справа № 563/198/20
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 грудня 2020 року м. Корець
Корецький районний суд Рівненської області
в складі: головуючого судді ОСОБА_1
секретар судового засідання ОСОБА_2
за участю:
прокурора ОСОБА_3
обвинуваченої ОСОБА_4
представника потерпілої особи ОСОБА_5
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м.Корець кримінальне провадження №12020180140000074 від 20 лютого 2020 року по обвинуваченню:
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с.Головниця Корецького району Рівненської області, зареєстрованої та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , громадянки України, українки, не одруженої, із повною середньою освітою, раніше не судимої,
у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.190 КК України, -
в с т а н о в и в :
ОСОБА_4 30 січня 2016 року, в денний час доби, перебуваючи в приміщенні Управління праці та соціального захисту населення Корецької районної державної адміністрації Рівненської області, розташованому за адресою: вул.Б.Хмельницького, 8б, м.Корець, Рівненської області, подала уповноваженим особам вказаного управління заяву на призначення державної допомоги сім`ям з дітьми, а саме: допомогу на дітей одиноким матерям, відповідно до ст.18 Закону України "Про державну допомогу сім`ям з дітьми".
При подачі уповноваженим особам вказаного управління заяви на призначення державної соціальної допомоги сім`ям з дітьми, а саме: допомогу на дітей одиноким матерям, ОСОБА_4 було під підпис проінформовано про обов`язок протягом місяця повідомити структурний підрозділ з питань соціального захисту населення Корецької РДА щодо зміни обставин, які можуть вплинути на отримання призначеної державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та попереджено під підпис про те, що у разі подання нею у неповному обсязі або недостовірних відомостей про осіб, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні/будинку, їх доходи і витрати, а також набуття різних форм власності та доходів, їй може бути відмовлено у призначенні державної соціальної допомоги сім`ям з дітьми, а саме: допомогу на дітей одиноким матерям або припинено її надання.
За результатами розгляду уповноваженими особами вищевказаного управління заяви на призначення державної соціальної допомоги сім`ям з дітьми, а саме: допомогу на дітей одиноким матерям, ОСОБА_4 на 2018 рік було надано соціальну допомогу по виплаті грошових коштів щомісячно як одинокій матері, а у 2019 році її було продовжено.
Так, ОСОБА_4 , маючи умисел, направлений на заволодіння чужим майном шляхом обману, з метою неправомірного отримання державної допомоги сім`ям з дітьми, а саме: допомоги на дітей одиноким матерям, у встановлений місячний строк не повідомила структурний підрозділ з питань соціального захисту населення Корецької РДА щодо обставин, які можуть вплинути на отримання соціальної допомоги, свідомо не повідомила уповноважених осіб Управління праці та соціального захисту населення Корецької райдержадміністрації, та не внесла корективи у подану нею 30 січня 2018 року декларацію про доходи і витрати, а саме - в розділі 3 «Відомості про земельні ділянки, що перебувають у вланості або володінні (користуванні) членів сім`ї» не зазначила, що у праві власності перебуває земельна ділянка площею 4,83 га та яка здала в оренду дану земельну ділянку, відповідно до оговору оренди землі № 41049006276 від 30 грудня 2010 року ПСП "Агрофірма "Роднічок" та яка має дохід за період з 01 січня 2015 року по 31 грудня 2015 року в сумі 3 662 грн. 71 коп., за період з 01 січня 2016 року по 31 грудня 2016 року в сумі 7 775 грн. 30 коп. та за період з 01 січня 2017 року по 31 грудня 2017 року в сумі 15 032 грн. 26 коп., згідно довідок про доходи наданої ПСП "Агрофірма"Роднічок".
Ненадання ОСОБА_4 достовірної інформації щодо обставин, які можуть вплинути на отримання соціальної допомоги по виплаті допомоги дітям, призвело до порушено вимог ст. 18 Закону України «Про державну допомогу сім`ям з дітьми», а саме призначення та надання державної соціальної допомоги одиноким матерям для утримання неповнолітніх дітей. А також порушення вимог постанови КМ України від 27.12.2001 року №1751 «Про затвердження Порядку призначення і виплати допомоги сім`ям з дітьми». Так, цією постановою передбачається відповідальність за подання неправдивих відомостей для призначення державної допомоги сім`ям з дітьми.
Свідомий факт неповідомлення ОСОБА_4 до Управління праці та соціального захисту населення Корецької районної державної адміністрації Рівненської областідля корегування поданої нею декларації від 30 січня 2018 року про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням соціальної допомоги, вплинуло на встановлення права на призначення державної соціальної допомоги сім`ям з дітьми, а саме: допомоги на дітей олиноким матерям на 2016-2018 роки призвело до зайво виплаченої соціальної допомоги ОСОБА_4 за період з 31 серпня 2016 року по 06 червня 2018 року за рахунок коштів бюджету на загальну суму 14 958 гривень 28 копійок.
Таким чином, ОСОБА_4 заволоділа чужим майном, бюджетними коштами у виді отримання соціальної допомоги по виплаті одиноким матерям в сумі 14 958 гривень 28 копійок шляхом обману (не повідомлення відомостей, які мають бути повідомлені), тобто вчинила кримінальне правопорушення, передбаченого ч.1 ст.190 КК України.
В судовому засіданні обвинувачена ОСОБА_4 вину у вчиненому злочині визнала повністю, кається у скоєному, завдану шкоду повністю відшкодувала. Подала клопотання про закриття кримінального провадження, у зв`язку з дійовим каяттям відповідно до ст.45 КК України.
Прокурор ОСОБА_3 не заперечив проти задоволення клопотання, так як воно є обґрунтованим, а обвинувачена відшкодувала завдану шкоду, до кримінальної відповідальності не притягувалася та у вчиненому щиро кається.
Представник потерпілого ОСОБА_6 в судовому засіданні не заперечила проти клопотання про закриття кримінального провадження, оскільки обвинуваченою повністю відшкодована шкода.
Вислухавши сторони кримінального провадження, суд вважає за можливе задовільнити клопотання з таких підстав.
Згідно із ст.45 КК України особа, яка вперше вчинила кримінальний проступок або необережний нетяжкий злочин, крім корупційних кримінальних правопорушень, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо вона після вчинення кримінального правопорушення щиро покаялася, активно сприяла розкриттю кримінального правопорушення і повністю відшкодувала завдані нею збитки або усунула заподіяну шкоду.
Відповідно до п.3 Постанови Пленуму Верховного Суду України №12 від 23 грудня 2005 року «Про практику застосування судами України законодавства про звільнення особи від кримінальної відповідальності», дійове каяття полягає в тому, що після вчинення злочину особа щиро покаялась, активно сприяла його розкриттю та повністю відшкодувала завдані збитки або усунула заподіяну шкоду. Відсутність хоча б однієї із зазначених складових дійового каяття виключає звільнення особи від кримінальної відповідальності за ст. 45 КК України.
Такою, яка вчинила злочин уперше, вважається особа, котра раніше не вчиняла злочинів або раніше вчинила злочин, що вже втратив правове значення. Вчинення триваючого або продовжуваного злочину, двох або більше злочинів невеликої тяжкості, які утворюють сукупність (за винятком реальної), не може бути перепоною для застосування ст.45 КК України.
Обвинувачена ОСОБА_4 вперше притягується до кримінальної відповідальності, вчинила кримінальний проступок, вину у вчиненні якого визнала, розкаюється у вчиненому, активно сприяла розкриттю злочину, повністю відшкодувала шкоду завдану злочином, за місцем проживання характеризується позитивно.
Кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності, згідно п.1 ч.2 ст. 284 КПК України.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що є всі підстави для звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності відповідно до ст.45 КК України у зв`язку із дійовим каяттям.
Речові докази та витрати на залучення експерта по кримінальному провадженні відсутні.
Зважаючи на те, що обвинувачена ОСОБА_4 завдану матеріальну шкоду відшкодувала в повному розмірі, а кримінальне провадження підлягає закриттю у зв`язку з дійовим каяттям, то суд вважає, що цивільний позов прокурора в інтересах держави в особі Управління праці та соціального захисту населення Корецької РДА Рівненської області до обвинуваченої ОСОБА_4 про відшкодування шкоди в розмрі 14 500 грн. необхідно закрити у зв`язку з добровільним виконанням.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.45 КК України, ст.ст. 128, 284-288, 350 КПК України, суд,-
п о с т а н о в и в:
Звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.190 КК України на підставі ст.45 КК України у зв`язку з дійовим каяттям.
Кримінальне провадження №12020180140000074 від 20 лютого 2020 року по обвинуваченню ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.190 КК України - закрити.
Провадження за цивільним позовом прокурора в інтересах держави в особі Управління праці та соціального захисту населення Корецької районної державної адміністрації Рівненської області закрити, у зв`язку з його добровільним виконанням.
На ухвалу може бути подана апеляційна скарга до Рівненського апеляційного суду протягом семи днів з дня її оголошення через Корецький районний суд Рівненської області.
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Корецький районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2020 |
Оприлюднено | 14.02.2023 |
Номер документу | 93478680 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти власності Шахрайство |
Кримінальне
Корецький районний суд Рівненської області
Кулик Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні