Ухвала
від 10.12.2020 по справі 855/133/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 855/133/20

УХВАЛА

10 грудня 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Судді-доповідача Вівдиченко Т.Р.

Суддів Глущенко Я.Б.

Черпіцької Л.Т.

За участю секретаря Борейка Д.Е.

Учасники справи:

Позивач ОСОБА_1 .

Представник позивача Терес О.В.

Представник відповідача Максименко А.І.

Представник третьої особи Кайнар І.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору - Обухівська міська територіальна виборча комісія Обухівського району Київської області, Київська обласна організація Політичної партії "НАШ КРАЙ" про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

Позивач - ОСОБА_1 звернулася до Шостого апеляційного адміністративного суду з позовом до Центральної виборчої комісії (далі - ЦВК), в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Центральної виборчої комісії, яка полягала в ігноруванні заяви ОСОБА_1 від 30.11.2020 р.;

- зобов`язати Центральну виборчу комісію виправити помилку у Постанові №206 від 13.11.2020 року, а саме: зазначити наступним за черговістю кандидатом в депутати Обухівської міської ради Обухівського району Київської області кандидата в депутати під номером 4 (чотири) ( ОСОБА_1 ), замість кандидата в депутати під номером 5 (п`ять) ( ОСОБА_2 );

- зобов`язати Центральну виборчу комісію розглянути заяву ОСОБА_1 від 13.11.2020 р. про реєстрацію її депутатом Обухівської міської ради зареєстрованою 14.11.2020 р. за вхідним номером 482.

- зобов`язати Центральну виборчу комісію зареєструвати ОСОБА_1 депутатом Обухівської міської ради;

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 10 грудня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 10 грудня 2020 року о 11:00 год., а також, залучено Обухівську міську територіальну виборчу комісію Обухівського району Київської області та Київську обласну організацію Політичної партії "НАШ КРАЙ" до участі в справі, як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

09 грудня 2020 року до Шостого апеляційного адміністративного суду від відповідача - Центральної виборчої комісії надійшов відзив на позовну заяву, разом із додатками, в якому просить відмовити в задоволенні адміністративного позову у повному обсязі.

10 грудня 2020 року до Шостого апеляційного адміністративного суду від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ" надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

Також, 09 грудня 2020 року до Шостого апеляційного адміністративного суду від відповідача - Центральної виборчої комісії надійшло клопотання про передачу адміністративної справи за підсудністю до іншого суду, в якому просить позовну заяву ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії передати за підсудністю до Окружного адміністративного суду міста Києва. Дане клопотання мотивовано тим, що справа не підсудна Шостому апеляційному адміністративному суду, як суду першої інстанції, оскільки, позовна заява подана поза межами виборчого процесу.

В судовому засіданні представником Центральної виборчої комісії долучено до матеріалів справи копію газети Обухівські Вісті від 12 листопада 2020 року № 39 (913).

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, які з`явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи клопотання про передачу адміністративної справи за підсудністю до іншого суду, колегія суддів прийшла до висновку, що дана справа не підсудна Шостому апеляційному адміністративному суду, як суду першої інстанції, та підлягає передачі до іншого адміністративного суду, з огляду на наступне.

Частиною 1 статті 19 КАС України передбачено, що правосуддя в адміністративних справах здійснюється адміністративними судами, юрисдикція яких поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Відповідно до положень статті 20 КАС України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні: 1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; 2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо: оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій; уточнення списку виборців; оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб; 3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію; 4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті; 5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".

Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою цієї статті.

Частиною 3 статті 273 КАС України передбачено, що рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії щодо встановлення нею результатів виборів чи всеукраїнського референдуму оскаржуються до Верховного Суду. Усі інші рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії, члена цієї комісії, прийняті у межах виборчого процесу, оскаржуються до апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає місто Київ.

Аналіз викладених норм свідчить, що у спеціальному порядку, визначеному статтею 273 КАС України, до Шостого апеляційного адміністративного суду можуть бути оскаржені рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії (крім рішення щодо встановлення нею результатів виборів чи всеукраїнського референдуму), які прийняті (вчинені, допущені) у межах виборчого процесу.

Матеріали справи свідчать, що позивач звернулася до суду з позовною заявою, в якій просила, зокрема: визнати протиправною бездіяльність Центральної виборчої комісії, яка полягала в ігноруванні заяви ОСОБА_1 від 30 листопада 2020 року та зобов`язати відповідача розглянути заяву ОСОБА_1 від 13 листопада 2020 року про реєстрацію її депутатом Обухівської міської ради зареєстрованою 14 листопада 2020 року за вхідним номером 482.

Із позовної заяви вбачається, що 13 листопада 2020 року ОСОБА_1 звернулася до Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області із заявою про реєстрацію її депутатом Обухівської міської ради, яка зареєстрована 14 листопада 2020 року за Вх. № 482.

Відповідно до абз. 2 ч. 16 ст. 36 Виборчого кодексу України, заява, подана до виборчої комісії, розглядається протягом п`яти днів з дня її надходження, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

З огляду на вказані положення, Обухівська міська територіальна виборча комісія Обухівського району Київської області повинна була розглянути заяву ОСОБА_1 до 18 листопада 2020 року.

Частиною 5 статті 66 Виборчого кодексу України передбачено, що днем вчинення бездіяльності вважається останній день строку, в який мала бути, але не була вчинена дія, передбачена законом.

Оскільки, станом на 30 листопада 2020 року Обухівською міською територіальною виборчою комісією Обухівського району Київської області фактично не розглянуто заяву позивача від 13 листопада 2020 року, ОСОБА_1 звернулася до Центральної виборчої комісії із заявою від 30 листопада 2020 року Вх. № 21-30-28356, в якій просила провести перевірку по обставинах, викладених в заяві та видати депутатський мандат, згідно заяви від 13 листопада 2020 року.

Згідно частини 1 статі 66 Виборчого кодексу України, скарга до виборчої комісії може бути подана суб`єктом звернення зі скаргою протягом двох днів після прийняття рішення, вчинення дії чи бездіяльності суб`єктом оскарження, за винятком випадків, зазначених у частинах другій і третій цієї статті.

Таким чином, зі скаргою на бездіяльність Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області щодо розгляду її заяви від 13.11.2020 року позивач мала б звернутися до Центральної виборчої комісії до 20 листопада 2020 року.

Однак, як вбачається з матеріалів справи, позивач звернулася до Центральної виборчої комісії із такою скаргою 30 листопада 2020 року Вх. № 21-30-28356.

У відповідності до частини 4 статті 69 Виборчого кодексу України, скарга, що стосується відповідних виборів, однак надійшла до виборчої комісії поза межами виборчого процесу таких виборів, розглядається виборчою комісією протягом тридцяти днів з дня отримання скарги.

Так, виборчий процес, у розумінні частини першої статті 20 Виборчого кодексу України, це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Частиною 5 статті 195 Виборчого кодексу України передбачено, що перші місцеві вибори призначаються не пізніше ніж за сімдесят днів до дня виборів, а виборчий процес розпочинається за п`ятдесят днів до дня перших місцевих виборів.

Колегія суддів зазначає, що постановою Верховної Ради України від 15 липня 2020 року № 795-IX вирішено призначити чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на неділю 25 жовтня 2020 року.

У подальшому, 08 серпня 2020 року Центральною виборчою комісією прийнято постанову №160 Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року .

Отже, виборчий процес розпочався 05 вересня 2020 року.

За приписами частини 3 статті 196 Виборчого кодексу України, виборчий процес завершується через 15 днів після офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів у порядку, передбаченому цим Кодексом.

Частиною 1 статті 282 Виборчого кодексу України встановлено, що територіальна виборча комісія з відповідних місцевих виборів не пізніш як на п`ятий день з дня встановлення результатів виборів офіційно оприлюднює шляхом опублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації результати виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, міської, районної в місті, районної, селищної, сільської ради, сільських, селищних, міських голів, а також розміщує їх на офіційному веб-сайті комісії чи відповідної ради (за наявності), регіонального, територіального представництва Центральної виборчої комісії (у разі їх утворення).

Із Єдиного виборчого списку кандидатів у депутати Обухівської міської ради Обухівського району Київської області висунутих Київською обласною організацією Політичної партії НАШ КРАЙ вбачається, що ОСОБА_1 висувалася на 3 територіальному виборчому округу.

Матеріали справи свідчать, що в газеті Обухівські Вісті від 12 листопада 2020 року № 39 (913) опубліковано Постанову Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 08 листопада 2020 року №174 Про обрання депутатів Обухівської міської ради та опубліковано Список обраних депутатів Обухівської міської ради, а також, Повідомлення про черговість кандидатів у депутати Обухівської міської ради включених до територіальних виборчих списків від місцевої організації політичної партії, яка отримала право на участь у розподілі депутатських мандатів Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ", зокрема, щодо ОСОБА_1 .

Також, у постанові Обухівської міської територіальної виборчої комісії Обухівського району Київської області від 13 листопада 2020 року №208 встановлено, що офіційне оприлюднення результатів виборів депутатів Обухівської міської ради Обухівського району Київської області в межах Єдиного багатомандатного виборчого округу та територіальних виборчих округах №1-4 на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року відбулось в газеті Обухівські Вісті від 12.11.2020 року № 39.

З огляду на викладене, виборчий процес перших місцевих виборів депутатів Обухівської міської ради Обухівського району Київської області в межах Єдиного багатомандатного виборчого округу та територіальних виборчих округах №1-4 завершився 28 листопада 2020 року.

Враховуючи вищезазначене, колегія суддів вважає, що звернення ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії із заявою від 30 листопада 2020 року Вх. №21-30-28356 відбулося поза межами виборчого процесу.

Оскільки, виборчий процес перших місцевих виборів депутатів Обухівської міської ради Обухівського району Київської області в межах Єдиного багатомандатного виборчого округу та територіальних виборчих округах №1-4 закінчився 28 листопада 2020 року, колегія суддів наголошує на тому, що поданий позивачем адміністративний позов не стосується безпосередньо виборчого процесу та поданий поза його межами.

Верховний Суд у складі Касаційного адміністративного суду у постанові від 05 березня 2020 року у справі № 640/12339/19 зазначив наступне: …Шостому апеляційному адміністративному суду, як суду першої інстанції, підсудні справи щодо оскарження лише тих рішень, дій чи бездіяльності Центральної виборчої комісії, які окремо визначені у КАС України. При цьому, до таких справ не віднесено оскарження рішень, дій, бездіяльності ЦВК чи її посадових осіб поза межами виборчого процесу .

За приписами пункту 3 частини 1 статті 29 КАС України, суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо після відкриття провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Оскільки місцезнаходженням відповідача є місто Київ, тому, позов ОСОБА_1 має вирішуватися Окружним адміністративним судом міста Києва, як судом першої інстанції.

Враховуючи викладене у сукупності, колегія суддів дійшла до висновку, що дана справа підлягає розгляду Окружним адміністративним судом міста Києва, а тому, клопотання Центральної виборчої комісії про передачу адміністративної справи за підсудністю до іншого суду підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 19, 20, 22, 23, 26, 29, 243, 250, 273, 278, 295 КАС України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Клопотання Центральної виборчої комісії про передачу адміністративної справи за підсудністю до іншого суду задовольнити.

Позовну заяву ОСОБА_1 до Центральної виборчої комісії, треті особи які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору - Обухівська міська територіальна виборча комісія Обухівського району Київської області, Київська обласна організація Політичної партії "НАШ КРАЙ" про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії - передати за підсудністю до Окружного адміністративного суду міста Києва.

Ухвала набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду в порядку і строки, визначені статтями 328-329 КАС України

Суддя-доповідач Вівдиченко Т.Р.

Судді Глущенко Я.Б.

Черпіцька Л.Т.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.12.2020
Оприлюднено11.12.2020
Номер документу93434845
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —855/133/20

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Діска А.Б.

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Шевченко А.В.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 10.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні