ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
07 грудня 2020 року м. Ужгород№ 260/2613/20 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді Скраль Т.В.
при секретарі Поп Н.В.,
за участю сторін:
позивач: Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області - представник Гоблик Мирослав Іванович,
відповідач: КП Ужгородщина (Ліквідаційна комісія) - представник Ковач Василь Юрійович,
розглянувши у відритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області (88018, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Перемоги,92Б, код ЄДРПОУ 41320961) до КП Ужгородщина (Ліквідаційна комісія) (89451, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Пацьканьово, 162А, код ЄДРПОУ 03742044) про стягнення капіталізованих платежів -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до статті 243 частини 3 КАС України 07 грудня 2020 року виготовлено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення у повному обсязі складено 14 грудня 2020 року .
27 липня 2020 року Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою до КП Ужгородщина , якою просить стягнути з КП "Ужгородщина" (код ЄДРПОУ - 03742044) на користь Ужгородського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області (код ЄДРПОУ ВП-41416124, p/p НОМЕР_1 , електронне адміністрування, МФО- 899998) капіталізованих платежів в сумі 260 450,82 грн.
17 серпня 2020 року , ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду відкрито провадження у даній адміністративній справі.
1. Позиції сторін.
Свої позовні вимоги позивач мотивує тим, що у зв`язку з прийняттям рішення загальними зборами про припинення Відповідача, виникла необхідність нарахування капіталізованих платежів на користь Позивача. З цією метою 06.05.2020 р., тобто, в межах строків для заявлення кредиторами своїх вимог, Позивач заявою за №10-10-444 звернувся до ліквідаційної комісії Відповідача з кредиторськими вимогами на суму 260450,82 грн. Проте, станом теперішній час ніякої відповіді від відповідача про визнання наших вимог не надходило. Згідно п.5 ч.1 ст. 11 Закону №1105-XIV джерелами формування коштів Фонду є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Це питання врегульоване Порядком капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальників який регулює механізм нарахування капіталізованих платежів. Тобто, на відповідача поширюється дія вищезгаданого Порядку, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 986. (Дану Постанову прийнято взамін постанови Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року №765).
05 листопада 2020 року представником відповідача подано до суду відзив, в якому просить відмовити у задоволенні позову та відповідно до якого відповідач вказує, що власником комунального підприємства Ужгородщина є Ужгородська районна рада. Згідно рішення 38 сесії 7 скликання Ужгородської районної ради № 650, власник прийняв рішення про ліквідацію комунального підприємства Ужгородщина , встановивши термін заявлення кредиторами своїх вимог два місяці з моменту оприлюднення рішення про припинення юридичної особи шляхом ліквідації на офіційному веб-сайті органу, що реалізує політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Цей термін сплив 24 червня 2020 року. Станом на 24 липня 2020 року КП Ужгородщина завершило розрахунки з кредиторами, передало майно на баланс власника - Ужгородської районної ради, звільнило всіх працівників, згідно з законодавством, а з 11 вересня 2020 року зупинило діяльність, закривши поточні рахунки НОМЕР_2 в національній валюті та поточний рахунок із спеціальним режимом використання НОМЕР_3 в національній валюті у філії AT УКРЕКСІМБАНК м. Ужгород, (а.с. 65).
Під час розгляду справи по суті уповноважений представник позивача позов підтримав повністю, просив суд його задовольнити з мотивів, що у ньому наведені.
Представник відповідача в судовому засіданні, проти задоволення позову заперечив та просив суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.
2. Обставини, встановлені судом
Судом встановлено, що Комунальне підприємство Ужгородщина , (код ЄДРПОУ 03742044), зареєстровано за юридичною адресою: 89451, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Пацьканьово, 162А.
Відповідно до акту № 6 про нещасний випадок, пов`язаний з виробництвом за формою Н-1, при виконанні трудових обов`язків на підприємстві Ужгородського р\в "Сільгосптехінка" 16 листопада 1967 року ОСОБА_1 отримав травму на виробництві та з 30 березня 2001 року перебуває на обліку, (а.с. 20-21).
За висновком МСЕК від 19 лютого 2002 року серія КЧ-67 № 235459 потерпілому встановлена стійка втрата професійної працездатності 45% та 3 група інвалідності безстроково.
21 квітня 2020 року , постановою Ужгородського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області № 0711/210/210/2042 відповідно до частини 2 статті 37 Закону "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" потерпілому призначено перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 2 051,44 грн., (а.с. 24).
Розрахунком потреби в капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов`язань Комунального підприємства Ужгородщина (код ЄДРПОУ 03742044) відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров`ю потерпілим на виробництві у Ужгородському міському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області визначено загальну суму платежів для розрахунку з потерпілим ОСОБА_1 - 260 450,82 грн..
Розрахунок розроблено позивачем відповідно до методики, встановленої пунктом 1 Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов`язань суб`єкта підприємницької діяльності-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров`ю , затвердженого постановою КМУ від 06.05.2000 №765, (а.с. 25-26).
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Комунальне підприємство Ужгородщина перебував в стані припинення з 23 квітня 2020 року . Строк, визначений засновниками (учасниками) юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, для заявлення кредиторами своїх вимог - до 24 червня 2020 року (а. с.14-19).
06 травня 2020 року позивач звернувся до голови комісії з припинення КП Ужгородщина із заявою № 10-10-444 з кредиторськими вимогами на суму 260 450,82 грн., (а.с. 38-39).
Проте відповіді Комунальне підприємство Ужгородщина не надало, а відтак позивач, 27 липня 2020 року звернувся до суду із вказаним позовом.
3. Мотиви суду та норми права, застосовані судом
Правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов`язкового державного соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві, визначено Законом "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - Закон № 1105-XIV).
Основними принципами страхування від нещасного випадку, зокрема є: своєчасне та повне відшкодування шкоди страховиком; обов`язковість страхування від нещасного випадку осіб, які працюють на умовах трудового договору (контракту) та інших підставах, передбачених законодавством про працю, а також добровільність такого страхування для осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, та громадян-суб`єктів підприємницької діяльності.
Статтею 4 Закону № 1105-XIV, встановлено, що Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом. Фонд є некомерційною самоврядною організацією.
Джерелами формування коштів є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, що визначено пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону №1105-ХІV .
Розрахунок розроблявся позивачем відповідно до методики, що визначалася Порядком капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов`язань суб`єкта підприємницької діяльності-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров`ю , який був затверджений постановою КМУ від 06.05.2000 №765, та втратив чинність на підставі Постанови КМ № 986 від 04 грудня 2019 року.
З 07 грудня 2019 року (дата набрання чинності) дане питання було врегульовано Порядком капіталізації платежів до Фонду соціального страхування України у випадках ліквідації страхувальників прийнятого 04 грудня 2019 року № 986.
У цьому Порядку термін "капіталізація платежів" означає визначення суми грошових зобов`язань страхувальника у випадку його ліквідації (зокрема у зв`язку з банкрутством), що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю застрахованим особам, які належить сплатити до Фонду соціального страхування України для забезпечення страхових виплат і витрат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності.
Згідно п.8 Порядку, у кредиторських вимогах Фонду соціального страхування України до страхувальника, щодо якого розпочато ліквідацію, зазначається сума грошових зобов`язань, обчислена з урахуванням кожного платежу, що підлягає капіталізації. Суми капіталізованих платежів відповідно до зазначених кредиторських вимог у випадках ліквідації страхувальника перераховуються робочому органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, у якому страхувальник перебуває на обліку.
За частиною 6 статті 6 Закону №1105-ХІV рішення правління Фонду, прийняте в межах його компетенції, є обов`язковим для виконання, у тому числі всіма страхувальниками та застрахованими особами, яких воно стосується. Рішення правління Фонду оформляється постановою. Постанови правління Фонду підлягають обов`язковому оприлюдненню на офіційному веб-сайті Фонду протягом 20 робочих днів після їх прийняття.
21 квітня 2020 року постановою Ужгородського міського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області № 0711/210/210/2042 потерпілому призначено перераховану щомісячну страхову виплату в розмірі 2 051,44 грн., (а.с. 24).
Щодо заперечень відповідача, що станом на 24 липня 2020 року КП "Ужгородщина" завершило розрахунки з кредиторами, передало майно на баланс власника, завершило розрахунки з кредиторами та від позивача жодних заяв з кредиторськими вимогами на суму 260 450,82 грн. до них не надходило, слід зазначити наступне.
На перевірку доводів позову, що 06 травня 2020 року позивач звертався до голови комісії з припинення КП Ужгородщина із заявою № 10-10-444 з кредиторськими вимогами на суму 260 450,82 грн., (а.с. 38-39) судом в оголошувалася перерва в судовому засіданні 01 грудня 2020 року для надання можливості надати суду докази.
Представником позивача 07 грудня 2020 року суду надано докази надіслання заяви від 06 травня 2020 року до Голови комісії з припинення КП "Ужгородщина", які направлялися на адресу відповідача 22.05.2020 року, та повернулися без вручення із відміткою "повернення по іншим причинам від 28.05.2020 року."
Крім того, суд вважає необхідним відмітити, що з дня призначення ліквідаційної комісії до неї переходять усі повноваження щодо управління справами юридичної особи, крім тих, які залишаються згідно з законодавством України за учасниками, наприклад затвердження ліквідаційного балансу. Слід зауважити, що ліквідаційна комісія не має статусу юридичної особи, а підприємство, що ліквідується, в період її роботи статусу юридичної особи не втрачає. Отже, дієздатність юридичної особи здійснюється через ліквідаційну комісію. Дії комісії розглядаються як дії самої юридичної особи. Комісія здійснює дії, у тому числі виступає в суді від імені юридичної особи і набуває безпосередньо для неї права і обов`язки.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на час розгляду справи юридична особа перебуває в стані припинення ( за рішенням засновників в результаті її ліквідації).
В силу вимог пункту 8 частини другої статті 15 Закону "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування № 1105-XIV , роботодавець як страхувальник зобов`язаний подавати звітність до Фонду у строки, в порядку та за формою, що встановлені правлінням Фонду.
Згідно з пунктом 2 частини першої статті 1 Закону України від 08 липня 2010 року№2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464-VI), єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Відповідно до пункту 3 Розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2464-VI, з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, загальнообов`язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску.
Згідно із пунктом 1 частини другої статті 6 Закону № 2464-VI , платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Як вже наголошувалось судом, за приписами пунктів 1 та 5 частини першої статті 11 Закону № 1105-XIV, джерелами формування коштів Фонду (крім інших) є страхові внески страхувальників та застрахованих осіб, капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Вимоги щодо капіталізації платежів здійснюються у межах ліквідаційної процедури.
Частина перша статті 104 Цивільного кодексу України визначає, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Частинами першою, третьою, п`ятою статті 105 Цивільного кодексу України передбачено, що учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов`язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.
Частиною шостою статті 105 Цивільного кодексу України визначено, що кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.
Відповідно до частин третьої, четвертої та п`ятої статті 112 Цивільного кодексу України, у разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право протягом місяця з дати, коли він дізнався або мав дізнатися про таку відмову звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії. За рішенням суду вимоги кредитора можуть бути задоволені за рахунок майна, що залишилося після ліквідації юридичної особи. Вимоги кредитора, заявлені після спливу строку, встановленого ліквідаційною комісією для їх пред`явлення, задовольняються з майна юридичної особи, яку ліквідовують, що залишилося після задоволення вимог кредиторів, заявлених своєчасно. Вимоги кредиторів, які не визнані ліквідаційною комісією, якщо кредитор у місячний строк після одержання повідомлення про повну або часткову відмову у визнанні його вимог не звертався до суду з позовом, вимоги, у задоволенні яких за рішенням суду кредиторові відмовлено, а також вимоги, які не задоволені через відсутність майна юридичної особи, що ліквідується, вважаються погашеними.
Частиною 1 статті 112 Цивільного кодексу України, у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи вимоги її кредиторів задовольняються у такій черговості: 1) у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.
Частиною другою статті 1205 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.
Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що капіталізація платежів здійснюється у всіх випадках ліквідації юридичної особи, а не лише у випадку ліквідації підприємства-банкрута.
Виходячи з наведеного, суд дійшов висновку, що до спірних правовідносин підлягають застосовуванню приписи підпунктів 1 та 5 частини першої статті 11 Закону № 1105-XIV.
Зазначена позиція суду узгоджується з висновками Верховного Суду України, викладеними у суду від 10 січня 2019 року у справі №812/862/17.
В силу вимог пункту 1 частини другої статті 15 Закону № 1105-ХІV , роботодавець як страхувальник зобов`язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг згідно із цим Законом.
Сторонами по справі не заперечується той факт, що у Фонді соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України знаходиться справа потерпілого ОСОБА_1 , який має зареєстрований страховий випадок трудове каліцтво, що сталося у 16 листопада 1967 року під час роботи на підприємстві Ужгородського р\в "Сільгосптехінка".
Відповідно до акту № 6 про нещасний випадок, пов`язаний з виробництвом за формою Н-1, при виконанні трудових обов`язків на підприємстві Ужгородського р\в "Сільгосптехінка" 16 листопада 1967 року ОСОБА_1 отримав травму на виробництві, (а.с. 20-21).
Відповідно до розрахунку перерахованої щомісячної страхової виплати з 01 березня 2019 року, виплата складає 2 051,44 грн., (а.с. 24).
Розрахунком потреби в капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов`язань Комунального підприємства Ужгородщина (код ЄДРПОУ 03742044) відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров`ю потерпілим на виробництві у Ужгородському міському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області визначено загальну суму платежів для розрахунку з потерпілим ОСОБА_1 - 260 450,82 грн..
Розрахунок розроблено позивачем відповідно до методики, встановленої пунктом 1 Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов`язань суб`єкта підприємницької діяльності-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров`ю , затвердженого постановою КМУ від 06.05.2000 №765, (а.с. 25-26).
Відповідно загальна сума капіталізованих платежів становить 260 450, 82 грн ., які підлягають стягненню з відповідача.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених 0 статтею 78 0 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на вищевикладене, суд вважає позовні вимоги управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до статті 139 частини 2 КАС України , при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Таким чином, судові витрати по справі з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 9, 14,139 242-246, 255, 295 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області до Комунального підприємства "Ужгородщина" про стягнення капіталізованих платежів - задовольнити у повному обсязі.
2. Стягнути з Комунального підприємства "Ужгородщина" (89451, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Пацканьово, буд. 162А, код ЄДРПОУ 03742044) на користь Ужгородського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області (код ЄДРПОУ 41320961, p/p НОМЕР_1 , електронне адміністрування, МФО - 899998) капіталізованих платежів в сумі 260 450, 82 гривні (двісті шістдесят тисяч чотириста п`ятдесят гривень 82 коп.)
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені Розділом VII КАС України (пункт 15.5)).
СуддяТ.В.Скраль
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2020 |
Оприлюднено | 15.12.2020 |
Номер документу | 93500060 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Скраль Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні