Рішення
від 16.12.2020 по справі 300/2200/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" грудня 2020 р. справа № 300/2200/20

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого - судді Гундяка В.Д., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до управління соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

01.09.2020 року ОСОБА_1 (надалі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з позовом до управління соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації (надалі - відповідач) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15.09.2020 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Позовні вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_1 , як учасник бойових дій, перебував на обліку в управлінні соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації з 23.05.2019 для забезпечення путівкою на санаторно-курортне лікування. Так позивач зазначив, що відповідач протиправно, на його переконання, відмовив йому у забезпеченні вищезазначеною путівкою. ОСОБА_1 просив суд зобов`язати відповідача надати йому путівку на санаторно-курортне лікування за 2019 рік та стягнути на його користь 50 000 грн. завданої моральної шкоди.

02.10.2020 від відповідача надійшов відзив на адміністративний позов за №1939/02-19/05 від 28.09.2020 року. У відзиві представник відповідача зазначила, що 27.06.2019 року Департаментом соціальної політики Івано-Франківської ОДА було затверджено кошторис управління соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації на 2019 рік, відповідно до якого забезпечено путівками 4 особи згідно черговості. Так, вказала, що згідно п.6 постанови Кабінету Міістрів України від 31.03.2015 №200 забезпечення путівками здійснюється в поряду черговості подання заяв. Кошторисних призначень для забезпечення путівкою ОСОБА_1 , який зареєстрований за №16 в журналі черги на санаторно-курортне забезпечення учасників АТО управління не отримало. Просила суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши наявні письмові докази, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд вважає, що в задоволенні позову слід відмовити з наступних мотивів.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - учасників бойових дій, що підтверджується відповідним посвідченням серії НОМЕР_1 від 27.08.2016 року.

Згідно з матеріалами справи, позивач з 23.05.2019 перебуває на обліку, як учасник бойових дій, в управлінні соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації для забезпечення путівкою на санаторно-курортне лікування.

На звернення позивача від 21.10.2019 року відповідач листом від 30.10.2020 за №1018/10-34/27 повідомив, що кошторисних призначень за бюджетною програмою Заходи із психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації, забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки та оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганських областях санаторно-курортним лікуванням за напрямом Забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності та учасників АТО/ООС в управлінні немає.

Позивач вважаючи вищевказану відмову відповідача протиправною та такою, що порушує його право щодо забезпечення санаторно-курортним лікуванням, звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступних підстав та мотивів.

У відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 Кодексу адміністративного судочинства України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин суд керується нормами Законів та підзаконних нормативно-правових актів в тій редакції, яка чинна на момент виникнення дії чи конкретної події, обставини і врегулювання відповідних правовідносин.

Згідно із положеннями частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом, який відповідно до Конституції України визначає основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей, встановлює єдину систему їх соціального та правового захисту, гарантує військовослужбовцям та членам їх сімей в економічній, соціальній, політичній сферах сприятливі умови для реалізації їх конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни та регулює відносини у цій галузі, є Закон України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей від 20.12.1991 року за №2011-ХІІ (надалі Закон №2011-XII).

Частиною 2 статті 1-2 Закону №2011-XII передбачено, що у зв`язку з особливим характером військової служби, яка пов`язана із захистом Вітчизни, військовослужбовцям надаються визначені законом пільги, гарантії та компенсації.

Відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 11 Закону №2011-XII військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової військової служби) та члени їх сімей мають право не більше одного разу на рік на санаторно-курортне лікування та відпочинок у санаторіях, будинках відпочинку, пансіонатах і на туристських базах Міністерства оборони України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів з пільговою оплатою вартості путівок у розмірах та порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України.

Порядок забезпечення путівками для санаторно-курортного лікування встановлюється Кабінетом Міністрів України (абзац 10 частина 3 статті 11 Закону №2011-XII).

Кабінету Міністрів України постановою №200 від 31.03.2015 року затвердив Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті на забезпечення постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях санаторно-курортним лікуванням (надалі - Порядок №200).

Згідно з пунктом 1 Порядку №200 цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою Заходи із психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації, забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях (далі - бюджетні кошти) на забезпечення санаторно-курортним лікуванням у закладах, розміщених на території України, осіб, яким надано статус учасника бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни або учасника війни відповідно до пунктів 19 і 20 частини першої статті 6, пунктів 10-14 частини другої статті 7 та пункту 13 статті 9 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту .

Пунктом 2 Порядку №200 передбачено, що структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах у разі утворення (крім м. Києва) рад (далі - органи соціального захисту населення) забезпечують осіб, зазначених у пункті 1 цього Порядку, безоплатними путівками до санаторно-курортних закладів відповідно до цього Порядку згідно з медичними рекомендаціями в порядку черговості:

1) учасників бойових дій - не частіше ніж один раз на рік строком на 18-21 день;

2) осіб з інвалідністю внаслідок війни - позачергово щороку строком на 18-21 день;

3) осіб з інвалідністю внаслідок війни із захворюваннями нервової системи (з наслідками травм і захворюваннями хребта та спинного мозку) - відповідно до медичних рекомендацій, з них:

I та II груп - до санаторіїв (відділень) спінального профілю з лікуванням строком на 35 днів;

III групи - до санаторіїв неврологічного профілю з лікуванням строком на 18-21 день;

4) постраждалих учасників Революції Гідності - не частіше ніж один раз на рік строком на 18-21 день;

5) учасників війни - не частіше ніж один раз на два роки строком на 18-21 день.

Згідно з пунктом 4 Порядку №200 для одержання путівки особи, зазначені у пункті 1 цього Порядку, повинні перебувати на обліку в органах соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання, а для внутрішньо переміщених осіб - за фактичним місцем проживання відповідно до довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Пунктом 5 Порядку №200 встановлено, що для взяття на облік особа, зазначена у пункті 1 цього Порядку, чи її законний представник подають заяву, медичну довідку лікувальної установи за формою № 070/о, копію відповідного посвідчення, а учасники бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни та учасники війни - також копію військового квитка (за наявності) та копію документа, що підтверджує безпосередню участь (забезпечення проведення) особи в антитерористичній операції чи заходах із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях.

Згідно з пунктом 6 Порядку №200 реєстрація заяв та облік осіб, зазначених у пункті 1 цього Порядку, проводиться окремо за кожною категорією за формами, затвердженими Мінсоцполітики, а також окремо від інших категорій осіб незалежно від профілю захворювання, за яким особи направляються на санаторно-курортне лікування (крім осіб з інвалідністю із захворюваннями нервової системи з наслідками травм і захворюваннями хребта та спинного мозку), в порядку черговості подання заяв.

У разі відмови особи від путівки складається акт відмови від путівки за формою, затвердженою Мінсоцполітики, а зазначеною путівкою забезпечується інша особа у порядку черговості (пункт 10 Порядку №200).

Пунктом 16 Порядку №200 встановлено що, забезпечення путівками осіб, здійснюється в межах виділених коштів пропорційно кількості осіб, узятих на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням, згідно з договорами, укладеними органами соціального захисту населення з особами та санаторно-курортними закладами.

Вищенаведене свідчить про те, що забезпечення санаторно-курортним лікуванням відбувається в порядку черговості, з врахуванням наявності коштів на вказані цілі, передбачених в кошторисних призначеннях для відповідного державного органу та за умови згоди відповідної особи на таке забезпечення.

Як вбачається з матеріалів справи, 23.05.2019 ОСОБА_1 звернувся із заявою до відповідача, в якій просив взяти його на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням шляхом надання путівки до санаторію.

На підставі зазначеної заяви позивача взято на облік, що підтверджується записом №16 від 23.05.2019 року в Журналі черги на санаторно-курортне забезпечення учасників бойових дій, який ведеться управлінням соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації.

Суд зазначає, що 11.09.2020 року ОСОБА_1 звернувся до відповідача із заявою, в якій просив перенести санаторно-курортне лікування на 2021 рік, що підтверджується дослідженою судом копією даної заяви, зареєстрованої у встановленому порядку.

За таких обставин суд вважає, що відповідачем правомірно пропущено черговість ОСОБА_1 на отримання путівки санаторно-курортного лікування на підставі вищезазначеної заяви.

У зв`язку з наведеним позовна вимога про визнання протиправними дій управління соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації щодо відмови у забезпеченні ОСОБА_1 санаторно-курортним лікування до задоволення не підлягає.

Одночасно не підлягає до задоволення і інша позовна вимога, яка є похідною від основної вимоги і відтак її задоволення залежить від задоволення основної позовної вимоги.

З огляду на зазначене позовні вимоги є безпідставними, а позов таким, що до задоволення не підлягає.

На підставі статті 129-1 Конституції України, Закону України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей , керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

в задоволенні позову відмовити.

Згідно ст.255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників справи:

позивач: ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ;

відповідач: управління соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 03193365, вул. Шевченка, 4, м. Снятин, Івано-Франківська область, 78300.

Суддя Гундяк В.Д.

Дата ухвалення рішення16.12.2020
Оприлюднено17.12.2020
Номер документу93559983
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —300/2200/20

Постанова від 06.04.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 09.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 08.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Рішення від 16.12.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

Ухвала від 15.09.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні