Рішення
від 10.12.2020 по справі 905/1749/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002


Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

10.12.2020 Справа № 905/1749/20 Позивач : Добропільський міський центр зайнятості (місцезнаходження : 85004, Донецька область, місто Добропілля, вулиця Банкова, будинок 39, ідентифікаційний код 23126132)

до відповідача : Добропільського міськрайонного суду Донецької області (місцезнаходження : 85004, Донецька область, місто Добропілля, вулиця Банкова, будинок 39А, ідентифікаційний код 26503492)

про стягнення 21 300,27грн.

Суддя Матюхін В.І.

Добропільський міський центр зайнятості звернувся до господарського суду з позовом про стягнення з Добропільського міськрайонного суду Донецької області 21 300,27грн. - повернення допомоги по безробіттю, виплаченої громадянці ОСОБА_1 .

Ухвалою від 05.10.2020 позов залишено без руху. Для усунення виявлених недоліків позивач мав протягом 10-ти (десяти) календарних днів, починаючи з наступного дня після отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху, надати попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які він поніс і які очікує понести у зв`язку із розглядом справи.

19.10.2020 на адресу господарського суду надійшла заява позивача від 13.10.2020 №04/2187/01-45-20, в якій виявлені судом недоліки були виправлені - наданий розрахунок судових витрат, які центр поніс і які очікує понести у зв`язку із розглядом справи.

Ухвалою від 26.10.20 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами .

Розгляд справи призначено на 23.11.2020 .

Відповідачу у строк не пізніше п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі запропоновано надати (надіслати):

· суду - відзив на позовну заяву і всі письмові та електронні докази, висновки експертів і заяви свідків, що підтверджують заперечення проти позову;

· позивачеві - копію відзиву та доданих до нього документів.

Із урахуванням вимог ст.ст.166, 167, 251 ГПК України встановлено :

• позивачу строк для подання відповіді на відзив - протягом 5-ти календарних днів з дня отримання відзиву;

• відповідачу строк для подання заперечення на відповідь - протягом 5-ти календарних днів з дня отримання відповіді.

Явка у засідання представників сторін (позивача, відповідача) не обов`язкова .

Сторони, належним чином повідомлені про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами (ухвала від 26.10.2020 про відкриття провадження у справі була надіслана сторонам 28.10.2020 і згідно поштового повідомлення отримана: позивачем 03.11.2020, відповідачем 03.11.2020), клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін (відповідач - в строк для подання відзиву (протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі), а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву) не подали.

Ухвалою від 23.11.2020 розгляд матеріалів справи відкладено на 10 грудня 2020 року.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що згідно наказу Добропільського міського центру зайнятості від 10.04.20 №НТ200410 ОСОБА_1 призначено допомогу по безробіттю та розпочато виплату допомоги по безробіттю. У подальшому вказану особу наказом Добропільського міськрайонного суду Донецької області від 26.06.20 №34-кк, який був виданий на підставі рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18.06.2020 по справі №200/4174/20-а, було поновлено на роботі та, відповідно, припинено виплату допомоги по безробіттю, припинено реєстрацію у центрі зайнятості.

01.07.2020 позивач звернувся до відповідача з претензією №04/1475/01.49-20 , в якій просив повернути кошти, виплачені ОСОБА_1 як допомогу по безробіттю у розмірі 21 300,27грн.

У свою чергу, Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Донецькій області листом від 03.08.2020 №05-1971/20-вих. надало відповідь позивачу, в якій зазначило, що на даний час рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18.06.2020, на підставці якого ОСОБА_1 було поновлено на роботі, оскаржене до Першого апеляційного адміністративного суду та провадження №200/4174/20-а є досі незавершеним.

18.11.2020 судом отримано відзив відповідача, яким Добропільський міськрайонний суд позов не визнав з посиланням на наступне:

На момент звільнення ОСОБА_1 у керівника апарату суду були безумовні підстави прийняти рішення про звільнення ОСОБА_2 із займаної посади помічника судці, враховуючи процедуру призначення, перебування та звільнення з посади помічника судці відповідно до Положення.

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 15.09.2020 року апеляційну скаргу Територіального управління Державної судової адміністрації України в Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18 червня 2020 року у справі №200/4174/20-а - залишено без задоволення. Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18 червня 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Добропільського міськрайонного суду Донецької області, Територіального управління Державної судової адміністрації України в Донецькій області про визнання протиправним та скасування наказу про звільнення, поновлення на роботі та зобов`язання нарахувати та виплатити середній заробіток за час вимушеного прогулу, відшкодування моральної шкоди - залишено без змін

… Добропільський міськрайонний суд Донецької області та ТУ ДСА України в Донецькій області, як сторони по справі, звернулись до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду з касаційною скаргою по справі № 200/4174/20-а. Після відкриття провадження за касаційними скаргами судом буде направлено клопотання про зупинення провадження на підставі п 5 ч 1 ст. 227 ГПК України.

Частиною четвертою ст.35 Закону України від 02.03.2000 року 1533-ІІІ Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття встановлено, що зі роботодавця утримується сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.

Станом на теперішній час ОСОБА_1 є працівником Добропільського міськрайонного суду Донецької області. На виконання постанови Донецького окружного адміністративного суду від 18 червня 2020 року ОСОБА_1 було поновлено на посаді помічника судді Добропільського міськрайонного суду Донецької області.

… згідно частини 4 статті 148 Закону України Про судоустрій і статус суддів від 02.06.2016 р.№ 1402-VIII визначено, що функції розпорядника бюджетних коштів щодо місцевих судів здійснюють територіальне управління Державної судової адміністрації України. В даному випадку - територіальне управління Державної судової адміністрації в Донецькій області .

24.11.2020 судом отримана відповідь, якою позивач наполягає на задоволенні позову в повному обсязі з наступних підстав:

1. З питання невизнання Добропільським міськрайонним судом Донецької області позовних вимог щодо стягнення саме з нього як з роботодавця незаконно отриманої допомоги по безробіттю гр. ОСОБА_1 :

Відповідно до ч. 3 ст. 157 ЗУ Про судоустрій і статус суддів помічник судді призначається та звільняється з посади керівником апарату відповідного суду за поданням судді.

Гр. ОСОБА_1 у судовому порядку оскаржувався саме наказ Добропільського міськрайонного суду Донецької області від 08.04.2020 № 21-кк Про звільнення ОСОБА_1 .

Частиною 4 ст. 35 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" визначено, що із роботодавця утримується сума виплаченого забезпечення та вартість наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.

Таким чином, на підставі вищевикладеного, для гр. ОСОБА_1 роботодавцем є Добропільський міськрайонний суд Донецької області, а не Територіальне управління Державної судової адміністрації в Донецькій області.

Згідно з положеннями ч. 4 ст. 148 ЗУ Про судоустрій і статус суддів функції розпорядника бюджетних коштів щодо місцевих судів здійснюють територіальні управління Державної судової адміністрації України, а тому у позовній заяві як третю особу було залучено Територіальне управління Державної судової адміністрації в Донецькій області.

2. З питання касаційного оскарження та зупинення провадження:

Донецьким окружним адміністративним судом було розглянуто справу № 200/4174/20-а по суті та винесено рішення від 18.06.2020 про задоволення позовних вимог ОСОБА_1 в частині поновлення 'її на роботі.

Першим апеляційним адміністративним судом було винесено постанову за справою № 200/4174/20-а, згідно з якою апеляційну скаргу Територіального управління Державної судової адміністрації України в Донецькій області залишено без задоволення.

Статтею 284 ГПК України визначено, що постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття.

… ухвалою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду від 12.11.2020 було відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Територіального управління Державної судової адміністрації України в Донецькій області на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18 червня 2020 року та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 15 вересня 2020 року у справі № 200/4174/20-а .

Заперечення від відповідача на відповідь позивача до суду не надходили.

Щодо зазначення позивачем у позовній заяви 3-ю особою Територіального управління Державної судової адміністрації України в Донецькій області господарський суд констатує наступне:

1. У позовній заяві Добропільський міський центр зайнятості зазначив Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Донецькій області як 3-ю особу, проте не вказав:

- на чиїй стороні;

- заявляє (не заявляє) самостійних вимог щодо предмета спору.

2. Відповідно до ч.1 ст.50 Господарського процесуального кодексу України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов`язки щодо однієї із сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи .

3. Заяву про залучення Територіального управління Державної судової адміністрації України в Донецькій області до участі у справі як 3-ю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на своїй стороні чи стороні відповідача, Добропільський міський центр зайнятості не подавав і відповідне клопотання у позові не заявлялось.

Дослідивши матеріали справи, господарський суд встановив:

Як вбачається з копії витягу із наказів Добропільського міського центру зайнятості про прийняття рішення по особі ОСОБА_1 ПК №051520040900008 від 26.06.2020, наказом від 10.04.20 №НТ200410 вказаній особі надано статус безробітного, призначено допомогу по безробіттю та розпочато виплату допомоги по безробіттю.

Наказом Добропільського міськрайонного суду Донецької області від 26.06.20 №34-кк на підставі рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18.06.2020 по справі №200/4174/20-а скасовано наказ від 08.04.20 №21-кк Про звільнення ОСОБА_1 ; поновлено ОСОБА_1 на посаді помічника судді Добропільського міськрайонного суду Донецької області з продовженням виконання обов`язків додаткового помічника судді ОСОБА_3 на виконання наказу №37-к від 20.09.2018.

Наказом Добропільського міського центру зайнятості від 26.06.2020 №НТ200626 припинено виплату допомоги по безробіттю, припинено реєстрацію у центрі зайнятості відповідно до п.2 ч.1 ст.31 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , п.2 ч.1 ст.45 Закону України Про зайнятість населення .

Як вбачається з довідки Добропільського міськрайонного суду Донецької області про суму нарахованої та виплаченої допомоги по безробіттю ОСОБА_1 Добропільським міським центром зайнятості та довідки про перерахунок допомоги по безробіттю по ПК051520040900008 загальна сума допомоги по безробіттю за період з 10.04.2020 по 25.06.2020 складає 21 300,27грн.

01.07.2020 позивач звернувся до відповідача з претензією №04/1475/01.49-20, в якій просив відповідача повернути кошти у розмірі 21 300,27грн.

Листом від 03.08.2020 №05-1971/20-вих. Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Донецькій області надало відповідь позивачу, в якій зазначило, що на даний час рішення Донецького окружного адміністративного суду від 18.06.2020, на підставці якого ОСОБА_1 було поновлено на роботі, оскаржене до Першого апеляційного адміністративного суду та провадження №200/4174/20-а є досі незавершеним.

Відповідно до п. 1 ст. 1 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття - система прав, обов`язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Пунктом 8 ст. 1 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" передбачено, що страховий випадок - це подія, через яку: застраховані особи втратили заробітну плату (грошове забезпечення) або інші передбачені законодавством України доходи внаслідок втрати роботи з незалежних від них обставин та зареєстровані в установленому порядку як безробітні, готові та здатні приступити до підходящої роботи і дійсно шукають роботу; застраховані особи опинилися в стані часткового безробіття.

Водночас, ч. 1 ст. 34 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" визначено, що Фонд має право, зокрема, стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду, а також незаконно виплачені безробітному суми матеріального забезпечення в разі неповідомлення роботодавцем Фонду про прийняття його на роботу.

Із роботодавця утримується, зокрема, сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду (ч. 4 ст. 35 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" ).

Отже, нормами чинного законодавства, зокрема, положеннями статей 34 , 35 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" визначено право Фонду стягувати з роботодавця суму страхових коштів і вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду та обов`язок роботодавця відшкодувати суму виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.

Матеріалами справи підтверджується, що саме відповідач є роботодавцем по відношенню до ОСОБА_1 в розумінні ч. 4 ст.35 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" .

За таких обставин, оскільки рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 18.06.2020 по справі №200/4174/20-а, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 15.09.20, скасовано наказ від 08.04.20 №21-кк Про звільнення ОСОБА_1 ; поновлено ОСОБА_1 на посаді помічника судді Добропільського міськрайонного суду Донецької області з продовженням виконання обов`язків додаткового помічника судді Мацишин Любові Степанівни на виконання наказу №37-к від 20.09.2018, позивач має право на відшкодування відповідачем суми виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у відповідності до ст.ст.34, 35 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".

Враховуючи вищевикладене, господарський суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Заперечення відповідача судом до уваги не взяті, оскільки у них фактично ставиться під сумнів судове рішення апеляційної інстанції, яке не є предметом розгляду даної справи і яке набуло законної сили відповідно до процесуального законодавства.

Судові витрати в межах, встановлених законодавством, покладаються на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, на підставі ст.ст.34, 35 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття і керуючись ст.ст. 210 , 233 , 238 , 241 Господарського процесуального кодексу України (в редакції Закону № 2147-VIII від 03.10.2017 ), господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Добропільського міського центру зайнятості до Добропільського міськрайонного суду Донецької області про стягнення 21 300,27грн., задовольнити.

Стягнути з Добропільського міськрайонного суду Донецької області (місцезнаходження : 85004, Донецька область, місто Добропілля, вулиця Банкова, будинок 39А, ідентифікаційний код 26503492) на користь Добропільського міського центру зайнятості (місцезнаходження : 85004, Донецька область, місто Добропілля, вулиця Банкова, будинок 39, ідентифікаційний код 23126132) 21 300,27грн. - повернення допомоги по безробіттю, виплаченої громадянці ОСОБА_1 , 2 102,00грн. на відшкодування витрат по оплаті судового збору за рахунок коштів, які обліковуються на рахунках Територіального управління Державної судової адміністрації України в Донецькій області як розпорядника коштів Добропільського міськрайонного суду Донецької області.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається у порядку, передбаченому п.17.5 перехідних положень Господарського процесуального кодексу України, протягом двадцяти днів з дня його проголошення (складення повного судового рішення).

Повний текст судового рішення складено 14.12.2020.

Суддя В.І. Матюхін

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення10.12.2020
Оприлюднено14.12.2020
Номер документу93497141
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1749/20

Ухвала від 17.02.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін Володимир Іванович

Рішення від 10.12.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін Володимир Іванович

Ухвала від 23.11.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін Володимир Іванович

Ухвала від 26.10.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін Володимир Іванович

Ухвала від 05.10.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін Володимир Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні