СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 грудня 2020 року Справа № 480/6073/20
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Гелети С.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику осіб у приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Сумській області про зобов`язання вчинити дії, скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю " Будсервіс" ( далі - позивач, ТОВ Будсервіс ) звернулося із позовною заявою до Державної податкової служби України ( далі - ДПС України), Головного управління ДПС у Сумській області ( далі - відповідач, ГУ ДПС в Сумській області) та просить визнати протиправним та скасувати рішення регіональної комісії Головного управління ДПС у Сумській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.06.2020 № 1661770/30914925; визнати протиправним та скасувати рішення регіональної комісії Головного управління ДПС у Сумській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.06.2020 № 1661814/30914925; визнати протиправним та скасувати рішення регіональної комісії Головного управління ДПС у Сумській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.06.2020 № 1661830/30914925; зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної від 26.05.2020 № 36 на загальну суму 8200,00 грн., в тому числі 1366,67 грн. ПДВ; від 29.05.2020 № 45 на загальну суму 2712,50 грн., в тому числі 452,08 грн. ПДВ; від 29.05.2020 № 47 на загальну суму 3934,03 грн., в тому числі 655,67 грн. ПДВ.
Як вбачається із матеріалів адміністративного позову, позовні вимоги обґрунтовуються тим, що на реєстрацію підприємством надано податкові накладні, але реєстрація їх була зупинена, оскільки вони відповідали критеріям ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Позивачем було надано відповідні документи по відмовленим ПН/РК з копіями відповідних документів та документи про підтвердження реальності здійснення операцій по податковим накладним, реєстрацію яких зупинено, але податкові накладні не були зареєстровані, та було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
Із рішеннями про відмову в реєстрації податкових накладних позивач не погоджується та вважає їх такими, що не відповідають вимогам законодавства. Позивач вважає, що зупинення реєстрації податкових накладних ДПС, здійснено з підстав, що не передбачені законодавством, оскільки у відповідних квитанціях фіскальним органом не вказано чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, конкретного переліку документів, який необхідно надати. Позивачем були направлені всі необхідні документи про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним та пояснювальні листи. Позивач стверджує, що оскаржувані рішення не містять чітких визначень підстав для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, будь-якого обґрунтування такого рішення не наведено.
Представник відповідачів подав суду відзив на позовну заяву, в якому проти позову заперечував виходячи з наступного. Реєстрація спірних податкових накладних була зупинена в зв`язку з їх відповідністю вимогам критеріїв ризиковості здійснення операції. Про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних зазначено в отриманій позивачем квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій вказано також на необхідність надання платником податку пояснень та копій документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. У отриманих позивачем квитанціях про зупиненим реєстрації податкових накладних зазначено критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого було зупинено реєстрацію податкових накладних із розрахованим показником за вказаним критерієм, якому відповідає платник податку. Враховуючи необхідність надання платником податків на розгляд комісії, уповноваженої на прийняття рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних, документів, за результатами розгляду наданих позивачем документів було прийнято рішення про відмову у реєстрації спірних податкових накладних. Відповідач вважає, що прийняті комісією ГУ ДПС у Сумській області спірні рішення є законними за формою та змістом і обґрунтованими недостатністю тих документів, які надавались позивачем на підтвердження реальності здійснення господарської операції з контрагентом.
Від ДПС України також надійшов письмовий відзив на позов, в якому просить відмовити в задоволенні вимог, вимоги вважає необґрунтованими та безпідставними.
Провадження у справі було відкрито судом за правилами спрощеного позовного провадження без виклику осіб.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд зазначає наступне.
Матеріалами справи підтверджується, що ТОВ Будсервіс було складено податкові накладні: №36 від 26 травня 2020 року, №45 від 29 травня 2020 року, №47 від 29 травня 2020 року, та засобами телекомунікаційного зв`язку надіслано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно з отриманими Квитанціями від 10.06.2020р. та 11.06.2020р. податкові накладні №36 від 26.05.2020, №45 від 29.05.2020, №47 від 29.05.2020 прийняті, але їх реєстрація зупинена.
На виконання п 201.16. ст.. 201 Податкового Кодексу України ТОВ Будсервіс було направлено на адресу податкового органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 12.06.2020р. №8 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій за відмовленими ПН/РК. Позивачем зазначено, що підприємством було надіслано копії пояснювальної записки, рахунку на оплату №179 від 29.05.2020р., видаткової накладної №196 від 29.05.2020р., платіжного доручення №21 від 29.05.2020р., договору поставки товару (запчастин) №2 від 02.01.2020р., видаткової накладної №0000178184 від 29.05.2020р., платіжного доручення №683 від 02.06.2020р.,договір поставки №185/200 від 02.01.2020р., витягу з ЄДРПОУ, витяг з реєстру платників податку на додану вартість, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договори купівлі-продажу нерухомого майна, договір купівлі-продажу земельної ділянки, свідоцтво про право власності на нерухоме майно, свідоцтво платника єдиного податку. Отже, як зазначає позивач, підприємством було надано всі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №47 від 29.05.2020р., копії надано до матеріалів справи.
Також на виконання п 201.16. ст.. 201 Податкового Кодексу України ТОВ Будсервіс було направлено на адресу податкового органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 18.06.2020р. №6 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій за відмовленими ПН/РК, зокрема копії: витягу з ЄДРПОУ, витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, свідоцтв на право власності на нерухоме майно, договорів купівлі-продажу нерухомого майна, договору купівлі-продажу земельної ділянки, витягу з реєстру платників податку на додану вартість, свідоцтва платника єдиного податку, договору поставки №185/200 від 02.01.2020р., видаткової накладної №0000178184 від 29.05.2020р., договору поставки товару №4 від 02.01.2020р., видаткової накладної №81 від 29.05.2020р., рахунку на оплату №177 від 29.05.2020р., видаткової накладної №194 від 29.05.2020р., платіжного доручення №318 від 29.05.2020р., платіжного доручення №700 від 11.06.2020р., платіжного доручення №683 від 02.06.2020р., пояснювальної записки, договору поставки товару №3 від 02.01.2020р. Таким чином, як зазначає позивач, підприємством було надано всі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №45 від 29.05,2020р., копії надано до матеріалів справи
Крім того на виконання п 201.16. ст.. 201 Податкового Кодексу України ТОВ Будсервіс були направлені на адресу податкового органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 18.06.2020р. №2 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій за відмовленими ПН/РК, зокрема копії: витягу з ЄДРПОУ, витягу з реєстру платників податку на додану вартість, свідоцтва платника єдиного податку, витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договорів купівлі-продажу нерухомого майна, договору купівлі-продажу земельної ділянки, свідоцтв на право власності на нерухоме майно, договору найму (оренди) транспортного засобу від 23.09.2010р., договору найму (оренди) транспортного засобу від 09.02.2012р., договору найму (оренди) транспортного засобу від 06.05.2011р., пояснювальної записки, посвідчення водія ОСОБА_1 та свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, публічного договору купівлі-продажу товарів з використанням паливних карток, договору з організації перевезень вантажів автомобільним транспортом у міжнародному, міжміському і міському сполученні від 06.03.2020 р №365/П, рахунку на оплату №171 від 26.05.2020р., акту наданих послуг №186 від 26.05.2020р., акту вибірки (інформаційний запит) за травень 2020р. (стор.1), акту вибірки ПММ за травень 2020р. (стор.2), акту приймання-передачі ТМЦ №8004664/КВ-0007653 від 31.05.2020р., заявки про надання транспортних послуг №365 від 25.05.2020р., наказу №3-к від 11.03.2020р., подорожнього листа вантажного автомобіля №2192677 від 25.05.2020р., товарно-транспортних накладних №№658/1, 658/2, 658/3, 658/4 бід 25.05.2020р. Таким чином, як зазначає позивач, підприємством було надано всі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій за податковою накладною №36 від 26.05.2020р., копії надано до матеріалів справи.
Рішеннями №1661830/30914925, №1661770/30914925 та №1661814/30914925 від 23.06.2020 в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних було відмовлено. Підставами відмови у реєстрації перелічених податкових накладних у спірних рішеннях зазначено ненадання платником податків копій документів щодо підтвердження постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, а також не надання розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
03 липня 2020 року ТОВ Будсервіс подало до Державної податкової служби України скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, в яких просило скасувати прийняте комісією регіонального рівня рішення, надало додаткові пояснення та докази своєї діяльності. Рішеннями Державної податкової служби України від 10.07.2020р. №33855/30914925/2, №33981/30914925/2, №33856/30914925/2 було залишено скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із наступного.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України визначено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.
Відповідно до п. 3 вказаного Порядку податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації):
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно виконуються такі умови:
загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;
4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.
Відповідно до п. 5 Порядку платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до п. 1 Додатку 3 до Порядку Критерії ризиковості здійснення операцій відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Згідно з п. п. 10, 11 Порядку у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
При цьому наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).
Відповідно до п. 1 цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. п. 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з п. 11 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Матеріалами справи підтверджується, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних стала відповідність операції п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції, а саме в квитанції про реєстрацію податкової накладної було зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання. У зв`язку із чим позивачу було запропоновано подати пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній.
Суд зазначає, що відповідно до п. 12 Порядку платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (п.13 Порядку).
Водночас позивачем після зупинення реєстрації податкових накладних на вимогу відповідача надавалися відповідні документи, які податковим органом не були досліджені та прийняті до уваги. Крім того, суд зазначає, що при зупиненні реєстрації податкової накладної, податковий орган не навів конкретного переліку документів, які необхідно надати позивачу на підтвердження інформації зазначеної в податковій накладній.
Суд наголошує, що у випадку неконкретизації переліку документів у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Матеріалами справи підтверджується, що позивач відносно спірних накладних до податкового органу надавав документи, які стосуються спірних правовідносин та зазначені у податкових накладних. Доказів того, що податковий орган уточнив платнику податків та зазначив про необхідність надання позивачем додаткових документів, крім тих, які вже були отримані податковим органом матеріали справи не містять, відповідачем не доведено.
Не зазначення контролюючим органом конкретного переліку документів, необхідних для реєстрації податкових накладних, згідно з висновком суду, виключає оцінку поведінки позивача як неправомірної.
Такі висновки суду узгоджуються з висновками Верховного Суду, викладеними в ухвалі від 16.11.2020 у справі № 640/17687/19.
Як підтверджується матеріалами справи, після зупинення реєстрації податкових накладних позивачем на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних було подано до податкового органу письмові пояснення разом з доданими документами.
Крім того, судом не може бути визнано обґрунтованим посилання податкового органу, що надані позивачем документів були не в повному обсязі, оскільки самим відповідачем не зазначалося про те, які документи додатково потрібно подати, до яких документів є зауваження.
Водночас слід відмітити, що у даній справі суд не надає оцінку реальності здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, на підставі яких складено податкову накладну, оскільки це питання повинно досліджуватись під час здійснення податкового контролю шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог Податкового кодексу України, а тому не є предметом судового розгляду у справах щодо оскарження рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, які стосуються наявності чи відсутності підстав для зупинення та відмови у реєстрації податкових накладних згідно виключних підстав для вчинення податковим органом таких дій та прийняття рішень, що передбачені податковим законодавством, до числа яких не відноситься встановлення ані контролюючим органом, ані судом реальності господарських операцій поза межами податкового контролю та прийнятими за такими заходами контролю рішеннями.
Суд зазначає, що відповідно до вимог ч.2 ст.2 КАС України рішення суб`єкта владних повноважень має бути прийнято, крім іншого, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Враховуючи викладене, суд вважає, що рішення комісії Головного управління ДПС у Сумській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації не відповідають критеріям правомірності, визначеним ч.2 ст.2 КАС України, а тому є протиправними та підлягають скасуванню.
За приписами статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Так, відповідачем не надано належних та допустимих доказів на обґрунтування власної позиції, а судом при виконанні вимог ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України не виявлено.
Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.
Таким чином, суд приходить висновку, що позовні вимоги про визнання протиправними та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Сумській області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.06.2020 № 1661770/30914925; від 23.06.2020 № 1661814/30914925; від 23.06.2020 № 1661830/30914925; зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію податкової накладної від 26.05.2020 № 36 на загальну суму 8200,00 грн., в тому числі 1366,67 грн. ПДВ; від 29.05.2020 № 45 на загальну суму 2712,50 грн., в тому числі 452,08 грн. ПДВ; від 29.05.2020 № 47 на загальну суму 3934,03 грн., в тому числі 655,67 грн. ПДВ є правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
В зв`язку із задоволенням позовних вимог, за рахунок відповідачів підлягає відшкодуванню сума судового збору, сплачена при зверненні до суду.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241- 246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Сумській області про зобов`язання вчинити дії, скасування рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення регіональної комісії Головного управління ДПС у Сумській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.06.2020 № 1661770/30914925;
Визнати протиправним та скасувати рішення регіональної комісії Головного управління ДПС у Сумській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.06.2020 № 1661814/30914925;
Визнати протиправним та скасувати рішення регіональної комісії Головного управління ДПС у Сумській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.06.2020 № 1661830/30914925;
Зобов`язати Державну податкову службу України (м.Київ, Львівська площа,8, і.к. 43005393) здійснити реєстрацію податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс" (Роменський район, с.Біловод,вул..Біловодська,2,і.к. 30914925) від 26.05.2020 № 36; від 29.05.2020 № 45, від 29.05.2020 № 47.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби в Сумській області (м.Суми, вул..Іллінська,13,і.к. 43144399) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс" (Роменський район, с.Біловод,вул..Біловодська,2,і.к. 30914925) суму судового збору в розмірі 6306 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (м.Київ, Львівська площа,8, і.к. 43005393) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Будсервіс" (Роменський район, с.Біловод,вул..Біловодська,2,і.к. 30914925) суму судового збору в розмірі 2102 грн.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційні скарги до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подаються через Сумський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 14.12.2020
Суддя С.М. Гелета
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2020 |
Оприлюднено | 15.12.2020 |
Номер документу | 93501195 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.М. Гелета
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні