РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
11 грудня 2020 року м. Рівне №460/6643/20
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді О.М. Дудар, розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом
Головного управління ДПС у Рівненській області доТовариства з обмеженою відповідальністю "СІОЛІТ ПЛЮС" про стягнення податкового боргу, В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДПС у Рівненській області (далі - позивач) звернулося з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "СІОЛІТ ПЛЮС" (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу у сумі 9376,53грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за відповідачем обліковується податковий борг у сумі 9376,53грн із податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів. Позивач в установлені законом строки вживав заходи щодо стягнення заборгованості шляхом надіслання податкової вимоги, однак дані заходи не призвели до погашення податкового боргу відповідачем.
Ухвалою суду від 11.09.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву.
Ухвала суду від 11.09.2020 про відкриття провадження у справі надіслана відповідачу у встановленому порядку за адресою місцезнаходження (вул.Курчатова, буд.18А, м.Рівне, 33018), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Враховуючи вимоги ст.124, ст.126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), копія ухвали суду від 11.09.2020 вручена відповідачу належним чином.
У встановлений судом строк відповідач відзиву на позовну заяву не подав, про причини неподання суд не повідомив.
Клопотань про продовження процесуального строку для надання відзиву від відповідача не надходило.
Жодних клопотань щодо розгляду справи з викликом учасників справи чи відкладення розгляду справи від сторін не надходило.
Відтак, враховуючи положення статті 162 КАС України, суд вирішив справу за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши позовну заяву, дослідивши письмові докази, суд встановив наступні фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "СІОЛІТ ПЛЮС" (код за ЄДРПОУ 33808226) зареєстроване як юридична особа 17.10.2005, перебуває на обліку як платник податків у контролюючому органі з 17.10.2005, що підтверджується відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Згідно з інтегрованою карткою платника податків, розрахунком виникнення боргу по платежах до бюджету та довідкою про стан розрахунків з бюджетом станом на 23.07.2020 за відповідачем обліковується податковий борг за платежем "податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)" у сумі 9376,53грн, з яких: 9364,23грн - основний платіж, 12,30грн - пеня (а.а.с.4-5, 10-13), який виник на підставі:
- податкового повідомлення-рішення форми "Ш" від 17.10.2017 №0003295001, яким застосовано штраф у сумі 7595,89грн (а.с.14);
- податкового повідомлення-рішення форми "Ш" від 25.10.2018 №0387285012, яким застосовано штраф у сумі 730,74грн (а.с.17);
- податкового повідомлення-рішення форми "Ш" від 25.10.2018 №0387295012, яким застосовано штраф у сумі 17,60грн (а.с.19);
- податкового повідомлення-рішення форми "ПС" від 27.06.2017 №0007841201, яким застовано штраф у сумі 1020,00грн (а.с.21).
Зазначені податкові повідомлення-рішення направлені на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "СІОЛІТ ПЛЮС", що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, рекомендованим листом з повідомленням, поштове відправлення повернуто на адресу позивача з відміткою "за закінченням терміну зберігання" (а.а.с.15-16, 18, 20, 22-23, 26-29).
Враховуючи те, що відповідач самостійно не сплатив податкові зобов`язання, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Згідно з ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).
Згідно з пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Пунктом 6.1 статті 6 ПК України визначено, що податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до нього Кодексу.
Грошове зобов`язання платника податків, відповідно до п.п.14.1.39 п.14.1 ст.14 ПК України, - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.
Згідно з п.п.14.1.157 п.14.1 ст.14 ПК України, податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Відповідно до п.58.3 ст.58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Пунктом 42.2 статті 42 ПК України встановлено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Згідно з даними з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю "СІОЛІТ ПЛЮС" станом на час розгляду справи не ліквідоване та не перебуває в процесі припинення.
З огляду на вищевикладене, суд вважає, що вищезазначені податкові повідомлення - рішення вручені відповідачу належним чином, та, відповідно, є узгодженими.
Доказів оскарження податкових повідомлень-рішень в адміністративному або судовому порядку суду не надано.
Пунктом 57.3 статті 57 ПК України передбачено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (п.п.14.1.175 ст.14 ПК України).
Згідно з п.38.1 ст.38 ПК України, виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до п.31.1 ст.31 ПК України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Відповідно до ст.15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Пунктом 59.1 статті 59 ПК України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
З метою погашення податкового боргу позивачем 11.07.2017 сформовано податкову вимогу форми «Ю» №2027-17, яка 27.07.2017 надіслана на адресу відповідача (а.с.9).
Податкова вимога в розумінні підпункту 14.1.153 пункту 14.1 статті 14 ПК України це - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
При цьому, відповідно до п.59.5 ст.59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Отже, податкова вимога є дійсною протягом усього терміну безперервного існування податкового боргу платника податків з моменту його утворення до моменту, зокрема, повного погашення податкового боргу платником за всіма видами податків і зборів. При цьому, грошові зобов`язання, які складають податковий борг, можуть змінюватися як кількісно, так і за видами податків. Тільки після того, як платник податків повністю погасить податковий борг, включаючи пеню, податкова вимога буде вважатись відкликаною в розумінні підпункту 60.1.1 пункту 60.1 статті 60 Податкового кодексу України, а у разі виникнення в майбутньому суми податкового боргу - контролюючим органом має бути виставлена нова податкова вимога.
Тобто, Податковий кодекс України не містить обов`язку контролюючого органу повторно вручати платнику податків податкову вимогу у разі зміни суми податкового боргу.
Доказів оскарження чи скасування податкової вимоги до суду не надано.
Згідно з пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг.
Згідно з ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Оскільки передбачені чинним законодавством заходи до погашення заборгованості не привели, сума податкового боргу в добровільному порядку станом на 11.12.2020 відповідачем не сплачена, суд дійшов висновку, що позов Головного управління ДПС у Рівненській області є обґрунтованим та підлягає до задоволення.
Підстави для застосування ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України у суду відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов Головного управління ДПС у Рівненській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "СІОЛІТ ПЛЮС" про про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.
Стягнути до Державного бюджету України (розрахунковий рахунок UA938999980313000029000017002, МФО 899998, код ЄДРПОУ отримувача 38012714, одержувач: УК у м.Рівному/м.Рівне/14060100) з Товариства з обмеженою відповідальністю "СІОЛІТ ПЛЮС" податковий борг з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 9376 (дев`ять тисяч триста сімдесят шість) гривень 53 копійки.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Головне управління ДПС у Рівненській області (вул.Відінська, буд.12, м.Рівне, 33023, код за ЄДРПОУ 43142449).
Відповідач: (Товариство з обмеженою відповідальністю "СІОЛІТ ПЛЮС" (вул.Курчатова, буд.18А, м.Рівне, 33018, код за ЄДРПОУ 33808226).
Рішення складено 11 грудня 2020 року.
Суддя О.М. Дудар
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2020 |
Оприлюднено | 17.12.2020 |
Номер документу | 93537149 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
О.М. Дудар
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні