Рішення
від 07.12.2020 по справі 910/10036/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

07.12.2020Справа № 910/10036/20 Господарський суд міста Києва у складі судді Грєхової О.А., за участю секретаря судового засідання Коверги П.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали господарської справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Форм Сервісес"

до Товариства з обережною відповідальністю "Моноліт Холдинг Промбуд"

про стягнення 376 262,04 грн.

Представники сторін:

від позивача: Петченко І.В., довіреність б/н від 30.01.2019;

від відповідача: не з`явився.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Форм Сервісес звернулось до Господарського суду міста Києва із позовними вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю Моноліт Холдинг Промбуд про стягнення 376 262,04 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані порушенням відповідачем зобов`язань за Договором оренди № 32 від 09.08.2019, в частині здійснення розрахунків.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.07.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, поставлено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 10.08.2020.

У судове засідання 10.08.2020 представники сторін з`явились, представник відповідача подав попередній (орієнтовний) розрахунок судових витрат.

За результатами судового засідання судом оголошено перерву до 21.09.2020.

18.09.2020 представником відповідача подано відзив на позовну заяву.

У судове засідання 21.09.2020 представники сторін з`явились, представник позивача подав відповідь на відзив.

За результатами судового засідання судом оголошено перерву до 19.10.2020.

Судове засідання 19.10.2020 не відбулось.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 26.10.2020 підготовче судове засідання призначено на 16.11.2020.

У судове засідання 16.11.2020 представники сторін з`явились.

За результатами судового засідання судом постановлено ухвалу про закриття підготовчого засідання та призначено справу до судового розгляду по суті на 07.12.2020.

У судове засідання 07.12.2020 представник позивача з`явився, представник відповідача не з`явився, про час, дату та місце судового засідання був повідомлений належним чином, що підтверджується наявними в матеріалах справи протоколом судового засідання від 16.11.2020 та розпискою про призначення справи до судового розгляду по суті від 16.11.2020, відповідно до яких, представник відповідача присутній у судовому засіданні 16.11.2020 повідомлений, про те, що судове засідання з розгляду справи по суті відбудеться 07.12.2020 о 10:40 год.

При цьому, суд враховує, що жодних клопотань про відкладення розгляду справи, на момент розгляду справи по суті, до суду не надходило.

Згідно з ч. 1 ст. 202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час та місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі, зокрема, неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Зважаючи на викладене, оскільки неявка представника відповідача не перешкоджає всебічному, повному та об`єктивному розгляду всіх обставин справи, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

На виконання вимог ст. 223 Господарського процесуального кодексу України складено протоколи судових засідань, які долучено до матеріалів справи.

Відповідно до ст. 219 ГПК України рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами.

У судовому засіданні 07.12.2020 відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

09 серпня 2019 між Товариством з обмеженою відповідальністю Форм Сервісес (далі - орендодавець, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю Моноліт Холдинг Промбуд (далі - орендар, відповідач) укладено Договір оренди № 32 (далі - Договір) за умовами якого, орендодавець передає, а орендар приймає у тимчасове володіння та користування (оперативну оренду) рухоме майно - стінова опалубка Manto (далі - обладнання). Монтаж та демонтаж орендованого обладнання не є предметом цього Договору, орендар здійснює монтаж та демонтаж орендованого обладнання на свій ризик власними силами та за свій рахунок.

Найменування складових частин та вартість обладнання, що передається в оренду зазначено в специфікація та в Актах прийому-передачі обладнання до цього Договору. Технічний стан обладнання, яке передається в оренду, зазначається в Актах прийому-передачі обладнання. Специфікації та Акти приймання передачі є невід`ємними частинами цього Договору (п. 1.2 Договору).

Відповідно до п. 1.4 Договору мета оренди: промислове використання за його технічним призначенням, а саме використання при здійсненні будівельно-монтажних робіт на об`єкті будівництва.

Згідно з п. 2.1 Договору передача-приймання обладнання в оренду від орендодавця до орендаря здійснюється уповноваженими представниками сторін згідно з Актом прийому-передачі обладнання в оренду та з оренди на складі орендодавця за адресою: Київська обл., с. Святопетрівське, вул. Індустріальна, 29.

У відповідності до п. 2.2 Договору обладнання вважається переданим орендодавцем та прийнятим орендарем з дати підписання Акту прийому-передачі обладнання в оренду уповноваженими представниками сторін.

Договір вступає в силу з моменту підписання його уповноваженими особами сторін і посвідчення печатками сторін та діє до повного виконання зобов`язань сторонами по цьому Договору (п. 3.1 Договору).

Згідно з п. 4.1 Договору початок перебігу строку оренди обладнання, за який нараховується орендна плата, відраховується з дня підписання Акту прийому-передачі обладнання і закінчується в день підписання сторонами Акту приймання-передачі обладнання з оренди від орендаря до орендодавця, яким фіксується дата повернення обладнання з оренди.

Строк оренди обладнання за цим Договором складає до 31.12.2019 (п. 4.2 Договору).

Відповідно до п. 5.1 Договору орендар здійснює оплату за оренду обладнання за весь час фактичного знаходження обладнання у орендаря, починаючи з дати підписання Акту прийому-передачі обладнання в оренду і закінчуючи датою підписання Акту повернення обладнання орендодавцю згідно з умовами цього Договору, у т.ч. після закінчення терміну дії Договору та/або оренди, якщо це не пов`язано із діями орендодавця, чи після закінчення строку, коли обладнання мало бути повернуто орендодавцю у визначений сторонами строк.

Пунктом 5.3 Договору узгоджено, що вартість оренди обладнання за 1 добу (тариф за добу), зазначається без ПДВ та складає 2 638,15 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 527,63 грн.

Сума орендної плати за обладнання за певний термін оренди вказується в додаткових угодах до Договору, та може зазначатися в актах приймання-передачі, та/або рахунках-фактурах на оплату оренди обладнання та в інших документах, в яких сторони вважають за потрібне зазначити цей показник (п. 5.4 Договору).

За умовами п. 5.8 Договору орендна плата сплачується шляхом передплати в безготівковому порядку за перші 30 календарних днів оренди обладнання на поточний рахунок орендодавця на підставі наданого орендодавцем рахунку-фактури протягом трьох робочих днів з дати отримання від орендодавця рахунку-фактури на оплату. За кожний наступний строк оренди обладнання орендар здійснює передоплату за 5 робочих днів до настання цього чергового строку оренди обладнання на підставі наданого орендодавцем рахунку-фактури протягом трьох робочих днів з дати отримання від орендодавця рахунку-фактури на оплату, але не пізніше дня початку наступного чергового строку оренди.

Пунктом 5.11 Договору узгоджено, що неотримання орендарем рахунку орендодавця, не позбавляє його обов`язку сплати орендної плати за весь час фактичного користування обладнанням. В разі неотримання рахунку на оплату орендної плати, орендар самостійно вираховує суму орендної плати за певний термін оренди обладнання шляхом множення кількості діб оренди обладнання на тариф за 1 добу.

Відповідно до п. 5.12 Договору орендар зобов`язується протягом 5 робочих днів відшкодувати орендодавцю всі витрати, понесені орендодавцем під час дії цього Договору оренди внаслідок втрати та/або пошкодження обладнання, якщо це було пов`язано звинними діями орендаря, у т.ч. відшкодувати вартість пошкодженого, втраченого, неповерненого обладнання, сплатити пеню, штрафи, що виникли в зв`язку з несвоєчасною сплатою орендних та інших платежів, передбачених цим Договором.

Пунктом 5.13 Договору узгоджено, що по кожному платежу орендодавець зобов`язується підготувати рахунок-фактуру на оплату, в якому зазначається сума до сплати, та своєчасно (у строк, що забезпечує виконання орендарем платіжних зобов`язань відповідно до п. 5.8 Договору) надати його орендарю для оплати шляхом направлення рахунку-фактури будь-яким засобом зв`язку: поштою, кур`єром, електронною поштою, факсом або іншим способом.

Згідно з п. 5.14 Договору платежі, зазначені в п. 5.12 Договору, орендар повинен сплатити в строки, визначені цим Договором або у строки, вказані у відповідній письмовій вимозі орендодавця.

У відповідності до п. 5.17 та п. 5.18 Договору орендар не пізніше кожного останнього числа місяця, в якому були надані послуги по оренді обладнання, зобов`язаний отримати від орендодавця оригінал Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) в двох примірниках. Орендодавець не пізніше кожного останнього числа місяця, в якому були надані послуги по оренді обладнання, може, на свій розсуд, направити орендарю поштою чи кур`єром оригінал Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) в двох примірниках.

Орендар зобов`язаний підписати та повернути орендодавцю один підписаний примірник (оригінал) Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) до 5-го числа місяця, наступного за звітним. У випадку неповернення (несвоєчасного повернення) підписаного Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) і відсутності письмової мотивованої відмови орендаря від підписання цього Акту, такий Акт вважається визнаним орендарем, а послуга вважається прийнятою без будь-яких зауважень та претензій в повному обсязі (на вказаному в Акті суму).

Пунктом 6.3.2 Договору визначено, що орендар зобов`язаний своєчасно здійснювати орендні та інші платежі.

Згідно з п. 7.1 Договору орендар повинен повернути обладнання не пізніше 16-00 годин в день закінчення строку оренди, зазначеного в Договорі або Додаткових угодах до Договору або у випадках, передбачених цим Договором, у строк, визначений у вимозі орендодавця про повернення обладнання.

Відповідно до п. 7.3 Договору повернення обладнання з оренди здійснюється уповноваженими Договором (або довіреністю) представниками сторін на складі орендодавця за адресою: Київська обл., с. Святопетроівське, вул. Індустріальна, 29 або за іншою адресою,вказаною орендодавцем, або за домовленістю сторін. Орендар зобов`язаний мінімум за три робочі дні повідомити орендодавця про дату та час прибуття на склад орендодавця.

У відповідності до пунктів 7.4 - 7.6 Договору при повернення орендарем обладнання орендодавцю, уповноважені представники здійснюють огляд його технічного стану.

В разі виявлення слідів пошкоджень, поломок, забруднень обладнання, встановлення факту технічної несправності обладнання, його некомплектності (відсутності деталей) такі дані заносять до акту огляду технічного стану обладнання.

За наслідками підписання акту огляду технічного стану обладнання, уповноважені представники сторін підписують Акт прийому-передачі обладнання з оренди.

Згідно з п. 7.7 Договору якщо при огляді технічного стану обладнання були зафіксовані обставини, викладені в п. 7.5 Договору, орендодавцем в Акті прийому-передачі обладнання з оренди зазначається сума відшкодування витрат по відновленню (ремонту) пошкодженого обладнання, та/або сума відшкодування вартості обладнання та його деталей, втрачених/пошкоджених під час оренди.

Пунктом 7.8 Договору узгоджено, що оплата витрат, зазначених в п. 7.7 Договору, здійснюється на підставі рахунку орендодавця протягом трьох днів з дня отримання орендарем такого рахунку, який надсилається орендарю факсом, електронною поштою, або іншим способом.

Додатком № 2 до Договору сторонами узгоджено Специфікацію.

14 серпня 2019 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання в оренду, відповідно до якого орендарем прийнято в оренду обладнання вартістю 3 391 901,00 грн.

12 серпня 2019 року сторонами укладено Додаткову угоду № 1 до Договору, за умовами якої, у зв`язку з виробничою необхідністю орендар 20 серпня 2019 року збільшує кількість обладнання додатково взявши в оренду комплект № 3 стінова опалубка Manto на суму 4 391 212,00 грн. та викладено п. 5.3 Договору в новій редакції, згідно якого вартість оренди обладнання за 1 добу (тариф за добу), зазначається без ПДВ та складає: комплект № 1 стінова опалубка Manto - 2 638,15 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 527,63 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto - 3 415,40 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 683,08 грн.

Додатком № 2 до Договору сторонами викладено Специфікацію у новій редакції.

20 серпня 2019 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання в оренду, відповідно до якого орендарем прийнято в оренду обладнання вартістю 4 391 212,00 грн.

28 серпня 2019 року сторонами укладено Додаткову угоду №2 до Договору, за умовами якої, у зв`язку з виробничою необхідністю орендар 24 вересня 2019 року збільшує кількість обладнання додатково взявши в оренду комплект № 3 стінова опалубка Manto на суму 1 181 152,00 грн. та викладено п. 5.3 Договору в новій редакції, згідно якого вартість оренди обладнання за 1 добу (тариф за добу), зазначається без ПДВ та складає: комплект № 1 стінова опалубка Manto - 2 638,15 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 527,63 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto - 3 415,40 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 683,08 грн., комплект № 3 стінова опалубка Manto - 918,67 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 183,73 грн.

Додатком № 2 до Договору сторонами викладено Специфікацію у новій редакції.

24 вересня 2019 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання в оренду, відповідно до якого орендарем прийнято в оренду обладнання вартістю 1 181 152,00 грн.

21 жовтня 2019 року сторонами укладено Додаткову угоду № 3 до Договору, за умовами якої, у зв`язку з виробничою необхідністю орендар 21 жовтня 2019 року збільшує кількість обладнання додатково взявши в оренду комплект № 4 стінова опалубка Manto на суму 1 042 440,00 грн. та викладено п. 5.3 Договору в новій редакції, згідно якого вартість оренди обладнання за 1 добу (тариф за добу), зазначається без ПДВ та складає: комплект № 1 стінова опалубка Manto - 2 638,15 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 527,63 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto - 3 415,40 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 683,08 грн., комплект № 3 стінова опалубка Manto - 918,67 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 183,73 грн., комплект 4 стінова опалубка Manto - 810,80 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 162,16 грн.

Додатком № 2 до Договору сторонами викладено Специфікацію у новій редакції.

21 жовтня 2019 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання в оренду, відповідно до якого орендарем прийнято в оренду обладнання вартістю 1 042 440,00 грн.

25 жовтня 2019 року сторонами укладено Додаткову угоду № 4 до Договору, за умовами якої, у зв`язку з виробничою необхідністю орендар 25 жовтня 2019 року зменшує кількість обладнання частково повернувши з оренди комплект № 1 стінова опалубка Manto на суму 1 780 784,00 грн. та комплект № 2 стінова опалубка Manto на суму 2 086 020 грн. та викладено п. 5.3 Договору в новій редакції, згідно якого вартість оренди обладнання за 1 добу (тариф за добу), зазначається без ПДВ та складає: комплект № 1 стінова опалубка Manto - 1 253,10 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 250,62 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto - 1 792,95 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 358,59 грн., комплект № 3 стінова опалубка Manto - 918,67 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 183,73 грн., комплект 4 стінова опалубка Manto - 810,80 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 162,16 грн.

Додатком № 2 до Договору сторонами викладено Специфікацію у новій редакції.

25 жовтня 2019 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання з оренди, відповідно до якого орендарем повернуто з оренди обладнання обумовлене Додатковою угодою № 4 до Договору та узгоджено, що загальна вартість відшкодування за пошкоджене та послуги з чищення обладнання згідно рахунка-фактури № 386 від 25.10.2019 складає 44 944,43 грн. Згідно з п. 3 Акту, орендар підтверджує отримання від орендодавця рахунок-фактуру № 386 від 25.10.2019 та зобов`язується протягом п`яти робочих днів відшкодувати орендодавцю вартість пошкодженого обладнання.

15 листопада 2019 року сторонами укладено Додаткову угоду № 5 до Договору, за умовами якої, у зв`язку з виробничою необхідністю орендар 19 листопада 2019 року збільшує кількість обладнання додатково взявши в оренду комплект № 5 опалубка перекриття Props&Beams на суму 1 641 378,00 грн. та комплект № 6 опалубка перекриття Props&Beams на суму 45 900,00 грн. та викладено п. 5.3 Договору в новій редакції, згідно якого вартість оренди обладнання за 1 добу (тариф за добу), зазначається без ПДВ та складає: комплект № 1 стінова опалубка Manto - 1 253,10 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 250,62 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto - 1 792,95 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 358,59 грн., комплект № 3 стінова опалубка Manto - 918,67 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 183,73 грн., комплект 4 стінова опалубка Manto - 810,80 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 162,16 грн., комплект № 5 опалубка перекриття Props&Beams - 1 231,05 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 246,21 грн. та комплект № 6 опалубка перекриття Props&Beams - 255,00 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 51 грн.

Додатком № 2 до Договору сторонами викладено Специфікацію у новій редакції.

25 жовтня 2019 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання в оренду, відповідно до якого орендарем прийнято в оренду обладнання вартістю 1 641 378,00 грн. та 445 900,00 грн.

18 листопада 2019 року сторонами укладено Додаткову угоду № 6 до Договору, за умовами якої, у зв`язку з виробничою необхідністю орендар 18 листопада 2019 року зменшує кількість обладнання частково повернувши з оренди комплект № 1 стінова опалубка Manto на суму 646 400,00 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto на суму 121 209,00 грн., комплект № 4 стінова опалубка Manto на суму 199 808,00 грн. та викладено п. 5.3 Договору в новій редакції, згідно якого вартість оренди обладнання за 1 добу (тариф за добу), зазначається без ПДВ та складає: комплект № 1 стінова опалубка Manto - 750,30 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 150,06 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto - 1 698,65 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 339,73 грн., комплект № 3 стінова опалубка Manto - 918,67 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 183,73 грн., комплект 4 стінова опалубка Manto - 655,35 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 131,07 грн., комплект № 5 опалубка перекриття Props&Beams - 1 231,05 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 246,21 грн. та комплект № 6 опалубка перекриття Props&Beams - 255,00 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 51 грн.

Додатком № 2 до Договору сторонами викладено Специфікацію у новій редакції.

18 листопада 2019 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання з оренди, відповідно до якого орендарем повернуто з оренди обладнання обумовлене Додатковою угодою № 6 до Договору.

06 грудня 2019 року сторонами укладено Додаткову угоду № 7 до Договору, за умовами якої, у зв`язку з виробничою необхідністю орендар 06 грудня 2019 року зменшує кількість обладнання частково повернувши з оренди комплект № 1 стінова опалубка Manto на суму 517 120,00 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto на суму 248 888,00 грн., комплект № 4 стінова опалубка Manto на суму 326 568,00 грн. та викладено п. 5.3 Договору в новій редакції, згідно якого вартість оренди обладнання за 1 добу (тариф за добу), зазначається без ПДВ та складає: комплект № 1 стінова опалубка Manto - 348,15 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 69,63 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto - 1 505,05 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 301,01 грн., комплект № 3 стінова опалубка Manto - 918,67 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 183,73 грн., комплект 4 стінова опалубка Manto - 401,40 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 80,28 грн., комплект № 5 опалубка перекриття Props&Beams - 1 231,05 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 246,21 грн. та комплект № 6 опалубка перекриття Props&Beams - 255,00 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 51 грн.

Додатком № 2 до Договору сторонами викладено Специфікацію у новій редакції.

06 грудня 2019 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання з оренди, відповідно до якого орендарем повернуто з оренди обладнання обумовлене Додатковою угодою № 7 до Договору.

17 грудня 2019 року сторонами укладено Додаткову угоду № 8 до Договору, за умовами якої, у зв`язку з виробничою необхідністю орендар 24 грудня 2019 року збільшує кількість обладнання додатково взявши в оренду комплект № 7 опалубка перекриття Props&Beams на суму 167 450,00 грн. та комплект № 8 опалубка перекриття Props&Beams на суму 40 750,00 грн. та викладено п. 5.3 Договору в новій редакції, згідно якого вартість оренди обладнання за 1 добу (тариф за добу), зазначається без ПДВ та складає: комплект № 1 стінова опалубка Manto - 348,15 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 69,63 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto - 1 505,05 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 301,01 грн., комплект № 3 стінова опалубка Manto - 918,67 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 183,73 грн., комплект 4 стінова опалубка Manto - 401,40 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 80,28 грн., комплект № 5 опалубка перекриття Props&Beams - 1 231,05 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 246,21 грн. та комплект № 6 опалубка перекриття Props&Beams - 255,00 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 51 грн., комплект № 7 опалубка перекриття Props&Beams - 125,60 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 25,12 грн., комплект № 8 опалубка перекриття Props&Beams - 226,40 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 45,28 грн.

Додатком № 2 до Договору сторонами викладено Специфікацію у новій редакції.

24 грудня 2019 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання в оренду, відповідно до якого орендарем прийнято в оренду обладнання вартістю 167 450,00 грн. та 40 750,00 грн.

18 грудня 2019 року сторонами укладено Додаткову угоду № 9 до Договору, за умовами якої, у зв`язку з виробничою необхідністю орендар 18 грудня 2019 року зменшує кількість обладнання частково повернувши з оренди комплект № 1 стінова опалубка Manto на суму 4 570,00 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto на суму 937 243,00 грн., комплект № 3 стінова опалубка Manto на суму 48 363,00 грн., комплект № 4 стінова опалубка Manto на суму 18 153,00 грн. та викладено п. 5.3 Договору в новій редакції, згідно якого вартість оренди обладнання за 1 добу (тариф за добу), зазначається без ПДВ та складає: комплект № 1 стінова опалубка Manto - 344,60 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 68,92 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto - 776,10 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 155,22 грн., комплект № 3 стінова опалубка Manto - 881,05 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 176,21 грн., комплект 4 стінова опалубка Manto - 387,25 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 77,45 грн., комплект № 5 опалубка перекриття Props&Beams - 1 231,05 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 246,21 грн. та комплект № 6 опалубка перекриття Props&Beams - 255,00 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 51 грн., комплект № 7 опалубка перекриття Props&Beams - 125,60 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 25,12 грн., комплект № 8 опалубка перекриття Props&Beams - 226,40 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 45,28 грн.

Додатком № 2 до Договору сторонами викладено Специфікацію у новій редакції.

18 грудня 2019 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання з оренди, відповідно до якого орендарем повернуто з оренди обладнання обумовлене Додатковою угодою № 9 до Договору та узгоджено, що загальна вартість відшкодування за пошкоджене та послуги з чищення обладнання згідно рахунка-фактури № СФ-0000465 від 18.12.2019 складає 2 034,81 грн. Згідно з п. 3 Акту, орендар підтверджує отримання від орендодавця рахунок-фактуру № СФ-0000465 від 18.12.2019 та зобов`язується протягом п`яти робочих днів відшкодувати орендодавцю вартість пошкодженого обладнання.

26 грудня 2019 року сторонами укладено Додаткову угоду № 10 до Договору, за умовами якої, у зв`язку з виробничою необхідністю орендар 26 грудня 2019 року зменшує кількість обладнання частково повернувши з оренди комплект № 2 стінова опалубка Manto на суму 180 322,00 грн., комплект № 3 стінова опалубка Manto на суму 324 770,00 грн., комплект № 4 стінова опалубка Manto на суму 66 263,00 грн. та викладено п. 5.3 Договору в новій редакції, згідно якого вартість оренди обладнання за 1 добу (тариф за добу), зазначається без ПДВ та складає: комплект № 1 стінова опалубка Manto - 344,60 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 68,92 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto - 635,85 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 127,17 грн., комплект № 3 стінова опалубка Manto - 628,45 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 125,69 грн., комплект 4 стінова опалубка Manto - 335,70 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 67,14 грн., комплект № 5 опалубка перекриття Props&Beams - 1 231,05 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 246,21 грн. та комплект № 6 опалубка перекриття Props&Beams - 255,00 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 51 грн., комплект № 7 опалубка перекриття Props&Beams - 125,60 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 25,12 грн., комплект № 8 опалубка перекриття Props&Beams - 226,40 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 45,28 грн.

Додатком № 2 до Договору сторонами викладено Специфікацію у новій редакції.

26 грудня 2019 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання з оренди, відповідно до якого орендарем повернуто з оренди обладнання обумовлене Додатковою угодою № 10 до Договору.

27 грудня 2019 року сторонами укладено Додаткову угоду № 11 до Договору, за умовами якої сторони дійшли згоди не нараховувати орендну плату з 01.01.2020 по 07.01.2020 та виклали пункт 4.2 Договору в новій редакції, згідно якої Строк оренди обладнання за цим Договором складає до 31.12.2020.

16 січня 2020 року сторонами укладено Додаткову угоду № 12 до Договору, за умовами якої, у зв`язку з виробничою необхідністю орендар 16 січня 2020 року зменшує кількість обладнання частково повернувши з оренди комплект № 1 стінова опалубка Manto на суму 129 280,00 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto на суму 143 095,00 грн., комплект № 4 стінова опалубка Manto на суму 192 246,00 грн. та викладено п. 5.3 Договору в новій редакції, згідно якого вартість оренди обладнання за 1 добу (тариф за добу), зазначається без ПДВ та складає: комплект № 1 стінова опалубка Manto - 244,05 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 48,81 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto - 524,55грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 104,91 грн., комплект № 3 стінова опалубка Manto - 628,45 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 125,69 грн., комплект 4 стінова опалубка Manto - 186,20 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 37,24 грн., комплект № 5 опалубка перекриття Props&Beams - 1 231,05 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 246,21 грн. та комплект № 6 опалубка перекриття Props&Beams - 255,00 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 51 грн., комплект № 7 опалубка перекриття Props&Beams - 125,60 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 25,12 грн., комплект № 8 опалубка перекриття Props&Beams - 226,40 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 45,28 грн.

Додатком № 2 до Договору сторонами викладено Специфікацію у новій редакції.

16 січня 2020 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання з оренди, відповідно до якого орендарем повернуто з оренди обладнання обумовлене Додатковою угодою № 12 до Договору.

31 січня 2020 року сторонами укладено Додаткову угоду № 13 до Договору, за умовами якої, у зв`язку з виробничою необхідністю орендар 31 січня 2020 року зменшує кількість обладнання повністю повернувши з оренди комплект № 1 стінова опалубка Manto на суму 313 747,00 грн., комплект № 2 стінова опалубка Manto на суму 674 435,00 грн., комплект № 3 стінова опалубка Manto на суму 808 019,00 грн., комплект № 4 стінова опалубка Manto на суму 239 402,00 грн. та викладено п. 5.3 Договору в новій редакції, згідно якого вартість оренди обладнання за 1 добу (тариф за добу), зазначається без ПДВ та складає: комплект № 5 опалубка перекриття Props&Beams - 1 231,05 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 246,21 грн. та комплект № 6 опалубка перекриття Props&Beams - 255,00 грн. та додатково сплачується ПДВ в розмірі 20% - 51 грн., комплект № 7 опалубка перекриття Props&Beams - 125,60 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 25,12 грн., комплект № 8 опалубка перекриття Props&Beams - 226,40 грн. та додатково сплачується ПДВ у розмірі 20% - 45,28 грн.

Додатком № 2 до Договору сторонами викладено Специфікацію у новій редакції.

31 січня 2020 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання з оренди, відповідно до якого орендарем повернуто з оренди обладнання обумовлене Додатковою угодою № 13 до Договору та узгоджено, що загальна договірна вартість відшкодування за пошкоджене та втрачене обладнання згідно рахунка-фактури № СФ-0000041 від 31.01.2020 складає 157 300,55 грн. Згідно з п. 3 Акту, орендар підтверджує отримання від орендодавця рахунок-фактуру № СФ-0000041 від 31.01.2020 та зобов`язується протягом п`яти робочих днів відшкодувати орендодавцю вартість пошкодженого обладнання.

28 лютого 2020 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання з оренди, відповідно до якого орендарем повернуто з оренди обладнання та узгоджено, що загальна договірна вартість відшкодування за пошкоджене та втрачене обладнання згідно рахунка-фактури № СФ-0000070 від 28.02.2020 складає 92 716,06 грн. Згідно з п. 3 Акту, орендар підтверджує отримання від орендодавця рахунок-фактуру № СФ-0000070 від 28.02.2020 та зобов`язується протягом п`яти робочих днів відшкодувати орендодавцю вартість пошкодженого обладнання.

На виконання умов Договору складено та підписано без зауважень та заперечень Акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000266 від 31.08.2019 на суму 56 984,04 грн., № ОУ-0000267 від 31.08.2019 на суму 49 181,76 грн., № ОУ-0000281 від 12.09.2019 на суму 37 989,36 грн., № ОУ-0000291 від 18.09.2019 на суму 73 772,64 грн., № ОУ-0000315 від 30.09.2019 на суму 106 165,80 грн., № ОУ-0000316 від 30.09.2019 на суму 7 716,83 грн., № ОУ-0000341 від 15.10.2019 на суму 108 963,90 грн., № ОУ-0000350 від 23.10.2019 від 25.355,29 грн., № ОУ-0000379 від 24.10.2019 на суму 66 480,74 грн., № ОУ-0000380 від 31.10.2019 на суму 33 303,65 грн., № ОУ-0000387 від 31.10.2019 на суму 10 702,56 грн., № ОУ-0000401 від 18.11.2019 на суму 80 880,29 грн., № ОУ-0000402 від 18.11.2019 на суму 16 540,32 грн., № ОУ-0000420 від 30.11.2019 на суму 62 758,33 грн., № ОУ-0000421 від 30.11.2019 на суму 21 399,12 грн., № ОУ-0000437 від 05.12.2019 на суму 24 137,82 грн., № ОУ-0000449 від 17.12.2019 на суму 45 695,09 грн., № ОУ-0000453 від 18.12.2019 на суму 32 098,68 грн., № ОУ-0000454 від 25.12.2019 на суму 22 934,40 грн., № ОУ-0000462 від 31.12.2019 на суму 14 001,12 грн., № ОУ-0000463 від 31.12.2019 на суму 3 379,20 грн., № ОУ-0000464 від 31.12.2019 на суму 23 182,38 грн., № ОУ-0000005 від 15.01.2020 на суму 12 635,04 грн., № ОУ-0000016 від 29.01.2020 на суму 9 292,80 грн., № ОУ-000017 від 30.01.2020 на суму 17 345,22 грн., № ОУ-0000018 від 30.01.2020 на суму 17 186,94 грн., № ОУ-0000024 від 31.01.2020 на суму 42 798,24 грн., № ОУ-0000025 від 31.01.2020 на суму 844,80 грн., № ОУ-000047 від 27.02.2020 на суму 59 564,16 грн.

Позивач зазначає, що ТОВ Форм Сервісес взяті на себе за Договором зобов`язання виконало належним чином, що підтверджується Актами здачі-прийняття робіт (надання послуг), однак ТОВ Моноліт Холдинг Промбуд , в порушення взятих на себе зобов`язань за договором, оплату орендних платежів своєчасно та у повному обсязі не здійснив, а також оплату за пошкоджене та втрачене обладнання не здійснив, в зв`язку з чим виникла заборгованість в сумі 376 262,04 грн.

Відповідач в свою чергу, заперечуючи проти позову, у відзиві на позовну заяву зазначає, що матеріали справи не містять доказів на підтвердження того, що строк оплати відповідачем орендних платежів настав, оскільки матеріали справи не містять доказів виконання позивачем зобов`язань, визначених п. 5.13 Договору, в частині складання та надання відповідачу рахунків-фактур на залишок суми орендних платежів, що підлягають сплаті останнім, як і копій відповідних рахунків-фактур.

Також відповідач зазначає, що підрахована позивачем сума боргу у розмірі 376 262,04 грн. не підтверджується наданими позивачем доказами.

Оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.

Вказаний договір є підставою для виникнення у його сторін господарських зобов`язань, а саме майново-господарських зобов`язань згідно ст. ст. 173, 174, 175 Господарського кодексу України, ст. ст. 11, 202, 509 Цивільного кодексу України, і згідно ст. 629 Цивільного кодексу України є обов`язковим для виконання сторонами.

При цьому, зобов`язання в силу вимог ст. 525,526 Цивільного кодексу України має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог даного Кодексу і інших актів законодавства. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Аналогічна за змістом норма міститься у ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України.

Як встановлено ч. 1 ст. 283 Господарського кодексу України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.

Згідно з ч. 6 ст. 283 Господарського кодексу України до відносин оренди застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 759 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язаний передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

За користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Плата за користування майном вноситься щомісячно, якщо інше не встановлено договором (ч. ч. 1, 5 ст. 762 ЦК України).

Орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності (ч. 1 ст. 286 ГК України).

У відповідності до п. 5.17 та п. 5.18 Договору орендар не пізніше кожного останнього числа місяця, в якому були надані послуги по оренді обладнання, зобов`язаний отримати від орендодавця оригінал Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) в двох примірниках. Орендодавець не пізніше кожного останнього числа місяця, в якому були надані послуги по оренді обладнання, може, на свій розсуд, направити орендарю поштою чи кур`єром оригінал Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) в двох примірниках.

Орендар зобов`язаний підписати та повернути орендодавцю один підписаний примірник (оригінал) Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) до 5-го числа місяця, наступного за звітним. У випадку неповернення (несвоєчасного повернення) підписаного Акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) і відсутності письмової мотивованої відмови орендаря від підписання цього Акту, такий Акт вважається визнаним орендарем, а послуга вважається прийнятою без будь-яких зауважень та претензій в повному обсязі (на вказаному в Акті суму).

На виконання умов Договору складено та підписано без зауважень та заперечень Акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000266 від 31.08.2019 на суму 56 984,04 грн., № ОУ-0000267 від 31.08.2019 на суму 49 181,76 грн., № ОУ-0000281 від 12.09.2019 на суму 37 989,36 грн., № ОУ-0000291 від 18.09.2019 на суму 73 772,64 грн., № ОУ-0000315 від 30.09.2019 на суму 106 165,80 грн., № ОУ-0000316 від 30.09.2019 на суму 7 716,83 грн., № ОУ-0000341 від 15.10.2019 на суму 108 963,90 грн., № ОУ-0000350 від 23.10.2019 від 25.355,29 грн., № ОУ-0000379 від 24.10.2019 на суму 66 480,74 грн., № ОУ-0000380 від 31.10.2019 на суму 33 303,65 грн., № ОУ-0000387 від 31.10.2019 на суму 10 702,56 грн., № ОУ-0000401 від 18.11.2019 на суму 80 880,29 грн., № ОУ-0000402 від 18.11.2019 на суму 16 540,32 грн., № ОУ-0000420 від 30.11.2019 на суму 62 758,33 грн., № ОУ-0000421 від 30.11.2019 на суму 21 399,12 грн., № ОУ-0000437 від 05.12.2019 на суму 24 137,82 грн., № ОУ-0000449 від 17.12.2019 на суму 45 695,09 грн., № ОУ-0000453 від 18.12.2019 на суму 32 098,68 грн., № ОУ-0000454 від 25.12.2019 на суму 22 934,40 грн., № ОУ-0000462 від 31.12.2019 на суму 14 001,12 грн., № ОУ-0000463 від 31.12.2019 на суму 3 379,20 грн., № ОУ-0000464 від 31.12.2019 на суму 23 182,38 грн., № ОУ-0000005 від 15.01.2020 на суму 12 635,04 грн., № ОУ-0000016 від 29.01.2020 на суму 9 292,80 грн., № ОУ-000017 від 30.01.2020 на суму 17 345,22 грн., № ОУ-0000018 від 30.01.2020 на суму 17 186,94 грн., № ОУ-0000024 від 31.01.2020 на суму 42 798,24 грн., № ОУ-0000025 від 31.01.2020 на суму 844,80 грн., № ОУ-000047 від 27.02.2020 на суму 59 564,16 грн.

Згідно з ч. 5 ст. 762 ЦК України, ч. 3 ст. 285 ГК України та п. 6.3.2 Договору орендар зобов`язаний своєчасно здійснювати орендні та інші платежі.

Згідно з ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

За умовами п. 5.8 Договору орендна плата сплачується шляхом передплати в безготівковому порядку за перші 30 календарних днів оренди обладнання на поточний рахунок орендодавця на підставі наданого орендодавцем рахунку-фактури протягом трьох робочих днів з дати отримання від орендодавця рахунку-фактури на оплату. За кожний наступний строк оренди обладнання орендар здійснює передоплату за 5 робочих днів до настання цього чергового строку оренди обладнання на підставі наданого орендодавцем рахунку-фактури протягом трьох робочих днів з дати отримання від орендодавця рахунку-фактури на оплату, але не пізніше дня початку наступного чергового строку оренди.

Пунктом 5.13 Договору узгоджено, що по кожному платежу орендодавець зобов`язується підготувати рахунок-фактуру на оплату, в якому зазначається сума до сплати, та своєчасно (у строк, що забезпечує виконання орендарем платіжних зобов`язань відповідно до п. 5.8 Договору) надати його орендарю для оплати шляхом направлення рахунку-фактури будь-яким засобом зв`язку: поштою, кур`єром, електронною поштою, факсом або іншим способом.

Поряд з цим частиною першою статті 212 ЦК України закріплено право осіб, які вчиняють правочин, обумовити настання або зміну прав та обов`язків обставиною, щодо якої невідомо, настане вона чи ні (відкладальна обставина).

За наведених обставин, господарський суд дійшов висновку про те, що рахунок за своїми ознаками не є первинним документом, а містить лише платіжні реквізити, тобто носить інформаційний характер; ненадання рахунку, по своїй суті, не є відкладальною умовою у розумінні статті 212 ЦК України та не є простроченням кредитора у розумінні приписів статті 613 ЦК України, тому наявність або відсутність рахунка не звільняє відповідача від обов`язку здійснити оплату за користування орендованим майном.

Суд також враховує, що пунктом 5.11 Договору узгоджено, що неотримання орендарем рахунку орендодавця, не позбавляє його обов`язку сплати орендної плати за весь час фактичного користування обладнанням. В разі неотримання рахунку на оплату орендної плати, орендар самостійно вираховує суму орендної плати за певний термін оренди обладнання шляхом множення кількості діб оренди обладнання на тариф за 1 добу.

Статтею 599 ЦК України передбачено, що зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Відповідачем в свою чергу, не надано суду доказів на підтвердження оплати орендних платежів у повному обсязі та у строки визначені Договором.

Таким чином, за відповідачем обліковується заборгованість зі сплати орендної плати у розмірі 124 210,62 грн., розмір якої відповідачем не спростований.

Також, згідно з п. 7.7 Договору якщо при огляді технічного стану обладнання були зафіксовані обставини, викладені в п. 7.5 Договору, орендодавцем в Акті прийому-передачі обладнання з оренди зазначається сума відшкодування витрат по відновленню (ремонту) пошкодженого обладнання, та/або сума відшкодування вартості обладнання та його деталей, втрачених/пошкоджених під час оренди.

Пунктом 7.8 Договору узгоджено, що оплата витрат, зазначених в п. 7.7 Договору, здійснюється на підставі рахунку орендодавця протягом трьох днів з дня отримання орендарем такого рахунку, який надсилається орендарю факсом, електронною поштою, або іншим способом.

18 грудня 2019 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання з оренди, відповідно до якого орендарем повернуто з оренди обладнання обумовлене Додатковою угодою № 9 до Договору та узгоджено, що загальна вартість відшкодування за пошкоджене та послуги з чищення обладнання згідно рахунка-фактури № СФ-0000465 від 18.12.2019 складає 2 034,81 грн. Згідно з п. 3 Акту, орендар підтверджує отримання від орендодавця рахунок-фактуру № СФ-0000465 від 18.12.2019 та зобов`язується протягом п`яти робочих днів відшкодувати орендодавцю вартість пошкодженого обладнання.

31 січня 2020 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання з оренди, відповідно до якого орендарем повернуто з оренди обладнання обумовлене Додатковою угодою № 13 до Договору та узгоджено, що загальна договірна вартість відшкодування за пошкоджене та втрачене обладнання згідно рахунка-фактури № СФ-0000041 від 31.01.2020 складає 157 300,55 грн. Згідно з п. 3 Акту, орендар підтверджує отримання від орендодавця рахунок-фактуру № СФ-0000041 від 31.01.2020 та зобов`язується протягом п`яти робочих днів відшкодувати орендодавцю вартість пошкодженого обладнання.

28 лютого 2020 року сторонами складено та підписано Акт прийому-передачі обладнання з оренди, відповідно до якого орендарем повернуто з оренди обладнання та узгоджено, що загальна договірна вартість відшкодування за пошкоджене та втрачене обладнання згідно рахунка-фактури № СФ-0000070 від 28.02.2020 складає 92 716,06 грн. Згідно з п. 3 Акту, орендар підтверджує отримання від орендодавця рахунок-фактуру № СФ-0000070 від 28.02.2020 та зобов`язується протягом п`яти робочих днів відшкодувати орендодавцю вартість пошкодженого обладнання.

Доказів оплати узгоджених у Актах прийому-передачі обладнання з оренди вартості втраченого, пошкодженого обладнання та за чищення обладнання, сум, відповідачем не надано, у зв`язку з чим за відповідачем обліковується заборгованість на підставі п. 7.7 Договору у розмірі 252 051,42 грн.

Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України, суб`єкт господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України.

Згідно зі ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання повинні виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов і вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно ст. 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

З урахуванням вищевикладеного, факт порушення відповідачем своїх договірних зобов`язань в частині своєчасної та повної оплати орендних платежів, а також вартості втраченого, пошкодженого обладнання та за чищення обладнання, підтверджений матеріалами справи і не спростований відповідачем, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог в частині стягнення заборгованості за Договором в розмірі 376 262,04 грн.

Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до ст.ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідач під час розгляду справи не надав суду жодних доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги та свідчили про відсутність у нього обов`язку сплатити заявлену до стягнення заборгованість.

За таких обставин, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з покладенням судового збору на відповідача в порядку ст. 129 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст. 74, 76-80, 129, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Моноліт Холдинг Промбуд" (03150, м. Київ, вул. Антоновича, буд. 56, корп. АПК ЕВ, оф. 403; ідентифікаційний код: 41547388) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Форм Сервісес" (03179, м. Київ, Брест-Литовське шосе, буд. 8-А; ідентифікаційний код: 33601363) заборгованість в розмірі 376 262 (триста сімдесят шість тисяч двісті шістдесят дві) грн. 04 коп. та витрати по сплаті судового збору в розмірі 5 643 (п`ять тисяч шістсот сорок три) грн. 94 коп.

3. Після набрання рішенням Господарського суду міста Києва законної сили видати відповідний наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду через відповідний місцевий господарський суд протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено: 15.12.2020

Суддя О.А. Грєхова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення07.12.2020
Оприлюднено16.12.2020
Номер документу93533284
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/10036/20

Постанова від 26.04.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Демидова А.М.

Ухвала від 15.04.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Демидова А.М.

Ухвала від 02.03.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Демидова А.М.

Ухвала від 01.02.2021

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Демидова А.М.

Рішення від 07.12.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

Ухвала від 15.12.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

Рішення від 07.12.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

Ухвала від 26.10.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

Ухвала від 15.07.2020

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні