Рішення
від 09.12.2020 по справі 380/8385/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№380/8385/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 грудня 2020 року м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Коморного О.І.,

секретар судового засідання Бабич Ю.Б.,

за участю:

представник позивача Струк М.М.

представник позивача Какула О.Т.

представник відповідача Гавриляк Р.А.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Будмакс-С" про визнання протиправними та скасування рішення Головного управління ДПС у Львівській області та зобов`язання вчинити дії Державну податкову службу України.

Обставини справи:

До Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного підприємства "Будмакс-С" з вимогами:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 09.07.2020 № 1715773/43034106;

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.07.2020 № 1741245/43034106;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 18.06.2020 № 12, складену Приватним підприємством Будмакс-С .

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем відповідно вимог ПК України складено податкову накладну від 18.06.2020 № 12 та направлено для реєстрації в ЄДРПН. Вказує, що згідно отриманої квитанції податкова накладна прийнята, але реєстрація зупинена. Зазначає, що позивачем надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній, однак, оскаржуваним рішенням відповідача відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкової накладної. Вважає рішення про відмову у реєстрації податкової накладної протиправним з огляду на те, що в додатковій інформації, де повинні бути вказані конкретні документи, жодної інформації не зазначено. Стверджує, що первинні документи засвідчують факт реального виконання позивачем господарських зобов`язань. Також вказує, що ПП Будмакс-С здійснюється діяльність за основним видом - виробництво бетонних розчинів, готових для використання (код КВЕД 23.63). ПП Будмакс-С долучав до таблиці даних платника податку на додану вартість письмові пояснення, однак контролюючим органом безпідставно не взято до уваги наявну у нього інформацію щодо ПП Будмакс-С та його видів діяльності, а відтак прийнято безпідставне рішення.

Ухвалою суду від 12 жовтня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідач позов не визнав, долучив до матеріалів справи відзив на позовну заяву в якому зазначив, що оскаржувані рішення прийнято правомірно, оскільки надані платником податку документи не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстраці. Враховуючи наведене просить суд відмовити в задоволенні позову.

Представник позивача подав суду відповідь на відзив, в якому зазначив, що податкова накладна від 18.06.2020 № 12 складена у зв`язку із реалізацією позивачем господарських операцій, а податковим органом не взято до уваги та не враховано виписку по рахунку НОМЕР_1 з 01.06.2020 по 30.06.2020, яка додавалась ПП Будмакс-С . Вказує, що виписка містить запис від 18.06.2020, який підтверджує, що ТзОВ Будінвест оплатило за бетон 79800,00 грн. Крім того, у виписці з особового рахунку видно, що ПП Будмакс-С здійснювало оплату за сировину, потрібну для виготовленню бетону, придбану у ПрАТ Миколаївцемент , ТОВ "Стрийський гравійний дробильно-сортувальний завод".

Ухвалою суду від 10.11.2020 справу призначено до розгляду в судовому засіданні.

Представники позивача підтримали позовні вимоги, просять суд задовольнити позовні вимоги.

Представник відповідача заперечив щодо позову, просить суд відмовити в позовних вимогах.

Суд всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об`єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та

встановив:

Приватне підприємство Будмакс-С (код ЄДРПОУ 43034106) зареєстроване як юридична особа 03.06.2019, взяте на обліку у Головному управлінні ДФС у Львівській області, Стрийському управлінні, Миколаївській державній податковій інспекції (Миколаївський район), з 01.07.2019 перебуває на спрощеній системі оподаткування - зареєстроване платником єдиного податку третьої групи зі сплатою податку на додану вартість. З 01.01.2020 року є платником податку на прибуток на загальних підставах та платником податку на додану вартість.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності ПП Будмакс-С є: Код КВЕД 23.63 Виробництво бетонних розчинів, готових для використання (основний); Код КВЕД 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; Код КВЕД 47.52 Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах; Код КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; Код КВЕД 52.24 Транспортне оброблення вантажів; Код КВЕД 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устаткування; Код КВЕД 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; Код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; Код КВЕД 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.; Код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; Код КВЕД 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення; Код КВЕД 23.61 Виготовлення виробів із бетону для будівництва (т.1, а.с.19-22).

06.07.2020 Приватним підприємством Будмакс-С направлено до ДПС України таблицю даних платника податку на додану вартість з поясненнями (документ довільного формату 1), договором оренди майна №04/2020 від 02.01.2020, актом передачі-прийому в оренду майна від 02.01.2020, розрахунком вартості оренди майна, рахунком-фактурою №02/06-2020 від 01.06.2020 (документ довільного формату 2), договором оренди транспортних засобів №4 від 02.01.2020, актом передачі-прийому в оренду майна від 02.01.2020, розрахунком вартості оренди майна, актом по оренді майна від 29.05.2020 (документ довільного формату 3), штатним розписом ПП Будмакс-С на 2020 рік, затвердженим наказом директора від 30.12.2019 № 5-к, звітом про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за травень 2020 року (документ довільного формату 4).

Факт доставки Таблиці даних платника податків на додану вартість разом з документами довільного формату для подання сканкопій підтверджено квитанціями №1 про доставку до центрального рівня Державної податкової служби України.

Згідно з Квитанцію №2 та за результатами розгляду таблиці даних платника податку, ГУ ДПС у Львівській області прийнято рішення від 06.07.2020 №1699589/43034106 про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість ПП Будмакс-С (т.1, а.с.82)

В подальшому, відповідно до пункту 19 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, комісією ГУ ДПС у Львівській області прийнято рішення від 09.07.2020 №1715773/43034106 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість ПП Будмакс-С , з підстави виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці видів діяльності наявним у платника податку основним засобам (т.1, а.с. 119).

Позивач не погоджується з вказаним рішенням відповідача, оскільки таке є необґрунтованим, а відтак, на думку позивача, протиправним.

ПП Будмакс-С уклало договір купівлі-продажу № 10/1 від 17.06.2020 з ТзОВ "Будінвест" (ЄДРПОУ 33080109) (далі Покупець), за яким ПП Будмакс-С зобов`язався передати товар (бетонні суміші в асортименті) з доставкою на об`єкт ТзОВ Будінвест .

Відповідно до п. 3.2 - 5.1 Договору, документом, який засвідчує кількість товару (об`єм із зазначенням ціни та загальної вартості), служить видаткова та товарно-транспортна накладна, яка складається для кожної окремої партії товару. Оплата за товар здійснюється у безготівковій формі, шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Продавця упродовж 5 календарних днів з моменту одержання товару (т.2, а.с.7)

Відповідно до приписів п.201.10. ст.201 ПКУ, ПП Будмакс-С складена та 13.07.2020 подана на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна №12 від 18.06.2020 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.2, а.с.10).

Згідно отриманої квитанції податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена, зокрема вказано, що Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3816, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Згідно із пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН (т.2, а.с.11).

ПП Будмакс-С на адресу Головного управління ДПС у Львівській області, направлено повідомлення № 2 від 14.07.2020 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Зазначене повідомлення з копіями доданих документів доставлено до ДПС України 14.07.2020 та прийнято 14.07.2020 Головним управлінням ДПС у Львівській області, Стрийське управління, Миколаївська державна податкова інспекція (Миколаївський район), про що свідчать квитанція № 1 від 14.07.2020 до повідомлення та квитанція № 2 від 14.07.2020 до повідомлення. До повідомлення ПП Будмакс-С було додано наступні документи:

- документ довільного формату №1, який містив письмові пояснення №3 від 14.07.2020;

- документ довільного формату №2, який містив інформацію про працівників (наказ №5 від 30.12.2019 Про затвердження штатного розпису на 2020 рік та звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за травень 2020 року);

- документ довільного формату №3, який містив документи по якості (піску (протокол № 51 с, сертифікат відповідності, протокол випробувань № 0346-П), хімічної добавки Скобет (лист від 22.03.2016 №53-07/277, технологічна карта від 11.05.2020 року № 015), портландцемент з шлаком (документ про якість від 05.06.2020);

- документ довільного формату №4, який містив документи по оренді майна (договір оренди майна №04/2020 від 02.01.2020, акт передачі-прийому в оренду майна від 02.01.2020, рахунок-фактура № 02/06-2020 від 01.06.2020);

- документ довільного формату №5, який містив договори на сировину (договір купівлі-продажу № 02/20 від 12.02.2020, договір поставки № 100220 від 10.02.2020, договір поставки № 060320 від 06.03.2020, договір поставки № 4 від 02.01.2020);

- документ довільного формату №6, який містив видаткові накладні на сировину (ВН № 13050000041 від 13.05.2020, ВН № 21 від 11.05.2020, ВН № 2066 від 01.06.2020, ВН № 1040080884 від 05.06.2020 та ТТН 0081072319 від 05.06.2020);

- документ довільного формату №7, який містив виписку по рахунку № НОМЕР_1 з 01.06.2020 до 30.06.2020;

- документ довільного формату №8, який містив видаткова накладна №18/06-2 від 18.06.2020 та ТТН № 000066-2 від 18.06.2020.

За результатами розгляду пояснень та копій підтверджуючих документів Головне управління Державної податкової служби у Львівській області прийняло рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 18.06.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.07.2020 № 1741245/43034106.

Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної № 12 від 18.06.2020 зазначено ненадання платником податку копій документів (договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків) (т.2, а.с.148)

Вказане рішення, у відповідності до статті 56 Податкового кодексу України, ПП Будмакс-С оскаржив в адміністративному порядку, до ДПС України.

Скарга щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подана 22.07.2020, що підтверджено квитанціями №1 і №2.

До скарги, окрім тих документів, які були подані до повідомлення № 2 від 14.07.2020 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, додатково надано:

- пояснення №4 від 22.07.2020 (документ довільного формату №1);

- податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2020 року (документ довільного формату №2);

- договір купівлі-продажу №10/1 від 17.06.2020 (документ довільного формату №4);

- виписка з ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (документ довільного формату №5);

- витяг із статуту ПП Будмакс-С (документ довільного формату №7);

- відомості з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України

(ЄДРПОУ) (документ довільного формату №9);

- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (документ довільного формату №14).

Однак 24.07.2020 Комісія з питань розгляду скарг прийняла рішення №39174/43034106/2, яким скаргу ПП Будмакс-С залишено без задоволення, а рішення комісії про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін. Вказане рішення обгрунтоване тим, що платником податків не подано копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси (т.2, а.с.149).

Позивач вважає такі дії відповідача протиправними, оскільки підстави для прийняття двох рішень різні, а отже звернувся до суду з позовом для захисту своїх прав та інтересів.

При вирішенні спору суд керувався наступним.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Згідно підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно з пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165 (набрання чинності, відбулась 01.02.2020), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Так, судом встановлено із квитанцій від 13.07.2020, податкова накладна прийнята, реєстрація зупинена : Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 3816, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Згідно із пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН (т.2, а.с.11).

Отже, підставою для зупинення реєстрації податкової накладної від 18.06.2020 № 12, слугувало те, що податкова накладна відповідає вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Водночас, на момент формування квитанції, якою зупинено реєстрацію податкової накладної, Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.

Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відтак, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.

Однак, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій. Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначених у податкових накладних/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.

Відтак, квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної від 13.07.2020 не відповідає вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Крім того, у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", Про електронні довірчі послуги" та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Судом встановлено, що позивачем до контролюючого органу подано копії наступних документів, що також не заперечується відповідачем та підтверджується долученими доказами: - документ довільного формату №1, який містив письмові пояснення №3 від 14.07.2020;- документ довільного формату №2, який містив інформацію про працівників (наказ №5 від 30.12.2019 Про затвердження штатного розпису на 2020 рік та звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за травень 2020 року);- документ довільного формату №3, який містив документи по якості (піску (протокол № 51 с, сертифікат відповідності, протокол випробувань № 0346-П), хімічної добавки Скобет (лист від 22.03.2016 №53-07/277, технологічна карта від 11.05.2020 № 015), портландцемент з шлаком (документ про якість від 05.06.2020); - документ довільного формату №4, який містив документи по оренді майна (договір оренди майна №04/2020 від 02.01.2020, акт передачі-прийому в оренду майна від 02.01.2020, рахунок-фактура № 02/06-2020 від 01.06.2020); - документ довільного формату №5, який містив договори на сировину (договір купівлі-продажу № 02/20 від 12.02.2020, договір поставки № 100220 від 10.02.2020, договір поставки № 060320 від 06.03.2020, договір поставки № 4 від 02.01.2020); - документ довільного формату №6, який містив видаткові накладні на сировину (ВН № 13050000041 від 13.05.2020, ВН № 21 від 11.05.2020, ВН № 2066 від 01.06.2020, ВН № 1040080884 від 05.06.2020 та ТТН 0081072319 від 05.06.2020); - документ довільного формату №7, який містив виписку по рахунку № НОМЕР_1 з 01.06.2020 до 30.06.2020; - документ довільного формату №8, який містив видаткова накладна №18/06-2 від 18.06.2020 та ТТН № 000066-2 від 18.06.2020.

Як встановлено судом з долучених матеріалів справи, з метою здійснення своєї господарської діяльності та у відповідності до видів своєї діяльності ПП Будмакс-С уклало договір купівлі-продажу № 10/1 від 17.06.2020 з ТзОВ Будінвест , за яким ПП Будмакс-С зобов`язався передати товар (бетонні суміші в асортименті) з доставкою на об`єкт ТзОВ Будінвест . Документом, який засвідчує кількість товару (об`єм із зазначенням ціни та загальної вартості), служить видаткова та товарно-транспортна накладна, яка складається для кожної окремої партії товару. Оплата за товар здійснюється у безготівковій формі, шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Продавця упродовж 5 календарних днів з моменту одержання товару (п. 3.2 - 5.1 Договору).

Судом встановлено, що для виробництва бетонних розчинів, готових для використання ПП "Будмакс-С" орендує у ФОП ОСОБА_1 бетонозмішувальну установку БЗУ-ЗОК відповідно до укладеного договору оренди № 04/2020 від 02.01.2020. Доставку бетону здійснює автомобілями:

- MAN, модель 32.343, спеціальний вантажний бетонозмішувач - С, який ПП "Будмакс-С" орендує у ПП "Монтажник" відповідно до укладеного договору оренди №4 від 02.01.2020.

- DAF, модель CF 85.380, спеціальний вантажний - спеціальний бетонозмішувач - С, який ПП "Будмакс-С" орендує у ФОП ОСОБА_2 відповідно до укладеного договору оренди № 04/2020 від 02.01.2020.

Суд встановив, що сировину (щебінь, пісок, цемент, хімічну добавку) для виготовлення бетону БСГ ПП "Будмакс-С" придбаває у таких основних постачальників як ТОВ "Стрийський гравійний дробильно-сортувальний завод" (договір поставки №4 від 02.01.2020), ТОВ "Кар`єр ресурс сервіс" (договір поставки №060320 від 06.03.2020), ПрАТ "Миколаївцемент", ТОВ "Експорт - Буд" (договір поставки №100220 від 10.02.2020), ТОВ НВФ "Реагент" (договір купівлі-продажу №02/20 від 12.02.2020).

Судом також встановлено, що факт одержання сировини (щебінь, пісок, цемент, хімічної добавки) для виготовлення бетону БСГ та якість сировини підтверджується видатковими накладними на товар, товарно-транспортними накладними та документами про якість відповідно. Виконання технологічного процесу здійснюється працівниками ПП "Будмакс-С" в кількості 3 чоловіка відповідно до звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, та затвердженного штатного розпису.

Крім того встановлено, що інформація із таблиці даних платника податку на додану вартість щодо кодів згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг товарів/послуг (придбання (отримання), ввезення на митну територію України) підтверджується у податкових деклараціях, наприклад, за лютий 2020 року, квітень 2020 pоку, травень 2020 pоку, червень 2020 року (в розшифровках податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)(додаток 5) та доданих податкових накладних (№33 від 06.02.2020, №135 від 17.02.2020, №192 від 2020, № 17 від 27.02.2020, №296 від 28.02.2020, № 15 від 16.04.2020, №2 від 11.05.2020, №4 від 01.06.2020, №238 від 05.06.2020, №43 від 17.06.2020, №295 від 19.06.2020, №6 від 19.06.2020, №101 від 22.06.2020, №777 від 22.06.2020, №360 від 25.06.2020, №361 від 25.06.2020, №376 від 26.06.2020, №377 від 26.06.2020, №380 від 26.06.2020, №381 від 26.06.2020, №44 від 28.06.2020).

Судом встановлено, що 18.06.2020 ПП "Будмакс-С" поставило бетон БСГ В25 М300 Р4 ТзОВ "Будінвест", що підтверджено видатковою накладною № 18/06-2 від 18.06.2020 на суму 21000,00 в т.ч. ПДВ-3500,00. Факт постачання ПП "Будмакс-С" та прийняття ТзОВ "Будінвест" бетону підтверджено товарно-транспортною накладною № 000066-2 від 18.06.2020.

Як встановлено судом, документами, що підтверджують відповідність продукції (бетонних розчинів) ПП Будмакс-С є документ про якість бетонної суміші та сертифікат відповідності.

Окрім того, відповідно до виписки по рахунку НОМЕР_1 з 01.06.2020 по 30.06.2020, 18.06.2020 ТзОВ Будінвест оплатило за бетон в сумі 79800,00 грн.

Крім того судом встановлено, що у виписці з особового рахунку видно, що ПП Будмакс-С здійснювало оплату за сировину, потрібну для виготовленню бетону, придбану у ПрАТ Миколаївцемент , ТОВ "Стрийський гравійний дробильно-сортувальний завод" (т.2, а.с.172-175).

Як свідчить зміст оскаржуваного рішення прийнятого відповідачем 16.07.2020 № 1741245/43034106 , яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 18.06.2020 № 12, підставою для його прийняття слугувало те, що платником податку до контролюючого органу не надано копій наступних документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків

Разом із тим, надаючи оцінку рішенню відповідача, що оскаржується, суд зазначає, що контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної та не містить конкретної інформації щодо причин та підстав його прийняття. Водночас, контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, не зазначено яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Відтак, на переконання суду, надіслані позивачем письмові пояснення з копіями первинних та інших документів повністю відображають зміст господарських операцій позивача із його контрагентом та були достатніми для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Окрім того, у постановах від 12 листопада 2019 року у справі №816/2183/18, від 21 травня 2019 року у справі №0940/1240/18, від 18 лютого 2020 року у справі №360/1776/19, від 27 квітня 2020 року у справі №360/1050/19, від 18 червня 2020 року у справі №824/245/19-а та ряду інших суд касаційної інстанції наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Таким чином, за наведених вище обставин суд дійшов висновку, що рішення 16.07.2020 № 1741245/43034106 , яким позивачеві відмовлено у реєстрації податкової накладної, є протиправним та підлягає скасуванню.

З приводу позовної вимоги щодо зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати подану податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, то варто звернути увагу на таке.

Відповідно до вимог пунктів 201.1, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних є іншим.

Згідно з приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.

Проте, обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних від 18.06.2020 № 12 в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Таким чином, оскільки суд дійшов висновку про протиправність оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації в ЄРПН спірних податкових накладних, ознак щодо порушення позивачем вимог законодавства щодо складення податкових накладних немає, відтак є достатні підстави для прийняття рішення про реєстрацію таких.

Відповідно до частини 3 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, позовна вимога про зобов`язання зобов`язати Державної податкової службу України зареєструвати податкову накладну від 18.06.2020 № 12 в Єдиному реєстрі податкових накладних складену Приватним підприємством Будмакс-С , підлягає задоволенню.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 09.07.2020 № 1715773/43034106, суд зазначає наступне.

Відповідно до розділу Таблиця даних платника податку Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Відповідно до п 18 Порядку, Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 року) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12); зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та Р, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D > 0,02, Р < Рм г 1,4, та в такій таблиці зазначені товари/послуги, обсяг постачання яких згідно з податковими накладними/розрахунками коригування, зареєстрованими за останні 12 календарних місяців у Реєстрі, становить більше 25 відсотків загального обсягу операцій з постачання за останні 12 календарних місяців.

Відповідно до пункту 19 Порядку, у разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7). Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування.

Судом встановлено, що 06.07.2020 Приватним підприємством Будмакс-С направлено до ДПС України таблицю даних платника податку на додану вартість з поясненнями (документ довільного формату 1), договором оренди майна №04/2020 від 02.01.2020, актом передачі-прийому в оренду майна від 02.01.2020, розрахунком вартості оренди майна, рахунком-фактурою №02/06-2020 від 01.06.2020 (документ довільного формату 2), договором оренди транспортних засобів №4 від 02.01.2020, актом передачі-прийому в оренду майна від 02.01.2020, розрахунком вартості оренди майна, актом по оренді майна від 29.05.2020 (документ довільного формату 3), штатним розписом ПП Будмакс-С на 2020 рік, затвердженим наказом директора від 30.12.2019 р. № 5-к, звітом про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за травень 2020 року (документ довільного формату 4). Факт доставки Таблиці даних платника податків на додану вартість разом з документами довільного формату для подання сканкопій підтверджено квитанціями №1 про доставку до центрального рівня Державної податкової служби України.

Судом встановлено, що за результатами розгляду таблиці даних платника податку, прийнято рішення від 06.07.2020 №1699589/43034106 про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість ПП Будмакс-С .

Однак, як встановлено судом, ГУ ДПС у Львівській області прийнято рішення від 09.07.2020 №1715773/43034106 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість ПП Будмакс-С , з підстави виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.

Як встановлено судом рішення відповідача від 09.07.2020 №1715773/43034106 не містить належної мотивації підстав для його прийняття, не є обґрунтованим жодним чином.

Прийняття податковим органом 06.07.2020 рішення про прийняття таблиці, а 09.07.2020 рішення про неприйняття таблиці, без відміни попереднього рішення, спричинило правову невизначеність для позивача.

В судовому засіданні представник відповідача не надав пояснень чи належних доказів правомірності оскаржуваного рішення та не наведено з яких підстав невраховано таблиці даних платника податку на додану вартість ПП Будмакс-С .

Відтак, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єктів владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку, що за наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зважає на те, що позивачем при зверненні до суду з адміністративним позовом сплачено судовий збір в сумі 6306 гривень, що підтверджується платіжним дорученням №290 від 06.10.2020 (т.2 а.с.245).

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку задовольнити позовні вимоги повністю, а право позивача порушене протиправними рішеннями Головного управління ДПС у Львівській області, а не ДПС України, тому на користь позивача слід стягнути сплачений ним при поданні позовної заяви до суду судовий збір у сумі 6306,00 гривні за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області.

Керуючись ст.ст. 72, 73, 242-246, 250 КАС України, суд, -

ухвалив :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 09.07.2020 № 1715773/43034106.

3. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16.07.2020 № 1741245/43034106.

4. Зобов`язати ДПС України (пл. Львівська, 8, Київ 53, 04053; код ЄДРПОУ: 43005393) зареєструвати Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 18.06.2020 № 12, складену Приватним підприємством Будмакс-С .

5. Стягнути на користь Приватного підприємства "Будмакс-С" (вул. Заболотна, 35Б, с. Пісочна, Миколаївський район, Львівська область, 81640; код ЄДРПОУ 43034106) з Головного управління ДПС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м.Львів, 79026; код ЄДРПОУ: 43143039) за рахунок бюджетних асигнувань судовий збір в сумі 6306,00 грн (шість тисяч триста шість гривень, 0 копійок).

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п. 15.5 Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст рішення складений 14.12.2020.

Суддя Коморний О.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.12.2020
Оприлюднено17.12.2020
Номер документу93560343
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/8385/20

Ухвала від 18.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 11.10.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 15.07.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 11.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 05.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Рішення від 09.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні