Рішення
від 15.12.2020 по справі 600/1353/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 грудня 2020 р. м. Чернівці справа № 600/1353/20

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маренича І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом фермерського господарства "СГТ Полонина-Агро" до Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області про визнання протиправним та скасування припису, -

В С Т А Н О В И В:

Фермерське господарство "СГТ Полонина-Агро" (далі - позивач, ФГ "СГТ Полонина-Агро") звернулось до суду з адміністративним позовом, у якому просить :

- визнати протиправним та скасувати винесений державним інспектором контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області (далі - відповідач) Спинулом І.Г. припис від 10.08.2020 р. з реєстраційним номером 498-Дк/0180/Пр/03/01-20;

- визнати протиправним та скасувати винесений державним інспектором контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області Облучинським В.М. припис від 10.08.2020 р. з реєстраційним номером 498-Дк/0181/Пр/03/01-20;

- стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області на користь фермерського господарства "СГТ Полонина-Агро" завдану моральну шкоду в розмірі 5000 грн та судові витрати.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що приписи відповідача щодо самозахвату земельних ділянок ґрунтуються на припущеннях, оскільки ними використовуються лише ті земельні ділянки, які перебувають у фермерського господарства на законних підставах.

Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області проігнорував вимоги законодавства щодо встановлення наявності порушення порядку землекористування та встановлення порушника, з`ясування обставин по суті скоєного порушення земельного законодавства, фактично обмежившись інформацією, викладеною у листі Управління служби безпеки в Чернівецькій області, в кінцевому результаті без з`ясування зазначених обставин позивач безпідставно притягнутий до адміністративної відповідальності та відповідно протиправно видано оскаржувані приписи.

Також позивач зазначав, що з аналізу змістів приписів відповідача як акта індивідуальної дії видно, що такий винесений з порушенням вимог законодавства щодо їх змісту, оскільки є неконкретизованими, незрозуміло, які саме дії мав вчинити позивач у 30 денний строк.

11.09.2020 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду у справі №600/1353/20-а відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у справі за наявними матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

18.09.2020 р. ухвалою суду задоволено клопотання Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін та призначити адміністративну справу № 600/1353/20-а до розгляду в судовому засіданні з повідомленням сторін на 14:00 год. 07.10.2020 р.

30.09.2020 р. Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області не погоджуючись із поданим позовом подав до суду відзив, в якому вказував, що на виконання покладених обов`язків та з метою належного реагування державними інспекторами Управління з контролю за використанням і охороною земель проведено перевірку додержання вимог земельного законодавства, а саме законності використання земельних ділянок розташованих в адміністративних межах с. Нові Бросківці, Сторожинецького району, Чернівецької області із земель державної форми власності (землі сільськогосподарського призначення).

В ході перевірки встановлено, що ФГ "СГТ Полонина-Агро" самовільно зайняли земельні ділянки без правовстановлюючих документів, із земель державної форми власності, що суперечить нормам чинного законодавства.

Окрім того, відповідач вказував, що позивач не обґрунтував та не надав жодного доказу на підтвердження того, що оскаржувані акти перевірки дотримання вимог земельного законодавства, акти обстеження земельних ділянок та приписи порушують його права, свободи та інтереси, а тому за таких обставин у задоволенні позову необхідно відмовити.

07.10.2020 р. відкладено розгляд справи до 14:00 год 02.11.2020 р.

02.11.2020 р. відкладено розгляд справи до 14:00 год 06.11.2020 р.

06.11.2020 р. судом оголошено перерву до 14:00 год 25.11.2020 р.

25.11.2020 р. відкладено розгляд справи до 14:00 год 02.12.2020 р.

02.12.2020 р. представником позивача подано до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, за його відсутності. Вказував, що позовні вимоги підтримує повністю.

Представник відповідача також подав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, за його відсутності. Вказував, що проти позовних вимог заперечує повністю.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Враховуючи приписи ст. 194 КАС України та подання учасниками справи заяв про розгляд справи у порядку письмового провадження без їх участі, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.

Суд заслухавши пояснення представників сторін, покази свідків, дослідивши письмові докази по справі, встановив наступне.

Фермерське господарство "СГТ Полонина-Агро" (59020, Чернівецька область, Сторожинецький район, с. Банилів-Підгірний, ідентифікаційний код 36755235) державну реєстрацію проведено 14.10.2010 р.

27.05.2020 р. Управління Служби безпеки України в Чернівецькій області звернулося до відповідача із повідомленням, в якому повідомив, що управлінням отримано інформацію щодо порушення вимог земельного законодавства у ході використання земельних ділянок державної форми власності, що розташовані в адміністративних межах Сторожинецької ОТГ Чернівецької області, а саме біля с. Нові Бросківці та с. Забагна. Так, земельні ділянки, не витребуваного пайового фонду орієнтовною площею 55 га на даний час використовуються ФГ "СГТ Полонина-Агро" для товарного сільськогосподарського виробництва без будь-яких правовстановлюючих документів. З огляду на викладене, просили виділити спеціаліста для фіксації вказаного порушення та приведення даних земельних відносин у відповідності до норм чинного законодавства (а.с. 18).

Посадовими особами відповідача за участю в.о. старости с. Нові Бросківці, с. Забагни Сторожинецької ОТГ Молованюка І.Д. у присутності голови ФГ "СГТ Полонина-Агро" ОСОБА_2 відповідно до вимог ст. 6 і 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" проведена перевірка з питань додержання вимог земельного законодавства позивачем при використанні земель пайового фонду в адміністративних межах в с. Нові Бросківці Сторожинецького району Чернівецької області, за результатами якої 30.07.2020 р. №498-ДК/365/АП/09/01-20 (а.с. 22 - 23).

У результаті перевірки встановлено, що позивач використовує земельні ділянки пайового фонду, які знаходяться в адміністративних межах Новобросківецької сільської ради Сторожинецької ОТГ. Під час проведення перевірки із виїздом на місцевість встановлено, що ФГ "СГТ Полонина-Агро" самовільно зайняло та використовує земельні ділянки за кадастровими номерами: 7324587500:02:001:0058 площею 0,8125 га; 7324587500:02:001:0070 площею 0,8125 га; 7324587500:02:001:0073 площею 1,5032 га; 7324587500:02:001:0130 площею 0,9019 га; 7324587500:02:001:0131 площею 0, 2721 га загальною площею 4,3022 га із земель пайового фонду (не витребувані земельні ділянки) із земель колишньої Новобросківецької СС "Зоря" (землі сільськогосподарського призначення - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва). Самовільне зайняття зазначених земельних ділянок здійснено шляхом їхнього обробітку єдиним масивом, посіву та вирощування сільськогосподарської культури - пшениці. На момент проведення перевірки урожай пшениці, яка вирощувалась єдиним масивом не зібрано.

Також під час проведення перевірки встановлено, що позивачем самовільно зайнято та використовує земельні ділянки за кадастровими номерами 7324587500:02:001:0136 площею 0,6262 га; 7324587500:02:001:0145 площею 0,6262 га; 7324587500:02:001:0148 площею 0,6263 га із земель пайового фонду (не витребувані земельні ділянки) із земель колишньої Новобросківецької СС "Зоря" (землі сільськогосподарського призначення - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва) загальною площею 1,8787 га. Самовільне зайняття зазначених земельних ділянок здійснено шляхом їхнього обробітку, посіву та вирощування сільськогосподарської культури - сої.

Такими діями позивач порушив вимоги ст.ст. 125,126, п. "б" ст. 211 Земельного кодексу України.

Окрім того, посадовими особами відповідача в присутності голови ФГ "СГТ Полонина-Агро" ОСОБА_2 проведено обстеження земельних ділянок 7324587500:02:001:0058 площею 0,8125 га; 7324587500:02:001:0070 площею 0,8125 га; 7324587500:02:001:0073 площею 1,5032 га; 7324587500:02:001:0130 площею 0,9019 га; 7324587500:02:001:0131 площею 0, 2721 га загальною площею 4,3022 та 7324587500:02:001:0136 площею 0,6262 га; 7324587500:02:001:0145 площею 0,6262 га; 7324587500:02:001:0148 площею 0,6263 га загальною1,8787 га.

Самовільне зайняття зазначених земельних ділянок здійснено шляхом їхнього обробітку єдиним масивом, посіву та вирощування сільськогосподарської культури - пшениці та сої. За результатами обстеження вказаних земельних ділянок 30.07.2020 р. відповідачем складено акти №498ДК/81АО/10/01-20 та №498ДК/82АО/10/01-20 (а.с. 20, 21).

30.07.2020 р. державним інспектором контролю за використанням та охороною земель при перевірці дотримання вимог земельного законодавства складено відносно позивача протоколи про адміністративне правопорушення №498ДК/0169П/07/01-20 та №498ДК/0170П/07/01-20 за вчинення адміністративного правопорушення, за яке передбачена відповідальність за ст. 53-1 Кодексу України про адміністративне правопорушення та п. "б" ст. 211 ЗК України (а.с. 24, 25).

Постановою Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області від 10.08.2020 р. №498-ДК/0174По/08/01-20 визнано позивача винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 53-1 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу.

На підставі висновків проведеної перевірки, державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель 26.10.2018 року проведено розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття спірної земельної ділянки, згідно якого розмір заподіяної шкоди склав 17,24 грн (а.с. 70).

10.08.2020 р. Головним управлінням Держгеокадастру у Чернівецькій області видано позивачу приписи №498ДК/0180Пр/03/01-20 та №498ДК/0181Пр/03/01-20, якими приписано у 30-тиденний термін усунути порушення земельного законодавства, шляхом звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок чи шляхом оформлення та реєстрації в установленому законодавством порядку речових прав на їх виконання. Про виконання приписів повідомити відповідача (а.с. 26, 27).

Вказані приписи надіслано позивачу поштою 10.09.2020 р.

Не погоджуючись із прийнятими відповідачем приписами, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 та 2 ст. 2 Земельного Кодексу України (далі - ЗК України) земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Відповідно до ст. 187 ЗК України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.

Згідно з ст. 188 ЗК України державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 р. №482 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності є завданнями Держгеокадастру.

Відповідно до п.п. 25-1 п. 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 р. №15, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності.

Правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель визначає Закон України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" від 19.06.2003 р. №963-IV (далі - Закон №963-IV), який спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.

Відповідно до ст. 4 Закону "Про державний контроль за використанням та охороною земель" №963-IV об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.

Згідно із ст. 6 Закону №963-IV до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать, зокрема, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю та виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням.

Відповідно до змісту ст. 9 Закону №963-IV державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються, зокрема, шляхом проведення перевірок.

Згідно з ст. 10 Закону №963-IV державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право:

- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;

- давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;

- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;

- у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення;

- викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України;

- передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення;

- проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України;

- звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.

Відповідно до зазначених норм, контроль за використанням та охороною земель є прямим обов`язком інспекторів; законодавством визначено перелік конкретних дій та заходів на вчинення яких уповноважено державних інспекторів.

Відповідно до п. 3 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області, завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території Чернівецької області.

Відповідно до п.п. 30 п. 4 Положення, Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області здійснює контроль за дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; дотриманням вимог земельного законодавства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування з питань передачі земель у власність та надання у користування, у тому числі в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.

До повноважень Головного Управління Держгеокадастру відноситься, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі. Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного Управління Держгеокадастру є структурним підрозділом Головного Управління Держгеокадастру в Чернівецькій області.

Також, Законом №963, Положенням про ГУ Держгеокадастру, встановлено право державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель складати акти перевірки чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель.

З аналізу вказаних норм випливає, що припис це обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) щодо усунення порушень вимог законодавства.

Судом встановлено, що на виконання покладених обов`язків, та з метою належного реагування державними інспекторами Управління з контролю за використанням і охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області, у присутності позивача, проведено обстеження земельних ділянок, які знаходиться в адміністративних межах в с. Нові Бросківці Сторожинецького району Чернівецької області.

Як вбачається із матеріалів справи, відповідачем за результатами перевірки встановлено, що позивачем самовільно зайнято земельні ділянки: №7324587500:02:001:0058 площею 0,8125 га; 7324587500:02:001:0070 площею 0,8125 га; 7324587500:02:001:0073 площею 1,5032 га; 7324587500:02:001:0130 площею 0,9019 га; 7324587500:02:001:0131 площею 0, 2721 га загальною площею 4,3022 та 7324587500:02:001:0136 площею 0,6262 га; 7324587500:02:001:0145 площею 0,6262 га; 7324587500:02:001:0148 площею 0,6263 га загальною1,8787 га.

Самовільне зайняття зазначених земельних ділянок здійснено шляхом їхнього обробітку єдиним масивом, посіву та вирощування сільськогосподарської культури - пшениці та сої.

Крім того, на підставі акту перевірки №498-ДК/365/АП/09/01-20 від 30.07.2020 р. Головним управлінням Держгеокадастру у Чернівецькій області 10.08.2020 р. видано приписи №498ДК/0180Пр/03/01-20 та №498ДК/0181Пр/03/01-20, якими приписано у 30-тиденний термін усунути порушення земельного законодавства, шляхом звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок чи шляхом оформлення та реєстрації в установленому законодавством порядку речових прав на їх виконання. Про виконання приписів повідомити відповідача (а.с. 26, 27).

Факт самовільного захоплення позивачем вказаних земельних ділянок підтверджено, також допитаними в судовому засіданнями свідками, а саме ОСОБА_3 , та ОСОБА_4 .

Крім того будучи допитаним в судовому засіданні директор ФГ "СГТ Полонина Агро" ОСОБА_2 вказував про те, що ними міг бути факт захоплення та використання вказаних земельних ділянок. Окрім того зазначив, що представниками відповідача не було точно на місці встановлено, які саме земельні ділянки ними було самовільно захоплено.

Окрім того позивачем в позовній заяві не заперечувався сам факт використання вказаних земельних ділянок. Вказував, що у них був відсутній умисел самовільного захоплення, також ними було виявлено бажання отримати вказані земельні ділянки в оренду. (а.с. 5 останній абзац ).

Також суд зазначає, що позивач не надав суду доказів того, що він отримав від компетентних органів відповідне рішення про передачу у власність або надання у користування (оренду) вказаних земельних ділянок, та не надано доказів того, що позивач здійснив реєстрацію права користування чи правочинів щодо земельних ділянок, що надавали б йому право на зайняття цієї земельної ділянки.

При цьому суд звертає увагу, що згідно рішення Сторожинецької міської ради від 10.09.2020 р. №263-47/2020 вирішено передати ОСОБА_5 в оренду строком на сім років для ведення товарного сільськогосподарського виробництва наступні ділянки (не витребувані земельні частки (паїв), в тому числі за №7324587500:02:001:0058 площею 0,8125 га; 7324587500:02:001:0070 площею 0,8125 га; 7324587500:02:001:0073 площею 1,5032 га; 7324587500:02:001:0130 площею 0,9019 га; 7324587500:02:001:0131 площею 0, 2721 га та 7324587500:02:001:0136 площею 0,6262 га; 7324587500:02:001:0145 площею 0,6262 га; 7324587500:02:001:0148 площею 0,6263.

На підставі вказаного рішення, між Сторожинецькою міською радою та ОСОБА_5 укладено договір оренди землі від 16.09.2020 р.

Згідно вказаного договору орендар приймає в строкове платне володіння і використання земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (не витребувані земельні частки (паї), в тому числі земельні ділянки, які згідно з актом перевірки самовільно використовуються позивачем, а саме за №7324587500:02:001:0058 площею 0,8125 га; 7324587500:02:001:0070 площею 0,8125 га; 7324587500:02:001:0073 площею 1,5032 га; 7324587500:02:001:0130 площею 0,9019 га; 7324587500:02:001:0131 площею 0, 2721 га та 7324587500:02:001:0136 площею 0,6262 га; 7324587500:02:001:0145 площею 0,6262 га; 7324587500:02:001:0148 площею 0,6263.

У зв`язку із вказаним, суд вважає, що адміністративний позов щодо позовних вимог про визнання протиправними та скасування приписів Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області №498-Дк/0180/Пр/03/01-20 та № 498-Дк/0181/Пр/03/01-20 від 10.08.2020 р. не підлягає задоволенню.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, № 303-A, п. 29).

Відповідно до положень, закріплених ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Як зазначено ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінюючи правомірність дій та рішень відповідача, суд керується критеріями, закріпленими у ч. 2 ст. 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, яких повинні дотримуватися суб`єкти владних повноважень при реалізації дискреційних повноважень.

Встановлені судом обставини свідчать, про те що відповідачем дотримано вказаних критеріїв при прийнятті спірних рішень.

В ході судового розгляду справи відповідачем доведено правомірність прийнятих рішень та вчинених дій. Відтак суд відмовляє у задоволенні адміністративного позову в повному обсязі.

Стосовно розподілу судових витрат.

Частиною 5 ст. 139 КАС України встановлено, що у разі відмови у задоволенні вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, або залишення позовної заяви без розгляду чи закриття провадження у справі, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з іншої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, що їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо обидві сторони звільнені від сплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Оскільки, у задоволенні позову позивачу відмовлено повністю та за відсутності понесення відповідачем судових витрат, судом розподіл судових витрат не проводиться.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Фермерське господарство "СГТ Полонина-Агро" (вул. Чорна, 2, с. Нові Бросківці, Сторожинецький район, Чернівецька область, 59044, Код ЄДРПОУ 36755235)

Відповідач - Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області (вул. Героїв Майдану, 194-А, м. Чернівці, 58013, Код ЄДРПОУ 39909396)

Суддя І.В. Маренич

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.12.2020
Оприлюднено17.12.2020
Номер документу93537972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/1353/20-а

Постанова від 11.05.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 08.04.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 30.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 30.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 16.03.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 17.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 17.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 03.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Рішення від 15.12.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні