№ 207/1491/20
№ 2/207/1023/20
ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 листопада 2020 року Баглійський районний суд м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області у складі:
головуючого судді Погребняк Т.Ю.
при секретарі Білецькій В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Кам`янське цивільну справу за позовом Кам`янської міської ради Дніпропетровської області до ОСОБА_1 про внесення змін до договору оренди земельної ділянки,
В С Т А Н О В И В :
Позивач - Кам`янська міська рада Дніпропетровської області звернувся в Баглійський районний суд м. Дніпродзержинська з позовною заявою до ОСОБА_1 , в якій просить суд внести зміни до пунктів 2.2. та 4.1 договору оренди земельної ділянки № 207/1831/16-ц від 12.08.2017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , загальна площа 0,8514 га, кадастровий номер 1210400000:03:030:0154, для розміщення цеху по виготовленню сплавів, укладеного між Кам`янською міською радою (код ЄДРПОУ 24604168) та громадянином України ОСОБА_1 (код РНОКПП: НОМЕР_1 ), виклавши їх у наступній редакції:
2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 13 травня 2020 року становить 2 971 604,48 грн.
4.1. Орендна плата вноситься Орендарем виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 118 864,18 грн./рік без ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради від 12.07.2013 №842-38/VІ Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ , від 29.09.2017 №816-19/VІІ Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста , від 22.06.2018 №1105-25/VІІ Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста . Судові витрати просить покласти на відповідача.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на підставі рішення Баглійського районного суду м. Дніпродзержинська від 29.12.2010 року відповідач ОСОБА_1 став власником цеху по виготовленню сплавів за адресою: АДРЕСА_2 . На підставі права власності на нерухоме майно (рішення Баглійського районного суду м. Дніпродзержинська від 29.12.2010 року) ОСОБА_1 06.08.2014 року звернувся до Дніпродзержинської міської ради із заявою про надання в оренду земельної ділянки під розміщення цеху по виготовленню сплавів за адресою: АДРЕСА_2 . Також, ОСОБА_1 надав технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку (право оренди), яку виготовлено на його замовлення ТОВ Землеустрій . Рішенням Дніпродзержинської міської ради від 31.10.2014 року №1122-56/VI Про набуття (припинення) прав на землю ОСОБА_1 надано в оренду земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_2 , площею 0,8514га, кадастровий номер:1210400000:03:030:0154 для розміщення цеху по виготовленню сплавів. Зазначене рішення на сьогоднішній день не оскаржене і є чинним. Відповідно до пунктів 6.1. зазначеного рішення, міська рада зобов`язала землекористувача протягом шістдесяти днів з моменту прийняття рішення з`явитися до департаменту комунальної власності та земельних відносин міської ради та у встановленому порядку укласти договір. Крім того, звернутися до відповідного органу для здійснення державної реєстрації договору оренди земельної ділянки. Таким чином рішенням міської ради визначено строки та місце укладання договору оренди землі. Проте, на даний час ОСОБА_1 не виконані умови рішення сесії, а саме: не укладено з міською радою договір оренди земельної ділянки та не пройдено державну реєстрацію такого договору, тобто ОСОБА_1 користується земельною ділянкою без правових підстав.
Крім того, ОСОБА_1 не сплачується відповідна орендна плата, оскільки договір оренди землі ОСОБА_1 не укладається, хоча земельна ділянка використовується для розміщення об`єкту нерухомого майна. Такі дії відповідача є порушенням ст. 206 Земельного кодексу України, якою передбачено, що використання землі в Україні є платним. Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно міської ради на адресу ОСОБА_1 направлявся лист з проектом договору оренди земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_3 , площею 0,8514га, кадастровий номер:1210400000:03:030:0154. Зазначений проект договору оренди був складений з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 року №220 Про затвердження Типового договору оренди землі . Але зазначені листи ОСОБА_1 були проігноровані. Таким чином, відповідач порушував майнові права орендодавця Кам`янської міської ради, користуючись земельною ділянкою без правових підстав, не вносячи плату за користування земельною ділянкою. Після того, як ОСОБА_1 належним чином не оформив договірні відносини по оренді земельної ділянки, Дніпродзержинська місцева прокуратура звернулася до Баглійського районного суду з позовною заявою про визнання укладеним договору оренди земельної ділянки. 17 лютого 2017 року рішенням Баглійського районного суду міста Дніпродзержинськ по справі № 207/1831/16 було визнано укладеним договір оренди земельної ділянки між Дніпродзержинською міською радою та ОСОБА_1 . За даним договором ОСОБА_1 отримав в оренду земельну ділянку кадастровий номер 1210400000:03:030:0154 за адресою АДРЕСА_2 на строк до 31 жовтня 2024 року. Рішення набрало законної сили 12.08.2017 року. Державна реєстрація договору оренди земельної ділянки була проведена 03 червня 2020 року. Станом на 27.04.2016 р. нормативна грошова оцінка земельної ділянки становила 2804018,64 грн. (п.2.2. Договору). Згідно п. 4.1. Договору орендна плата вноситься Орендарем виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 84120,56 грн./рік без ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради від 12.07.2013 №842-38/VІ Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ , від 26.12.2014 №1168-58/VІ Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 №842-38/VІ Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ . Пунктом 4.4. Договору сторони передбачили умови перегляду орендної плати, а саме: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку; підвищення цін, тарифів у тому числі в наслідок інфляції; зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами; прийняття Орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати у відповідності до чинного законодавства; затвердження нової нормативної грошової оцінки землі; в інших випадках, передбачених законом. Згідно п.9.6.14. Договору Орендар зобов`язаний у випадку зміни нормативної грошової оцінки землі, розміру ставок (ставки) земельного податку, орендної плати, після офіційного оприлюднення такого рішення Орендодавцем або вступу в дію відповідного нормативно - правового акта отримати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та надати його Орендодавцю для внесення змін щодо розміру орендної плати шляхом укладення додаткової угоди до договору та подати цю угоду до податкових органів. За приписами п. 12.1. Договору, сторонами передбачено, що зміна умов Договору оренди здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди, щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку. Відповідно до умов Договору з 17.02.2017 року (з часу укладання договору) прийнятий для розрахунку розмір орендної плати у співвідношенні до земельного податку була ставка 3,0 (три) % від нормативно-грошової оцінки для земель промисловості (Кф-1.2). Кам`янська міська рада, враховуючи зміни до Податкового Кодексу України та з метою збільшення надходжень до бюджету міста, протягом 2013-2018 років прийняла низку нормативних актів, яким збільшила розмір орендної плати за використання земельних ділянок для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (11.02) - у розмірі 4 відсотки. Зокрема, пунктом 1 Рішення Кам`янської міської ради від 12.07.2013 року № 842- 38/VІ Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ із застосуванням базової вартості 1 кв.м. в розмірі 199 грн. 64 коп. та введено в дію з 01.01.2014 р. 29.09.2017 року Кам`янською міською радою було прийнято рішення №816-19/VІІ Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста , яким затверджено Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста, яке набрало чинності з 01 жовтня 2017 року. Пунктом 5 вищезазначеного Положення визначено розмір орендної плати за земельні ділянки у відсотках від нормативної грошової оцінки, а саме пунктом 5.1 визначено ставки орендної плати за земельні ділянки, які використовуються для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд - 3% від нормативної грошової оцінки, пунктом 5.2 визначено ставки орендної плати за земельні ділянки, які не зазначені в пунктах 5.1., 5.3. - 4% від нормативної грошової оцінки, пунктом 5.3 визначено, що ставки орендної плати за земельні ділянки, які використовуються для розміщення об`єктів торгівлі (посередництво в торгівлі) пальним та паливом та за земельні ділянки, які використовуються для розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності - 12% від нормативної грошової оцінки. Аналогічну норму, щодо відсотка 4 містило і рішення Кам`янської міської раді № 1105 - 25/VІІ від 22.06.2018 р. Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста . Зазначені нормативні акти в установленому порядку були оприлюднені в друкованю засобах, а також на офіційному веб-сайті міської ради, які не скасовані, як незаконні, є чинними та обов`язковими для виконання.
Незважаючи на те, що рішенням міської ради від 12.07.2013 р. № 842-38/VІ (п.3 рішення) та Положенням про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста, затвердженого рішенням Кам`янської міської ради від 29.09.2017 р. № 816-19/VІІ (п.4 Рішення) та п.9.6.14. Договору на Землекористувача покладався обов`язок отримати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, надати до Департаменту комунальної власності та земельних відносин міської ради для підготовки документів щодо перегляду річної орендної плати в чинних договорах оренди земельних ділянок, подати до Кам`янської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Дніпропетровській області відповідні податкові декларації, а також у випадку зміни нормативної грошової оцінки землі, розміру ставок (ставки) земельного податку, орендної плати, після офіційного оприлюднення такого рішення Орендодавцем або вступу в дію відповідного нормативно - правового акта отримати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та надати його Орендодавцю для внесення змін щодо розміру орендної плати шляхом укладення додаткової угоди до договору та подати цю угоду до податкових органів, від виконання покладених обов`язків відповідач ухилився. Відділом у м. Кам`янське міськрайонного управління у Петриківському районі та у місті Кам`янське головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області надано витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки розташованої у АДРЕСА_1 (кадастровий номер 1210400000:03:030:0154), відповідно до якого станом на 13 травня 2020 року нормативна грошова оцінка відповідної земельної ділянки становить 2 971 604 грн. 48 коп. Отже, прийнятий для розрахунку розмір орендної плати при ставці 4 % від нормативно грошової оцінки за оренду зазначеної земельної ділянки становить 118 864 грн. 18 коп. В зв`язку з чим, умови Договору укладеного між позивачем та відповідачем в частині розміру орендної плати не відповідають вимогам чинного законодавства та підлягають зміні.
Відповідач порушує майнові права Орендодавця- Кам`янської міської ради, вносячи плату за користування земельними ділянками у розмірах менших, ніж передбачено чинним законодавством. Крім того, внаслідок не приведення відповідачем діючих договорів оренди земельних ділянок у відповідність з вимогами закону, бюджет міста зазнає значних втрат.
В наданій суду письмовій заяві представник позивача ОСОБА_2 позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просить задовольнити позов, розглянути справу без його участі, не заперечує проти ухвалення заочного рішення по справі, наслідки ухвалення заочного рішення зрозумілі.
У зв`язку з тим, що відповідач ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, будучи належним чином повідомлений про місце, час та дату розгляду справи, у відповідності до вимог ч. 6, п. 2 ч. 7, ч. 11 ст. 128, ч. 9 ст. 130 ЦПК України, судовими повістками про виклик за зареєстрованим у встановленому порядку місцем проживання, про поважні причини неявки суду не повідомив, заяви про розгляд справи за його відсутності не надходило, відзиву на позовну заяву до суду не надходило, тому суд вважає за можливе, згідно зі ст. 280 ЦПК України, розглянути позовні вимоги за його відсутності, ухваливши заочне рішення на підставі наявних у справі доказів, оскільки представник позивача не заперечує проти такого вирішення справи.
Суд, взявши до уваги позицію представника позивача, дослідивши докази у справі, вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено в судовому засіданні, на підставі рішення Баглійського районного суду м. Дніпродзержинська від 29.12.2010 року (арк.с. 44-46) відповідач ОСОБА_1 став власником цеху по виготовленню сплавів за адресою: АДРЕСА_2 . На підставі права власності на нерухоме майно (рішення Баглійського районного суду м. Дніпродзержинська від 29.12.2010 року) ОСОБА_1 06.08.2014 року звернувся до Дніпродзержинської міської ради із заявою про надання в оренду земельної ділянки під розміщення цеху по виготовленню сплавів за адресою: АДРЕСА_2 . Також, ОСОБА_1 надав технічну документацію із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку (право оренди), яку виготовлено на його замовлення ТОВ Землеустрій . Рішенням Дніпродзержинської міської ради від 31.10.2014 року №1122-56/VI Про набуття (припинення) прав на землю (арк.с. 17-19) ОСОБА_1 надано в оренду земельну ділянку за адресою: АДРЕСА_2 , площею 0,8514га, кадастровий номер:1210400000:03:030:0154 для розміщення цеху по виготовленню сплавів. Зазначене рішення на сьогоднішній день не оскаржене і є чинним. Відповідно до пунктів 6.1. зазначеного рішення, міська рада зобов`язала землекористувача протягом шістдесяти днів з моменту прийняття рішення з`явитися до департаменту комунальної власності та земельних відносин міської ради та у встановленому порядку укласти договір. Крім того, звернутися до відповідного органу для здійснення державної реєстрації договору оренди земельної ділянки. Таким чином рішенням міської ради визначено строки та місце укладання договору оренди землі. Проте, на даний час ОСОБА_1 не виконані умови рішення сесії, а саме: не укладено з міською радою договір оренди земельної ділянки та не пройдено державну реєстрацію такого договору, тобто ОСОБА_1 користується земельною ділянкою без правових підстав.
Крім того, ОСОБА_1 не сплачується відповідна орендна плата, оскільки договір оренди землі ОСОБА_1 не укладається, хоча земельна ділянка використовується для розміщення об`єкту нерухомого майна. Такі дії відповідача є порушенням ст. 206 Земельного кодексу України, якою передбачено, що використання землі в Україні є платним. Департаментом комунальної власності, земельних відносин та реєстрації речових прав на нерухоме майно міської ради на адресу ОСОБА_1 направлявся лист з проектом договору оренди земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_3 , площею 0,8514га, кадастровий номер:1210400000:03:030:0154. Зазначений проект договору оренди був складений з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 року №220 Про затвердження Типового договору оренди землі . Але зазначені листи ОСОБА_1 були проігноровані. Таким чином, відповідач порушував майнові права орендодавця Кам`янської міської ради, користуючись земельною ділянкою без правових підстав, не вносячи плату за користування земельною ділянкою. Після того, як ОСОБА_1 належним чином не оформив договірні відносини по оренді земельної ділянки, Дніпродзержинська місцева прокуратура звернулася до Баглійського районного суду з позовною заявою про визнання укладеним договору оренди земельної ділянки. 17 лютого 2017 року рішенням Баглійського районного суду міста Дніпродзержинськ по справі № 207/1831/16 (арк.с. 8-12) було визнано укладеним договір оренди земельної ділянки між Дніпродзержинською міською радою та ОСОБА_1 . За даним договором ОСОБА_1 отримав в оренду земельну ділянку кадастровий номер 1210400000:03:030:0154 за адресою АДРЕСА_2 на строк до 31 жовтня 2024 року. Рішення набрало законної сили 12.08.2017 року. Державна реєстрація договору оренди земельної ділянки була проведена 03 червня 2020 року. Станом на 27.04.2016 р. нормативна грошова оцінка земельної ділянки становила 2804018,64 грн. (п.2.2. Договору). Згідно п. 4.1. Договору орендна плата вноситься Орендарем виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 84120,56 грн./рік без ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради від 12.07.2013 №842-38/VІ Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ (арк.с. 40), від 26.12.2014 №1168-58/VІ Про внесення змін до рішення міської ради від 12.07.2013 №842-38/VІ Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ . Пунктом 4.4. Договору сторони передбачили умови перегляду орендної плати, а саме: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку; підвищення цін, тарифів у тому числі в наслідок інфляції; зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством; погіршення стану орендної ділянки не з вини Орендаря, що підтверджено документами; прийняття Орендодавцем рішення про збільшення або зменшення орендної плати у відповідності до чинного законодавства; затвердження нової нормативної грошової оцінки землі; в інших випадках, передбачених законом. Згідно п.9.6.14. Договору Орендар зобов`язаний у випадку зміни нормативної грошової оцінки землі, розміру ставок (ставки) земельного податку, орендної плати, після офіційного оприлюднення такого рішення Орендодавцем або вступу в дію відповідного нормативно - правового акта отримати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та надати його Орендодавцю для внесення змін щодо розміру орендної плати шляхом укладення додаткової угоди до договору та подати цю угоду до податкових органів. За приписами п. 12.1. Договору, сторонами передбачено, що зміна умов Договору оренди здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди, щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку. Відповідно до умов Договору з 17.02.2017 року (з часу укладання договору) прийнятий для розрахунку розмір орендної плати у співвідношенні до земельного податку була ставка 3,0 (три) % від нормативно-грошової оцінки для земель промисловості (Кф-1.2). Кам`янська міська рада, враховуючи зміни до Податкового Кодексу України та з метою збільшення надходжень до бюджету міста, протягом 2013-2018 років прийняла низку нормативних актів, яким збільшила розмір орендної плати за використання земельних ділянок для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (11.02) - у розмірі 4 відсотки. Зокрема, пунктом 1 Рішення Кам`янської міської ради від 12.07.2013 року № 842- 38/VІ Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Кам`янське затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ із застосуванням базової вартості 1 кв.м. в розмірі 199 грн. 64 коп. та введено в дію з 01.01.2014 р. 29.09.2017 року Кам`янською міською радою було прийнято рішення №816-19/VІІ Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста (арк.с. 21), яким затверджено Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста, яке набрало чинності з 01 жовтня 2017 року. Пунктом 5 вищезазначеного Положення визначено розмір орендної плати за земельні ділянки у відсотках від нормативної грошової оцінки, а саме пунктом 5.1 визначено ставки орендної плати за земельні ділянки, які використовуються для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд - 3% від нормативної грошової оцінки, пунктом 5.2 визначено ставки орендної плати за земельні ділянки, які не зазначені в пунктах 5.1., 5.3. - 4% від нормативної грошової оцінки, пунктом 5.3 визначено, що ставки орендної плати за земельні ділянки, які використовуються для розміщення об`єктів торгівлі (посередництво в торгівлі) пальним та паливом та за земельні ділянки, які використовуються для розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності - 12% від нормативної грошової оцінки. Аналогічну норму, щодо відсотка 4 містило і рішення Кам`янської міської раді № 1105 - 25/VІІ від 22.06.2018 р. Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста (арк.с. 23-39). Зазначені нормативні акти в установленому порядку були оприлюднені в друкованю засобах, а також на офіційному веб-сайті міської ради, які не скасовані, як незаконні, є чинними та обов`язковими для виконання.
Незважаючи на те, що рішенням міської ради від 12.07.2013 р. № 842-38/VІ (п.3 рішення) та Положенням про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста, затвердженого рішенням Кам`янської міської ради від 29.09.2017 р. № 816-19/VІІ (п.4 Рішення) та п.9.6.14. Договору на Землекористувача покладався обов`язок отримати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, надати до Департаменту комунальної власності та земельних відносин міської ради для підготовки документів щодо перегляду річної орендної плати в чинних договорах оренди земельних ділянок, подати до Кам`янської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Дніпропетровській області відповідні податкові декларації, а також у випадку зміни нормативної грошової оцінки землі, розміру ставок (ставки) земельного податку, орендної плати, після офіційного оприлюднення такого рішення Орендодавцем або вступу в дію відповідного нормативно - правового акта отримати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та надати його Орендодавцю для внесення змін щодо розміру орендної плати шляхом укладення додаткової угоди до договору та подати цю угоду до податкових органів, від виконання покладених обов`язків відповідач ухилився. Відділом у м. Кам`янське міськрайонного управління у Петриківському районі та у місті Кам`янське головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області надано витяг із технічної документації (арк.с. 16) про нормативну грошову оцінку земельної ділянки розташованої у АДРЕСА_1 (кадастровий номер 1210400000:03:030:0154), відповідно до якого станом на 13 травня 2020 року нормативна грошова оцінка відповідної земельної ділянки становить 2 971 604 грн. 48 коп. Отже, прийнятий для розрахунку розмір орендної плати при ставці 4 % від нормативно грошової оцінки за оренду зазначеної земельної ділянки становить 118 864 грн. 18 коп. В зв`язку з чим, умови Договору укладеного між позивачем та відповідачем в частині розміру орендної плати не відповідають вимогам чинного законодавства та підлягають зміні.
Статтею 288 Податкового кодексу України встановлено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Статтею 289 Податкового кодексу України передбачено, що для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Стаття 1 Закону України "Про оцінку земель" визначає, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок визначена як капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Згідно статей 13, 15 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться, зокрема, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Підставою проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 18 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років.
Згідно зі ст. 652 ЦК України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах. Якщо сторони, не досягли згоди щодо приведення договору у відповідність з обставинами, які істотно змінились, або щодо його розірвання, договір може бути розірваний, а з підстав, встановлених частиною четвертою цієї статті, - змінений за рішенням суду на вимогу заінтересованої сторони за наявності одночасно таких умов: 1) в момент укладення договору сторони виходили з того, що така зміна обставини не настане; 2) зміна обставини зумовлена причинами, які заінтересована особа не могла усунути після їх виникнення при всій своїй турботливості та обачності, які від неї вимагалися; 3)виконання договору порушило б співвідношення майнових інтересів сторін і позбавило заінтересовану особу того, на що вона розраховувала при укладенні договору; 4) із суті договору або звичаїв ділового обороту не випливає, що ризик зміни обставин несе заінтересована особа. Зміна договору у зв`язку з істотною зміною обставин допускається за рішенням суду у виняткових випадках, коли розірвання договору суперечить суспільним інтересам або потягне для сторін шкоду, яка значно перевищує витрати, необхідні для виконання договору на умовах, змінених судом.
Відповідно до приписів ст. 653 ЦК України, у разі зміни договору зобов`язання сторін змінюються відповідно до змінених умов щодо предмета, місця, строків виконання тощо.
Виходячи з викладеного, суд вважає необхідним задовольнити позовні вимоги Кам`янської міської ради Дніпропетровської області до ОСОБА_1 про внесення змін до договору оренди земельної ділянки.
У зв`язку із задоволенням позовних вимог, суд керуючись ст. 141 ЦПК України, вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь позивача понесені останнім у справі судові витрати - судовий збір в сумі 2102 грн. 00 коп.
Виходячи з викладеного, керуючись ст. 274, 288 Податкового кодексу України, ст. ст. 632, 652, 653 ЦК України, Законом України «Про оренду землі» , ст. ст. 10-13, 81, 141, 258 - 259, 263 - 265, 268, 280 - 284 ЦПК України, суд
В И Р І Ш И В:
Задовольнити позовні вимоги Кам`янської міської ради Дніпропетровської області до ОСОБА_1 про внесення змін до договору оренди земельної ділянки.
Внести зміни до пунктів 2.2. та 4.1 договору оренди земельної ділянки № 207/1831/16-ц від 12.08.2017, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , загальна площа 0,8514 га, кадастровий номер 1210400000:03:030:0154, для розміщення цеху по виготовленню сплавів, укладеного між Кам`янською міською радою (код ЄДРПОУ 24604168) та ОСОБА_1 (код РНОКПП: НОМЕР_1 ), виклавши їх у наступній редакції:
2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на 13 травня 2020 року становить 2 971 604,48 грн.
4.1. Орендна плата вноситься Орендарем виключно у грошовій формі на рахунок місцевого бюджету у розмірі 118 864,18 грн./рік без ПДВ, яка визначається відповідно до рішень міської ради від 12.07.2013 №842-38/VІ Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Дніпродзержинськ , від 29.09.2017 №816-19/VІІ Про затвердження Положення про порядок обчислення та сплати орендної плати за земельні ділянки у межах міста , від 22.06.2018 №1105-25/VІІ Про ставки земельного податку, розмір орендної плати за землю, пільги зі сплати земельного податку на території міста .
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Кам`янської міської ради Дніпропетровської області судовий збір в сумі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.
Заочне рішення може бути переглянуто судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Дніпровського апеляційного суду протягом 30 днів з дня його проголошення.
Головуючий у справі Погребняк Т.Ю.
Суд | Баглійський районний суд м.Дніпродзержинська |
Дата ухвалення рішення | 23.11.2020 |
Оприлюднено | 15.12.2020 |
Номер документу | 93508505 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Баглійський районний суд м.Дніпродзержинська
Погребняк Т. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні