ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" грудня 2020 р. справа № 300/2200/20
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого - судді Гундяка В.Д., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до управління соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
01.09.2020 року ОСОБА_1 (надалі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з позовом до управління соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації (надалі - відповідач) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 15.09.2020 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Позовні вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_1 , як учасник бойових дій, перебував на обліку в управлінні соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації з 23.05.2019 для забезпечення путівкою на санаторно-курортне лікування. Так позивач зазначив, що відповідач протиправно, на його переконання, відмовив йому у забезпеченні вищезазначеною путівкою. ОСОБА_1 просив суд зобов`язати відповідача надати йому путівку на санаторно-курортне лікування за 2019 рік та стягнути на його користь 50 000 грн. завданої моральної шкоди.
02.10.2020 від відповідача надійшов відзив на адміністративний позов за №1939/02-19/05 від 28.09.2020 року. У відзиві представник відповідача зазначила, що 27.06.2019 року Департаментом соціальної політики Івано-Франківської ОДА було затверджено кошторис управління соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації на 2019 рік, відповідно до якого забезпечено путівками 4 особи згідно черговості. Так, вказала, що згідно п.6 постанови Кабінету Міістрів України від 31.03.2015 №200 забезпечення путівками здійснюється в поряду черговості подання заяв. Кошторисних призначень для забезпечення путівкою ОСОБА_1 , який зареєстрований за №16 в журналі черги на санаторно-курортне забезпечення учасників АТО управління не отримало. Просила суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши наявні письмові докази, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд вважає, що в задоволенні позову слід відмовити з наступних мотивів.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни - учасників бойових дій, що підтверджується відповідним посвідченням серії НОМЕР_1 від 27.08.2016 року.
Згідно з матеріалами справи, позивач з 23.05.2019 перебуває на обліку, як учасник бойових дій, в управлінні соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації для забезпечення путівкою на санаторно-курортне лікування.
На звернення позивача від 21.10.2019 року відповідач листом від 30.10.2020 за №1018/10-34/27 повідомив, що кошторисних призначень за бюджетною програмою Заходи із психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації, забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки та оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганських областях санаторно-курортним лікуванням за напрямом Забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності та учасників АТО/ООС в управлінні немає.
Позивач вважаючи вищевказану відмову відповідача протиправною та такою, що порушує його право щодо забезпечення санаторно-курортним лікуванням, звернувся до суду за захистом своїх прав.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступних підстав та мотивів.
У відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 Кодексу адміністративного судочинства України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин суд керується нормами Законів та підзаконних нормативно-правових актів в тій редакції, яка чинна на момент виникнення дії чи конкретної події, обставини і врегулювання відповідних правовідносин.
Згідно із положеннями частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спеціальним законом, який відповідно до Конституції України визначає основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей, встановлює єдину систему їх соціального та правового захисту, гарантує військовослужбовцям та членам їх сімей в економічній, соціальній, політичній сферах сприятливі умови для реалізації їх конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни та регулює відносини у цій галузі, є Закон України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей від 20.12.1991 року за №2011-ХІІ (надалі Закон №2011-XII).
Частиною 2 статті 1-2 Закону №2011-XII передбачено, що у зв`язку з особливим характером військової служби, яка пов`язана із захистом Вітчизни, військовослужбовцям надаються визначені законом пільги, гарантії та компенсації.
Відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 11 Закону №2011-XII військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової військової служби) та члени їх сімей мають право не більше одного разу на рік на санаторно-курортне лікування та відпочинок у санаторіях, будинках відпочинку, пансіонатах і на туристських базах Міністерства оборони України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів з пільговою оплатою вартості путівок у розмірах та порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України.
Порядок забезпечення путівками для санаторно-курортного лікування встановлюється Кабінетом Міністрів України (абзац 10 частина 3 статті 11 Закону №2011-XII).
Кабінету Міністрів України постановою №200 від 31.03.2015 року затвердив Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті на забезпечення постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях санаторно-курортним лікуванням (надалі - Порядок №200).
Згідно з пунктом 1 Порядку №200 цей Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою Заходи із психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації, забезпечення санаторно-курортним лікуванням постраждалих учасників Революції Гідності, учасників антитерористичної операції та осіб, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях (далі - бюджетні кошти) на забезпечення санаторно-курортним лікуванням у закладах, розміщених на території України, осіб, яким надано статус учасника бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни або учасника війни відповідно до пунктів 19 і 20 частини першої статті 6, пунктів 10-14 частини другої статті 7 та пункту 13 статті 9 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту .
Пунктом 2 Порядку №200 передбачено, що структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах у разі утворення (крім м. Києва) рад (далі - органи соціального захисту населення) забезпечують осіб, зазначених у пункті 1 цього Порядку, безоплатними путівками до санаторно-курортних закладів відповідно до цього Порядку згідно з медичними рекомендаціями в порядку черговості:
1) учасників бойових дій - не частіше ніж один раз на рік строком на 18-21 день;
2) осіб з інвалідністю внаслідок війни - позачергово щороку строком на 18-21 день;
3) осіб з інвалідністю внаслідок війни із захворюваннями нервової системи (з наслідками травм і захворюваннями хребта та спинного мозку) - відповідно до медичних рекомендацій, з них:
I та II груп - до санаторіїв (відділень) спінального профілю з лікуванням строком на 35 днів;
III групи - до санаторіїв неврологічного профілю з лікуванням строком на 18-21 день;
4) постраждалих учасників Революції Гідності - не частіше ніж один раз на рік строком на 18-21 день;
5) учасників війни - не частіше ніж один раз на два роки строком на 18-21 день.
Згідно з пунктом 4 Порядку №200 для одержання путівки особи, зазначені у пункті 1 цього Порядку, повинні перебувати на обліку в органах соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання, а для внутрішньо переміщених осіб - за фактичним місцем проживання відповідно до довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
Пунктом 5 Порядку №200 встановлено, що для взяття на облік особа, зазначена у пункті 1 цього Порядку, чи її законний представник подають заяву, медичну довідку лікувальної установи за формою № 070/о, копію відповідного посвідчення, а учасники бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни та учасники війни - також копію військового квитка (за наявності) та копію документа, що підтверджує безпосередню участь (забезпечення проведення) особи в антитерористичній операції чи заходах із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях.
Згідно з пунктом 6 Порядку №200 реєстрація заяв та облік осіб, зазначених у пункті 1 цього Порядку, проводиться окремо за кожною категорією за формами, затвердженими Мінсоцполітики, а також окремо від інших категорій осіб незалежно від профілю захворювання, за яким особи направляються на санаторно-курортне лікування (крім осіб з інвалідністю із захворюваннями нервової системи з наслідками травм і захворюваннями хребта та спинного мозку), в порядку черговості подання заяв.
У разі відмови особи від путівки складається акт відмови від путівки за формою, затвердженою Мінсоцполітики, а зазначеною путівкою забезпечується інша особа у порядку черговості (пункт 10 Порядку №200).
Пунктом 16 Порядку №200 встановлено що, забезпечення путівками осіб, здійснюється в межах виділених коштів пропорційно кількості осіб, узятих на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням, згідно з договорами, укладеними органами соціального захисту населення з особами та санаторно-курортними закладами.
Вищенаведене свідчить про те, що забезпечення санаторно-курортним лікуванням відбувається в порядку черговості, з врахуванням наявності коштів на вказані цілі, передбачених в кошторисних призначеннях для відповідного державного органу та за умови згоди відповідної особи на таке забезпечення.
Як вбачається з матеріалів справи, 23.05.2019 ОСОБА_1 звернувся із заявою до відповідача, в якій просив взяти його на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням шляхом надання путівки до санаторію.
На підставі зазначеної заяви позивача взято на облік, що підтверджується записом №16 від 23.05.2019 року в Журналі черги на санаторно-курортне забезпечення учасників бойових дій, який ведеться управлінням соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації.
Суд зазначає, що 11.09.2020 року ОСОБА_1 звернувся до відповідача із заявою, в якій просив перенести санаторно-курортне лікування на 2021 рік, що підтверджується дослідженою судом копією даної заяви, зареєстрованої у встановленому порядку.
За таких обставин суд вважає, що відповідачем правомірно пропущено черговість ОСОБА_1 на отримання путівки санаторно-курортного лікування на підставі вищезазначеної заяви.
У зв`язку з наведеним позовна вимога про визнання протиправними дій управління соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації щодо відмови у забезпеченні ОСОБА_1 санаторно-курортним лікування до задоволення не підлягає.
Одночасно не підлягає до задоволення і інша позовна вимога, яка є похідною від основної вимоги і відтак її задоволення залежить від задоволення основної позовної вимоги.
З огляду на зазначене позовні вимоги є безпідставними, а позов таким, що до задоволення не підлягає.
На підставі статті 129-1 Конституції України, Закону України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей , керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
в задоволенні позову відмовити.
Згідно ст.255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне найменування учасників справи:
позивач: ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ;
відповідач: управління соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації, код ЄДРПОУ 03193365, вул. Шевченка, 4, м. Снятин, Івано-Франківська область, 78300.
Суддя Гундяк В.Д.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2020 |
Оприлюднено | 17.12.2020 |
Номер документу | 93559983 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гуляк Василь Васильович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Гундяк В.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні