Ухвала
від 15.12.2020 по справі 712/11254/20
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 712/11254/20

Провадження № 1кс/712/5682/20

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 грудня 2020 року Слідчий суддя Соснівського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 власника майна ОСОБА_5 розглянувши клопотанняпрокурора Черкаськоїмісцевої прокуратури ОСОБА_3 ,в кримінальномупровадженні №12020251010002464від 09.06.2020 за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.2ст.367КК України,про накладення арешту на майно,

В С Т А Н О В И В:

До судузвернувся прокурорЧеркаської місцевої прокуратури ОСОБА_3 з клопотанням про накладення арешту.

Клопотання мотивує тим, що досудовим розслідуванням встановлено, що СВ Черкаського ВП ГУНП в Черкаській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12020251010002464 від 09.06.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 на підставі розпорядження міського голови №210-р(к) від 19.07.2004 наказом № 100-ко від 20.07.2004 призначений на посаду головного лікаря міської лікарні № 3 з 20.07.2004 та у подальшому у зв`язку зі зміною посади «головний лікар Комунального закладу «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги» Черкаської міської ради на «директор Комунального закладу «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги» Черкаської міської ради, на підставі розпорядження міського голови м. Черкаси №171-р від 05.05.2018 наказом № 58-ко від 07.05.2018 переведений на посаду директора Комунального закладу «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги» Черкаської міської ради з 07.05.2018.

Рішенням Черкаської міської ради від 18.10.2018 № 2-3676 «Про зміну найменування комунальних закладів охорони здоров`я міста Черкаси» змінено найменування Комунального закладу «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги» Черкаської міської ради на Комунальне некомерційне підприємство «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги».

Відповідно до п. 1.2 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 27.06.2019 №2-4713, лікарня утворена за рішенням Черкаської міської ради відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Засновником лікарні є територіальна громада міста Черкаси в особі Черкаської міської ради (далі Засновник).

Відповідно до п. 1.3 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 27.06.2019 №2-4713, Лікарня здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я», Господарського та Цивільного кодексів України, інших законів України, указів Президента України, Постанов Кабінету Міністрів України, загальнообов`язкових для всіх закладів охорони здоров`я наказів та інструкцій Міністерства охорони здоров`я України, загальнообов`язкових нормативних актів інших центральних органів виконавчої влади, відповідних рішень місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування та цього Статуту.

Відповідно до п. 1.4 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 27.06.2019 №2-4713, Лікарня є юридичною особою, має печатку, штампи, бланки із зазначенням свого найменування, використовується як клінічна база вищих навчальних закладів, а також науково-дослідних установ.

Згідно з п. 4.1 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 27.06.2019 №2-4713, лікарня є юридичною особою публічного права.

Відповідно до п. 4.5 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 27.06.2019 №2-4713, засновник та Орган управління не відповідають за зобов`язаннями Лікарні, а Лікарня не відповідає за зобов`язаннями Засновника та Органу управління, крім випадків, передбачених законодавством.

Пунктом 4.7 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 27.06.2019 №2-4713, визначено, що лікарня має самостійний баланс, рахунки в Державному казначействі України та/або рахунки в установах банків, круглу печатку зі своїм найменуванням, штампи, а також бланки з власними реквізитами.

Згідно з п. 4.8 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 27.06.2019 №2-4713, Лікарня має право укладати угоди, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов`язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.

Пунктом 5.1 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 27.06.2019 №2-4713, визначено, що майно лікарні є комунальною власністю і закріплюється за нею на праві оперативного управління. Майно Лікарні становлять необоротні та оборотні активи, основні засоби та грошові кошти, а також інші цінності, передані їй Засновником, вартість яких відображається у самостійному балансі Лікарні.

Відповідно до п. 6.1.3 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 27.06.2019 №2-4713, лікарня має право укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до чинного законодавства. В рамках своєї компетенції здійснювати міжнародну діяльність відповідно до законодавства України.

Згідно з п. 6.3.3. Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 27.06.2019 №2-4713, лікарня зобов`язана забезпечувати цільове та ефективне використання закріпленого за ним майна та виділених бюджетних коштів.

Поточне керівництво (оперативне управління) лікарнею відповідно до п. 7.2 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 27.06.2019 №2-4713, здійснює директор (далі-Керівник).

Відповідно до п.п. 7.5.1, 7.5.2, 7.5.4, 7.5.5, 7.5.6, 7.5.15 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 27.06.2019 №2-4713, Керівник лікарні:

діє без довіреності від імені Лікарні, представляє її інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших органах, у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами, підписує від її імені документи та видає довіреності та делегує право підпису документів іншим посадовим особам лікарні, укладає договори, відкриває в органах Державної казначейської служби України поточні та інші рахунки; безпосередньо підпорядковується Органу управління та несе персональну відповідальність за виконання покладених на Лікарню завдань і здійснення ним своїх функцій. Самостійно вирішує питання діяльності Лікарні за винятком тих, що за Статутом є компетенцією Засновника, Органу управління та трудового колективу; несе повну відповідальність та звітує Органу управління та Засновнику за ефективне і раціональне використання фінансових і інших ресурсів лікарні, за формування та виконання фінансових планів, своєчасну виплату заробітної плати працівникам, а також дотримання фінансової дисципліни; користується правом розпорядження майном та коштами Лікарні відповідно до законодавства та цього Статуту. Забезпечує ефективне використання і збереження закріпленого за Лікарнею на праві оперативного управління майна; у межах своєї компетенції видає накази та інші акти, дає вказівки, обов`язкові для всіх підрозділів та працівників Лікарні; несе відповідальність за збитки, завдані Лікарні з вини Керівника в порядку, визначеному законодавством.

Відповідно до п. 1.2 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 13.12.2019 №2-5366, Підприємство створене за рішенням Черкаської міської ради відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» шляхом перетворення його з організаційно-правової форми комунальної організації (установи, закладу) в комунальне підприємство та є його правонаступником в частині усього майна, всіх прав та обов`язків.

Згідно з п. 1.3 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 13.12.2019 №2-5366, засновником Підприємства є територіальна громада міста Черкаси в особі Черкаської міської ради (далі-Засновник), яка в установленому чинним законодавством порядку представляє спільні інтереси територіальної громади міста Черкаси та здійснює управління об`єктом комунальної власності.

Відповідно до п. 1.4 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 13.12.2019 №2-5366, Підприємство здійснює свою діяльність відповідно до Конституції України, Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я», Господарського та Цивільного кодексів України, інших законів України, указів Президента України, Постанов Кабінету Міністрів України, загальнообов`язкових для всіх закладів охорони здоров`я наказів та інструкцій Міністерства охорони здоров`я України, загальнообов`язкових нормативних актів інших центральних органів виконавчої влади, відповідних рішень місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування та цього Статуту.

Згідно з п. 1.5 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 13.12.2019 №2-5366, Підприємство є юридичною особою, має печатку, штампи, бланки із зазначенням свого найменування, використовується як клінічна база вищих навчальних закладів, а також науково-дослідних установ.

Відповідно до п. 4.1 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 13.12.2019 №2-5366, Підприємство є юридичною особою публічного права.

Згідно з п. 4.6 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 13.12.2019 №2-5366, Підприємство має самостійний баланс, рахунки в установах банків, Державному казначействі України, круглу печатку зі своїм найменуванням, штампи, а також бланки з власними реквізитами.

Відповідно до п. 4.7 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 13.12.2019 №2-5366, Підприємство має право укладати угоди, набувати майнових та особистих немайнових прав, нести обов`язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.

Згідно з п. 5.1 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 13.12.2019 №2-5366, майно Підприємства є комунальною власністю і закріплюється за ним на праві оперативного управління. Майно Підприємства становлять необоротні та оборотні активи, основні засоби та грошові кошти, а також інші цінності, передані йому Засновником, вартість яких відображається у самостійному балансі Підприємства.

Відповідно до п. 6.1.3 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 13.12.2019 №2-5366, Підприємство має право укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до чинного законодавства; в рамках своєї компетенції здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства України.

Відповідно до п. 6.2.9 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 13.12.2019 №2-5366, Підприємство зобов`язане забезпечувати цільове та ефективне використання закріпленого за ним майна та виділених бюджетних коштів.

Згідно з п. 7.2 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 13.12.2019 №2-5366, поточне керівництво (оперативне управління) Підприємством здійснює директор (далі-Керівник).

Відповідно до п.п. 7.5.1, 7.5.2, 7.5.4, 7.5.5, 7.5.6, 7.5.16 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 13.12.2019 №2-5366, Керівник лікарні: діє без довіреності від імені Підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших органах, у відносинах з іншими юридичними та фізичними особами, підписує від його імені документи та видає довіреності та делегує право підпису документів іншим посадовим особам Підприємства, укладає договори, відкриває в органах Державної казначейської служби України та установах банків поточні та інші рахунки; безпосередньо підпорядковується Органу управління та несе персональну відповідальність за виконання покладених на Підприємство завдань і здійснення ним своїх функцій. Самостійно вирішує питання діяльності Підприємства за винятком тих, що за Статутом є компетенцією Засновника, Органу управління та трудового колективу; несе повну відповідальність та звітує Органу управління та Засновнику за формування та виконання фінансового плану і плану розвитку Підприємств, результати господарської діяльності Підприємства, виконання показників ефективності діяльності Підприємства, дотримання фінансової, договірної та трудової дисципліни; користується правом розпорядження майном та коштами Підприємства відповідно до законодавства та цього Статуту; забезпечує ефективне використання і збереження закріпленого за Підприємством на праві оперативного управління майна; у межах своєї компетенції видає накази та інші акти, дає вказівки, обов`язкові для всіх підрозділів та працівників Підприємства; несе відповідальність за збитки, завдані Підприємству з вини Керівника в порядку, визначеному законодавством.

У відповідності до пункту 2.1 посадової інструкції директора Комунального закладу «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги» Черкаської міської ради, затвердженої 07.05.2018 директором департаменту охорони здоров`я та медичних послуг Черкаської міської ради (далі Інструкція), здійснює поточне (оперативне) керівництво установою, організовує його виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання завдань установи, передбачених законодавством, статутом установи.

Згідно з пунктом 2.3 Інструкції організовує лікувально-профілактичну, адміністративно-господарську та фінансову діяльність закладу.

Відповідно до п.п. 3.1 та 3.3. Інструкції директор має право підписувати нормативні і службові документи по розділам роботи в межах посадових повноважень і функціонального статусу, віддавати розпорядження і вказівки керівникам підпорядкованих структурних підрозділів лікарні.

Отже, ОСОБА_5 , як директор Комунального закладу «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги» Черкаської міської ради, в силу наданих йому повноважень здійснював організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, тобто був службовою особою в розумінні ч. 3 ст. 18 КК України та п. 1 примітки до ст. 364 КК України.

У відповідності до пунктів 5.1-5.2, 5.5, 5.10, 5.11 Інструкції директор міської лікарні повинен знати:

- чинне законодавство про охорону здоров`я та нормативні документи, які регламентують діяльність органів управління і закладів охорони здоров`я та права в медицині, трудове законодавство;

- директивні документи, що визначають завдання та функції закладу;

- організацію фінансово-економічної діяльності закладу;

- потреби в медичній техніці, обладнанні, медикаментах;

- специфіку менеджменту і маркетингу в галузі медицини.

Відповідно до п.п. 12, 47 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України до бюджетних установ віднесено органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету; розпорядником бюджетних коштів є бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов`язань, довгострокових зобов`язань за енергосервісом та здійснення витрат бюджету.

Згідно з ч. 3 ст. 19 Бюджетного кодексу України учасниками бюджетного процесу є органи, установи та посадові особи, наділені бюджетними повноваженнями (правами та обов`язками з управління бюджетними коштами).

Пунктом 7 ч. 5 ст. 22 Бюджетного кодексу України передбачено, що головний розпорядник бюджетних коштів здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі.

Отже, КНП «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги» та його директор є учасниками бюджетного процесу, на яких поширюється дія принципів бюджетної системи України, що визначені п.п. 6, 8 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу України та обов`язків, передбачених п. 7 ч. 5 ст. 22 Бюджетного кодексу України, відповідно до яких при складанні та виконанні бюджетів всі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення запланованих цілей при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів (принцип ефективності та результативності) і використовують бюджетні кошти тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями (принцип цільового використання бюджетних коштів).

Ураховуючи наведене, директор КНП «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги» зобов`язаний ефективно, результативно, раціонально, в межах, визначених законодавством, використовувати бюджетні кошти, які виділяються на реалізацію окремих бюджетних програм

Досудовим розслідуванням встановлено, що за результатами проведеної КНП «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги» процедури закупівлі стаціонарної ангіографічної рентгенівської системи, цифрової № UA-2019-07-16-000809-c, оголошеної 16.07.2019, з очікуваною вартістю предмету закупівлі 24 000 000,00 грн., директор КНП «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги» ОСОБА_5 , 30.11.2019, перебуваючи за місцем роботи за адресою: м. Черкаси, вул. Самійла Кішки, 210, підписав із ТОВ «ЗДРАВО», в особі генерального директора ОСОБА_6 , договір поставки медичного обладнання від 30.11.2019 № 674Н/2019, предметом якого є візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини (НК 024:2019 37623 Стаціонарна ангіографічна рентгенівська система, цифрова, на суму 14 800 000,00 грн. (чотирнадцять мільйонів вісімсот тисяч гривень 00 копійок).

Згідно з п. 3.2 указаного договору оплата здійснюється на підставі видаткової накладної. Згідно з п. 4.1 зазначеного договору місце поставки: за адресою покупця.

Пунктом 4.5. вказаного договору передбачено, що датою поставки товару є дата, коли товар був переданий у власність Покупця в місці поставки, що підтверджується відповідними документами (товарно-транспортними накладними, актами приймання-передачі).

Відповідно до п. 4.6 указаного договору зобов`язання постачальника щодо поставки товару вважаються виконаними у повному обсязі з моменту передачі товару у власність покупця у місці поставки та підписання відповідних документів (товарно-транспортних накладних, актів приймання-передачі тощо).

Згідно п.11.1 Договір про закупівлю набирає чинності з дня його підписання і діє до 31.12.2019.

У відповідності до Специфікації, яка є невід`ємним додатком № 1 до Договору № 674Н/2019 від 30.11.2019, передбачено найменування товару «СGO-2100 Медична Ангіографічна та Кардіологічна рентген система (повна конфігурація).

Між ТОВ «ЗДРАВО», в особі генерального директора ОСОБА_6 , та КНП «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», в особі директора ОСОБА_5 29.04.2020 укладено додаткову угоду №1 до Договору № 674Н/2019 від 30.11.2019, якою внесено зміни до Договору № 674Н/2019 від 30.11.2019, а саме: п. 2.2., п. 11.1 Договору викладено в новій редакції, якою передбачено перенесення фінансування з 2019 року на 2020 рік по сумі Договору, визначивши його дію до 31.12.2020, та строк поставки - з моменту підписання до 31.12.2020.

На виконання умов Договору, 07.05.2020, перебуваючи за місцем роботи за адресою: м. Черкаси, вул. Самійла Кішки, 210, після прийому від ТОВ «ЗДРАВО» товару «СGO-2100 Медична Ангіографічна та Кардіологічна рентген система (повна конфігурація), ОСОБА_5 поставив резолюцію «Бух. до оплати» на видатковій накладній №ЗД-000003365 від 07.05.2020 до договору №674Н/2019 від 30.11.2019, на підставі якої 16.05.2020 Управлінням Державної казначейської служби України у м. Черкасах Черкаської області на підставі платіжного доручення №728 від 08.05.2020 перераховано бюджетні кошти в сумі 14 800 000 грн. на розрахунковий рахунок № НОМЕР_1 , відкритий ТОВ «ЗДРАВО» в АТ КБ «Приватбанк».

В той же час за результатами проведеної судово-товарознавчої експертизи №8/831 від 09.10.2020 ринкова вартість медичної ангіографічної та кардіологічної рентген системи «CGO-2100», станом на 30.11.2019, з урахуванням ПДВ могла становить 11 781 401 грн. (одинадцять мільйонів сімсот вісімдесят одну тисячу чотириста одну гривню).

Відповідно до висновку судової економічної експертизи від 22.10.2020 № 9/56 сума завищення вартості товарно-матеріальних цінностей, придбаних КНП «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги» за бюджетні кошти у ТОВ «ЗДРАВО» склала 3 018 599,00 (три мільйони вісімнадцять тисяч п`ятсот дев`яносто дев`ять) гривень.

Таким чином, ОСОБА_5 , будучи службовою особою, неналежно виконав покладені на нього службові обов`язки директора Комунального некомерційного підприємства «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги», через несумлінне ставлення до них, всупереч вимог п.п. 6, 8 ч. 1 ст. 7 та п. 7 ч. 5 ст. 22 Бюджетного кодексу України щодо ефективного, результативного і цільового використання бюджетних коштів, з метою досягнення економії бюджетних коштів не перевірив ні особисто, ні через підлеглих працівників середню ринкову вартість медичної ангіографічної та кардіологічної рентген системи «CGO-2100», що призвело до проведення тендеру по закупівлі зазначеного товару із очікуваною вартістю 24 000 000 грн. та укладення 30.11.2019 договору №674Н/2019 про закупівлю зазначеної медичної ангіографічної та кардіологічної рентген системи за ціною 14 800 000 грн., що в свою чергу призвело до оплати товару за завищеною ціною та, як наслідок, до витрати бюджетних коштів не в мінімальному, а надмірному обсязі та спричинило тяжкі наслідки охоронюваним інтересам територіальної громади міста Черкаси в особі КНП «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги» на суму 3 018 599,00 (три мільйони вісімнадцять тисяч п`ятсот дев`яносто дев`ять) гривень, що відповідно до примітки до ст. 364 КК України в 2872 рази перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Отже, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, - неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам окремих юридичних осіб.

11.11.2020 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 повідомлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам окремих юридичних осіб.

Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та відомостей Регіонального сервісного центру в Черкаській області ГСЦ МВС у власності підозрюваного ОСОБА_5 перебуває наступне майно:

- земельна ділянка для індивідуального садівництва площею 0,0611 га за

кадастровим номером 7124984500:01:005:0164, що розташована в

адміністративних межах Леськівської сільської ради Черкаського району,

відомості про право власності на яку зареєстровані на підставі свідоцтва про

право власності НОМЕР_2 , виданого 29.07.2015 реєстраційною службою

Черкаського районного управління юстиції Черкаської області;

- земельна ділянка для ведення особистого селянського господарства площею

0,5 га за кадастровим номером 7124985000:01:001:0082, що розташована в

адміністративних межах Мошнівської сільської ради Черкаського району,

відомості про право власності на яку зареєстровані на підставі свідоцтва про

право власності НОМЕР_3 , виданого 14.05.2014 реєстраційною службою

Черкаського районного управління юстиції у Черкаській області;

-- автомобіль марки ВАЗ 2108 з д.н.з. НОМЕР_4 .

У даному кримінальному провадженні в інтересах КНП «Третя Черкаська міська лікарня швидкої медичної допомоги» ЧМР заявлено цивільний позов на суму 3018599,00 грн.

З метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), у разі визнання винним ОСОБА_5 , у скоєнні кримінального правопорушення передбаченого ч.2 ст.367 КК України, прокурор просить слідчого суддю клопотання задовольнити.

Прокурор ОСОБА_3 в судовому засіданні клопотання підтримав та просив його задовольнити, вказував на необхідність арешту майна з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов).

Адвокат ОСОБА_7 в судовомузасіданні просиввідмовити узадоволенні клопотання.Вказував,що ними проведено експертизу стосовно вартості медичного ангіограма і вартість даного медичного обладнання становить 24839023,90 грн. Тобто ніякі збитки ОСОБА_5 державі не заподіяні.

Підозрюваний ОСОБА_5 підтримав думку адвоката.

Заслухавши прокурора, адвоката, підозрюваного, дослідивши матеріали справи, слідчий суддя вважає наступне.

В судовому засіданні встановлено, що слідчим відділом Черкаського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Черкаській області проводиться досудове розслідування, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12020251010002464 від 09.06.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

11.11.2020 ОСОБА_5 вручено повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Згідно із вимогами ч. 1 ст. 170 КПК України -арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Арешт може бути накладено на нерухоме і рухоме майно, майнові права інтелектуальної власності, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковому вигляді, цінні папери, корпоративні права, які перебувають у власності у підозрюваного, обвинуваченого або осіб, які в силу закону несуть цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями підозрюваного, обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, і перебувають у нього або в інших фізичних, або юридичних осіб, а також які перебувають у власності юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, з метою забезпечення можливої конфіскації майна, спеціальної конфіскації або цивільного позову.

Ч.2 ст. 170 КПК України передбачено, що арешт майна допускається з метою забезпечення:

1) збереження речових доказів;

2) спеціальної конфіскації;

3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи;

4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно із вимогами частини 10 ст. 170 КПК України - арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Слідчим суддею встановлено, що ОСОБА_5 підозрюється органами досудового розслідування у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

12.11.2020прокурором пред`явлено цивільний позов в порядку ст.128 КПК України на суму 3018599, 00 грн.

У відповідності до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за № 232353566 встановлено, що на праві приватної власності ОСОБА_5 належать:

-земельна ділянка для індивідуального садівництва площею 0,0611 га за

кадастровим номером 7124984500:01:005:0164, що розташована в

адміністративних межах Леськівської сільської ради Черкаського району,

відомості про право власності на яку зареєстровані на підставі свідоцтва про

право власності НОМЕР_2 , виданого 29.07.2015 реєстраційною службою

Черкаського районного управління юстиції Черкаської області;

-земельна ділянка для ведення особистого селянського господарства площею

0,5 га за кадастровим номером 7124985000:01:001:0082, що розташована в

адміністративних межах Мошнівської сільської ради Черкаського району,

відомості про право власності на яку зареєстровані на підставі свідоцтва про

право власності НОМЕР_3 , виданого 14.05.2014 реєстраційною службою

Черкаського районного управління юстиції у Черкаській області.

Відповідно до відомостей, наданих Регіональним сервісним центром в Черкаській області Головного сервісного центру МВС з Єдиного державного реєстру МВС НАІС, ОСОБА_5 є власником автомобіля марки ВАЗ 2108, 1991 року випуску, д.н.з. НОМЕР_4 .

Прокурор з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов) просить задовольнити клопотання та накласти арешт.

Вирішуючи питання щодо розгляду клопотання по суті, суд виходить із такого.

Як передбачено ч.1 ст.173 КПК України слідчий суддя, суд відмовляють у задоволенні клопотання про арешт майна, якщо особа, що його подала, не доведе необхідність такого арешту, а також наявність ризиків, передбачених абзацом другим частини першої статті 170 цього Кодексу.

При цьому частиною другою даної норми передбачено, що при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

Водночас,в судовомузасіданні встановлено, що прокурором не наведено співрозмірність обмеження права власності та не надано доказів вартості майна, на яке просить накласти арешт. Крім того, адвокатом до суду надано витяг з експертного дослідження стосовно ринкової вартості об`єкта оцінки медичної агіографічної та кардіологічної рентген системи станом на дату оцінки та становить з урахуванням ПДВ 24839023,90 гривень

Згідно ст.1 Першого протоколу Конвенції про захист прав та основоположних свобод, будь-яке обмеження власності повинно здійснюватися відповідно до закону, а отже суб`єкт, який ініціює таке обмеження, повинен обґрунтувати свою ініціативу з посиланням на норми закону.

За таких обставин, на думку суду, стороною обвинувачення не доведена об`єктивна необхідність та виправданість такого втручання у права і свободи особи як обмеження у користуванні та розпорядженні своєю власністю.

Метою арешту майна в даному випадку є забезпечення цивільного позову, водночас в судовому засіданні не здобуто доказів того, що є загроза або неможливість виконання майбутнього рішення суду.

Враховуючи викладене,судприйшовдо висновку,щовідповіднодо ст.132КПКУкраїни,судуненадано достатніхіналежнихдоказів тихобставин,наякіслідчий вказуєякнанеобхідність арештумайнапідозрюваного.

Керуючись ст.ст. 170-173, 303-309, 369-372, 376 КПК України, слідчий суддя

У Х В А Л И В:

В клопотанні прокурораЧеркаської місцевоїпрокуратури ОСОБА_3 ,в кримінальномупровадженні №12020251010002464від 09.06.2020 за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.2ст.367КК України,про накладення арештуна майно підозрюваного ОСОБА_5 відмовити.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Повний текстухвали проголошено 15 грудня2020 року

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення15.12.2020
Оприлюднено31.05.2024
Номер документу93547026
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —712/11254/20

Ухвала від 15.12.2020

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (В.Д.) В. Д.

Ухвала від 14.12.2020

Кримінальне

Соснівський районний суд м.Черкас

Пироженко (В.Д.) В. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні