Постанова
від 14.12.2020 по справі 569/16831/20
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/16831/20

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 грудня 2020 року м. Рівне

Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Яковлєв Д.В., за участю представника Поліської митниці Держмитслужби Опанасика С.В., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 та його захисника - адвоката Янчука В.В. про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , директора ТзОВ Ерон , за ч. 1 ст. 483 МК України,-

В С Т А Н О В И В:

13.08.2020 року декларантом ПП Астра-Захід ОСОБА_2 на підставі договору-доручення про надання послуг з декларування вантажів №146/с, укладеного з Товариством з обмеженою відповідальністю Ерон на митний пост Сарни Поліської митниці Держмитслужби подано митну декларацію типу ЕК10АА №UA204060/2020/012061. У гр. 31 вказаної митної декларації декларантом заявлено наступну інформацію про товар Пиломатеріали необрізні соснові (сосна звичайна) 2 сорту, (вологістю 10-12%, розмірами: 25-50x110-400x2000- 4000мм, об`ємом 32,70 м. куб., ГОСТ ДСТУ 2488-93 .

Загальна вага брутто 21000 кг., вагою нетто 20930 кг., вартістю 6049,50 Євро, або 195980,21 грн. по курсу НБУ на день подання митної декларації.

Пиломатеріали відправлялися ТзОВ Ерон на виконання контракту №01-20HU від 01.07.2020 року, укладеного з підприємством Hirth Asztalosipari es kereskedelmi Bt (6344, Hajos Jozsef A u.2, Hungary).

До митного оформлення та контролю декларантом ОСОБА_3 надано контракт №01-20HU від 01.07.2020 року, рахунок-фактуру від 13.08.2020 №9 виставлений підприємству Hirth Asztalosipari es kereskedelmi Bt на 32,7 метрів кубічних пиломатеріалів, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 13.08.2020 року серія РВ №768761 (далі - сертифікат) на 32,7 метрів кубічних пиломатеріалів.

За митною декларацією типу ЕК10АА №UA204060/2020/012061 від 13.08.2020 року було додано форми контролю 203-1 Проведення повного митного огляду - з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць та поглибленим обстеженням транспортного засобу, з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у митній декларації .

Під час проведення митного огляду вантажного відсіку транспортного засобу з реєстраційним номерним знаком НОМЕР_1 / НОМЕР_2 виявлено товар, який за зовнішніми ознаками ідентифікується як пиломатеріал необрізний сосновий . До митного огляду ТзОВ Ерон залучено експерта Сарненсъкого відділення Рівненської торгово-промислової палати та здійснено заміри фізичних розмірів пиломатеріалів та їх об`єм.

За результатами митного огляду встановлено, що у вантажний відсік транспортного засобу з реєстраційним номерним знаком НОМЕР_1 / НОМЕР_3 завантажено пиломатеріали соснові товщиною 25-50мм., шириною 130-430мм. та довжиною 2000-4180мм. Експертом Сарненського відділення Рівненської торгово-промислової палати встановлено, що у згаданому транспортному засобі знаходяться: пиломатеріали соснові необрізні розмірами 25*130-330*2000-2050мм., 25 *130-270*3000-3050мм., 25*130-240*4000-50мм., 50*190-400*4000-4050мм., в загальній кількості/об`ємом 220 шт./4.24 м.куб, що відповідають товаросупровідним документам, із врахуванням допустимих відхилень (ДСТУ ІSО 738:2018); пиломатеріали соснові необрізні розмірами 25*130-350*2060-2310мм., 25*130-340*3060-3170мм., 25*130-400*4060-4160мм., 50*160-430*4060-4180мм. в загальній кількості 984 шт., об`ємом 28,20 м. куб., довжина яких не відповідає товаросупровідним документам із врахуванням допустимих відхилень по довжині -25... +50мм. згідно ДСТУ ІSО 738:2018.

Вищезазначені факти засвідчені експертним висновком експерта Сарненсъкого відділення Рівненської торгово-промислової палати №В-46 від 17.08.2020 року та актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу №UА204060/2020/012061.

Встановлені обставини свідчать про те, що з метою здійснення митного оформлення в режимі експорт товару Пиломатеріали необрізні соснові (сосна звичайна) 2 сорту. (вологістю 10-12%. розмірами: 25-50x110-400х2000-4000мм, об`ємом 32,70 м.куб., ГОСТ ДСТУ 2488-93, загальна вага брутто 21000 кг., вагою нетто 20930 кг., вартістю 6049,50 Євро, або 195980,21 грн. по курсу НБУ на день подання митної декларації за митною декларацією типу ЕК10АА №UА204060/2020/012061 від 13.08.2020 року, а в подальшому з метою переміщення через митний кордон України Поліській митниці Держмитслужби надано документи, а саме: рахунок- фактуру від 13.08.2020 №9 виставлений підприємству Hirth Asztalosipari es kereskedelmi Bt на 32,7 метрів кубічних пиломатеріалів, сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій від 13.08.2020 року серія РВ №768761 на 32 7 метрів кубічних пиломатеріалів, що містять неправдиві відомості щодо кількості товару та його геометричних розмірів зазначених у товаросупровідних документах.

Відповідно до частини 1 статті 318 Митного кодексу України, митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення , які переміщуються через митний кордон України.

Згідно статті 266 Митного кодексу України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України та сплатити митні платежі.

Відповідно до пункту 3.2. Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 р. №651, відомості, заявлені у МД декларантом, або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.

У відповідності до частини 1 статті 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявления за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частиною 8 статті 264 Митного кодексу України передбачено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2005 р. N1260 Про затвердження Тимчасового порядку видачі сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів для здійснення експортних операцій , експортери не суть відповідальності за достовірність інформації в поданих ним документах.

Згідно ч. 2 ст. 459 та п. 7, п. 43 ст. 4 Митного кодексу України суб`єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства - керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов 'язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Згідно пояснень декларанта ПП Астра-Захід ОСОБА_3 встановлено, що вона здійснювала декларування товару на підставі наданих їй документів директором ТзОВ Ерон ОСОБА_1 .

Відповідно до наявної в митниці інформації, на дату митного оформлення товарів за митною декларацією типу ЕК10АА №UA204060/2020/012061 від 13.08.2020 року на посаді керівника підприємства ТзОВ Ерон (код ЄДРПОУ 39850179, м. Рівне, вул. Міцкевича, буд.32 оф.521) перебуває громадянин України ОСОБА_1 , який від надання пояснень по вказаному факту відмовився.

Таким чином, керівником ТзОВ Ерон (код СДРПОУ 39850179, м. Рівне, вул. Міцкевича, буд.32 оф.521) громадянином України ОСОБА_1 , вчинено дії спрямовані на переміщення товару пиломатеріали соснові необрізні розмірами 25*130-350*2060-2310мм., 25*130-340*3060-3170мм., 25*130-400*4060-4160мм., 50*160-430*4060-4180мм. в загальній кількості 984 шт., загальним, об`ємом 28,20 м.куб., вологістю 10-12% загальною вартістю 5217 EUR (169010,43 грн. згідно офіційного курсу НБУ) через митний кордон України з приховуванням від митного контролю з поданням митному органу, як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо кількості товару (його геометричних розмірів) зазначеного в товаросупровідних документах.

Під час розгляду справи ОСОБА_1 вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, не визнав та пояснив, що в нього був відсутній умисел на порушення митних правил та його дії не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру.

Під час розгляду справи захисник ОСОБА_1 - адвокат Янчук В.В. просив провадження у справі про адміністративне правопорушення щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України закрити за відсутності в його діях складу адміністративного правопорушення.

Представник Поліської митниці Держмитслужби Опанасик С.В. в судовому засіданні протокол про порушення митних правил № 0501/20400/20 підтримав повністю, та просив застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу, та конфіскації товару.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доводи представника Поліської митниці ДМС, пояснення ОСОБА_1 та його захисника - адвоката Янчука В.В., суд дійшов наступного висновку.

Згідно з вимогами ст. 245, 252 КУпАП, під час провадження у справах про адміністративні правопорушення забезпечується всебічне, повне та об`єктивне дослідження всіх обставин справи, вирішення її в точній відповідності із Законом.

Відповідно до ст. 280 КУпАП суд зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Доказами в справі про адміністративне правопорушення, як це визначено у ст. 251 КУпАП, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами.

Відповідно до ч. 1 ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягається до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 Митного кодексу України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Частиною 1 ст. 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Суд звертає увагу на те, що з об`єктивної сторони, порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, проявляється у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості. При цьому, відповідне правопорушення може бути вчинене умисно або з необережності.

Постановою Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року №8 Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил (п.6) передбачено наступне: Судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності .

13.08.2020 року декларантом ПП Астра-Захід ОСОБА_2 на підставі договору-доручення про надання послуг з декларування вантажів №146/с, укладеного з Товариством з обмеженою відповідальністю Ерон на митний пост Сарни Поліської митниці Держмитслужби подано митну декларацію типу ЕК10АА №UA204060/2020/012061.

За результатами митного огляду встановлено, що у вантажний відсік транспортного засобу з реєстраційним номерним знаком НОМЕР_1 / НОМЕР_3 завантажено пиломатеріали соснові товщиною 25-50мм., шириною 130-430мм. та довжиною 2000-4180мм. Експертом. Сарненського відділення Рівненської торгово-промислової палати встановлено, що у згаданому транспортному засобі знаходяться: пиломатеріали соснові необрізні розмірами 25*130-330*2000-2050мм., 25 *130-270*3000-3050мм.,25*130-240*4000-50мм., 50*190-400*4000-4050мм., в загальній кількості/об`ємом 220 шт./4.24 м.куб, що відповідають товаросупровідним документам, із врахуванням допустимих відхилень (ДСТУ ІSО 738:2018); пиломатеріали соснові необрізні розмірами 25*130-350*2060-2310мм., 25*130-340*3060-3170мм., 25*130-400*4060-4160мм., 50*160-430*4060-4180мм. в загальній кількості 984 шт., об`ємом 28,20 м. куб., довжина яких не відповідає товаросупровідним документам із врахуванням допустимих відхилень по довжині -25... +50мм. згідно ДСТУ ІSО 738:2018.

Вищезазначені факти засвідчені експертним висновком експерта Сарненсъкого відділення Рівненської торгово-промислової палати №В-46 від 17.08.2020 року та актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу №UА204060/2020/012061.

Як вбачається із протоколу про порушення митних правил №0501/20400/20, від 19.08.2020 року ОСОБА_1 поставлено у вину те, що він вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів за митними деклараціями через митний кордон України з приховуванням від митного контролю з поданням митному органу, як підстави для переміщення документів, які містять неправдиві відомості щодо кількості товару (його геометричних розмірів) зазначених в товаросупровідних документах.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил підтверджується даними протоколу про порушення митних правил №0501/20400/20 від 19.08.2020 року, актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 14.08.2020 р. та фотоматеріалами до нього, даними опису предметів від 20.08.2020 р., та іншими матеріалами справи.

Враховуючи характер та ступінь вчиненого правопорушення, обставини справи, особу порушника та те, що вина ОСОБА_1 є доведена у вчиненні порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України, на останнього слід накласти адміністративне стягнення в виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару - безпосередніх предметів порушення митних правил, з конфіскацією зазначеного товару.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір з ОСОБА_1 підлягає до стягнення судовий збір у сумі 420,40 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст. 33, 36, 283, 284 КУпАП, ст. 458-459, 461,495 Митного кодексу України,

ПОСТАНОВИВ :

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 КУпАП та застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 169 010, 43 (сто шістдесят дев`ять тисяч десять грн. 43 коп.), з конфіскацією товарів, які є предметами порушення митних правил.

Стягнути із ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в сумі 420 грн. 40 коп. (чотириста двадцять грн. 40 коп.).

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд.

Суддя Рівненського

міського суду Д.В. Яковлєв

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення14.12.2020
Оприлюднено17.12.2020
Номер документу93570471
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —569/16831/20

Постанова від 08.04.2021

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Збитковська Т. І.

Постанова від 08.04.2021

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Збитковська Т. І.

Постанова від 14.12.2020

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Яковлєв Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні