Ухвала
від 20.11.2020 по справі 201/10931/20
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 201/10931/20

Провадження 1-кс/201/4055/2020

УХВАЛА

Іменем України

20 листопада 2020 року м. Дніпро

Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання прокурора Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна у кримінальному провадженні № 420200400000004468 від 10.07.2020р. за ознаками складу злочину передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор вернувся до суду з клопотанням про арешт майна підозрюваного.

В обґрунтування заявленого клопотання посилався на те, що у провадженні СВ Соборного ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області перебувають матеріали досудового розслідування №42020040000000468 від 10.07.2020р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України про те, що посадові особи Нікопольської РДА та Нікопольської районної ради зловживаючи службовим становищем, діючи умисно, за попередньою змовою з посадовими особами приватних підприємств та підприємців заволоділи майном (бюджетними коштами), пов`язаних з укладанням договорів щодо виконання послуг за бюджетні кошти із такими СПД, в особливо великих розмірах.

Під час досудового розслідування встановлені відомості, що відповідно до зазначеної вище злочинної схеми у 2019 році між Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) та ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) укладено 3 договори за предметом закупівлі «Роботи з проведення інвентаризації і нормативної грошової оцінки земель за межами населених пунктів Приміської сільської ради Нікопольського району, Дніпропетровської області з виготовленням документації із землеустрою в галузі охорони земель». При цьому, всупереч вимог п. 1 ч. 1 ст. 3 та та п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої до замовників, визначених п.п. 1-3 частини першої статті 2 цього Закону (до яких відноситься Нікопольська РДА як орган державної влади), за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень, має відбуватись повноцінна конкурентна процедура закупівлі, проте закупівля, проведена без відкритих конкурсних торгів та аукціону, за спрощеною процедурою - переговорною процедурою із посиланням на п. 7 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» як закупівля юридичних послуг, пов`язаних із захистом прав та інтересів України, у тому числі з метою захисту національної безпеки і оборони, під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб`єкта та України, на підставі рішення Кабінету Міністрів України або введених в дію відповідно до закону рішень Ради національної безпеки і оборони України, у зв`язку із нагальною потребою у здійсненні закупівлі через виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру. (Розпорядження виконуючого обов`язки голови райдержадміністрації від 04.12.2019 року №АГ 41/0/239-19).

Так, в межах вказаної закупівлі, яка складалася із 3 лотів, було укладено 3 договори між Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) та ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ), зокрема: лот №1 - «Інвентаризація земель не сільськогосподарського призначення», 20.12.2019 укладено договір №29 на загальну суму 2223200,00 гривень, лот №2 - «Виготовлення документації із землеустрою (кошти місцевого бюджету)», 20.12.2019 укладено договір №28 на загальну суму 287170,00 гривень, лот №3 - «Грошова оцінка земель не сільськогосподарського призначення (місцевий бюджет)», 20.12.2019 укладено договір №30 на загальну суму 1794800,00 гривень.

Згідно відомостей у поданих ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) документах - цінових пропозиціях та розрахунках вартості виконання послуг (кошторису), наявних в тендерній документації, зазначається, що розмір оплати та коефіцієнти здійснюються відповідно до Наказу Державного комітет України по земельних ресурсах №97/298/124 від 15.06.2001 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.01.2002 за №19/6307) «Про затвердження Розмірів оплати земельно-кадастрових робіт та послуг».

Проте, відповідно Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.04.2016 №83/411/625 вищезазначений нормативно-правовий акт втратив чинність з 20.05.2016. Тобто при обґрунтуванні вартості наданих послуг ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) посилалася на нормативно-правові акти, які не є чинними, а представники Нікопольської РДА фактично погодилися із нічим не обґрунтованою вартістю послуг, що надаються вказаною фізичною особою-підприємцем.

Проведеним оглядом веб-сайту Нікопольської РДА у переліку Розпоряджень голови районної ради з основної діяльності за 2019 рік http://www.nikopol-rn.dp.gov.ua/OBLADM/nikopol_rda.nsf/docs/B5C0A4AC73C234C7C2258383002FCBEB?OpenDocument відсутнє Розпорядження виконуючого обов`язки голови райдержадміністрації від 04.12.2019 року №АГ 41/0/239-19 із обґрунтуванням обставин, що вказували на захист прав та інтересів України, у тому числі з метою захисту національної безпеки і оборони, під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб`єкта та України, на підставі рішення Кабінету Міністрів України або введених в дію відповідно до закону рішень Ради національної безпеки і оборони України, у зв`язку із нагальною потребою у здійсненні закупівлі через виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлювали дотримання замовниками строків для проведення тендеру.

Крім того, оглядом веб-сайту публічних закупівель «Prozorro» https://prozorro.gov.ua/tender/search/?query=3240411943 встановлено відсутність фактів наявність досвіду у ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) у виконанні аналогічних договорів, за весь період діяльності вказаного ресурсу дана закупівля є єдиною, в якій брала участь зазначений підприємець.

За вказаними договорами Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) 26.12.2019 на рахунок ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) у ПАТ КБ «Приватбанк» (номер рахунку НОМЕР_2 ) здійснено оплату послуг відповідно до укладених договорів у повному обсязі 3 платежами на загальну суму 4 305 170 гривень.

13.11.2020 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст. 191 КК України.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно ОСОБА_5 є одноосібним власником наступного нерухомого майна:

- земельна ділянка (кадастровий номер 1824087400:04:000:0437, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1387913918240, площа (Га): 0.5282);

- земельна ділянка (кадастровий номер 1824087400:04:000:0436, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1387871518240, площа (Га): 1.9669);

- земельна ділянка (кадастровий номер 4824285000:04:000:0164, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1302142948242, площа (Га): 2);

- квартира (реєстраційний номер майна 744485648101, адреса АДРЕСА_1 ).

Згідно даних інтегрованої підсистеми Національної поліції України та ІІПС ОВС України на ОСОБА_5 зареєстровано:

- автомобіль MITSUBISHI OUTLANDER, державний номерний знак НОМЕР_3 , VIN НОМЕР_4 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_5 ;

- автомобіль VOLKSWAGEN GOLF VARIANT, державний номерний знак НОМЕР_6 , VIN НОМЕР_7 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_8 .

Приймаючи до уваги, що кримінальним правопорушенням Нікопольській РДА заподіяно матеріальну шкоду внаслідок вчинення кримінального правпорушення, з метою відшкодування завданих збитків, в подальшому забезпечення цивільного позову, забезпечення конфіскації майна, запобігання незаконному відчуженню нерухомого та рухомого майна, прокурор просив накласти арешт на майно підозрюваної ОСОБА_5 .

Прокурор в судовому засідання вимоги клопотання підтримав, просив його задовольнити.

Як свідчать матеріали клопотання в провадженні Соборного ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області перебуває кримінальне провадження №42020040000000468 від 10.07.2020р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України про те, що посадові особи Нікопольської РДА та Нікопольської районної ради зловживаючи службовим становищем, діючи умисно, за попередньою змовою з посадовими особами приватних підприємств та підприємців заволоділи майном (бюджетними коштами), пов`язаних з укладанням договорів щодо виконання послуг за бюджетні кошти із такими СПД, в особливо великих розмірах. Відповідно до злочинної схеми у 2019 році між Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) та ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) укладено 3 договори за предметом закупівлі «Роботи з проведення інвентаризації і нормативної грошової оцінки земель за межами населених пунктів Приміської сільської ради Нікопольського району, Дніпропетровської області з виготовленням документації із землеустрою в галузі охорони земель» з порушенням вимог п. 1 ч. 1 ст. 3 та та п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі». За вказаними договорами Нікопольською районною державною адміністрацією 26.12.2019 на рахунок ФОП ОСОБА_5 у ПАТ КБ «Приватбанк» (номер рахунку НОМЕР_2 ) здійснено оплату послуг за договорами на суму 4 305 170 гривень.

13.11.2020 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно ОСОБА_5 є власником такого нерухомого майна:

- земельна ділянка (кадастровий номер 1824087400:04:000:0437, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1387913918240, площа (Га): 0.5282);

- земельна ділянка (кадастровий номер 1824087400:04:000:0436, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1387871518240, площа (Га): 1.9669);

- земельна ділянка (кадастровий номер 4824285000:04:000:0164, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1302142948242, площа (Га): 2);

- квартира (реєстраційний номер майна 744485648101, адреса АДРЕСА_1 ).

Зв даними інтегрованої підсистеми Національної поліції України та ІІПС ОВС України на ОСОБА_5 зареєстровано:

- автомобіль MITSUBISHI OUTLANDER, державний номерний знак НОМЕР_3 , VIN НОМЕР_4 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_5 ;

- автомобіль VOLKSWAGEN GOLF VARIANT, державний номерний знак НОМЕР_6 , VIN НОМЕР_7 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_8 .

Згідно з ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.

Арешт майна допускається з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання (п. 3 ч.2 ст. 170 КПК України).

У випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна (ч. 5 ст. 170 КПК України).

Вказана норма передбачає можливість накладення арешту на майно підозрюваного щодо якого здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна.

Частина 5 ст. 191 КК України, за якою підозрюється ОСОБА_5 , передбачає додаткове покарання у вигляді конфіскації майна.

Окрім того, згідно із п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Разом з тим, з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, видно, що ОСОБА_5 є власником є, серед іншого: земельна ділянка (кадастровий номер 1824087400:04:000:0437, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1387913918240, площа (Га): 0.5282) та земельна ділянка (кадастровий номер 1824087400:04:000:0436, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1387871518240, площа (Га): 1.9669). Тому не може бути задоволене клопотання прокурора про накладення арешту на всю частку (частки) вказаних земельних ділянок, у зв`язку із чим клопотання підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ст. ст. 170, 172, 173 КПК України, суддя слідчий,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання - задовольнити частково.

Накласти арешт із забороною користування, розпорядження та відчуження на наступне нерухоме та рухоме майно, яке належить на праві власності підозрюваній ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме:

- земельної ділянки (кадастровий номер 1824087400:04:000:0437, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1387913918240, площа (Га): 0.5282);

- земельної ділянко (кадастровий номер 1824087400:04:000:0436, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1387871518240, площа (Га): 1.9669);

- земельну ділянку (кадастровий номер 4824285000:04:000:0164, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1302142948242, площа (Га): 2);

- квартиру (реєстраційний номер майна 744485648101, адреса АДРЕСА_1 );

- автомобіль MITSUBISHI OUTLANDER, державний номерний знак НОМЕР_3 , VIN НОМЕР_4 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_5 ;

- автомобіль VOLKSWAGEN GOLF VARIANT, державний номерний знак НОМЕР_6 , VIN НОМЕР_7 , свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_8 .

Заборонити здійснення будь-яких операцій пов`язаних із відчуженням вказаного майна.

В іншій частині у задоволенні клопотання - відмовити.

Ухвала підлягає негайному виконанню на всій території України. Відповідно до ч. 1 ст. 175 КПК України ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

Ухвала може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду протягом п`яти днів з моменту її оголошення.

Подання апеляційної скарги на ухвалу слідчого судді зупиняє набрання нею законної сили, але не зупиняє її виконання.

Повний текст складений 20 листопада 2020 року.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення20.11.2020
Оприлюднено31.05.2024
Номер документу93509118
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —201/10931/20

Ухвала від 03.02.2021

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Джерелейко О. Є.

Ухвала від 20.11.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Наумова О. С.

Ухвала від 20.11.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Наумова О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні