Постанова
від 30.11.2020 по справі 606/1912/20
ТЕРЕБОВЛЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 606/1912/20

П о с т а н о в а

і м е н е м У к р а ї н и

30 листопада 2020 року м. Теребовля

Суддя Теребовлянського районного суду Тернопільської області Марціцка І.Б, розглянувши матеріали, які надійшли від Головного управління ДПС у Тернопільській області, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя с. Долина, Теребовлянського району Тернопільської області керівника ПП Долина - Рома за частиною 1 статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення (надалі - КУпАП),

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення від 03.09.2020 року керівник ПП Долина Рома ОСОБА_1 вчинив правопорушення порядку ведення господарської діяльності, а саме: встановлено факт зберігання приватним підприємством Долина Рома код ЄДРПОУ 32808094 за період з 28.04.2020 по 08.07.2020 року на складі за адресою с. Долина Теребовлянського району пального (дизельне паливо) без наявності ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи потреб власної переробки), чим порушено ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв,тютюнових виробів та пального № 481/95 ВР від 19.12.1995 року. за що передбачена відповідальність ч.1 ст. 164 КУпАП.

Представник ОСОБА_1 - адвокат Кавійчик В.П. вказала, що ознайомившись із змістом протоколу, вважає його складеним всупереч положенням Конституції України, а також з порушенням норм чинного законодавства, через що відсутні підстави для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності. В обґрунтування зазначила, що як слідує з акта перевірки ПП Долина отримано від ФОП ОСОБА_2 дизельне пальне в загальній кількості 23695 л. на загальну суму 316162,00 грн., тобто 23,70 куб. м, що далеко не перевищує розмір вказаний у Податковому Кодексі України. Тобто 1000 куб. метрів, тому господарська діяльність приватного підприємства жодним чином не пов`язана із зберіганням пального на акцизному складі. Також не погоджується представник із тією обставиною, що у приватного підприємства Долина - Рома розміщено на складі резервуар для зберігання пального ємністю 10000л (10 кубічних метрів). Однак наявність резервуара з такою ємністю є явно недостатнім для того, щоб приміщення де воно зберігалось можна було б вважати акцизним складом в розумінні вимог ПКУ. Захисник вказує,що до матеріалів протоколу не долучено жодного доказу, який би підтверджував зберігання підприємством пального на акцизному складі і тим більше в кількості 23695, 00 грн.

Суд, заслухавши думку захисника, дослідивши матеріали справи, приходить до таких висновків.

Частиною 1 статті 164 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб`єкта господарювання або без одержання ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності , що підлягає ліцензуванню відповідно до закону, чи здійснення таких виді господарської діяльності з порушенням умов ліцензування, а так само без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом.

Вказана норма є бланкетною, тобто такою, яка лише називає або описує правопорушення, а для повного визначення його ознак відсилає до інших норм, зокрема до Закону України Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального , Податкового кодексу України та підзаконних актів.

Стаття 15 Закону України Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального передбачає, що оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Статтею 1 вказаного Закону передбачено, що зберігання пального - діяльність із зберігання пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.

Місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та або обладнання, ємності , що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.

Відповідно до статті 15 вищеназваного Закону, для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Суб`єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб`єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження, а також фактичне місцезнаходження ємностей, що використовуються для зберігання пального.

Пункт б, в) абзацу другого підпункту 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 ПК України дає визначення, що не є акцизним складом: приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (10000 Кубічних метрів = 10000 літрів) (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Як слідує з акту перевірки від 03.09.2020 року № 0243/19/00/0503/32808094,у складі за адресою: с. Долина Теребовлянський район здійснює свою діяльність ПП Долина Рома . На складі розміщено резервуар для зберігання пального ємністю 10000 л., документи на право власності на який не пред`явлено. Згідно з актом, перевіркою встановлено, що ПП Долина - Рома одержано від ФОП ОСОБА_2 дизельне пальне в кількості 23695 л. на загальну суму 316162,5 грн. Тому перевіркою встановлено факт зберігання ПП Долина - Рома за період з 28.04.2020 року по 08.07.2020 року пального (дизельного палива) без наявності ліцензії на право зберігання пального (виключно для власних потреб (споживання) чи потреб власної переробки.

Суд приймає до уваги доводи захисника про те, що до матеріалів протоколу не додано, а в судовому засідання не здобуто доказів, які б свідчили, що ПП Долина - Рома зберігало з 28.04.2020 року по 08.07.2020 року дизельне пальне в кількості 23695 л. на загальну суму 316162,5 грн., оскільки поставка такої кількості пального не свідчить про його зберігання. Так як вказує захисник, основною діяльністю ПП Долина - Рома ЄДРПОУ 32808094, є вирощування зернових культур, олійних культур, придбане пальне, за час який вказано в акті перевірки, використовувалось підприємством для власних потреб, а саме: заправки баків 12 транспортних засобів.

Крім того, протокол про адміністративне правопрушення не містить даних про те, в якій кількості ПП Долина - Рома здійснювало зберігання пального.

Виявлений на складі ПП Долина - Рома резервуар для зберігання пального ємністю 10000 л., а тому, враховуючи відсутність доказів щодо здійснення операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам, суд приходить до висновку, що резервуар, який наявний в складі ПП Долина - Рома , за адресою: с. Долина Теребовлянського району не є акцизним складом, у розумінні вимог Податкового кодексу України.

Враховуючи встановлені судом обставини, суддя приходить до висновку про відсутність складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.164 КУпАП, а тому провадження по справі про адміністративне правопорушення слід закрити на підставі п. 1 ст.247 КУпАП.

Керуючись ч.1 ст.164, п.п.1 ч.1 ст.247, 279, 283, 285, 289 КУпАП суддя, -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , за частиною 1 статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення - закрити, за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбаченихчастиною пятою статті 7та частиною першою статті 287КУпАП. Апеляційна скарга подається до Тернопільського апеляційного суду через Теребовлянський районний суд Тернопільської області.

Головуючий суддя І.Б. Марціцка

СудТеребовлянський районний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення30.11.2020
Оприлюднено15.12.2020
Номер документу93526770
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —606/1912/20

Постанова від 30.11.2020

Адмінправопорушення

Теребовлянський районний суд Тернопільської області

Марціцка І. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні