Рішення
від 14.12.2020 по справі 380/6032/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2020 року справа № 380/6032/20

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого-судді Костецького Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до товариства з обмеженою відповідальністю Калуш Бровар Дистриб`юшен про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності платника податків, що знаходяться в банку,-

в с т а н о в и в:

Головне управління ДПС у Львівській області звернулось до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Калуш Бровар Дистриб`юшен» , в якому просить суд зупинити видаткові операції на рахунках товариства з обмеженою відповідальністю «Калуш Бровар Дистриб`юшен» шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку.

В обґрунтування позовних вимог покликається на те, що у відповідача є податковий борг внаслідок несплати податкових зобов`язань по податку на доходи фізичних осіб, адміністративних штрафів та акцизному податку. За приписами Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право аналізувати фінансовий стан платника податків, що має податковий борг, та стан забезпечення такого боргу податковою заставою. Внаслідок несплати податкових зобов`язань контролюючим органом призначено податкового керуючого. Однак, платник податків ТОВ Калуш Бровар Дистриб`юшен не надав необхідних документів для опису майна у податкову заставу.

Ухвалою суду від 03.08.2020 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі та запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.

Відповідач у встановлений в ухвалі строк відзив на позовну заяву не подав, хоча про відкриття провадження повідомлий належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Представник позивача в судове засідання 09.12.2020 не прибув, про причини неприбуття суд не повідомив, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення судовиї повістки.

Представник відповідача в жодне підготовче та судове засідання не прибув, про причини неприбуття суд не повідомляв, хоча про дати, час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення судових повісток.

В судове засідання 09.12.2020 представник відповідача не прибув, про причини неприбуття суд не повідомив, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення судової повістки.

Згідно п. 1 ч. 3 ст. 205 КАС України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

За приписами ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки відсутні перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні, визначені статтею 205 КАС України, всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, за відсутності потреби заслухати свідка чи експерта, суд перейшов до розгляду справи у письмове провадження.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі факти, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини та надав їм правову оцінку.

Відповідно до довідки Головного управління ДПС у Львівській області від 14.07.2020 № 5759/9/51.08, податковий борг відповідача з становить 1064748, 63 грн.

За приписами ст. 20.1.1-1 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право аналізувати фінансовий стан платника податків, що має податковий борг, та стан забезпечення такого боргу податковою заставою.

02.07.2020 ГУ ДПС у Львівській області скеровано «Калуш Бровар Дистриб`юшен» лист № 28625/10/51.08, відповідно до якого зобов`язано відповідача у десятиденний термін надати перелік активів (основних засобів, готової продукції, товарів, запасів) на суму заборгованості, які відповідно до ПК України можуть бути предметом податкової застаи, по залишковій вартості у гривнях із копійками. А також надати перелік та суму готової продукції, яка реалізована протягом 2020 року починаючи із 21.02.2020.

Будь-яких документів або майна для опису у податкову заставу відповідачем до ГУ ДПС у Львівській області надано не було.

Згідно акту обстеження юридичної (фактичної) адреси платника податку від 13.07.2020 № 1/51.08 посадовими особами Галицького управління ГУ ДПС у Львівській області 13.07.2020 здійснено вихід за юридичною та фактичними адресами ТОВ «Калуш Бровар Дистриб`юшен» . Посадові особи не встановлені за жодною із адрес.

13.07.2020 податковим керуючим ОСОБА_1 скаладено акт про відмову платника податків від опису майна у податкову заставу.

Відтак, позивач звернувся із даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що склались між сторонами, суд виходить з такого.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п. 36.1 ст. 36 вказаного Кодексу).

Згідно з пп.14.1.175п.14.1ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Згідно з п. 87.2 ст.87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до п.88.1 ст.88 вказаного Кодексу з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

Згідно зі ст. 89 вказаного Кодексу право податкової застави виникає:

у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків уподатковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;

у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу;

у випадку, визначеному впункті 100.11статті 100 цього Кодексу, - з дня укладання договору про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань.

З урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбаченихпунктом 89.5цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.

У разі якщо балансова вартість майна, на яке поширюється податкова застава, є меншою ніж сума податкового боргу платника податків, право податкової застави поширюється на таке майно.

У разі якщо балансова вартість такого майна не визначена, його опис здійснюється за результатами оцінки, яка проводиться відповідно до Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні .

У разі збільшення суми податкового боргу складається акт опису до суми, відповідної сумі податкового боргу платника податків, у порядку, передбаченому цією статтею.

Згідно з п.89.3 ст.89 вказаного Кодексу майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акту опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим упорядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику

Відповідно до п.п. 91.1 та 91.3 ст. 91 Податкового кодексу України у разі наявності у платника податків податкового боргу керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу за місцем реєстрації платника податків, що має податковий борг, призначає такому платнику податкового керуючого. Податковий керуючий повинен бути посадовою (службовою) особою контролюючого органу. Податковий керуючий має права та обов`язки, визначені цим Кодексом.

Податковий керуючий описує майно платника податків, що має податковий борг, в податкову заставу, здійснює перевірку стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі, проводить опис майна, на яке поширюється право податкової застави, для його продажу у випадках, передбачених цим Кодексом, одержує від боржника інформацію про операції із заставленим майном, а в разі його відчуження без згоди контролюючого органу (за умови, коли наявність такої згоди має бути обов`язковою згідно з вимогами цього Кодексу) вимагає пояснення від платника податків або його службових (посадових) осіб. У разі продажу в рахунок погашення податкового боргу майна платника податків, на яке поширюється право податкової застави, податковий керуючий має право отримувати від такого платника податків документи, що засвідчують право власності на зазначене майно.

Згідно з п. 91.2 вказаного Кодексу функції та повноваження податкового керуючоговизначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з розд. ІІІ Порядку призначення та звільнення податкового керуючого з визначенням його функцій та повноважень, що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 25 травня 2017 року № 529, серед основних функцій та повноважень податкового керуючого щодо податкової застави є, зокрема:

- одержання від платника податків документів, необхідних для опису майна в податкову заставу;

- здійснення опису майна у випадках, передбачених Кодексом, та складання акта опису такого майна;

- складання акта про відсутність майна, що має бути описане у податкову заставу;

- складання акта відмови платника податків від опису майна у податкову заставу;

- підготовка документів для звернення контролюючого органу до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, зокрема шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), та зобов`язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбаченіКодексом.

- здійснення перевірки стану збереження майна, що перебуває у податковій заставі.

- складання акта про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим.

Платник податків зобов`язаний, зокрема не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов`язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи (пп.16.1.9. п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 89.4 ст. 89 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.

Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов`язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.

Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення цих актів, зобов`язаний надіслати банкам, іншим фінансовим установам, а також платнику податків рішення про складення актів, яке є підставою для поновлення видаткових операцій та скасування заборони на відчуження майна

Відповідно до п. 91.4 ст. 91 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків, що має податковий борг, перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, такий податковий керуючий складає акт про перешкоджання платником податків виконанню таких повноважень у порядку та за формою, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та зобов`язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом. Строк, на який можуть бути зупинені видаткові операції, визначається судом, але не більше двох місяців.

Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків може бути достроково скасовано за рішенням податкового керуючого або суду.

Аналогічні положення містяться в пп. 20.1.31 та пп. 20.1.32 п. 20.1 ст. 20 вказаного Кодексу, згідно з якими контролюючі органи мають право:

звертатися до суду щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках такого платника податків у банках та інших фінансових установах (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), у тому числі при недопущенні посадових осіб контролюючих органів до обстеження територій та приміщень;

звертатися до суду, якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), та зобов`язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом.

Судом встановлено, що відповідно до довідки Головного управління ДПС у Львівській області від 14.07.2020 № 5759/9/51/08, податковий борг відповідача з становить 1064748, 63 грн.

З метою опису майна у податкову заставу на адресу відповідача надіслано відповідний лист, але платник податків необхідних документів не надав.

Згідно акту обстеження юридичної (фактичної) адреси платника податку від 13.07.2020 № 1/51.08 посадовими особами Галицького управління ГУ ДПС у Львівській області 13.07.2020 здійснено вихід за юридичною та фактичними адресами ТОВ «Калуш Бровар Дистриб`юшен» . Посадові особи не встановлені за жодною із адрес.

13.07.2020 податковим керуючим ОСОБА_1 , скаладено акт про відмову платника податків від опису майна у податкову заставу.

Суд вказує, що ГУ ДПС у Львівській області просить зупинити видаткові операції на рахунках товариства з обмеженою відповідальністю «Калуш Бровар Дистриб`юшен» шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку.

Проте, зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку ПК України передбачено у разі якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом.

Разом з тим, ПК України встановлено, що у разі якщо платник податків, що має податковий борг, перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, такий податковий керуючий складає акт про перешкоджання платником податків виконанню таких повноважень у порядку та за формою, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

В матеріалах справи відсутній акт про перешкоджання платником податків - відповідачем виконанню повноважень податкового керуючого.

Таким чином, позивачем не доведено, що відповідач перешкоджав виконанню податковим керуючим повноважень, визначених ПК України.

Проте, суд вказує, що 13.07.2020 податковим керуючим ОСОБА_1 , скаладено акт про відмову платника податків від опису майна у податкову заставу.

Відповідно до п. 89.4 ст. 89 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.

Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов`язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.

Таким чином, суд вважає за необхідне зупинити видаткові операції на рахунках платника податків у банках та інших фінансових установах (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу).

Відповідно до ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно з ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Враховуючи те, що доказів погашення податкової заборгованості станом на день розгляду судом спору відповідач не надав, за наявності акту про відмову платника податків від опису майна у податкову заставу, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС у Львівській області є обґрунтованими частково.

При цьому відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки, під час розгляду даної справи, свідки судом не залучались та судові експертизи не призначались, суд вважає за необхідне зазначити, що судові витрати понесені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 6, 14, 242, 243, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ви р і ш и в:

1.Позов Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, код ЄДРПОУ 43143039) до товариства з обмеженою відповідальністю «Калуш Бровар Дистриб`юшен» (вул. Угорська, 22, м. Львів, код ЄДРПОУ 39806821) про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності платника податків, що знаходяться в банку - задовольнити частково.

2.Зупинити видаткові операції на рахунках товариства з обмеженою відповідальністю «Калуш Бровар Дистриб`юшен» у банках та інших фінансових установах (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу).

Судові витрати стягненню не підлягають.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прйняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст судового рішення складено 14.12.2020.

Суддя

Інформація заборонена для оприлюднення згідно з пунктом чотири частини першої статті 7 Закону України "Про доступ до судових рішень"

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2020
Оприлюднено17.12.2020
Номер документу93536191
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/6032/20

Рішення від 14.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 03.08.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні