Рішення
від 16.12.2020 по справі 240/11437/20
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 грудня 2020 року м. Житомир справа № 240/11437/20

категорія 109020100

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Липи В.А.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Української Православної Церкви Свято-Казанського Храму до Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Українська Православна Церква Свято-Казанського Храму звернулася до суду із позовом до Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області, у якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області, яка полягає (проявилася) у неприйнятті рішення за результатами розгляду заяви Української Православної Церкви Свято-Казанського Храму про затвердження Технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,4000 га Українській Православній Церкві Свято-Казанського Храму для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій, за адресою: Житомирська область, Брусилівський район, с. Долинівка, вул. Материнська,2-а;

- зобов`язати Брусилівську селищну раду Брусилівського району Житомирської області розглянути та прийняти рішення за заявою Української Православної Церкви Свято-Казанського Храму про затвердження Технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,4000 га Українській Православній Церкві Свято-Казанського Храму для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій, за адресою: Житомирська область, Брусилівський район, с. Долинівка, вул. Материнська,2-а;

- в порядку частини 6 ст.245 КАС України, встановити відповідачу розумний строк виконання рішення суду, а саме: на черговій сесії Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області, але не більше ніж через тридцять календарних днів з дня набрання законної сили рішенням суду у цій справі.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що УПЦ Свято-Казанського Храму на затвердження ради було подано технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,4000 га Українській Православній Церкві Свято-Казанського Храму для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій, за адресою: Житомирська область, Брусилівський район, с. Долинівка, вул. Материнська,2-а. Листом № 330 від 31.03.2020 Брусилівська селищна рада повідомила позивача про те, що в результаті голосування, рішення Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в постійне користування" не прийнято. Тобто, на думку позивача, Брусилівська селищна рада, всупереч вимог Земельного кодексу України, Закону України Про землеустрій не прийняла рішення відносно питання віднесеного до її виключної компетенції.

Ухвалою суду вказану позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання у справі на 27.08.2020.

На виконання вимог ухвали суду про відкриття провадження у справі, відповідачем до суду направлено відзив на позовну заяву, у якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Стверджує, що за результатами голосування щодо питання винесеного на засідання 43 сесії селищної ради 7 скликання 25 березня 2020 року рішення Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в постійне користування не прийнято на пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради.

27.08.2020 у зв`язку з неявкою сторін, розгляд справи відкладено на 17.09.2020.

17.09.2020 у зв`язку з клопотанням представника відповідача про відкладення, розгляд справи відкладено на 06.10.2020.

06.10.2020 у зв`язку з перебуванням судді на лікарняному, справа не слухалася. Судове засідання призначено на 20.10.2020.

20.10.2020 за результатами підготовчого засідання, судом, без виходу до нарадчої кімнати, постановлено ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті, яку занесено секретарем судового засідання до протоколу судового засідання. Розгляд справи по суті розпочато 20.10.2020.

Представник позивача у судовому засідання просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі, крім вимоги про встановлення відповідачу строку для виконання судового рішення, про що надав відповідну заяву до суду.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений у відповідності до вимог КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, зважаючи на відсутність перешкоди для розгляду справи у судовому засіданні та приймаючи до уваги відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд, без виходу до нарадчої кімнати, постановив ухвалу про подальший розгляд справи в письмовому провадженні, яку занесено секретарем судового засідання до протоколу судового засідання.

Встановлено, що рішенням 11 сесії Соболівської сільської ради Брусилівського району 7-го скликання від 03 жовтня 2016 року надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) громаді Свято-Казанського Храму с.Долинівка Брусилівського району Житомирської області, в кількості 0,44 га, в тому числі: 0,44 га для будівництва та обслуговування Свято-Казанського Храму, яка знаходиться в с.Долинівка, вул. Материнська,2а.

21 січня 2020 року Українською Православною Церквою Свято- Казанського Храму подано на затвердження Брусилівської селищної ради технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,4000 га Українській Православній Церкві Свято-Казанського Храму для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій, за адресою: Житомирська область, Брусилівський район, с.Долинівка, вул. Материнська,2-а.

Листом № 330 від 31.03.2020 Брусилівська селищна рада повідомила Українську Православну Церкву Свято-Казанського Храму про те, що її заяву про затвердження технічної документації із землеустрою було розглянуто та проект рішення з даного питання винесено на засідання 43 сесії селищної ради 7 скликання 25 березня 2020 року. Повідомлено, що проект рішення Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в постійне користування" було поставлено на відкрите поіменне голосування. В результаті голосування рішення Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в постійне користування" не прийнято.

Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо не прийняття жодного рішення за результатами розгляду заяви від 21.01.2020 про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), позивач звернувся до суду із даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законом, який регулює земельні правовідносини є Земельний кодекс України (надалі - ЗК України), а також прийняті відповідно до Конституції України та цього Кодексу нормативно-правові акти.

Відповідно до пункту в) частини першої статті 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

За приписами пункту в) частини 2 статті 92 ЗК України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають: релігійні організації України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку, виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення їх діяльності.

Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону (ч.1 ст.116 ЗК України).

Повноваження відповідних органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або користування та порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування встановлені статтями 118, 122, 123 ЗК України.

У відповідності до ч.1 ст.122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до пункту 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключних повноважень ради належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

За приписами ст. 6 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні первинним суб`єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень є територіальна громада села, селища, міста.

У відповідності до ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Так, згідно пункту 1.2 Положення про порядок передачі у власність, надання в користування земельних ділянок на території Брусилівської селищної ради, Брусилівська селищна рада передає у власність або у користування для всіх потреб земельні ділянки, розпорядженням яких наділена відповідно до вимог чинного законодавства.

Згідно ст. 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Відповідно до ст. 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням 11 сесії Соболівської сільської ради Брусилівського району 7-го скликання від 03 жовтня 2016 року Парафії Свято-Казанського Храму с.Долинівка був наданий дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) громаді Свято-Казанського Храму с.Долинівка Брусилівського району Житомирської області, в кількості 0,44 га, в тому числі: 0,44 га для будівництва та обслуговування існуючої будівлі Храму, яка знаходиться в с.Долинівка, вул. Материнська,2а.

21 січня 2020 року Українська Православна Церква Свято- Казанського Храму через Центр надання адміністративних послуг Брусилівської селищної ради, подала на затвердження ради технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,4000 га Українській Православній Церкві Свято-Казанського Храму для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій, за адресою: Житомирська область, Брусилівський район, с. Долинівка, вул. Материнська,2-а.

Листом № 330 від 31.03.2020 Брусилівська селищна рада повідомила Українську Православну Церкву Свято-Казанського Храму про те, що її заяву про затвердження технічної документації із землеустрою було розглянуто та проект рішення з даного питання винесено на засідання 43 сесії селищної ради 7 скликання 25 березня 2020 року. Повідомлено, що проект рішення Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в постійне користування" було поставлено на відкрите поіменне голосування. В результаті голосування рішення Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в постійне користування" не прийнято.

Виходячи з наведеного, суд зазначає, що відповідно до ч. 14 ст.186 ЗК України технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) погодженню не підлягає і затверджується: Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у разі якщо земельна ділянка перебуває у державній або комунальній власності, власником земельної ділянки, у разі якщо земельна ділянка перебуває у приватній власності.

Відповідно до ч.1 ст. 122 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Згідно ч.1 ст. 123 ЗК України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання). Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

У відповідності до положень ч.2 ст.123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

За приписами ч. 3 ст.123 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування (ч.6 ст.123 ЗК України).

Законом, який визначає правові та організаційні основи діяльності у сфері землеустрою і спрямований на регулювання відносин, які виникають між органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами із забезпечення сталого розвитку землекористування є Закон України Про землеустрій .

Згідно ст. 25 вказаного Закону документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.

Одним з видів документації з землеустрою є зокрема, технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Види документації із землеустрою та їх склад встановлюються виключно цим Законом.

Відповідно до ст. 55-1 Закону України Про землеустрій , встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) проводиться відповідно до топографо-геодезичних і картографічних матеріалів.

Встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на основі технічної документації із землеустрою, якою визначається місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Так, відповідно до п.34 ч.1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

За приписами ч.1 ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Згідно із ч.2 ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію (ч.5 ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" ).

У відповідності до ч.6 ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради.

Як слідує з матеріалів справи та відзиву на позов відповідача, Брусилівською селищною радою, за результатами голосування на пленарному засіданні 43 сесії 7 скликання рішення Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) з метою передачі в постійне користування не прийнято.

Тобто, всупереч наведеним нормам, Брусилівською селищною радою порушено порядок розгляду заяви (клопотання) позивача про затвердження технічної документації , оскільки по ньому не прийнято жодного рішення у розумінні Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" в поєднанні із Земельним кодексом України.

Отже, позовна вимога в частині визнання протиправною бездіяльність Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області щодо неприйняття рішення за результатами розгляду заяви Української Православної Церкви Свято-Казанського Храму про затвердження технічної документації із землеустрою підлягає задоволенню.

З огляду на викладене вище та з метою ефективного захисту прав позивача, необхідно зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву Української Православної Церкви Свято-Казанського Храму про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,4000 га Українській Православній Церкві Свято-Казанського Храму для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій, за адресою: Житомирська область, Брусилівський район, с.Долинівка, вул. Материнська,2-а та прийняти рішення.

За правилами, встановленими ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що позов є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до вимог ст.ст.139-143 КАС України, судові витрати Української Православної Церкви Свято-Казанського Храму у вигляді 2102,00 грн судового збору підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області.

Керуючись статтями 2, 9, 77, 90, 139, 242-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

вирішив:

Позов Української Православної Церкви Свято-Казанського Храму (вул.Машеринська, 2А, с. Долинівка, Брусилівський район, Житомирська обл., 12640, код ЄДРПОУ 41561708) до Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області (вул. Митрополита Іларіона,50, смт Брусилів, Житомирська обл., 12601, код ЄДРПОУ 04348504) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області, яка полягає (проявилася) у неприйнятті рішення за результатами розгляду заяви Української Православної Церкви Свято-Казанського Храму про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,4000 га Українській Православній Церкві Свято-Казанського Храму для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій, за адресою: Житомирська область, Брусилівський район, с. Долинівка, вул. Материнська,2-а.

Зобов`язати Брусилівську селищну раду Брусилівського району Житомирської області розглянути та прийняти рішення за заявою Української Православної Церкви Свято-Казанського Храму про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 0,4000 га Українській Православній Церкві Свято-Казанського Храму для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій, за адресою: Житомирська область, Брусилівський район, с. Долинівка, вул. Материнська,2-а.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Брусилівської селищної ради Брусилівського району Житомирської області на користь Української Православної Церкви Свято-Казанського Храму 2102,00 грн (дві тисячі сто дві гривні 00 коп) сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.А. Липа

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2020
Оприлюднено18.12.2020
Номер документу93559559
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/11437/20

Рішення від 16.12.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Липа Володимир Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні