Ухвала
від 14.12.2020 по справі 360/4523/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

14 грудня 2020 року СєвєродонецькСправа № 360/4523/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., розглянувши у порядку письмового провадження звіт Марківської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області щодо виконання рішення суду від 22 листопада 2020 року у справі № 360/4523/20 за позовом адвоката Бурлакової Наталії Володимирівни в інтересах кандидата на посаду Марківського селищного голови Дзюби Ігора Анатолійовича до Марківської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області про визнання протиправною та скасування постанови, визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебувала справа за позовом адвоката Бурлакової Наталії Володимирівни в інтересах кандидата на посаду Марківського селищного голови Дзюби Ігора Анатолійовича до Марківської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області про визнання протиправною та скасування постанови, визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2020 року позовні вимоги адвоката Бурлакової Наталії Володимирівни в інтересах кандидата на посаду Марківського селищного голови Дзюби Ігора Анатолійовича до Марківської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області про визнання протиправною та скасування постанови, визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, задоволено частково:

визнано протиправними та скасовано постанови Марківської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області від 17 листопада 2020 року №68 "Про визнання виборів Марківського селищного голови такими, що не відбулися та призначення повторних виборів", від 17 листопада 2020 року № 69 "Про призначення повторних місцевих виборів Марківського селищного голови";

зобов`язано Марківську селищну територіальну виборчу комісію Старобільського району Луганської області на підставі пункту 1 частини першої статті 278 Виборчого Кодексу України прийняти рішення про визнання особи обраною Марківським селищним головою.

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 26 листопада 2020 року рішення Луганського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2020 року у справі № 360/4523/20 залишено без змін.

Згідно з даними комп`ютерної програми "Діловодство спеціалізованого суду" вбачається, що 30.11.2020 позивачем у справі №360/4523/20 отримано виконавчий лист.

02 грудня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду від представника позивача надійшло клопотання про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення шляхом зобов`язання Марківської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області подати до суду звіт про повне виконання рішення суду від 22 листопада 2020 року у дводенний строк з дня набрання ухвалою суду законної сили.

Ухвалою суду від 02.12.2020 клопотання адвоката Бурлакової Наталії Володимирівни в інтересах суб`єкта виборчого процесу - кандидата на посаду Марківського селищного голови ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду від 22 листопада 2020 року у справі № 360/4523/20, призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні 04 грудня 2020 року.

Ухвалою суду від 04.12.2020 зобов`язано Марківську селищну територіальну виборчу комісію Старобільського району Луганської області подати у строк до 08 грудня 2020 року звіт про виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2020 року у справі № 360/4523/20.

Станом на 09.12.2020 Марківською селищною територіальною виборчою комісією Старобільського району Луганської області звіт про виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2020 року у справі № 360/4523/20, суду не надано.

Разом з тим, судом було встановлено, що постановою Центральної виборчої комісії від 04.12.2020 № 544 зокрема, зобов`язано Старобільську районну територіальну виборчу комісію Луганської області не пізніше 21 години 07 грудня 2020 року сформувати новий склад Марківської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області та невідкладно проінформувати про прийняте рішення ЦВК.

Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, 09.12.2020 було здійснено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу Марківську селищну територіальну виборчу комісію Старобільського району Луганської області, а саме змінено керівника на ОСОБА_2 .

Ухвалою суду від 09.12.2020 встановлено Марківській селищній територіальній виборчій комісії Старобільського району Луганської області строк до 11 грудня 2020 року для надання звіту про виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2020 року у справі № 360/4523/20 із відповідними доказами.

10.12.2020 від Марківської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області через канцелярію суду засобами поштового зв`язку надійшов звіт щодо виконання рішення суду, відповідно до якого повідомлено, що 04 грудня 2020 року постановою Центральної виборчої комісії № 544 Про окремі питання діяльності Марківської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області визнано ОСОБА_1 обраним Марківським селищним головою Старобільського району Луганської області. Зазначеною Постановою зобов`язано Марківську селищну територіальну виборчу комісію Старобільського району Луганської області після сформування нового складу невідкладно офіційно оприлюднити результати виборів Марківського селищного голови Старобільського району Луганської області шляхом опублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації, а також розмістити їх на офіційному веб-сайта комісії чи відповідної ради (за наявності). Додатково зазначеною постановою звернуто увагу членів Марківської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області на необхідність неухильного дотримання вимог Виборчого кодексу України під час виконання їх повноважень.

09 грудня 2020 року о 12:00 відбулося перше засідання новоствореної Марківської селищної територіальної виборчої комісії, на якому були прийняті, зокрема, постанова №80 про укладання договору з місцевим виданням Вісті Марківщини , постанова №81 про надання права першого підпису, постанова № 82 про окремі питання офіційного оприлюднення результатів виборів Марківського селищного голови Старобільського району Луганської області. Разом зі звітом відповідачем надано зазначені постанови (том ІІ а.с.73-75).

Таким чином, судом встановлено, що постановою Центральної виборчої комісії від 04.12.2020 № 544, зокрема: визнано ОСОБА_1 обраним Марківським селищним головою Старобільського району Луганської області; зобов`язано Старобільську районну територіальну виборчу комісію Луганської області не пізніше 21 години 07 грудня 2020 року сформувати новий склад Марківської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області та невідкладно проінформувати про прийняте рішення ЦВК; зобов`язано Марківську селищну територіальну виборчу комісію Старобільського району Луганської області після сформування нового складу невідкладно офіційно оприлюднити результати виборів Мірківського селищного голови Старобільського району Луганської області шляхом опублікування у відповідних місцевих друкованих засобах масової інформації, а також розмістити їх на офіційному веб сайті комісії чи відповідної ради (за наявності).

Суд зазначає, що судовий контроль - це спеціальний вид провадження в адміністративному судочинстві, відмінний від позовного, що має спеціальну мету та полягає не у вирішенні нового публічно-правового спору, а у перевірці всіх обставин, що перешкоджають виконанню такої постанови суду та відновленню порушених прав особи-позивача.

Отже, судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах здійснюється з метою реалізації завдань адміністративного судочинства.

Відповідно до частини третьої статті 129-1 Конституції України контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

У Рішенні від 30.06.2009 у справі № 16-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абз. 1 пп. 3.2 п. 3, абз. 2 п. 4 мотивувальної частини).

Виконання рішення, винесеного будь - яким судом, має розглядатись як невід`ємна частина "судового процесу" для цілей статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

У рішенні Європейського суду з прав людини від 19.03.1997 у справі "Горнсбі проти Греції" суд підкреслив, що виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватись як невід`ємна частина судового розгляду. Здійснення права на звернення до суду з позовом стосовно його прав та обов`язків цивільного характеру було б ілюзорним, якби внутрішня правова система допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося б на шкоду однієї зі сторін (п.40).

Відповідно до частини першої статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (частина друга статті 382 КАС України).

Отже, рішення суду від 22 листопада 2020 року у справі № 360/4523/20 є виконаним, при цьому фактично рішення суду виконано Центральною виборчою комісією, шляхом прийняття постанови від 04.12.2020 №544, тоді як жодних активних дій відповідача щодо виконання рішення суду відповідачем не вчинено.

Проте, з урахуванням того, що 09.12.2020 здійснено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу Марківську селищну територіальну виборчу комісію Старобільського району Луганської області, а саме зміна керівника на ОСОБА_2 та того, що судовий контроль за виконанням рішення фактично має на меті саме виконання такого рішення, суд вважає за можливе прийняти звіт у справі №360/4523/20.

Керуючись статтями 248, 256, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Прийняти звіт Марківської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області щодо виконання рішення суду від 22 листопада 2020 року у справі № 360/4523/20 за позовом адвоката Бурлакової Наталії Володимирівни в інтересах кандидата на посаду Марківського селищного голови Дзюби Ігора Анатолійовича до Марківської селищної територіальної виборчої комісії Старобільського району Луганської області про визнання протиправною та скасування постанови, визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення ухвали.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя К.Є. Петросян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2020
Оприлюднено15.12.2020
Номер документу93500509
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/4523/20

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 09.12.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 02.12.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Постанова від 26.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Сіваченко Ігор Вікторович

Рішення від 22.11.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 22.11.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні