11.12.2020 Справа № 696/1206/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2020 року м. Кам`янка
Кам`янський районний суд Черкаської області в складі:
головуючого судді Білопольської Н.А.,
при секретарі Галіневській Р.О.,
розглянувши у відкритому підготовчому засіданні в залі суду в м. Кам`янка в порядку загального позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Кам`янської районної ради Черкаської області про визнання біржового договору купівлі-продажу майна дійсним та визнання майнового права на частку в об`єкті незавершеного будівництва, -
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Кам`янської районної ради Черкаської області про визнання біржового договору купівлі-продажу майна - об`єкта незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) , а саме: буронабивні палі БСН-1 в кількості 30 штук, який був укладений 15 січня 2019 року між Кам`янською районною радою та ОСОБА_1 та зареєстрований на Товарній біржі УНІВЕРСАЛЬНА-ПОЛІССЯ за № 01/01/н/19, дійсним, визнання за позивачем майнового права на 63/100 частину об`єкта незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) , а саме: буронабивні палі БСН-1 в кількості 30 штук для його подальшої реєстрації та стягнення витрат по сплаті судового збору в сумі 1681,60 грн.
Справу за позовом ОСОБА_1 призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження.
Позивач у підготовче не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду письмову заяву, в якій просив суд розглянути справу за його відсутності, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідач в підготовче засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав до суду заяву про те, що підтримує даний позов повністю, заперечень немає, просив суд розглядати справу за відсутності його представника.
Згідно з ч. 1 ст. 223 ЦПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Розгляд справи по суті проводиться за наявними у справі матеріалами у порядку ст. 279 ЦПК України. Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
Враховуючи викладене, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін.
Відповідно до ч.ч. 3, 4 ст. 200 , ч. 4 ст. 206 ЦПК України за результатами підготовчого засідання суд ухвалює рішення про задоволення позову у разі визнання позову відповідачем за наявності для того законних підстав, якщо таке визнання відповідачем позову не суперечить закону або не порушує права, свободи чи інтереси інших осіб.
Суд, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
У відповідності до свідоцтва про право власності від 26 листопада 1999 року, виданого на підставі рішення Кам`янської районної ради від 27 серпня 1999 року, відділу культури і туризму Кам`янської районної державної адміністрації належить комплекс будівель районного будинку культури, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 .
Згідно з Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою, серія ЯЯ № 340452 від 28 липня 2010 року, відділ культури і туризму Кам`янської районної державної адміністрації, згідно з рішенням Кам`янської міської ради від 22 квітня 2010 року № 51-32-V, є постійним користувачем земельної ділянки площею 0,3817 га, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 .
Відповідно до Рішення Кам`янської районної ради від 27 квітня 2018 року № 31-7/VII Про надання згоди на прийняття в районну комунальну власність об`єкта незавершеного будівництва , надано згоду на прийняття в районну комунальну власність об`єкта незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) в сумі 422800,00 грн. з балансу Департаменту містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства обласної державної адміністрації.
У відповідності до Рішення Кам`янської районної ради від 15 листопада 2018 року № 39-12/VIII Про надання дозволу на реалізацію об`єкта незавершеного будівництва , надано дозвіл сектору культури райдержадміністрації на реалізацію об`єкта незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) в сумі 952575,00 грн. через аукціон відповідно до чинного законодавства та доручено право підпису договору купівлі-продажу об`єкта незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) голові Кам`янської районної ради ОСОБА_2 .
Рішенням Кам`янської районної ради від 28 лютого 2020 № 53-10/VIII Про внесення змін до рішення районної ради від 15 листопада 2018 Про надання дозволу на реалізацію об`єкта незавершеного будівництва було внесено зміни до пункту 1 рішення та викладено його в наступній редакції: Надати дозвіл сектору культури райдержадміністрації на реалізацію 63/100 часток комплексу будівель районного будинку культури, а саме: об`єкта незавершеного будівництва, позначеного на плані літерою Д , який складається з буронабивних паль БСН-1 в кількості 30 штук, з урахуванням проведених земляних робіт та створився в результаті реконструкції будинку культури (Перша черга) і знаходиться по АДРЕСА_1 через аукціон згідно з чинним законодавством.
За даними розрахунку частки для відчуження незавершеного будівництва літ. Д за адресою: АДРЕСА_1 , частка відчужуваного майна складає 630/1000, або 63/100. Балансова вартість об`єкта у відповідності до листа Кам`янської районної ради № 385/04-07 від 23 грудня 2019 становить 952 575,00 грн.
23 листопада 2018 Кам`янська районна рада звернулась до Приватного підприємства Черкаський центр надання послуг з листом за № 457/01-19, з метою проведення незалежної експертної оцінки вищезазначеного об`єкту незавершеного будівництва.
За даними Звіту ПП Черкаський центр надання послуг № 18/11/23 Про проведення незалежної оцінки об`єкта незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) , а саме: буронабивні сваї БСН-1 в кількості 30 штук станом на 23 листопада 2018, з урахуванням проведення земляних робіт (зняття шару ґрунту на площі 208 кв.м., глибиною 1.2-1.4 кв.м.) для встановлення стартової ціни продажу на аукціоні (публічних торгах) станом на 23 листопада 2018 року розрахункова вартість об`єкта визначена у розмірі 63000,00 грн. з урахуванням ПДВ (52500,00 грн. без урахування ПДВ), що також підтверджується висновком про вартість об`єкта оцінки, наданого суб`єктом оціночної діяльності - ПП Черкаський центр надання послуг .
Згідно з Рецензією на Звіт Приватного підприємства Черкаський центр надання послуг № 18/11/23 Про проведення незалежної оцінки об`єкта незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) , а саме: буронабивні сваї БСН-1 в кількості 30 штук станом на 23 листопада 2018, з урахуванням проведення земляних робіт (зняття шару ґрунту на площі 208 кв.м., глибиною 1.2-1.4 кв.м.) для встановлення стартової ціни продажу на аукціоні (публічних торгах), Звіт виконано відповідно до вимог стандартів оцінки. Зібрані у Звіті вхідні дані та інша інформація достатні для проведення оцінки майна та повністю розкриті у Звіті. Вивчено ринок попиту та пропозицій, правильно зроблені відповідні корегуючі поправки при розрахунках. Проведений огляд, опис, фотофіксація. Розроблені кошториси. Звіт відповідає вимогам нормативно-правових актів з оцінки майна, має незначні недоліки, що не впливають на вартість об`єкта оцінки, може бути використаний відповідно до мети оцінки.
На підставі зібраної документації 07 грудня 2018 року між Кам`янською районною радою (Замовник) та Товарною біржею УНІВЕРСАЛЬНА-ПОЛІССЯ було укладено угоду про надання послуг проведення конкурсного продажу майна, за умовами пунктів 1.1, 1.2 якої Замовник призначає Товарну біржу УНІВЕРСАЛЬНА-ПОЛІССЯ організатором-розпорядником аукціону з продажу майна районної комунальної власності: об`єкту незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) , а саме: буронабивні палі БСН-1 в кількості 30 штук, з урахуванням проведення земляних робіт (зняття шару ґрунту на площі 208 кв.м., глибиною 1.2-1.4 кв.м.). Товарна біржа УНІВЕРСАЛЬНА-ПОЛІССЯ бере на себе зобов`язання у відповідності до наданих Замовником заявок (листів) проводити аукціони по реалізації запропонованого майна протягом дії цієї Угоди.
Відповідно до акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0001263 від 11 грудня 2018 загальна вартість робіт (послуг) без урахування ПДВ (біржова винагорода) становить 11141,62 грн. Кам`янська районна рада та Товарна біржа УНІВЕРСАЛЬНА-ПОЛІССЯ претензій одна до одної не мають.
15 січня 2019 року Товарною біржею УНІВЕРСАЛЬНА-ПОЛІССЯ було проведено аукціон з продажу об`єкта комунального майна, яке знаходиться на балансі Кам`янської районної ради та розташоване за адресою: вул. Декабристів, 9, м. Кам`янка Черкаської області з початковою вартість продажу лоту - 52 500,00 грн. без урахування ПДВ. Крок аукціону - 10% від стартової ціни.
Згідно з протоколом проведення аукціону на Товарній біржі УНІВЕРСАЛЬНА-ПОЛІССЯ від 15 січня 2019 переможцем вказаного конкурсу є учасник № 1 - ОСОБА_1 . Ціна продажу - 57750,00 гривень.
На підставі протоколу проведення аукціону на Товарній біржі УНІВЕРСАЛЬНА-ПОЛІССЯ від 15 січня 2019 року між Кам`янською районною радою (Продавець) та ОСОБА_1 (Покупець) 15 січня 2019 року укладено біржовий договір купівлі-продажу майна, за умовами пунктів 1, 2 якого Продавець продав, а Покупець купив Об`єкт незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) , а саме: буронабивні палі БСН-1 в кількості 30 штук. Продаж майна здійснено за 57750,00 (п`ятдесят сім тисяч сімсот п`ятдесят гривень) грн.
Сторони домовились відносно усіх істотних умов біржового договору купівлі-продажу та відбулося повне виконання договору як з боку Покупця, який здійснив оплату, так і з боку Продавця, який прийняв оплату.
За даними акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000172 від 15 січня 2019 року загальна вартість робіт (послуг) без урахування ПДВ (біржова винагорода) склала 9625,00 грн. Сума вказаної винагороди була сплачена ОСОБА_1 у визначеному законом порядку. Сторони претензій одна до одної не мають.
Укладений біржовий договір купівлі-продажу майна у відповідності до статті 15 Закону України Про товарну біржу сторонами нотаріально не посвідчувався. Даний правочин було зареєстровано на Товарній біржі УНІВЕРСАЛЬНА-ПОЛІССЯ за реєстровим номером 01/01/н/19.
Згідно з довідкою Кам`янської районної ради від 11 лютого 2020 № 45/04-07 від реалізації майна районної комунальної власності - об`єкта незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) , а саме: буронабивні палі БСН-1 в кількості 30 штук до районного бюджету розвитку надійшло 57750,00 грн.
З метою посвідчення договору купівлі-продажу об`єкта незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) , а саме: буронабивні палі БСН-1 в кількості 30 штук позивач звернувся до приватного нотаріуса Кам`янського районного нотаріального округу Аренгель Г.Ю. з відповідною заявою від 26 травня 2020 (вх. № 341/02-31). Проте, за результатом розгляду вказаної заяви, 26 травня 2020 року приватним нотаріусом Кам`янського районного нотаріального округу Аренгель Г.Ю. було винесено постанову, якою відмовлено ОСОБА_1 у посвідченні договору купівлі-продажу об`єкта незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) , а саме: буронабивні палі БСН-1 в кількості 30 штук, у зв`язку з невідповідністю назви об`єкта, який має бути предметом договору купівлі-продажу, зазначеного у правовстановлюючому документі, із зазначеним в інших поданих документах.
Оскільки сторонами було дотримано порядок укладення біржового договору купівлі-продажу майна від 15 січня 2019, який не містить умов, що суперечать закону та є зареєстрованим на Товарній біржі УНІВЕРСАЛЬНА-ПОЛІССЯ , суд приходить до висновку про дійсність даного договору та набуття позивачем права власності на майно, придбане на аукціоні.
Відповідно до статті 190 Цивільного кодексу України майном як особливим об`єктом вважаються річ, сукупність речей, а також майнові права та обов`язки.
Майнові права є неспоживною річчю та визнаються речовими правами.
Майновими визнаються будь-які права, пов`язані з майном, відмінні від права власності, у тому числі права, які є складовою частиною права власності (права володіння, розпорядження, користування), а також інші специфічні права та право вимоги. Майнове право, яке можна визначити як право очікування, є складовою частиною майна як об`єкта цивільних прав. Майнове право - це обмежене речове право, за яким власник цього права наділений певними, але не всіма правами власника майна, необхідними й достатніми для засвідчення правомочності його власника отримати право власності на нерухоме майно чи інше речове право на відповідне майно в майбутньому.
Таким чином, майнове право - це обумовлене право набуття в майбутньому права власності на нерухоме майно (право під відкладальною умовою), яке виникає тоді, коли виконані певні, але не всі правові передумови, необхідні й достатні для набуття речового права.
Водночас захист майнових прав здійснюється у порядку, визначеному законодавством, а якщо такий спеціальний порядок не визначений, захист майнового права здійснюється на загальних підставах цивільного законодавства.
Зазначені правові висновки викладені Верховним Судом України у постановах від 04 листопада 2015 року у справі № 6-1920цс15 та від 30 березня 2016 року у справі № 6-265цс16.
Разом з тим, статтею 10 Цивільного процесуального кодексу України передбачено, що суд при розгляді справи керується принципом верховенства права. Суд розглядає справи відповідно до Конституції України , законів України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Суд застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Відповідно до статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод , ратифікованого Законом України від 17 липня 1997 року, кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.
Пунктом 21 рішення Європейського суду з прав людини у справі Федоренко проти України від 30 червня 2006 року визначено, що відповідно до прецедентного права органів, що діють на підставі Конвенції, право власності може бути існуючим майном або коштами, включаючи позови, для задоволення яких позивач може обґрунтовувати їх принаймі виправданими очікуваннями щодо отримання можливості ефективного використання права власності.
Відповідно до прецедентної практики Європейського Суду з прав людини поняття майно включає в себе як фактичне майно , так і майнові цінності, у тому числі і тоді, коли особа може претендувати на відповідну власність, тобто мати на неї право, про що зазначено у справі Совтрансавто-Холдинг проти України (заява № 48553/99).
Саме по собі право на майно може розглядатися за змістом статті 1 Протоколу № 1 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод , якщо таке право буде конкретним, належним чином визначене у заявах. Заявлення особою про своє право власності може означати володіння майном , про яке йдеться у ст. 1 Протоколу № 1 до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод , якщо є достатні підстави для забезпечення цього права через суд у примусовому порядку.
Так, за інформацією, що міститься у відомості обсягів робіт по реконструкції будинку культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга). Влаштування паль, були проведені заходи по організації та оплаті робіт щодо проведення реконструкції зазначеного об`єкта, а саме:
- улаштування буронабивних паль у сухих стійких ґрунтах 1-3 груп з бурінням свердловин обертальним (ковшовим) способом, діаметром до 1000 мм і довжиною до 12 м. в кількості 54 м. куб.;
- виготовлення арматурних каркасів в кількості 0,9126 т.;
- установлення закладних деталей вагою до 5 кг в кількості 0.108 т.
Згідно з кошторисною документацією, про найменування та вартість робіт свідчать також: зведений кошторисний розрахунок вартості об`єкта будівництва Будинок культури по вул. Декабристів, 9, м. Кам`янка - реконструкція (Перша черга) , а саме: буронабивні палі БСН-1 в кількості 30 штук; локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1 (на будівельні роботи по влаштуванню паль БСК-1 (30 шт) Будинок культури); відомості ресурсів до локального кошторису на будівельні роботи № 2-1-1 (на будівельні роботи по влаштуванню паль БСК-1 (30 шт)); відомості обсягів робіт (Реконструкція будинку культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга). Влаштування паль); локальний кошторис на будівельні роботи № 2-1-1 (на земляні роботи Будинок культури; відомості до локального кошторису № 2-1-1 на земляні роботи); відомості обсягу робіт (Реконструкція будинку культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) земляні роботи); докази фотофіксації об`єкта незавершеного будівництва Будинок культури по вул. Декабристів, 9, м. Кам`янка - реконструкція (Перша черга) , а саме: буронабивні палі БСН-1 в кількості 30 штук.
Відповідно до пункту 8 Постанови Кабінету Міністрів України № 1891 від 10 грудня 2003 року Про затвердження Методики оцінки майна з метою визначення вартості окремого індивідуально визначеного майна, об`єктів незавершеного будівництва та цілісних майнових комплексів, що підлягають приватизації, на підготовчому етапі здійснюється відбір державним органом приватизації на конкурсних засадах суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання, який буде проводити незалежну оцінку в разі прийняття рішення про її проведення, та укладення з ним договору на проведення оцінки майна у строк, що не перевищує 20 календарних днів від дати інвентаризації. Пунктом 15 Методики передбачено, що для проведення незалежної оцінки майна суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкти господарювання визначаються державними органами приватизації у таких випадках: приватизації (корпоратизації): внесення державного або комунального майна до статутних капіталів господарських товариств, у тому числі холдингових і державних акціонерних компаній: повернення об`єктів приватизації у державну власність. Відбір суб`єктів оціночної діяльності - суб`єкта господарювання здійснюється на конкурсних засадах у порядку, що встановлюється Фондом державного майна.
Статтею 10 Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність Україні передбачено, що у випадках, визначених нормативно-правовими актами з оцінки майна, які затверджуються Кабінетом Міністрів України, суб`єкти оціночної діяльності - органи державної влади та органи місцевого самоврядування здійснюють оцінку майна самостійно на підставі наказу керівника. При цьому, якщо законодавством передбачена обов`язковість проведення незалежної оцінки майна, органи державної влади та органи місцевого самоврядування виступають замовниками проведення такої оцінки майна шляхом укладання договорів з суб`єктами оціночної діяльності - суб`єктами господарювання, визначеними на конкурсних засадах у порядку, встановленому законодавством.
Таким чином, у випадку відчуження комунального майна шляхом продажу на аукціоні, визначення початкової вартості об`єкта нерухомого майна має здійснюватись шляхом проведення незалежної оцінки майна суб`єктом оціночної діяльності, обраних на конкурсних засадах, в порядку, передбаченому чинним законодавством.
Натомість частиною 4 статті 656 Цивільного кодексу України встановлено, що до договору купівлі-продажу на біржах, конкурсах, аукціонах (публічних торгах), договору купівлі-продажу валютних цінностей і цінних паперів застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено законом про ці види договорів купівлі-продажу або не випливає з їхньої суті.
Так, правові умови створення та діяльності товарних бірж на території України визначає Закон України від 10 грудня 1991 року № 1956-XII Про товарну біржу (з наступними змінами і доповненнями).
Відповідно до частини 4 статті 1 Закону України Про товарну біржу діяльність товарної біржі здійснюється відповідно до цього Закону та чинного законодавства України, статуту біржі, правил біржової торгівлі та біржового арбітражу.
Згідно зі статтею 8 Закону України Про товарну біржу членами товарної біржі є прийняті в її склад відповідно до уставу біржі вітчизняні юридичні і фізичні особи. Особа, що сплатила пайовий або вступний внесок може користуватися всіма правами члена біржі, установленими біржовим комітетом.
Розділом 4 Закону України Про товарну біржу визначені основні засади правил ведення біржової торгівлі та здійснення біржових операцій, яким зокрема встановлено, що біржовою операцією вважається лише та угода, яка відповідає сукупності ряду умов, передбачених частиною першою статті 15 цього Закону, а саме: якщо вона являє собою купівлю-продаж, поставку та обмін товарів, допущених до обігу на товарній біржі; якщо її учасниками є члени біржі; якщо вона подана до реєстрації та зареєстрована на біржі не пізніше наступного за здійсненням угоди дня. Біржові операції дозволяється здійснювати лише членам біржі або брокерам, обов`язки яких полягають у виконанні доручень членів біржі, яких вони представляють.
Натомість частиною 2 статті 15 Закону України Про товарну біржу передбачено, що угоди, зареєстровані на біржі, не підлягають нотаріальному посвідченню.
При цьому угода вважається укладеною з моменту її реєстрації на біржі. Біржовий договір з моменту його реєстрації на біржі є вчиненим правочином.
Рішенням Європейського Суду з прав людини від 14 жовтня 2010 року у справі Щокін проти України визначено концепцію якості закону, зокрема з вимогою, щоб він був доступним для заінтересованих осіб, чітким та передбачуваним у своєму застосуванні. Відсутність у національному законодавстві необхідної чіткості і точності порушує вимогу якості закону . В разі, коли національне законодавство припустило неоднозначне або множинне тлумачення прав та обов`язків осіб, національні органи зобов`язані застосувати найбільш сприятливий для осіб підхід. Тобто вирішення колізій у законодавстві завжди тлумачиться на користь особи.
Судом встановлено, що позивачем повністю були виконані грошові зобов`язання за біржовим договором купівлі-продажу майна від 15 січня 2019 року, у повній мірі сплачено передбачену договором вартість об`єкта незакінченого будівництва, тобто вчинено дії, спрямовані на виникнення правових передумов, необхідних і достатніх для набуття майнових прав на об`єкт незавершеного будівництва.
В свою чергу, Сторонами біржового договору купівлі-продажу майна від 15 січня 2019 були дотримані вимоги статті 15 Закону України Про товарну біржу , оскільки на момент укладення цього договору вони були членами біржі, а зазначена біржова операція являла собою угоду купівлі-продажу майна, допущеного до обороту на товарній біржі.
Так, набуття права власності у відповідності до статті 328 Цивільного кодексу України - це певний юридичний механізм, з яким закон пов`язує виникнення в особи суб`єктивного права власності на окремі об`єкти. Суд при застосуванні цієї норми встановлює, з яких саме передбачених законом підстав, у який передбачений законом спосіб позивач набув право власності на спірний об`єкт та чи підлягає це право захисту в порядку, визначеному статтею 392 цього Кодексу .
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень право власності на об`єкт незавершеного будівництва підлягає державній реєстрації.
Однак на даний час позивач позбавлений можливості реалізувати своє законне право на розпорядження належним йому майном, що було придбане на аукціоні, оскільки після звернення до нотаріуса із заявою про посвідчення договору купівлі-продажу об`єкта незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) , а саме: буронабивні палі БСН-1 в кількості 30 штук, останній відмовив йому у вчиненні вказаної нотаріальної дії по причині невідповідності назви об`єкта, який має бути предметом договору купівлі-продажу, зазначеного у правовстановлюючому документі із зазначеним в інших поданих документах.
Згідно зі статтею 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності.
Відповідно до частини 1 статті 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності чи необґрунтованість активів, які перебувають у власності, не встановлені судом.
Згідно зі статтею 392 Цивільного кодексу України власник майна може пред`явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.
Оскільки біржовий договір купівлі-продажу майна від 15 січня 2019 року був укладений з додержанням основних правил, встановлених для договорів купівлі-продажу, а сторони договору дійшли згоди щодо всіх істотних його умов, зокрема щодо об`єкта продажу майна, то даний договір має бути визнаний дійсним в судовому порядку.
Оскільки біржовий договір купівлі-продажу майна у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України № 803 від 06 червня 2006 року Про порядок відчуження об`єктів державної власності та Закону України Про товарну біржу є підставою для державної реєстрації придбаного на аукціоні майна, суд вважає за необхідне визнати за позивачем майнове право на 63/100 частину об`єкта незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) , а саме: буронабивні палі БСН-1 в кількості 30 штук.
За правилами ст. 141 ЦПК України з відповідача необхідно стягнути судовий збір пропорційно до задоволеної суми позову.
Позивачем при подачі позову до суду було сплачено судовий збір в розмірі 1681,60 грн.
У відповідності до положень ст.ст. 141 , 142 ЦПК України , у разі визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті, позивачу належить повернути з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, та стягнути з відповідача на користь позивача у відшкодування витрат зі сплати судового збору 840,80 грн.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 12, 13, 141, 259, 263-265, 268 ЦПК України, суд, -
у х в а л и в:
Позов ОСОБА_1 до Кам`янської районної ради Черкаської області про визнання біржового договору купівлі-продажу майна дійсним та визнання майнового права на частку в об`єкті незавершеного будівництва - задовольнити.
Визнати біржовий договір купівлі-продажу майна - об`єкта незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) , а саме: буронабивні палі БСН-1 в кількості 30 штук, що був укладений 15 січня 2019 року між Кам`янською районною радою та ОСОБА_1 та зареєстрований на Товарній біржі УНІВЕРСАЛЬНА-ПОЛІССЯ за № 01/01/н/19 - дійсним.
Визнати за ОСОБА_1 майнове право на 63/100 частину об`єкта незавершеного будівництва Будинок культури по АДРЕСА_1 - реконструкція (Перша черга) , а саме: буронабивні палі БСН-1 в кількості 30 штук для його подальшої реєстрації.
Зобов`язати управління Державної казначейської служби у Кам`янському районі Черкаської області, код класифікації доходів бюджету 22030101, повернути з розрахункового рахунку УК у Кам`янському районі Черкаської області: UA 788999980313111206000023164, МФО 899998, ЄДРПОУ 36775216, ОСОБА_1 50 відсотків судового збору в розмірі 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп., сплаченого ним при поданні позову за квитанцією № 1-990К від 23 листопада 2020 року АТ Альфа-банк .
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Кам`янської районної ради на користь ОСОБА_1 840 (вісімсот сорок) грн. 80 коп. у відшкодування витрат зі сплати судового збору.
Рішення може бути оскаржене через суд першої інстанції до Черкаського апеляційного суду або безпосередньо до Черкаського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення (з дня складення повного тексту), а якщо рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, учасник справи має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Позивач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт серії НОМЕР_1 , виданий Кам`янським РВ ГУМВС України в Черкаській області 26 квітня 2010 року, реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_2 , місце реєстрації: АДРЕСА_2 .
Відповідач - Кам`янська районна рада Черкаської області, місцезнаходження: вул. Героїв Майдану, буд. 37, м. Кам`янка, Черкаська область, 20801, код ЄДРПОУ 21372668, інші відомості відсутні.
Суддя Н.А. Білопольська
Суд | Кам'янський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2020 |
Оприлюднено | 17.12.2020 |
Номер документу | 93546892 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Кам'янський районний суд Черкаської області
Білопольська Н. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні