Ухвала
від 14.12.2020 по справі 640/18642/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

1/27

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

про заміну сторони виконавчого провадження

14 грудня 2020 року м. Київ № 640/18642/18

Окружний адміністративний суд міста Києва в складі головуючої судді Клочкової Н.В., при секретарі судового засідання Бєсєді А.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Національного банк України про заміну сторони виконавчого провадження в порядку правонаступництва у адміністративній справі за позовом

Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг

до товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Топ Фінанс

про стягнення штрафу у розмірі 8 500,00 грн,

у судове засідання сторони не з`явились

В С Т А Н О В И В :

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (надалі - позивач), адреса: 01001, місто Київ, вулиця Б. Грінченка, будинок 3 до товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Топ Фінанс (надалі - відповідач), адреса: 01010, місто Київ, вулиця Миколи Гайцана, будинок 6, в якому позивач просить суд стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Факторингова компанія Топ Фінанс до Державного бюджету України штраф у сумі 8 500,00 грн.

Підставою позову вказано несплату відповідачем штрафу.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 лютого 2019 року адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг задоволено та стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Топ Фінанс (01010, місто Київ, вулиця Миколи Гайцана, будинок 6, код ЄДРПОУ 38985197) штраф у розмірі 8 500 (вісім тисяч п`ятсот) гривень 00 копійок до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106).

10 травня 2019 року на підставі вище вказаного рішення Окружним адміністративним судом міста Києва було видано виконавчий лист.

В подальшому, на адресу Окружного адміністративного суду міста Києва від Національного банку України надійшло клопотання про заміну стягувача а саме, замінити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на його правонаступника - Національний банк України.

В обґрунтування поданого клопотання Національний банк України послався на те, що в результаті припинення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг шляхом ліквідації, повноваження останнього було передано до Національного банку України.

У зв`язку з викладеними вище обставинами, заявник просить замінити стягувача у виконавчому провадженні, а саме - Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на його правонаступника Національний банк України (01601, місто Київ, вулиця Інститутська, 9).

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва призначено заяву Національного банк України про заміну сторони виконавчого провадження в порядку правонаступництва у адміністративній справі за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до повного товариства Ломбард Корисні гроші ТОВ ЕЙ ЕС ГРУП і Компанія про стягнення штрафу до судового розгляду.

В судове засідання 14 грудня 2020 року представники учасників справи не з`явились, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду заяви.

З урахуванням положень Кодексу адміністративного судочинства України суд дійшов висновку про можливість розгляду заяви про заміну стягувача у виконавчому провадженні за відсутністю представника заявника та представника заінтересованої особи.

Розглянувши подану заяву, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для її розгляду та вирішення, суд встановив наступне.

Як вже було зазначено вище, рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 18 лютого 2020 року адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг задоволено та стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Топ Фінанс (01010, місто Київ, вулиця Миколи Гайцана, будинок 6, код ЄДРПОУ 38985197) штраф у розмірі 8 500 (вісім тисяч п`ятсот) гривень 00 копійок до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106).

Надалі, 10 травня 2019 року на підставі вище вказаного рішення Окружним адміністративним судом міста Києва було видано виконавчий лист, яким було зобов`язано стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Топ Фінанс (01010, місто Київ, вулиця Миколи Гайцана, будинок 6, код ЄДРПОУ 38985197) штраф у розмірі 8 500 (вісім тисяч п`ятсот) гривень 00 копійок до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106).

Таким чином, беручи до уваги вищевказані обставини, суд вважає за необхідне звернути увагу на наступне.

Так, в свою чергу судом було встановлено, що 12 вересня 2019 року Верховною Радою України прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг № 79-ІX.

Зі змісту вказаного закону вбачається, що метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.

Прийнятим Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до таких законодавчих актів, а саме:

1) Господарського кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення;

2) Законів України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , Про цінні папери та фондовий ринок , Про недержавне пенсійне забезпечення , Про страхування , Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , Про державну підтримку сільського господарства України , Про організацію формування та обігу кредитних історій , Про зовнішньоекономічну діяльність , Про кредитні спілки , Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю , Про обов`язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів , Про іпотечні облігації , Про аудиторську діяльність , Про Національний банк України , Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою , Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення , Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , Про збір та облік фінансових послуг .

Зміни до зазначених вище законодавчих актів передбачають передачу повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Решту повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, було передано до Національного банку України.

Зокрема, Національний банк України на підставі Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.

Відповідно до пункту 1 Розділу II Прикінцеві положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг до НБУ та НКЦПФР триватиме до 01 липня 2020 року.

Тобто, з 01 липня 2020 року функції які належали Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг виконує Національний банк України.

На виконання Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг Президент України в Указі від 30 червня 2020 року № 259/2020, постановив, зокрема: припинити Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, шляхом ліквідації та визнати таким, що втратив чинність указ Президента України від 23 листопада 2011 року № 1070 Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг .

Таким чином, відповідно до вищевикладених обставин вбачається, що Національний банк України є процесуальним правонаступником Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

У відповідності до частини 1 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

За таких підстав та враховуючи той факт, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, вибула як сторона виконавчого провадження, з урахуванням того, що судом встановлено, що правонаступником стягувача є Національний банк України, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для заміни стягувача його правонаступником.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 72-77, 241-243, 248, 373, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

У Х В А Л И В:

1. Заяву Національного банку України про заміну стягувача в порядку правонаступництва - задовольнити.

2. Замінити стягувача у виконавчому листі № 640/18642/18, виданого Окружним адміністративним судом міста Києва 10 травня 2019 року, в адміністративній справі за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Топ Фінанс про стягнення штрафу у розмірі 8 500,00 грн, а саме Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг його правонаступником - Національним банком України (01601, місто Київ, вулиця Інститутська, 9, код ЄДРПОУ 00032106).

Ухвала набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства і може бути оскаржена відповідно до положень статей 292-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Клочкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.12.2020
Оприлюднено17.12.2020
Номер документу93538598
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/18642/18

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 08.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Рішення від 18.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

Ухвала від 15.11.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клочкова Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні