Постанова
від 11.12.2020 по справі 569/14306/20
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/14306/20

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 грудня 2020 року м. Рівне

Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Головчак М.М., з участю представника митниці Андрусенка Ю.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу, яка надійшла з Поліської митниці Держмитслужби про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканця АДРЕСА_1 , працюючого директором ТОВ Волиньспецтехніка (ІПН - НОМЕР_1 ),

за ст. 472 Митного Кодексу України,

встановив:

06.07.2020 року о 12 год. 16 хв. директором ТОВ Волиньспецтехінка ЛТД ОСОБА_1 , на підставі договору декларування №1 від 22.10.2019 року, подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №UА204120/2020/052104 на наступні товари згідно опису графи 31 для їх випуску у вільний обіг : Товар 1 МД: Частина до автокрана: Кранова установка стрілова автомобільна КС 45719, 2004 р.в., б/в - 1 шт, в частково розібраному неробочому стані, в склад якої входитять 4 лапи що витягуються, підтяпники, 1 гідравлічний насос, кардан з роздаткою, коробка відбору потужності у знятому вигляді для зручності транспортування, заводський номер - Х8945719740АН5019, Встановлюється на шасі автотранспортного засобу, наявні недоліки: корозія метала на корпусі, пошкоджено ЛФП, гідравлічні системи, електропроводка, підтікання масла - потребує додаткового ремонта, Торгова марка - немає даних, Виробник - немає даних, RU.

Товар 2 МД: Частини та пристрої моторних автокрана: Стрілателескопічна до автокрана КС 3579, 2008 р.в. - 1 шт, довжина вильоту стріли - 20,5 м., Торгова марка - немає даних, Виробник - немає даних, ВY.

Разом з декларацією ОСОБА_1 , також подано документи: рахунок- фактура №4 від 26.06.2020 та міжнародна товаротранспортна накладна СМК №Б/Н від 02.07.2020, акт завантаження №Б/Н від 02.07.2020.

Згідно вказаних документів відправником/продавцем товарів виступає ФОП ОСОБА_2 , ( АДРЕСА_2 ), а одержувачем/покупцем - ТОВ Волиньспецтехніка , (Волинська область, Луцький район, село Великий Омеляник, вул. Володимирська, буд.5, офіс 1, ідентифікаційний код 39471170).

Поставки цих товарів здійснювалося на виконання умов зовнішньоекономічного контракту від 26.06.2020 №4 між ФОП ОСОБА_2 та ТОВ Волиньспецтехніка .

За митною декларацією №UА204120/2020/052104 від 06.07.2020 року автоматизованою системою аналізу та управління ризиками було додано форму митного контролю 205-1, а саме: Проведення митного огляду з метою перевірки відповідності відомостей, зазначених на упаковці, маркуванні товару, відомостям, зазначеним у митній декларації та інших документах, поданих до митного оформлення , 211-1, а саме: Проведення митного огляду із залученням підрозділу з питань протидії митним правопорушенням митниці для перевірки достовірності заявлених відомостей , 911-1, а саме: Забезпечення ідентифікації товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки .

В результаті проведеного митного огляду товарів, що підтверджено актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу №UA204120/2020/052104 від 06.07.2020 року, було виявлено наступне.

В причепі автомобіля з реєстраційним номером НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , крім заявлених в графі 31 митної декларації товарів знаходяться чотири п`яти (підп`ятники) марки КС-55727.00.01.001 виробництва НПО "Урал" г.ЧЕЛЯБИНСК, без ознак експлуатації.

Даний товар не зазначений в графі 31 митної декларації та поданих до митного оформлення товаросупровідних документах.

Статтею 74 Митного кодексу України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Враховуючи частину 1 статті 318 Митного кодексу України, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які перемішуються через митний кордон України.

У відповідності до п.1 та п.3 ч.1 ст. 266 Митного кодексу України декларант зобов`язаний:

- здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України;

- надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

Відповідно до пункту 3.2. Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 р. №651, відомості, заявлені у МД декларантом або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.

Частиною 1 статті 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії.

Згідно з частиною 8 статті 264 Митного кодексу України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

У графі 14 митної декларації №UА204120/2020/052104 від 06.07.2020 року зазначено, що особою уповноваженою на декларування є ТОВ Волиньспецтехніка ЛТД , а у графі 54 цієї митної декларації зазначено безпосередньо особу, яка здійснювала процедуру декларування товарів, цією особою є ОСОБА_1 .

Частиною 2 статті 266 Митного кодексу України передбачено, що перед поданням митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснити фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах.

Своїм правом на проведення фізичного огляду до подання митної декларації №UА204120/2020/052104 від 06.07.2020 року, директор ТОВ Волиньспецтехніка ЛТД ОСОБА_1 , не скористався.

Таким чином, директор ОСОБА_1 , в порушення вимог частини 1 статті 257 Митного кодексу України не заявив в митній декларації типу ІМ40ДЕ №UА204120/2020/052104 від 06.07.2020 року, за встановленою формою точні та достовірні відомості про товари, а саме п`яту (підп`ятник) марки КС-55727.00.01.001 виробництва НПО "Урал" г.ЧЕЛЯБИНСК, у кількості чотири штуки.

Судові засідання у справі призначались неодноразово, зокрема 23.09.2020 року, 01.10.2020 року, 23.10.2020 року, 06.11.2020 року, 25.11.2020 року та 11.12.2020 року.

ОСОБА_1 та його представник адвокат Таран О.П. викликався в судові засідання засобами телефонного зв`язку, про що свідчать телефонограми.

Представник ОСОБА_1 адвокат Таран О.П. з`явився в судові засіданні 01.10.2020 року, 23.10.2020 року, 06.11.2020 року.

Вину у вчиненні ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст.472 МК України не визнав, просив провадження у справі закрити за відсутністю в діях події та складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України.

В судове засідання 25.11.2020 року представник подав клопотання про відкладення розгляду справи, суд відклав розгляд справи на 11.12.2020 року.

В судове засідання ОСОБА_1 та його представник 11.12.2020 року не з`явилися. Будь-яких заяв про відкладення розгляду справи до суду не подали.

Рішеннями Європейського суду визначено, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду справи, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.

Європейський суд з прав людини в рішенні від 07 липня 1989 року у справі ЮніонАліментаріаСандерс С.А. проти Іспанії зазначив, що заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосується безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, які пов`язані із зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.

Практика Європейського Суду з прав людини (зокрема рішення Пономарьов проти України від 3 квітня 2008) наголошує, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження .

Згідно ч.4 ст. 526 МК України, справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.

За таких обставин, суд вважає можливим розглянути справу за відсутності ОСОБА_1 та його представника адвоката Тарана О.П.

Представник Рівненської митниці Андрусенко Ю.С. в судовому засіданні матеріали про порушення митних правил підтримав і просить застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене санкцією статті, за якою кваліфіковані його дії.

Заслухавши представника Рівненської митниці Андрусенка Ю.С., дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 міститься склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України .

Встановлено, що 06.07.2020 року о 12 год. 16 хв. директором ТОВ Волиньспецтехінка ЛТД ОСОБА_1 , на підставі договору декларування №1 від 22.10.2019 року, подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №UА204120/2020/052104 на наступні товари згідно опису графи 31 для їх випуску у вільний обіг:

Товар 1 МД: Частина до автокрана: Кранова установка стрілова автомобільна КС 45719, 2004 р.в., б/в - 1 шт, в частково розібраному неробочому стані, в склад якої входитять 4 лапи що витягуються, підтяпники, 1 гідравлічний насос, кардан з роздаткою, коробка відбору потужності у знятому вигляді для зручності транспортування, заводський номер - Х8945719740АН5019, Встановлюється на шасі автотранспортного засобу, наявні недоліки: корозія метала на корпусі, пошкоджено ЛФП, гідравлічні системи, електропроводка, підтікання масла - потребує додаткового ремонта, Торгова марка - немає даних, Виробник - немає даних, RU.

Товар 2 МД: Частини та пристрої моторних автокрана: Стрілателескопічна до автокрана КС 3579, 2008 р.в. - 1 шт, довжина вильоту стріли - 20,5 м., Торгова марка - немає даних, Виробник - немає даних, ВY.

Однак, в результаті проведеного митного огляду товарів, що підтверджено актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу №UA204120/2020/052104 від 06.07.2020 року, було виявлено наступне.

В причепі автомобіля з реєстраційним номером НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , крім заявлених в графі 31 митної декларації товарів знаходяться чотири п`яти (підп`ятники) марки КС-55727.00.01.001 виробництва НПО "Урал" г.ЧЕЛЯБИНСК, без ознак експлуатації.

Даний товар не зазначений в графі 31 митної декларації та поданих до митного оформлення товаросупровідних документах.

Відповідно до вимог ст. 245 , 280 КУпАП одним із завдань провадження у справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, всебічне, повне й об`єктивне з`ясування обставин кожної справи.

Як вбачається із ст. 280 КУпАП , при розгляді справи про адміністративне правопорушення, окрім іншого, підлягає встановленню чи було вчинено адміністративне правопорушення і чи винна дана особа в його вчиненні.

Згідно зі ст. 458 МК України , порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

У відповідності до ст. 9 , 10 КУпАП правопорушення визнається вчиненим: 1) умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків, 2) з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.

Так, відповідно до ст. 472 МК України адміністративна відповідальність настає в разі недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Відповідно до п. 2 ст. 235 МК України забороняється переміщення (пересилання) в міжнародних поштових відправленнях товарів, заборонених до пересилання відповідно до актів Всесвітнього поштового союзу, а також товарів, відправлених з порушенням вимог нормативно-правових актів з питань надання послуг поштового зв`язку.

Відповідно до ст. 236 Митного кодексу України товари, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, підлягають письмовому декларуванню.

Згідно із ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до п.п. 8.5.а, 8.5.б, 8.5.г, 8.6.а, 8.6.в ст. 257 МК України декларант зобов`язаний вносити до митної декларації відомості про товари, його найменування, торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар, а також код товару згідно з УКТЗЕД , ставки податків, суми митних платежів.

Згідно ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України ; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.

Згідно з п. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до п. 2 ст. 266 МК України перед подачею митної декларації з метою перевірки відповідності товару опису, зазначеному у товаросупровідних документах, декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів.

Своїм правом на проведення фізичного огляду до подання митної декларації №UА204120/2020/052104 від 06.07.2020 року, директор ТОВ Волиньспецтехніка ЛТД ОСОБА_1 , не скористався.

Відповідно до висновку №1420003301-0657 від 17 серпня 2020 року - загальна вартість товару п`яти (підп`ятника) марки КС-55727.00.01.001 становить 4 703,40 гривень.

Товар вилучено та розміщено на склад Поліської митниці Держмитслужби.

З огляду на наведене, в діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 472 МК України .

Таким чином враховуючи, що безпосереднім предметом правопорушення митних правил є не заявлені в митній декларації типу ІМ40ДЕ №UА204120/2020/052104 від 06.07.2020 року, за встановленою формою точні та достовірні відомості про товари, а саме п`яту (підп`ятник) марки КС-55727.00.01.001 виробництва НПО "Урал" г.ЧЕЛЯБИНСК, у кількості чотири штуки, суд вважає за необхідне застосувати до гр. ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів з конфіскацією вказаних предметів порушення.

Відповідно дост. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Згідно Закону України "Про судовий збір" до стягнення з ОСОБА_1 на користь держави підлягає судовий збір у розмірі 420 гривень 40 копійок.

Керуючись статтями ст. 3, 235, 257, 264, 266, 467, 472 МК України, ст. 8, 247, 265, 283, 284, 294 КпАП України ,

постановив:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 Митного кодексу України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил в сумі 4703, 40 ( чотири тисячі сімсот три гривні сорок копійок) з конфіскацією товарів, зазначених у протоколі про порушення митних правил №0421/20400/20 від 07.07.2020 року, а саме: п`ята (підп`ятник) марки КС-55727.00.01.001 виробництва НПО Урал г.Челябинск, без ознак експлуатації в кількості 4 (чотири) штуки.

Стягнути із ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в сумі 420 грн. 40 коп. (чотириста двадцять грн. 40 коп.).

Постанова може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд.

Суддя Рівненського міського суду М.М.Головчак

Дата ухвалення рішення11.12.2020
Оприлюднено15.12.2020
Номер документу93513848
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —569/14306/20

Постанова від 01.09.2023

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Діонісьєва Н. М.

Постанова від 11.12.2020

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Головчак М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні