Рішення
від 15.12.2020 по справі 600/1272/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 грудня 2020 р. м. Чернівці Справа № 600/1272/20-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брезіної Т.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті, в особі Управління Укртрансбезпеки у Чернівецькій області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Товариство з обмеженою відповідальністю "Житлово-будівельна компанія "Союз Грант Строй" про визнання протиправною та скасування постанови,-

ВСТАНОВИВ:

Описова частина

Короткий виклад позиції позивача та заперечень відповідача

В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким визнати протиправною та скасувати постанову управління Укртрансбезпеки у Чернівецькій області №199321 СЕ від 10.07.2020 р. про застосування до ОСОБА_1 адміністративно - господарського штрафу в сумі 34000 гривень.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що не погоджується з оскаржуваною постановою, оскільки відповідачем не своєчасно повідомлено позивача про призначений день розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт. У зв`язку із вказаним, позивач зазначає, що вона була позбавлена можливості надати документи, які вказали на відсутність в її діях будь-яких ознак правопорушення, за яке її притягнули до відповідальності. Крім того позивач вказала, що 01.04.2020 р. уклала з Товариством з обмеженою відповідальністю "Житлово-будівельна компанія "Союз Грант Строй" договір про платне користування транспортним засобом Mercedes-Benz Actros 4140K, реєстраційний номер НОМЕР_1 , та передала вказаний транспорт Товариству з обмеженою відповідальністю "Житлово-будівельна компанія "Союз Грант Строй" у користування. Таким чином, позивач стверджує, що протягом квітня-липня 2020 р. вказаний автомобіль перебував у користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю "Житлово-будівельна компанія "Союз Грант Строй". У зв`язку із вказаним, позивач зазначає, що адміністративно - господарський штраф за порушення законодавства про автомобільний транспорт повинен застосовуватись до перевізника, а не до власника транспортного засобу.

З вказаних підстав позивач просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач подав до суду відзив на позов, в якому вказав про необґрунтованість позовних вимог та вказав, що 16.05.2020 р. о 18:30 хв на а/д М05 Київ - Одеса , 7 км. Київської області, було зупинено та перевірено автомобіль Mercedes-Benz Actros 4140K, реєстраційний номер НОМЕР_1 , який належить ОСОБА_1 . 03.07.2020 р. позивачу направлено лист з повідомленням щодо розгляду акту проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, однак на розгляд акту 08.07.2020 р. позивач не з`явився. Відповідач вказав, що позивач отримав вказане повідомлення 09.07.2020 р., однак 10.07.2020 р. не з`явився на розгляд вказаного акту, у зв`язку із чим було прийнято оскаржуване рішення.

Рух справи у суді

20.08.2020 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду відкрито провадження по справі та вирішено розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Фактичні обставини справи, встановлені судом

01.04.2020 р. фізична особа - підприємець ОСОБА_1 з Товариством з обмеженою відповідальністю "Житлово-будівельна компанія "Союз Грант Строй" уклала договір оренди транспортних засобів №ВГП-43, а саме транспортного засобу: спеціалізований вантажний самоскид Mercedes-Benz Actros 4140K, номер кузова НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_1 . Строк дії договору до 31.12.2020 року. (а.с. 18-20).

Згідно актів огляду та прийому передачі транспортних засобів від 01.04.2020 р. позивач передав у користування Товариства з обмеженою відповідальністю "Житлово-будівельна компанія "Союз Грант Строй" транспортний засіб: спеціалізований вантажний самоскид Mercedes-Benz Actros 4140K, номер кузова НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_1 . (а.с. 21).

30.04.2020 р., 31.05.2020 р., 30.06.2020 р. та 31.07.2020 р. позивач та Товариство з обмеженою відповідальністю "Житлово-будівельна компанія "Союз Грант Строй" склали та підписали акти наданих послуг відповідно до умов договору №ВГП-43 від 01.04.2020 року. (а.с. 23-26)

16.05.2020 р. інспектором управління Укртрансбезпеки у Полтавській області складено акт №216919, в якому зафіксовано порушення законодавства про автомобільний транспорт за наслідками перевірки транспортного засобу Mercedes-Benz Actros 4140K, реєстраційний номер НОМЕР_1 , власником якого є ОСОБА_1 . (а.с. 10).

Крім того, 16.05.2020 р. інспектором управління Укртрансбезпеки у Полтавській області складено на ім`я позивача розрахунок №024173 плати за проїзд . (а.с. 13-14).

16.05.2020 р. відповідач склав та направив позивачу лист з повідомленням про розгляд 08.07.2020 р. у приміщенні управління Укртрансбезпеки у Чернівецькій області справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт. Вказаний лист отриманий позивачем 09.07.2020 року. (а.с. 9, 15-17).

10.07.2020 р. відповідачем прийнято постанову №199321 СЕ від 10.07.2020 р. про застосування до ОСОБА_1 адміністративно - господарського штрафу в сумі 34000 грн, за порушення Закону України Про автомобільний транспорт . (а.с. 12).

Мотивувальна частина

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 р. №103 затверджено Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті (далі - Постанова №103).

Згідно з п.4 Постанови №103 основними завданнями Укртрансбезпеки є: 1) реалізація державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування (далі - автомобільний транспорт), міському електричному, залізничному транспорті; 2) внесення на розгляд Міністра інфраструктури пропозицій щодо забезпечення формування державної політики з питань безпеки на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті; 3) здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті; 4) надання у передбачених законом випадках адміністративних послуг у сфері автомобільного, міського електричного, залізничного транспорту.

Відповідно до ч. 7 ст. 6 Закону «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 року N 2344-III передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, зокрема, державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті габаритно - ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування.

Відповідно до ст. 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством. У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є: для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг; для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації. У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Положення ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачає відповідальність автомобільних перевізників за порушення законодавства про автомобільний транспорт. Зокрема ч. 1 ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" передбачено, що адміністративно-господарські штрафи застосовуються за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників.

Судом встановлено, що під час здійснення перевірки посадовими особами відповідача встановлено порушення позивачем Закону України «Про автомобільний транспорт» , що стало підставою для винесення оскаржуваної постанови. Зокрема, 16.05.2020 р. інспектором управління Укртрансбезпеки у Полтавській області складено акт №216919, в якому зафіксовано порушення законодавства про автомобільний транспорт за наслідками перевірки транспортного засобу Mercedes-Benz Actros 4140K, реєстраційний номер НОМЕР_1 , власником якого є ОСОБА_1 . Крім того, 16.05.2020 р. інспектором управління Укртрансбезпеки у Полтавській області складено на ім`я позивача розрахунок №024173 плати за проїзд .

За визначеннями наведеними в статті 1 Закону України «Про автомобільний транспорт» автомобільний перевізник це - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; вантажні перевезення - це перевезення вантажів вантажними автомобілями.

Згідно з абз.5 п.1.4 розділу 1 Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв`язку України 24.06.2010 № 385 перевізники це - суб`єкти господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільним транспортом.

З огляду на викладені вище норми, слід дійти висновку, що відповідальність за порушення норм законодавства Про автомобільний транспорт несуть перевізники фізичні чи юридичні особи, які безпосередньо здійснюють на комерційній основі чи за власний кошт перевезення вантажів транспортними засобами.

Судом встановлено, що 01.04.2020 р. фізична особа - підприємець ОСОБА_1 з Товариством з обмеженою відповідальністю "Житлово-будівельна компанія "Союз Грант Строй" уклала договір оренди транспортних засобів №ВГП-43, а саме транспортного засобу: спеціалізований вантажний самоскид Mercedes-Benz Actros 4140K, номер кузова НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_1 . Строк дії договору до 31.12.2020 року.

Згідно актів огляду та прийому передачі транспортних засобів від 01.04.2020 р. та актів наданих послуг від 30.04.2020 р., 31.05.2020 р., 30.06.2020 р. та 31.07.2020 р. позивач передав у користування Товариства з обмеженою відповідальністю "Житлово-будівельна компанія "Союз Грант Строй" транспортний засіб: спеціалізований вантажний самоскид Mercedes-Benz Actros 4140K, номер кузова НОМЕР_2 , реєстраційний номер НОМЕР_1 .

На підставі аналізу вказаних норм та наданих суду доказів, суд дійшов висновку, що на час проведення перевірки та складання акту від 16.05.2020 р. №216919, позивач не здійснював перевезення вантажу транспортним засобом Mercedes-Benz Actros 4140K, реєстраційний номер НОМЕР_1 , а тому не підпадає під статус перевізника, який надає послуги з перевезення вантажу, при цьому доказів про інше, відповідачем надано не було. Суд звертає увагу, що відповідач безпідставно ототожнює власника транспортного засобу з автомобільним перевізником.

Позиція суду щодо розгляду відповідачем справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт.

Відповідно до п. 21 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті від 08.11.2006 р. N 1567 (далі - Постанова №1567) у разі виявлення в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.

Згідно з п. 25 Постанови №1567 справа про порушення розглядається в органі державного контролю за місцезнаходженням суб`єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб`єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.

Відповідно до п. 26 Постанови №1567 справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи суб`єкта господарювання. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб`єкта господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням.

Згідно з п. 27 Постанови №1567 у разі неявки уповноваженої особи суб`єкта господарювання справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.

Судом встановлено, що 16.05.2020 р. відповідач склав та направив позивачу лист з повідомленням про розгляд 08.07.2020 р. у приміщенні управління Укртрансбезпеки у Чернівецькій області справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт. Однак, вказаний лист отриманий позивачем 09.07.2020 року. Таким чином, судом встановлено, що позивач несвоєчасно був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, а тому не зміг забезпечити свою участь при її розгляді. При цьому, відповідач у відзиві вказує, що управлінню Укртрансбезпеки у Чернівецькій області було відомо про вручення повідомлення позивачу 09.07.2020 року. Попри вказане, відповідач не забезпечив повторний виклик позивача, а 10.07.2020 р. виніс оскаржувану постанову про застосування до ОСОБА_1 адміністративно - господарського штрафу в сумі 34000 гривень. Вказані обставини свідчать про порушення відповідачем порядку розгляду справ про порушення законодавства про автомобільний транспорт та накладення адміністративно - господарських санкцій.

Висновки за результатами розгляду справи

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За результатами судового розгляду справи, суд дійшов висновку про протиправність постанови управління Укртрансбезпеки у Чернівецькій області №199321 СЕ від 10.07.2020 р. про застосування до ОСОБА_1 адміністративно - господарського штрафу в сумі 34000 гривень.

У зв`язку із зазначеним, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судові витрати

Відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

У зв`язку із вказаним, суд стягує на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача сплачений судовий збір.

Керуючись статтями 9, 14, 77, 78, 90, 139, 143, 241 - 246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України ,-

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправною та скасувати постанову управління Укртрансбезпеки у Чернівецькій області №199321 СЕ від 10.07.2020 р. про застосування до ОСОБА_1 адміністративно - господарського штрафу в сумі 34000 гривень.

3. Стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в сумі 840,80 грн згідно квитанції №26589 від 19.08.2020 року.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його складання.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Найменування учасників справи:

позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код РНОКПП НОМЕР_3 );

відповідач: Управління Укртрансбезпеки у Чернівецькій області (58023, вул. Руська, 458 У, м. Чернівці, код ЄДРПОУ 39816845);

третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Житлово-будівельна компанія "Союз Грант Строй" (вул. Ризька, буд.73-Б, м. Київ, 04060, код ЄДРПОУ 43004019).

Суддя Т.М. Брезіна

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.12.2020
Оприлюднено17.12.2020
Номер документу93561832
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —600/1272/20-а

Рішення від 15.12.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

Ухвала від 20.08.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Брезіна Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні