Рішення
від 14.12.2020 по справі 420/9043/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/9043/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Бойко О.Я.,

розглянувши у порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Пегас Про» до Одеської митниці Держмитслужби про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання прийняти заяву про повернення з державного бюджету помилково та надміру сплачених сум митних платежів у розмірі 76 145,31 грн. до розгляду , підготувати висновок, вирішив адміністративний позов задовольнити .

І. Суть спору

До Одеського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю «Пегас Про» до відповідача Одеської митниці Держмитслужби, в якому, просив:

(1).Визнати протиправною бездіяльність Одеської митниці Держмитслужби щодо невиконання вимог ст.301 Митного кодексу України, ст. 43 Податкового кодексу України та Порядку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.07.2017 № 643 Про, затвердження Порядку повернення авансових платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів , а саме: відмову у розгляді заяви ТОВ Пегас Про від 07.08.2020 року про повернення з державного бюджету помилково та надміру сплачену суму митних платежів у розмірі 76145,31 грн. та відмову у підготуванні та складенні висновку про повернення з державного бюджету помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів та не подання його для виконання відповідному органу, що ( здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

(2).Зобов`язати Одеську митницю Держмитслужби прийняти заяву про повернення з державного бюджету помилково та надміру сплачену суму митних платежів у розмірі 76145,31 грн. до розгляду, підготувати висновок про повернення ТОВ Пегас Про з державного бюджету помилково та надміру сплачену суму митних платежів у розмірі 76145,31 грн. та подати висновок для виконання до відповідного органу державної казначейської служби.

ІІ. Аргументи сторін.

(а) Позиція позивача

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.

17.09.2019 р., згідно з умовами зовнішньоекономічного контракту № 1 від 23.12.2017 ТОВ Пегас Про отримало товар, - медичні вироби, за який при митному оформленні передбачено сплату податку на додану вартість у розмірі 7% від вартості Товару, на підставі п.193.1 ст. 193 розділу V Податкового кодексу України, як за медичні вироби.

17.09.2019 р., технічна помилка митного брокера при заповненні митної декларації при оплаті ПДВ по Вантажній митній Декларації UА500010/2019/025751 (в пункті 47 форми МД-2 в графі 3 була вказана ставка ПДВ 20% заміст ставки ПДВ у розмірі 7 % ) що, призвела до списання митних платежів по ставці ПДВ 20% у розмірі 117146 грн. 63 коп., замість ставки ПДВ 7% у розмірі 41001 грн. 32 коп.

Таким чином кошти, у розмірі 76145,31 грн. (сімдесят шість тисяч сто сорок п`ять грн. тридцять одна коп.), були помилково та надміру перераховані позивачем на єдиний рахунок митниці ДФС у якості податку на додану вартість.

07.08.2020 р. позивач, згідно з розділом III наказу Міністерства фінансів України від 18.07.2017 № 643 Про затвердження Порядку повернення авансових платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів , направлено в Одеську митницю заяву про повернення з державного бюджету помилково та надміру сплачену суму митних платежів у розмірі 76145,31 грн.

Листом від 13.08.2020 року № 7.10-4/15-01/13/12315, відповідач у задоволенні вимог відмовив, та вказано, що ТОВ Пегас Про порушило вимоги Митного та Податкового кодексу у зв`язку з несплатою податку на додану вартість за видом платежу 029 за зазначеною Вантажною митною Декларацією UА 500010/2019/025751.

26.09.2019 р. на підставі реєстрації аркуша коригування митної декларації UА 500010/2019/025751 сума ліміту ПДВ податкового кредиту позивача було зменшено на 76145,31 грн., а саме на суму помилково та надміру сплаченого митного платежу.

Таким чином, бездіяльність Відповідача у здійсненні певних дій у розгляді заяви суперечить вимогам законодавства та порушують право Позивача на повернення помилково та надміру сплачених сум митних платежів, а саме повернення до обігових коштів ТОВ ПЕГАС-ПРО через Казначейство суми 76145,31 грн.

(б) Позиція відповідача

26.10.2020 р. через канцелярію суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому він просив у задоволенні позовних вимог відмовити, з підстав викладених у відзиві.

Відповідно до вимог законодавства України обов`язковою умовою для надання контролюючим органом висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подання його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів є відсутність у платника податків податкового боргу.

Згідно з даними АСМО Інспектор та Картки - особового рахунку позивача (код за ЄДРПОУ 41668144) за митною декларацією від 17.09.2019 р. №UА500010/2019/025751 сплачений податок на додану вартість за видом платежу 028 і сумі 117 146,63грн., який перерахований за відповідним кодом бюджетної класифікації ді Державного бюджету згідно із положеннями МКУ та ПКУ у відповідності до частині четвертої статті 299 МКУ.

Згідно з даними АСМО Інспектор та Картки - особового рахунку позивача (код за ЄДРПОУ 41668144) податок на додану вартість за видом платежу 029 за зазначеною МД ТОВ ПЕГАС ПРО у сумі 41 001,32грн. не сплачений та не перерахований до Держбюджету, що не відповідає відомостям аркушу коригування від 26.09.2019 до МД вії 17.09.2019 № UА 500010/2019/025751.

В зв`язку з чим, у позивача виникли податкові зобов`язання зі сплати ПДВ за видом платежу 029 у відповідності до вимог ПКУ та зобов`язання зі сплати штрафної санкції що справляється платником податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, та пені у відповідності до положень Кодексу та Податкового кодекс; України.

(в) Відповідь на відзив

05.11.2020 р. від позивача надійшла відповідь на відзив в якій зазначено, що позивач сплачує митні платежі у режимі передоплати на рахунок митниці, який використовується для сплати обов`язкових митних платежів, незалежно від коду бюджетної класифікації. Сума передоплат значно перевищувала 41001,32 грн., суму яку згідно з відзиву на позов відповідач вважає податковою заборгованістю.

Тобто , у разі наявності буді-якої заборгованості, пов`язаної з несплатою митних платежів в період 2018-2020 роках , Позивач мав право , можливість та обов`язок використати грошеві ( кошти, які перераховувалися на рахунок Відповідача з призначенням розмитнення Товару (або сплата митних платежів , сплата ПДВ та Інше) , для погашення податкової заборгованості, без і узгодження з Позивачем.

ІІІ. Процедура та рух справи

21 .0 9.2020 р. ухвалою Одеський окружний адміністративний суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження за правилами загального позовного провадження.

11.11.2020 р. суд, ухвалою занесеною до протоколу судового засідання, закрив підготовче провадження та призначив судове засідання на 07.12.2020 р.

11.11.2020 р. суд, ухвалою занесеною до протоколу судового засідання продовжив розгляд справи у порядку письмового провадження відповідно до ч.9 ст.205 КАС України.

ІV. Обставини справи, встановлені судом, та докази на їх підтвердження

17.09.2019 р., згідно з умовами зовнішньоекономічного контракту № 1 від 23.12.2017 ТОВ Пегас Про отримало товар, - медичні вироби, за який при митному оформленні передбачено сплату податку на додану вартість у розмірі 7% від вартості Товару, на підставі п.193.1 ст. 193 розділу V Податкового кодексу України, як за медичні вироби.

Отриманий Товар вважається медичним виробом на підставі п.п.9 п.2 Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого ПКМУ № 753 від 02.10.2013 року.

17.09.2019 р., технічна помилка митного брокера при заповненні митної декларації при оплаті ПДВ по Вантажній митній Декларації UА500010/2019/025751 (в пункті 47 форми МД-2 в графі 3 була вказана ставка ПДВ 20% заміст ставки ПДВ у розмірі 7 % ) що, призвела до списання митних платежів по ставці ПДВ 20% у розмірі 117146 грн. 63 коп., замість ставки ПДВ 7% у розмірі 41001 грн. 32 коп.

Таким чином кошти, у розмірі 76145,31 грн., були помилково та надміру перераховані позивачем на єдиний рахунок митниці ДФС у якості податку на додану вартість.

Позивач повідомив відповідача про вказану помилку, та митним органом прийнято аркуш коригування, у зв`язку з необхідністю виправлення відомостей пов`язаних з поверненням митних платежів.

Вказаний аркуш коригування митної декларації від 17.09.2019 13:59:31№ UА500010/2019/025751 оформлено головним державним інспектором відділу ОМК Романовим Є.О. та завірено особистою номерною печаткою 26.09.2019 року.

Оформлений митним органом аркуш коригування є невід`ємною частиною відповідної митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа.

Згідно з листом від 30.07.2020 року № 7.10-4/28.1-01/13/11617, за підписом в.о. заступника начальника Одеської митниці Андрійцьо Я., вказані в аркуші коригування митної декларації данні належним чином внесені до АСМО Інспектор та ЄАІС Держмитслужби.

07.08.2020 р. позивач, згідно з розділом III наказу Міністерства фінансів України від 18.07.2017 № 643 Про затвердження Порядку повернення авансових платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів , направлено в Одеську митницю заяву про повернення з державного бюджету помилково та надміру сплачену суму митних платежів у розмірі 76145,31 грн.

Незважаючи на те, що заява про повернення помилково сплачених сум митних платежів була надана в строк та відповідно до вимог наказу Міністерства фінансів України від 18.07.2017 № 643, з довідкою ДФС про відсутність податкової заборгованості № 23022 від 04.08.2020, Одеська митниця відмовилася прийняти заяву до розгляду на підставі наявності у ТОВ Пегас Про податкової заборгованості.

Листом від 13.08.2020 року № 7.10-4/15-01/13/12315, відповідач у задоволенні вимог відмовив, та вказано, що ТОВ Пегас Про порушило вимоги Митного та Податкового кодексу у зв`язку з несплатою податку на додану вартість за видом платежу 029 за зазначеною Вантажною митною Декларацією UА 500010/2019/025751.

У ході перевірки в ТОВ ПЕГАС-ПРО , було встановлено, що згідно даних робочого електронного кабінету платника податків, 26.09.2019 року у 09:58:42 (одночасно з внесенням до бази даних відомостей, вказаних в аркуші коригування) було проведено належне коригування зобов`язань по ПДВ на суму 76 145,31 грн.

26.09.2019 р. на підставі реєстрації аркуша коригування митної декларації UА 500010/2019/025751 сума ліміту ПДВ податкового кредиту позивача було зменшено на 76145,31 грн., а саме на суму помилково та надміру сплаченого митного платежу.

V. Джерела права та висновки суду

Відповідно до ст. 1 Митного кодексу України (надалі - МК України), законодавство України з питань державної митної справи складається з Конституції України, цього Кодексу, інших законів України, що регулюють питання, зазначені у статті 7 цього Кодексу, з міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також з нормативно-правових актів, виданих на основі та на виконання цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Статтею 543 МК України визначено, що безпосереднє здійснення державної митної справи покладається на органи доходів і зборів.

Відповідно до ч.ч.1-4 ст.301 Митного кодексу України повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів здійснюється відповідно до Бюджетного та Податкового кодексів України.

У разі виявлення факту помилкової та/або надмірної сплати митних платежів митний орган не пізніше одного місяця з дня виявлення такого факту зобов`язаний повідомити платника податків про суми надміру сплачених митних платежів.

Помилково та/або надміру зараховані до державного бюджету суми митних платежів повертаються з державного бюджету в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Якщо надмірна сплата сум митних платежів сталася внаслідок помилки з боку посадових осіб митного органу, повернення надміру сплачених сум митних платежів здійснюється у першочерговому порядку.

Згідно з ч.5 ст.301 Митного кодексу України повернення сум відповідних митних платежів здійснюється також у разі, якщо:

1) законом передбачено повернення сум сплаченого мита при поміщенні товарів у митний режим реімпорту або у митний режим реекспорту відповідно до розділу V цього Кодексу, а також в інших випадках, визначених цим Кодексом;

2) у випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, здійснюється зміна раніше заявленого митного режиму, якщо суми митних платежів, належних до сплати при поміщенні товарів у новий митний режим, є меншими, ніж суми митних платежів, сплачених при поміщенні їх у попередній митний режим;

3) відновлюється режим найбільшого сприяння, вільної торгівлі;

4) митну декларацію змінено або визнано недійсною;

5) у товарах, що ввозяться на митну територію України або вивозяться за її межі, виявлено дефекти або вони якимось іншим чином не відповідають погодженим специфікаціям, за умови, що ці товари не ремонтувалися і не використовувалися відповідно на території України та за її межами (крім операцій, необхідних для виявлення дефектів або невідповідності) і повертаються протягом строку, визначеного підпунктом "а" пункту 3 частини другої статті 78 цього Кодексу;

6) платником податків подано митному органу документи, які підтверджують наявність у нього на день подання митному органу митної декларації для митного оформлення права на звільнення від сплати митних платежів.

Відповідно до ч.ч.6-7 ст.301 Митного кодексу України повернення сум митних платежів у випадках, передбачених частиною п`ятою цієї статті, здійснюється у тому самому порядку, що і повернення помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів за заявою платника податків за умови, що така заява подається не пізніше одного року з дня, наступного за днем виникнення обставин, що тягнуть за собою повернення сплачених сум митних платежів.

Повернення сплачених сум митних платежів здійснюється у валюті України. Якщо сплата або стягнення митних платежів здійснювалося в іноземній валюті, повернення сум митних платежів здійснюється за курсом валюти, визначеним відповідно до статті 3-1 цього Кодексу, на день, коли відбулася їх сплата.

Згідно з п.43.1 ст.43 Податкового кодексу України помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Відповідно до п.43.2 ст.43 Податкового кодексу України у разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов`язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.

Згідно з п.43.3 та п.43.4 ст.43 Податкового кодексу України умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені.

Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов`язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

Відповідно до п.43.5 ст.43 Податкового кодексу України контролюючий орган не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення належних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п`яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Порядок повернення авансових платежів (передоплати) та помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів, затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 18.07.2017 року № 643 (далі Порядок №643), визначає процедури під час повернення суб`єктам господарювання та/або фізичним особам (далі - платники податків) коштів авансових платежів (передоплати) та помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів, контроль за справлянням яких здійснюють Держмитслужба та митниці Держмитслужби, та пені, у тому числі у випадках, зазначених у частинах дев`ятій, десятій статті 55, частині шостій статті 244, частині п`ятій статті 299, частинах третій, п`ятій статті 301 Митного кодексу України, статті 43 Податкового кодексу України, частині першій статті 9 глави V Додатка A до Конвенції про тимчасове ввезення (м. Стамбул, 1990 рік), частині третій статті 11 глави II Митної конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП 1975 року.

Згідно з п.п.1-3 Розділу 3 Порядку №643, повернення з державного бюджету помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів та пені здійснюється за заявою платника податків протягом 1095 днів від дня їх виникнення.

Повернення сум відповідних митних платежів у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 301 Митного кодексу України, здійснюється за умови, що заява подається не пізніше одного року з дня, наступного за днем виникнення обставин, що тягнуть за собою повернення сплачених сум митних платежів.

Граничні строки для подання заяви підлягають продовженню керівником митниці Держмитслужби (його заступником) за письмовим запитом платника податків у випадках, встановлених статтею 102 Податкового кодексу України.

У заяві зазначаються: 1) сума коштів до повернення за кожним видом митних, інших платежів та пені; 2) причини виникнення такої суми коштів; 3) найменування юридичної особи та код за ЄДРПОУ, або прізвище, ім`я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті); 4) напрям перерахування суми коштів: на поточний рахунок платника податку в установі банку із зазначенням реквізитів; для виплати готівкою (у разі якщо кошти авансових платежів (передоплати) вносилися готівкою); для подальших розрахунків як авансові платежі (передоплата) або грошова застава: на єдиний рахунок або на відповідний депозитний рахунок митниці Держмитслужби; на банківський рахунок (у разі якщо кошти авансових платежів (передоплати) вносилися готівкою); для погашення грошового зобов`язання (податкового боргу) з інших платежів незалежно від виду бюджету; 5) реквізити митної декларації (іншого документа, що її замінює) або уніфікованої митної квитанції, за якими помилково та/або надміру сплачено суми митних платежів. До заяви додаються: документи, що підтверджують суму помилково та/або надміру сплачених митних, інших платежів та пені; виконавчий лист суду та/або рішення суду, що набрало законної сили (за наявності), щодо скасування рішення митниці Держмитслужби, яке призвело до виникнення помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів та пені; документи, що підтверджують право на перенесення граничних строків для подання заяви щодо повернення надміру сплачених митних платежів (за наявності).

Відповідно до п.п.4-6 Розділу 3 Порядку №643, після надходження до митниці Держмитслужби заява, подана за допомогою засобів ІТС Держмитслужби в електронній формі, автоматично після перевірки засобами антивірусного захисту інформації вноситься до Реєстру опрацювання заяв на повернення (далі - Реєстр), який ведеться за допомогою засобів АСМО.

Підрозділ перевіряє факт перерахування суми коштів з відповідного рахунку до державного бюджету та відсутність у нього податкового боргу за допомогою засобів АСМО.

Якщо за результатами розгляду заяви митницею Держмитслужби встановлено наявність підстав для повернення коштів, працівник Підрозділу формує електронний висновок про повернення з державного бюджету помилково та/або надміру сплачених сум митних, інших платежів та пені (далі - електронний висновок) за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку, який подається керівнику (заступнику керівника) митниці Держмитслужби для прийняття рішення щодо повернення відповідної суми коштів.

Відповідно до п.7 Розділу 3 Порядку №643 сформовані електронні висновки з накладеними кваліфікованими електронними підписами та кваліфікованими електронними печатками митниці Держмитслужби у строк не пізніше 17:00 шостого робочого дня до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви до митниці Держмитслужби в автоматичному режимі надсилають до Казначейства для виконання.

Електронні висновки про повернення платежів, належних місцевим бюджетам, та платежів, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами (крім акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального), надсилають до Казначейства для виконання за умови їх погодження з відповідними місцевими фінансовими органами.

Згідно з п.8 Розділу 3 Порядку №643, у разі якщо заявник не виконав вимог пунктів 1-3 цього розділу, надав недостовірні дані та/або має податковий борг (крім випадків визначення у заяві напряму перерахування коштів на погашення податкового боргу), готується та надсилається йому письмова (в паперовому вигляді або електронній формі) обґрунтована відмова, у тому числі за допомогою засобів ІТС Держмитслужби.

Аналогічні за змістом приписи наведено у Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України №60 від 10.02.2019 року (далі Порядок №60).

Відповідно до п.п.1-2 Розділу ІІ Порядку №60, повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються територіальним органом ДФС на підставі поданої платником податків податкової декларації про майновий стан і доходи за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку (далі - податкова декларація)), поданої до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.

У заяві платник зазначає назву помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу, його суму, дату сплати і реквізити з платіжного документа, за якими кошти перераховано до бюджету (код класифікації доходів бюджету, бюджетний рахунок, на який перераховано кошти, код ЄДРПОУ територіального органу Казначейства, на ім`я якого відкрито рахунок, та МФО Казначейства), та визначає напрям(и) перерахування помилково та/або надміру сплачених коштів, що повертаються: на поточний рахунок платника податку в установі банку; на погашення грошового зобов`язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДФС, незалежно від виду бюджету; у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунку в банку.

Додатково до заяви платник може подати копію платіжного документа, на виконання якого помилково та/або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету.

Відповідно до положень п.5 Порядку №60 якщо за результатами розгляду заяви підрозділом територіального органу ДФС, що виконує функції з адміністрування відповідного податку, збору, платежу, встановлено правомірність повернення коштів, працівник цього підрозділу вносить до Журналу відмітку про правомірність повернення відповідної суми коштів.

У разі якщо за результатами розгляду заяви правомірність повернення коштів не встановлено, у строки, визначені абзацами другим-четвертим цього пункту, підрозділ територіального органу ДФС, що виконує функції з адміністрування відповідного податку, збору, платежу, готує та направляє платнику письмове повідомлення з відмовою у поверненні коштів із зазначенням причини такої відмови.

З сукупного аналізу вказаних норм суд прийшов до висновку, що обов`язковою умовою для здійснення повернення надмірно сплачених сум митних та інших платежів є наявність факту надмірної сплати коштів, подання платником податків заяви про таке повернення до митного органу не пізніше 1095-го від дня виникнення надміру сплаченої суми із зазначенням напрямку перерахування коштів.

Також, законодавчою передумовою та необхідною обставиною для повернення платникам податків надмірно сплачених сум митних платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється митними органами, є факт ухвалення митним органом висновку про повернення надмірно сплачених сум митних платежів.

Сума на яку було зменшено податковій кредит ТОВ ПЕГАС-ПРО у розмірі 76145,31 грн., є різницею між помилково сплаченою сумою митного платежу у розмірі 117146 грн. 63 коп., та правильною сумою митного платежу у розмірі 41001 грн. 32 коп. (117146 грн. 63 коп. - 41001 грн. 32 коп. = 76145,31 грн.)

Зменшення сум ліміту ПДВ податкового кредиту ТОВ ПЕГАС-ПРО підтверджує факт внесення даних, вказаних в аркуші корегування митної Декларації ПА500010/2019/025751 до баз даних митного органу і Єдиної автоматизованої інформаційної системи митних органів України, відповідності даних, вказаних в аркуші коригування фактичних обставинам здійсненої господарської операції, та відсутність податкової заборгованості, пов`язаною із сплатою митних платежів.

Крім цього, відсутність у ТОВ ПЕГАС-ПРО заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органі станом на 07.08. 2020 року, а саме на момент подачі заяви про повернення помилково та надміру сплачених сум митних платежів, підтверджено довідкою № 23022 від 04.08.2020, яка надана ГУ ДПС у Запорізької області, згідно наказу 733 від 03.09.2018 року Міністерства Фінансів України.

За таких обставин, на думку суду, позивач виконав всі передбачені законом вимоги з метою повернення надміру сплачених до бюджету митних платежів у сумі 76145,31 грн.

При цьому, суд встановив, що відповідач наділений відповідними повноваженнями та у нього були всі передбачені законом підстави для складення висновку про повернення коштів позивачу.

Таким чином, бездіяльність відповідача щодо не сформування та не надіслання висновку про повернення позивачу з державного бюджету надміру сплачених сум митних платежів у розмірі 76145,31 грн. є протиправною.

Для належного захисту прав позивач суд вважає за необхідне зобов`язати Одеську митницю Держмитслужби прийняти заяву про повернення з державного бюджету помилково та надміру сплачену суму митних платежів у розмірі 76145,31 грн. до розгляду, підготувати висновок про повернення ТОВ Пегас Про з державного бюджету помилково та надміру сплачену суму митних платежів у розмірі 76145,31 грн. та подати висновок для виконання до відповідного органу державної казначейської служби.

VI. Розподіл судових витрат

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем до суду надано платіжне доручення №1374 від 11.09.2020 року про сплату судового збору за подання адміністративного позову у розмірі 2102,00 грн.

Враховуючи наявність підстав для задоволення позовних вимог , суд вважає за необхідне стягнути на його користь суму сплаченого ним судового збору у розмірі 2102,00 грн. з Одеської митниці Держмитслужби.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2,77,139, 244-246 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1.Адміністративний позов задовольнити.

2.Визнати протиправною бездіяльність Одеської митниці Держмитслужби щодо невиконання вимог ст.301 Митного кодексу України, ст. 43 Податкового кодексу України та Порядку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.07.2017 № 643 Про, затвердження Порядку повернення авансових платежів (передоплати) і помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів , а саме: відмову у розгляді заяви ТОВ Пегас Про від 07.08.2020 року про повернення з державного бюджету помилково та надміру сплачену суму митних платежів у розмірі 76145,31 грн. та відмову у підготуванні та складенні висновку про повернення з державного бюджету помилково та/або надміру сплачених сум митних платежів та не подання його для виконання відповідному органу, що ( здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

3.Зобов`язати Одеську митницю Держмитслужби прийняти заяву про повернення з державного бюджету помилково та надміру сплачену суму митних платежів у розмірі 76145,31 грн. до розгляду, підготувати висновок про повернення ТОВ Пегас Про з державного бюджету помилково та надміру сплачену суму митних платежів у розмірі 76145,31 грн. та подати висновок для виконання до відповідного органу державної казначейської служби.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Одеської митниці Держмитслужби на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Пегас Про» судовий збір в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві),00 грн.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду подається протягом тридцяти днів. Якщо розглянуто справу в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Пегас Про , адреса: вул. Брів-ла-Гайард, буд.13, кв.18, м. Мелітополь, Запорізька обл.,72318,, код ЄДРПОУ 41668144.

Відповідач: Одеська митниця Держмитслужби, адреса: 65078, м.Одеса, вул. Івана та Юрія Лип, 21-а, код ЄДРПОУ 43333459, телефон (048) 734-28-04, od@customs.sfs.gov.ua

Суддя О.Я. Бойко

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2020
Оприлюднено16.12.2020
Номер документу93500867
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/9043/20

Ухвала від 12.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 16.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 14.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні