Справа № 560/5757/20
РІШЕННЯ
іменем України
14 грудня 2020 рокум. Хмельницький Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "Агромакс-М" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом за №49 від 21.09.2020 в якому просить: 1) визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області №2/22-01-57-04/40735031 від 20.03.2020 про анулювання реєстрації платника єдиного податку ФГ Агромакс-М ; 2) визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області, викладене в листі №10636/10/22-01-57-04-24 від 20.03.2020, щодо відмови у підтвердженні статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік; 3) зобов`язати Головне управління ДПС у Хмельницькій області підтвердити Фермерському господарству Агромакс-М статус платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік.
У позові вказує, що Фермерське господарство "Агромакс-М" є платником 4 групи, що підтверджено копією листа №13452/22-01-57-09 від 03.04.2019 про підтвердження статусу платника єдиного податку 4 групи на 2019 рік. 23.02.2020 та 19.03.2020 господарством був поданий до ГУ ДПС у Хмельницькій області повний пакет документів для підтвердження статусу платника єдиного податку 4 групи, який передбачений ст. 298 ПК України. 20.03.2020 позивач отримав лист №10636/10/22-01-57-04-24 та Рішення №2/22-01-57-04/40735031 від 20.03.2020 про анулювання реєстрації платника єдиного податку. Ці рішення він оскаржував в адміністративному порядку, однак 10.09.2020 отримав Рішення ДПС України №26908/6/99-00-04-02-03-06 від 03.09.2020, яким скаргу господарства залишено без задоволення. Вважає, що рішення контролюючого органу порушують його права та вимоги ПК України.
Згідно з ухвалою від 05.10.2020, суд відкрив спрощене провадження без повідомлення учасників справи та витребував докази (арк. спр. 57-58).
Відповідно до ухвали від 22.10.2020, суд залишив без задоволення клопотання відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження (арк. спр. 113).
Ухвалою від 07.12.2020 суд витребував у відповідача докази (арк. спр. 118).
У Відзиві на позов від 16.10.2020 відповідач просить відмовити у задоволенні позову, посилаючись на норми ПК України. Вказує, що за результатом проведеного аналізу встановлено, що Фермерське господарство Агромакс-М не подало до Полонської ДПІ Шепетівського управління ГУ ДПС у Хмельницькій області загальну податкову декларацію з податку на поточний рік, звітні податкові декларації з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - за місцем розташування такої земельної ділянки, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва, відомості про наявність земельних ділянок у термін визначений пп.295.9.1 п.295.9 ст.295 та пп298.8.1 п.298.8 ст.298 ПК України (арк. спр. 104-107).
Судом встановлені обставини на які сторони покликаються, як на підставу своїх вимог так і заперечень, які підтверджені наступними доказами.
Відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 27.02.2020, Фермерське господарство Агромакс-М , зареєстровано 04.04.2011 та має основний вид діяльності: 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (арк. спр. 10).
Сторони не оспорюють направлення позивачем засобами електронного зв`язку та реєстрації їх контролюючим органом: загальної податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік - 23.02.2020; звітної податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік - 23.02.2020; відомостей про наявність земельних ділянок - 23.02.2020; розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва за 2019 рік - 19.03.2020, і це підтверджено наданими доказами (арк. спр. 12-41).
Відповідно до Рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку від 20.03.2020 за №2/22-01-57-04/40735031, підстава для анулювання реєстрації: абз.5 п.299.10 ст.299 ПК України (платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену пп.295.91 п.295.9 ст.295 ПК України) (арк. спр.44).
Згідно з листом Головного управління ДПС у Хмельницькій області №10636/10/22-01-57-04-24 від 20.03.2020 Фермерське господарство Агромакс-М проінформовано, що при проведенні камеральної перевірки встановлено порушення термінів подання до Полонської ДПІ Шепетівського управління ГУ ДПС у Хмельницькій області декларацій, розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва, відомостей про наявність земельних ділянок, і не підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік (арк. спр.42-43).
Відповідно до Рішення про результати розгляду скарги за №26908/6/99-00-04-02-03-06 від 09.09.2020 залишено без задоволення скаргу Фермерського господарства Агромакс-М від 24.03.2020 №26 про відмову у підтвердженні статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік (арк. спр.50-51).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Пунктом 62.1 ст.62 Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначено, що податковий контроль здійснюється шляхом: 62.1.1. ведення обліку платників податків; 62.1.2. інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів; 62.1.3. перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин; 62.1.4. моніторингу контрольованих операцій та опитування посадових, уповноважених осіб та/або працівників платника податків відповідно до статті 39 цього Кодексу.
Згідно з п.75.1 ст.75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Статтею 76 ПК України визначений порядок проведення камеральної перевірки, відповідно до п.76.2 якої, порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.
Згідно з п.86.2 ст.86 ПК України, за результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Відповідно до пп.295.9.1 п.295,9 ст.295 ПК України, платники єдиного податку четвертої групи: самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.
Підпунктом 298.8.1 п.298.1 ст.298 ПК України визначено, що сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають не пізніше 20 лютого поточного року: загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку); звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи); розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику; відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.
Відповідно до п.299.1 ст.299 ПК України, реєстрація суб`єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.
Згідно з п.299.10 ст.299 ПК України, реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі: 1) подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв`язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, - в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву; 2) припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення; 3) у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 та підпунктом 298.8.6 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу; 4) якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи платника єдиного податку четвертої групи становить менш як 75 відсотків; 5) якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 та підпунктом 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу.
Пунктом 2.5 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення камеральних перевірок податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця, затверджених наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013, № 165 (далі - Методичні рекомендації №165), визначені рекомендовані етапи проведення камеральної перевірки податкової звітності платників податків, крім перевірок податкової декларації про майновий стан і доходи та податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця.
1) проводиться камеральна перевірка, за наслідками якої складається (формується): у разі встановлення помилок (порушень) у податковій звітності або неподання (несвоєчасне подання) податкової звітності - Акт про результати камеральної перевірки. Зразки форм актів про результати камеральної перевірки наведено у додатку 2 до Методичних рекомендацій; у разі відсутності помилок (порушень) у податковій звітності інспектор у тій частині перевіреної звітності, що заповнюється службовими особами Міндоходів, робить відмітку у графі "порушень (помилок) не виявлено" (якщо інше не визначено Кодексом), вказує дату проведення камеральної перевірки і ставить підпис.
Отже, позивач не дотримався строку визначеного пп.295.9.1 п.295,9 ст.295 ПК України - не пізніше 20 лютого 2020 року, але подав податкову декларацію контролюючому органу - 23.02.2020.
Щодо висновку позивача, який вважає, що контролюючий орган повинен був провести документальну перевірку перед прийняттям рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку, суд частково погоджується з цим, враховуючи вимоги п.299.11 ст.299 ПК України.
Згідно з п.299.11 ст.299 ПК України, у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення виїзних документальних перевірок платника єдиного податку четвертої групи невідповідності вимогам підпункту 4 пункту 291.4 та пункту 291.5 - 1 статті 291 цього Кодексу у податковому (звітному) році або у попередніх періодах, такому платнику за такі періоди нараховуються податки та збори, від сплати яких він звільнявся як платник єдиного податку четвертої групи, та штрафні (фінансові) санкції (штрафи), передбачені главою 11 розділу II цього Кодексу. Такий платник податку зобов`язаний перейти до сплати податків за загальною системою оподаткування, починаючи з наступного місяця після місяця, у якому встановлено таке порушення.
Отже, виїзними документальними перевірками платника єдиного податку четвертої групи встановлюється невідповідність вимогам підпункту 4 пункту 291.4 та пункту 291.5 - 1 статті 291 ПК України у податковому (звітному) році або у попередніх періодах, чого не було у цьому випадку, так як контролюючий орган посилається на порушення пп.295.9.1 п.295,9 ст.295 ПК України.
При цьому, відповідач не надав суду доказів проведення камеральної перевірки, про що свідчить лист за №40829/10/22-01-05-03 від 11.12.2020, як і будь-якої іншої перевірки, що вимагав суд в ухвалі від 07.12.2020, тому контролюючий орган порушив п.86.2 ст.86 ПК України та п. 2.5 Методичних рекомендацій №165. Як наслідок цього, у відповідача не було законних підстав 01.01.2020 анулювати реєстрацію платника єдиного податку ФГ "Агромакс-М" спірним Рішенням про анулювання реєстрації платника єдиного податку від 20.03.2020 за №2/22-01-57-04/40735031.
Лист №10636/10/22-01-57-04-24 від 20.03.2020 не є рішенням суб`єкта владних повноважень, так як носить тільки інформаційний характер, тому відповідно не може бути задоволена вимога про визнання протиправним та скасування цього листа. При цьому, у листі вказано недостовірну інформацію про проведення камеральної перевірки, якої, як встановлено судом, не було. Тобто, протиправним є тільки зазначення відповідачем у листі недостовірної інформації про проведення камеральної перевірки за відсутності доказів проведення такої.
Щодо зобов`язання відповідача підтвердити Фермерському господарству Агромакс-М статус платника єдиного податку четвертої групи на 2020 рік, суд вважає, що з урахуванням встановленого у цій справі, немає підстав для задоволення цієї вимоги, адже це є дискреційними повноваженнями контролюючого органу, який повинен перевірити дотримання вимог ПК України позивачем, і прийняти рішення щодо цього платника податків у порядку визначеному цим Кодексом.
Згідно з ч. 1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Таким чином, суд приходить до висновку, що позивач частково довів позовні вимоги, а суб`єкт владних повноважень, який заперечує проти позову не довів, що діяв у межах закону, що підтверджено доказами, які перевірено судом.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи часткове задоволення позову, на користь позивача слід присудити судовий збір в розмірі 4204,00 грн пропорційно задоволеним вимогам.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Фермерського господарства "Агромакс-М" задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати Рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області про анулювання реєстрації платника єдиного податку від 20.03.2020 за №2/22-01-57-04/40735031.
Визнати недостовірною інформацію про проведення камеральної перевірки, яка вказана у листі Головного управління ДПС у Хмельницькій області за №10636/10/22-01-57-04-24 від 20.03.2020.
В решті вимог позову відмовити.
Стягнути на користь Фермерського господарства "Агромакс-М" судові витрати в розмірі 4204,00 (чотири тисячі двісті чотири) гривень за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 14 грудня 2020 року
Позивач:Фермерське господарство "Агромакс-М" (с. Любомирка, Полонський район, Хмельницька область, 30535 , код ЄДРПОУ - 37465811) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 43142957)
Головуючий суддя А.І. Петричкович
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2020 |
Оприлюднено | 16.12.2020 |
Номер документу | 93501709 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Петричкович А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні