрового номеру 5122783200:01:002:2716 земельній ділянці площею 0,3358 га, місце розташування: Одеська область, Лиманський район, Крижанівська сільська рада, селище Ліски, цільове призначення - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, для розміщення, обслуговування та ремонту об`єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об`єктів зв`язку та дорожнього господарства та виключити дані про цю земельну ділянку із державного земельного кадастру.
Відповідно до ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Розглянувши позовну заяву, суд дійшов висновку, що вона підлягає залишенню без руху з наступних підстав.
Відповідно до статті 122 КАС України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Наразі у суду відсутня можливість встановити чи подано позовну заяву ОСОБА_1 у строк встановлений законом, оскільки у тексті позовної заяви відсутнє посилання на дату, коли позивач дізнався про порушення його прав, свобод та інтересів оскаржуваним рішенням Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області №1167-VІІ від 14.04.2020 року.
Відповідно до ст. 123 КАС України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому, протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Згідно з ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначаються: 1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява; 2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти; 3) зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб`єкта владних повноважень; 4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; 5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини; 6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов`язковий досудовий порядок урегулювання спору; 7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися; 8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви; 9) у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача; 10) у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб`єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт; 11) власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Позивачем вищезгадані вимоги виконані не були.
У порушення п.2 ч. 5 статті 160 КАС України, позивачем не зазначено відомі номери засобів зв`язку, офіційні електронні адреси або адреси електронної пошти відповідачів.
Суд критично ставиться до посилань позивача/представника позивача, що вищевказані дані не відомі, оскільки інформація про контакти суб`єктів владних повноважень, зокрема, Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, розміщена на їх офіційних сайтах, бланках та інших ресурсах. Наприклад - https://kryzhanivska-rada.gov.ua/kontakti/.
Також, відповідно до п.9 ч.1 ст.4 КАС України відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Суд зазначає, що у силу положень ст.43 КАС України ( Адміністративна процесуальна правосуб`єктність ) та з урахуванням п.2 ч.5 ст.160 КАС України відповідачами, за загальним правилом, є юридичні особи публічного права. У зв`язку з чим, у позовній заяві зазначається ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України.
Разом з цим, позивачем/представником позивача вищевказаної інформації відносно Відділу в Шосткинському районі ГУ Держгеокадастру в Сумській області - не назначено.
Суд звертає увагу, що відділ у Шосткинському районі ГУ Держгеокадастру в Сумській області, є територіальним управлінням Головного управління Держгеокадастру у Сумській області.
Враховуючи вищевикладене, позивачеві належить чітко визначити суб`єктивний склад учасників справи.
Крім того, публічно-правовий спір - це спір, у якому, зокрема, хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, у тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій (пункт 2 частини першої статті 4 КАС).
Відповідно до статті 16 Цивільного Кодексу України до способів захисту цивільних прав та інтересів належить, зокрема, визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб (пункт 10 частини другої цієї статті).
З аналізу наведених норм права вбачається, що КАС регламентує порядок розгляду не всіх публічно-правових спорів, а лише тих, які виникають у результаті здійснення суб`єктом владних повноважень управлінських функцій і розгляд яких безпосередньо не віднесено до підсудності інших судів. Не поширюють свою дію ці положення на правові ситуації, що вимагають інших юрисдикційних форм захисту від стверджувальних порушень прав чи інтересів.
Визначальні ознаки приватноправових відносин - це юридична рівність та майнова самостійність їх учасників, наявність майнового чи немайнового особистого інтересу суб`єкта. Спір буде мати приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням приватного права (як правило майнового) певного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть якщо до порушення приватного права призвели владні управлінські дії чи рішення суб`єкта владних повноважень.
Визначаючи предметну юрисдикцію справ, суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.
Рішення суб`єкта владних повноважень, яке має ознаки ненормативного акта та вичерпує свою дію після його реалізації, може оспорюватися з погляду його законності, а вимога про визнання такого рішення незаконним - розглядатися в порядку цивільного або господарського судочинства, якщо за результатами реалізації рішення відповідної особи виникло право цивільне й спірні правовідносини, на яких ґрунтується позов, мають приватноправовий характер. У такому випадку вимога про визнання рішення незаконним може розглядатися як спосіб захисту порушеного цивільного права за статтею 16 Цивільного Кодексу України та пред`являтися до суду для розгляду в порядку цивільного або господарського судочинства, якщо фактично підґрунтям і метою пред`явлення такої позовної вимоги є оспорювання цивільного речового права (наприклад, права власності на об`єкт нерухомості), що виникло у певного суб`єкта у результаті та після реалізації рішення суб`єкта владних повноважень.
Отже, розгляду адміністративними судами підлягають спори, що мають в основі публічно-правовий характер, тобто випливають із владно-розпорядчих функцій або виконавчо-розпорядчої діяльності публічних органів. Якщо у результаті прийняття рішення особа набуває речового права, то спір стосується приватноправових відносин і підлягає розгляду у порядку цивільного чи господарського судочинства залежно від суб`єктного складу сторін спору.
Судом встановлено, що Рішенням Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області №1167-VІІ від 14.04.2020 року, надано Товариству з обмеженою відповідальністю Нова Крижанівка дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду на 15 років для розміщення, обслуговування та ремонту об`єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об`єктів зв`язку та дорожнього господарства, розташованих за адресою: Одеська область, Лиманський район, Крижанівська сільська рада, селище Ліски.
У свою чергу, позивачем, ОСОБА_1 , на підставі Договору підряду №02/10/2020 від 02 жовтня 2020 року, здійснено благоустрій на території загального користування за межами земельних ділянок, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 (у напрямку до Південної дороги).
У тексті позовної заяви, ОСОБА_1 наголошував, що формування земельної ділянки на підставі рішення Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області №1167-VІІ від 14.04.2020 року Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок Товариству з обмеженою відповідальністю Нова Крижанівка в оренду на 15 років для розміщення, обслуговування та ремонту об`єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об`єктів зв`язку та дорожнього господарства, розташованих за адресою: Одеська область, Лиманський район, Крижанівська сільська рада, селище Ліски порушує облаштований благоустрій проїзду до його земельних ділянок.
Враховуючи вищевикладене, з тексту позовної заяви не вбачається порушення прав ОСОБА_1 у сфері публічно-правових відносин.
Щодо позовної вимоги про скасування присвоєння кадастрового номеру 5122783200:01:002:2716 земельній ділянці площею 0,3358 га, місце розташування: Одеська область, Лиманський район, Крижанівська сільська рада, селище Ліски, цільове призначення - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, для розміщення, обслуговування та ремонту об`єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об`єктів зв`язку та дорожнього господарства та виключення даних про цю земельну ділянку із державного земельного кадастру, суд зазначає, що вказана вимога також не відноситься до сфери адміністративного судочинства.
Крім того, відповідно до ч.3 ст. 19 КАС України адміністративні суди не розглядають позовні вимоги, які є похідними від вимог у приватно-правовому спорі і заявлені разом з ними, якщо цей спір підлягає розгляду в порядку іншого, ніж адміністративне, судочинства і знаходиться на розгляді відповідного суду.
Таким чином, позивачеві належить чітко зазначити позовні вимоги та обґрунтувати звернення з позовною заявою (порушення прав, свобод та інтересів у сфері публічно-правових відносин) до Одеського окружного адміністративного суду.
Згідно з ч.4 ст.161 КАС України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Відповідно до ч.4 ст.79 КАС України якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк. Учасник справи також повинен надати докази, які підтверджують, що він здійснив усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання відповідного доказу.
Позивачем не було надано достатньо доказів, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги. Зокрема, але не виключно, позивачем не надано доказів, що земельна ділянка з кадастровим номером 5122783200:01:002:2716 впливатиме на благоустрій здійснений позивачем (план-схема розташування земельних ділянок) та доказів не відповідності земельної ділянки Генеральному плану с. Ліски.
Також, згідно з ч. 3 ст. 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Відповідно до ч. 2 ст. 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
У свою чергу, правові засади справляння судового збору, платники, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначені Законом України Про судовий збір №3674-VІ від 08.07.2001 року (далі - Закон України Про судовий збір ).
Згідно ч.1 ст.2 Закону України Про судовий збір , платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.
Судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством (ч.1 ст. 3 Закону).
Частиною 1 статті 4 Закону України Про судовий збір встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Згідно пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою, встановлюється ставка судового збору - 0,4 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.
Приписами Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік № 294-IX від 14.11.2019 року, встановлено у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2020 року - 2102,00 гривень.
Враховуючи вищевикладене, сума судового збору яка підлягає сплаті за одну немайнову вимогу складає 840,80 гривень.
ОСОБА_1 , наразі, заявлено три позовні вимоги не майнового характеру, проте доказів сплати судового збору у розмірі 2522,40 гривень - суду не надано.
Відповідно до ч.1 ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Згідно з ч.2 ст.169 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Вищезазначені недоліки позовної заяви необхідно усунути шляхом надання до суду належним чином оформленого позову, відповідно до вимог статей 160, 161 КАС України, його копій відповідно до кількості учасників справи, наданням відповідних, доказів по справі зазначених судом, заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду (у разі необхідності), доказів сплати судового збору у розмірі 2522,40 гривень (оригінал).
Керуючись ст.ст.2, 79, 94, 132, 133, 160, 161, 169, 171, 243, 248 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області (67562, с. Крижанівка, вул. Ветеранів 5, код ЄДРПОУ 05384560), відділу в Шосткинському районі ГУ Держгеокадастру в Сумській області (41100, м. Шостка, пров. Івана Євдокименка 4), третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідачів Товариства з обмеженою відповідальністю Нова Крижанівка (67500, смт. Доброслав, пр.-т. 40-річчя визволення 2-Б, код ЄДРПОУ 42803312) про визнання протиправним та скасування рішення Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області №1167-VІІ від 14.04.2020 року Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок Товариству з обмеженою відповідальністю Нова Крижанівка в оренду на 15 років для розміщення, обслуговування та ремонту об`єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об`єктів зв`язку та дорожнього господарства, розташованих за адресою: Одеська область, Лиманський район, Крижанівська сільська рада, селище Ліски ; скасування присвоєння кадастрового номеру 5122783200:01:002:2716 земельній ділянці площею 0,3358 га, місце розташування: Одеська область, Лиманський район, Крижанівська сільська рада, селище Ліски, цільове призначення - для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства, для розміщення, обслуговування та ремонту об`єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об`єктів зв`язку та дорожнього господарства та виключити дані про цю земельну ділянку із державного земельного кадастру - залишити без руху.
Встановити строк для усунення недоліків позовної заяви п`ять днів з дня отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху позивачем. В іншому випадку позов буде повернутий позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею в порядку ст. 256 КАС України та відповідно до ст.294 КАС України оскарженню не підлягає.
Суддя Балан Я.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2020 |
Оприлюднено | 11.12.2020 |
Номер документу | 93432274 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні