Рішення
від 08.12.2020 по справі 905/1429/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002


Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

08.12.2020 Справа № 905/1429/20

Господарський суд Донецької області у складі головуючого судді Демідової П.В., при секретарі судового засідання Калітіній К.А. у судовому засіданні, розглянувши матеріали справи №905/1429/20

за позовом Департаменту економіки Донецької обласної державної адміністрації, м.Краматорськ ,

до відповідача Фермерського господарства АПК Інвест Фаворит , м.Краматорськ,

третя особа , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Краматорська міська рада, м.Краматорськ

про зобов`язання відповідача повернути кошти фінансової підтримки, зокрема, стягнути з ФГ АПК Інвест Фаворит бюджетні кошти за Угодою №91 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проекту від 20 грудня 2017р у розмірі 464 988грн для подальшого їх перерахування до місцевих бюджетів .

Представники сторін

від позивача: Фетіщенко Є.М. - наказ №26/0/43-20 від 18.05.2020,

Кох Ю. І. - наказ №26/0/43-20 від 18.05.2020;

від відповідача: не з`явився;

від третьої особи: не з`явився.

Суть спору:

Позивач, Департамент економіки Донецької обласної державної адміністрації, м.Краматорськ, звернувся до Господарського суду Донецької області з позовом до Фермерського господарства АПК Інвест Фаворит про зобов`язання відповідача повернути кошти фінансової підтримки, зокрема, стягнути з ФГ АПК Інвест Фаворит бюджетні кошти за Угодою №91 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проекту від 20 грудня 2017р у розмірі 464 988грн для подальшого їх перерахування до місцевих бюджетів.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на Угоду про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємництва, згідно якої відповідачу була надана фінансова підтримка на реалізацію проекту, за умов, передбачених Угодою. Позивач свої зобов`язання за Угодою виконав, однак відповідач свої зобов`язання належно не виконав, в зв`язку з чим позивач просить в судовому порядку зобов`язати ФГ АПК Інвест Фаворит повернути кошти фінансової підтримки. Порушення відповідачем умов Угоди були встановлені під час проведення моніторингу реалізації Проекту.

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 03 серпня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження по справі, визначено здійснювати розгляд справи в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання та залучено до участі у справі, в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Краматорську міську раду.

Третя особа - Краматорська міська рада надала письмові пояснення по справі, згідно яких позовні вимоги позивача підтримує, а також зауважила, що відповідач в передбаченому Угодою порядку не надав звіти та інформацію про стан реалізації Проекту, чим порушив норми чинного законодавства та взяті на себе обов`язки за Угодою, листи та рішення конкурсної комісії про повернення коштів фінансової підтримки не отримав.

В судове засідання з`явився позивач, підтримав позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач та третя особа в судове засідання не з`явились, по дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.

З`ясувавши фактичні обставини справи, докази на їх підтвердження, виходячи з фактів, встановлених у процесі розгляду справи, суд,-

ВСТАНОВИВ:

27.03.2017 розпорядженням Голови обласної державної адміністрації керівником обласної військової цивільної адміністрації затверджено регіональну програму розвитку малого і середнього підприємництва в Донецькій області на 2017-2018 роки, Департамент економіки облдержадміністрації зобов`язано щоквартально здійснювати моніторинг виконання заходів Програми та не менше як один раз на рік інформувати облдержадміністрацію про виконання програми.

Розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 05.05.2017р №472 була створена конкурсна комісія з відбору проектів суб`єктів малого і середнього підприємництва та затвердженої персональний склад.

Відповідно до Порядку використання коштів обласного бюджету, передбачених для надання фінансової підтримки суб`єктам малого підприємництва на реалізацію проектів (затвердженого розпорядженням Голови обласної державної адміністрації керівником обласної військової цивільної адміністрації від 05.05.2017р №466 з урахуванням змін) загальний розмір фінансової підтримки одному отримувачу за рахунок бюджетних коштів не може перевищувати 500тис.грн, з яких: 50% загальної суми фінансової підтримки - кошти обласного бюджету, 50% - кошти відповідного місцевого бюджету за місцем фактичного провадження господарської діяльності/реалізації проекту (для переможців конкурсних відборів у 2017 році).

19-20 вересня 2017р відбулось засідання конкурсної комісії з відбору проектів суб`єктів малого і середнього підприємництва, порядком денним якого, серед іншого, було організаційні питання щодо відбору проектів малого та середнього бізнесу для надання підтримки; презентація проектів учасниками на отримання підтримки; підведення підсумків роботи конкурсної комісії.

На зазначеному засіданні конкурсної комісії після презентації проектів учасниками на отримання фінансової підтримки суб`єктам малого підприємництва на реалізацію проектів членами комісії було запропоновано особисто здійснити оцінку критеріїв по кожному представленому проекту та надати їх для підрахунку сумарного балу та виведення середнього балу.

За результатами засідання комісії прийняте рішення, що можливими переможцями конкурсного відбору щодо фінансової підтримки на реалізацію проектів визнаються претенденти, які отримали більше 2 балів, зокрема Фермерське господарства АПК Інвест Фаворит з проектом щодо вирощування часнику озимого на площі 6,6га із сумою очікуваної фінансової підтримки 488,952тис.грн.

Листом 30.11.2017р №0132/6854/1 Виконавчий комітет Краматорської міської ради гарантував 50% фінансування від захищеної суми вказаних проектів коштами міського бюджету згідно рішень міської ради, в тому чилі і проекту ФГ АПК Інвест Фаворит на суму 232494,00грн.

20 грудня 2017 року між Департаментом економіки Донецької обласної державної адміністрації (Головний розпорядник) та Фермерським господарством АПК Інвест Фаворит (Отримувач) укладена Угода №91 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проекту.

Предметом угоди є фінансова підтримка відповідача на реалізацію проектів за результатами конкурсного відбору.

Згідно пункту 1.2 Угоди Головний розпорядник зобов`язується надати Отримувачу фінансову підтримку на реалізацію проекту Вирощування часнику озимого на площі 6,6га .

Отримувач зобов`язується прийняти фінансову підтримку і використовувати її на реалізацію Проекту протягом одного року від дня отримання фінансової підтримки, відповідно до бізнес - плану, наданого до конкурсної комісії з відбору проектів суб`єктів малого і середнього підприємництва, умов цієї Угоди та календарного плану реалізації Проекту, який є невід`ємною частиною цієї Угоди (п.1.3 Угоди).

Фінансова підтримка надається Отримувачу на безоплатній та безповоротній основі у розмірі 464988грн (п.2.1 Угоди).

Пунктом 2.2 Угоди передбачено, що фінансова підтримка надається в межах асигнувань, передбачених в обласному бюджеті на 2017 рік за рахунок коштів обласного бюджету та коштів бюджету міста обласного значення Краматорськ (50% загальної суми фінансової підтримки - кошти обласного бюджету у сумі 232494грн, 50% - кошти бюджету міста обласного значення Краматорськ у сумі 232494грн).

За умовами п.2.3 Угоди головний розпорядник перераховує фінансову підтримку на розрахунковий рахунок Отримувача двома частинами:

-першу частину у сумі 139400грн - протягом 15-ти календарних днів з дня укладення цієї Угоди, але не раніше дня отримання необхідної суми коштів з обласного бюджету на рахунок Головного розпорядника;

-другу частину у сумі 325588грн - протягом 15-ти календарних днів з дня підтвердження Отримувачем цільового використання коштів першої частини та здійснення спів фінансування витрат, передбачених пунктом 1.4 цієї Угоди. Днем підтвердження цільового використання коштів першої частини та здійснення спів фінансування витрат є день отримання Головним розпорядником звіту про цільове використання бюджетних коштів з наданням копій підтверджуючих документів ( у тому числі виписки банківської установи про рух коштів відносно витрат, копії документів, що підтверджують здійснення фінансування).

Розділом 3 Угоди сторони передбачили права та обов`язки сторін.

Так, Головний розпорядник зокрема має наступні права та обов`язки:

- здійснювати спільно з органами місцевого самоврядування за місцем фактичного провадження Отримувачем господарської діяльності/реалізації проекту, постійний контроль за цільовим використанням коштів фінансової підтримки, а саме: проводити моніторинг етапів реалізації Отримувачем Проекту, для реалізації якого він отримав фінансову підтримку, отримувати бухгалтерські та фінансові документи, що стосуються Проекту;

-у будь - який час запросити у Отримувача додаткову інформацію за Проектом і така інформація повинна бути надана Отримувачем протягом 7 календарних днів з моменту запиту;

-у випадках, передбачених Порядком вимагати у Отримувача повернення отриманих коштів фінансової підтримки;

-головний розпорядник зобов`язується перерахувати Отримувачу на розрахунковий рахунок фінансову підтримку у розмірі 464988грн двома частинами;

-розглядати надані Отримувачем звіти про цільове використання бюджетних коштів за результати Проекту.

Отримувач має право вимагати від Головного розпорядника належного виконання умов цієї Угоди та зобов`язаний (п.3.2, 3.4):

- забезпечити реалізацію Проект відповідно до бізнес - плану, наданого до конкурсної комісії та використовувати суму фінансової підтримку у терміни та на умовах, визначених цією Угодою;

-створити протягом реалізації Проекту 3 робочих місця та прийняти протягом реалізації Проекту на роботу 3 особи згідно з чинним трудовим законодавством України. Забезпечити відповідні умови праці, передбачені нормативно - правовими актами;

-забезпечити використання коштів, отриманих на реалізацію Проекту за цільовим призначенням протягом не більше одного року від дня отримання фінансової підтримки. Днем отримання фінансової підтримки вважається день надходження першої частини коштів на розрахунковий рахунок Отримувача;

-не пізніше ніж у двомісячний строк після дня перерахування Отримувачу Головним розпорядником першої частини коштів, подати Головному розпоряднику та органу місцевого самоврядування за місцем фактичного провадження Отримувачем господарської діяльності/ реалізації проекту, звіт про цільове використання бюджетних коштів з наданням копій підтверджуючих документів;

-впродовж терміну використання коштів фінансової підтримки та одного року після його закінчення, щоквартально до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, надавати Головному розпоряднику та органу місцевого самоврядування за місцем провадження господарської діяльності/реалізації проекту звіт про результати реалізації Проекту;

-два рази на місяць (до 15 та 30 числа) спрямовувати Головному розпоряднику на електрону адресу інформацію про стан реалізації Проекту.

За не виконання або неналежне виконання зобов`язань за цією Угодою сторони передбачили відповідальність (розділ 4 Угоди).

Відповідно до п.4.3 у разі невиконання Отримувачем зобов`язань з реалізації Проекту відповідно до наданого до конкурсної комісії бізнес - плану або призупинення Отримувачем реалізації Проекту, питання щодо припинення надання Отримувачу фінансової підтримки вноситься Головним розпорядником на розгляд конкурсної комісії.

У разі визнання конкурсною комісією порушення умов, цілей і порядку реалізації Проекту і використання фінансової підтримки та прийняття рішення про припинення надання фінансової підтримки та повернення Отримувачем бюджетних коштів Головному розпоряднику, Головний розпорядник повідомляє Отримувача про припинення надання фінансової підтримки та необхідність повернення бюджетних коштів шляхом направлення Отримувачу відповідного листа та копії рішення конкурсної комісії про повернення коштів із зазначенням терміну повернення та суми (п.4.4 Угоди).

Угода набуває чинності з моменту її підписання Сторонами і діє до 25 грудня 2019 року, але у будь - якому разі до моменту повного виконання Сторонами своїх зобов`язань за цією Угодою (п.5.1).

Додатком 1 до Угоди узгоджено календарний план реалізації проекту: протягом грудень 2017 - січень 2018 відповідач мав здійснити закупівлю посадкового матеріалу, закупівлю часникосаджалки, органічного добрива; протягом січня - березня 2018 року: закупівлю посадкового матеріалу, закупівлю магістральної труби, трійника швидкозажимного, стрічки крапельного зрошення, сільськогосподарського інвентарю, комбайну збирального часнику, укладальника крапельної стрічки та мінерального добрива та гербіциди .

25.01.2018р сторони Угоди уклали додаткову угоду №1, якою внесли зміни до календарного плану реалізації проекту Вирощування часнику озимого на площі 6,6га : протягом грудня 2017 - лютого 2018 відповідач мав здійснити закупівлю посадкового матеріалу, закупівлю часникосаджалки, органічного добрива; протягом лютого - травня 2018 року: закупівлю посадкового матеріалу, закупівлю магістральної труби, трійника швидкозажимного, стрічки крапельного зрошення, сільськогосподарського інвентарю, комбайну збирального часнику, укладальника крапельної стрічки та мінерального добрива та гербіциди.

Додатковою угодою №2 від 14.02.2018р сторони домовились внести зміни до Угоди в розділі Реквізити та підписи сторін та доповнили п.2.3 Угоди наступним абзацом: Друга частина угоди фінансової підтримки у сумі 325,588тис.грн надається в межах асигнувань, передбачених в обласному бюджеті на 2018р за рахунок коштів обласного бюджету та коштів бюджету міста обласного значення Краматорськ, перерахованих до обласного бюджету у вигляді субвенції на умовах спів фінансування (50% загальної суми фінансової підтримки - кошти обласного бюджету у сумі 162,794тим.грн, 50%- кошти бюджету міста обласного значення Краматорськ у сумі 162,794тис.грн. . Інші умови Угоди залишені без змін.

У квітні 2018р сторони узгодили зміни до календарного плану реалізації проекту Вирощування часнику озимого на площі 6,6га , про що уклали Додаткову Угоду №3 від 26.04.2018р, оскільки відповідач звернувся із заявою і просив виключити закупівлю комбайну збирального вартість 80000грн, в зв`язку із збільшенням витрат на заробітну плату. За умовами внесених змін відповідач мав у грудні 2017р - лютому 2018р здійснити закупівлю посадкового матеріалі (часник) вартістю 103700грн та часникосаджалку вартість 35700грн, протягом лютого - травня 2018р: закупівлю посадкового матеріалу (часнику) вартістю 197060грн, магістральної труби - 855грн, трійника швидкозажимного - 6373грн, стрічки крапельного зрошення - 22000грн, сільськогосподарського інвентарю - 4900грн, насосу поливального 1,5квт - 13600грн, насосу поливального 2,2квт - 14850грн, насосу поливального 4квт - 174000грн, насосу поливального 2,2квт - 15700грн, спрію - шлангу - 18450грн, укладальника крапельної стрічки - 8000грн, мінерального добрива - 6400грн. Загальна вартість - 464988грн.

Відповідачем був складений та представлено бізнес - план з вирощування часнику озимого на площі 6,6га. В даному бізнес - плані визначена планова послідовність робіт: культивація (передпосадкова підготовкагрунту); боронування (передпосадкова підготовка грунту); внесення добрив (гній); посадка часнику та внесення гербіцидів; мульчування; улаштування крапельного зрощування; зрощування, боротьба з хворобами та шкідниками та збір урожаю.

Згідно календарного плану діяльності наведеного у бізнес - плані відповідач мав протягом 2017р-2018р на кошти фінансової підтримки закупити необхідне обладнання та посадковий матеріал, а також за власні кошти здійснити післяуборочну та передпосівкове оброблення ґрунту; посадку часнику товарного; мульчування; ПММ доставку орендованої техніки; фонд оплати праці господарства в тому числі заробітна плата постійних робітників та сезонних робітників із сплатою єдиного соціального внеску та сплачувати інші обов`язкові платежі та збори перші два та наступні роки; досягнення фінансових результатів та сплату відповідних обов`язкових платежів протягом п`яті років.

На виконання умов Угоди платіжними дорученнями №117 від 26.12.2017р, №196 від 26.12.2017р Департамент економіки Донецької ОДА перерахував фінансову підтримку на реалізацію проекту Вирощування часнику озимого на площі 6,6га у розмірі 139400грн.

За даними звітів за період грудень 2017р - січень 2018р про цільове використання бюджетних коштів від 25.01.2018р та 31.01.2018р відповідач здійснив закупівлю посадкового матеріалу у кількості 530кг вартістю 62540грн та часникосаджалки вартістю 35700грн (платіжне доручення №2 від 15.01.2018р та №3 від 15.01.2018р), кількість працюючих на початку реалізації проекту -3 особи: ОСОБА_1 (наказ №1 від 26.07.2017р), ОСОБА_2 (наказ №2 від 17.07.2017р), ОСОБА_3 (наказ №3 від 01.09.2017р, фактичний рівень заробітної плати 11169грн, закуплено часникосаджалку вартістю 35700грн (платіжне доручення№3 від 15.01.2018р, посадковий матеріал у кількості 350кг (платіжне доручення №4 від 29.01.2018р.

Платіжними дорученнями №28 від 22.03.2018р, №37 від 22.03.2018р Департамент економіки Донецької ОДА перерахував другу частину фінансової підтримки на реалізацію проекту Вирощування часнику озимого на площі 6,6га у розмірі 325588грн.

До матеріалів справи надані звіти про цільове використання бюджетних коштів та результати реалізації проекту, дата подання звітів визначена 12 липня 2018р. За даними звітами відповідач здійснив:

-закупівлю посадкового матеріалу у кількості 1676кг вартість 197060 (платіжне доручення№6 від 26.03.2018р);

-закупівлю насосів поливальних та спрій шлангу вартістю 80000грн (платіжне доручення№2 від 26.04.2018р);

-закупівлю складових систем поливу (магістральна труба, трійник швидкозажимний, стрічка крапельного зрошення) вартістю 29228грн (платіжне доручення №3 від 03.05.2018р);

-закупівлю сільхозінвентарю, укладача капільної стрічки вартістю 193000грн (платіжне доручення №2 від 31.05.2018р);

-кількість працюючих на кінець звітного періоду склала 3 особи: ОСОБА_1 (наказ №1 від 26.07.2017р), ОСОБА_2 (наказ №2 від 17.07.2017р), ОСОБА_3 (наказ №3 від 01.09.2017р;

-фактичний рівень заробітної плати 11169грн.

За даними звіту відповідача від 12.10.2018р про реалізацію проекту у графі результат зазначено зібраний урожай в кількості 8300кг, фактичне надходження податків зі зборів з початку реалізації проекту - 0, фактичний рівень заробітної плати на кінець звітного періоду - 0.

21.12.2018р було проведено засідання конкурсної комісії з відбору проектів, за якими надається фінансова підтримка суб`єктам малого підприємництва, порядком денного якого було, серед іншого, про проблемні питання реалізації проектів, з запрошенням підприємців, підведення підсумків. За результатами засідання складено протокол №11.

При розгляді питання щодо виникнення проблем із створення нових робочих місць з причин: відсутності потреб у кадрах у теперішній час та інших причин комісією встановлено, що ФГ АПК Інвест Фаворит під час реалізації проекту не створено жодного робочого місця, хоча проектом було передбачено 3. Конкурсна комісія прийняла рішення про продовження строку реалізації проекту на 90 днів з дня проведення засідання конкурсної комісії та вирішено перевірити реалізацію проекту з виїздом до ФГ представниками ДЕ та Краматорським міськвиконкомом.

Департаментом економіки Донецької обласної державної адміністрації на адресу ФГ АПК Інвест Фаворит були направлені листи від 24.01.2019р №6/147/40-19/03-2, від 06.05.2019р №6/713/4019/03-2, від 07.08.2019р №6/1181/40-19/03-2 згідно яких позивач просив надати звіти про результати реалізації проекту фермерським господарством за четвертий квартал 2018р та перший квартал 2019р, зважаючи на те, що за умовами Угоди відповідач зобов`язаний впродовж терміну використання коштів фінансової підтримки та одного року після його закінчення щоквартально до 10 числа місяця, що настає за завітним період надавати позивачу та органу місцевого самоврядування за місцем реалізації проекту звіт про результати реалізації проекту з наданням копії підтверджуючих документів. Також позивач просив надати копії документів, що підтверджують створення трьох робочих місць в рамках проекту та прийняття на роботу трьох найманих осіб, дані про реєстрацію виробничих потужностей з вирощування часнику у місцевому підрозділі Головного управління Держпродспоживслужби в Донецькій області.

Робочою групою з метою здійснення постійного контролю за цільовим використанням бюджетних коштів суб`єктами малого підприємництва було здійснено обстеження стану реалізації проекту Фермерським господарством АПК Інвест Фаворит , про що складено акт від 24.10.2019р.

В акті обстеження зазначено, що проект профінансовано в повному обсязі у розмірі 464988грн, однак протягом 2018р і до моменту складання акту пояснень щодо реалізації проекту від ФГ АПК Інвест Фаворит не надходило. За оперативною інформацію директор фермерського господарства знаходиться за межами України. Реєстрація потужностей у

Краматорському міському управлінні ГУ Держпродспоживслужби суб`єктом господарювання не проводилось. Сплата до державного і місцевого бюджетів та цільових фондів за звітний період не проводилася.

За результатами обстеження члени комісії дійшли висновку, що бізнес - проект не реалізовано.

До матеріалів справи наданий витяг з протоколу №12 засідання конкурсної комісії з відбору проектів суб`єктів малого і середнього підприємництва від 15.11.2019р, за результатами якого прийнято рішення про повернення коштів фінансової підтримки зокрема ФГ АПК Інвест Фаворит , оскільки звіти про реалізацію проекту за 4 квартал 2018 року, 1,2,3 квартали 2019 року не надані, під час обстежена виявлено, що земельна ділянка не оброблена і не засіяна.

Відповідачу неодноразово був направлений лист №6/1612/40-19/03-2 від 10.12.2019р щодо необхідності повернути кошти фінансової підтримки на реалізацію проекту Вирощування часнику озимого на площі 6,6га у розмірі 232494грн до обласного бюджету та 232494грн бюджету міста обласного значення Краматорськ , однак зазначений лист відповідач не отримав, про що був складений акт про неможливість вручення листа про повернення коштів фінансової підтримки.

Зважаючи на те, що відповідач не виконав свої зобов`язання за Угодою, позивач просить в судовому порядку зобов`язати його повернути кошти отриманої фінансової допомоги у розмірі 464988грн.

Позивач надав письмові пояснення по справі, в яких зазначив, що відповідач порушив п.3.4.1, 3.4.2, 3.4.6, 3.4.9, 3.4.10 Угоди, а саме не створив протягом реалізації Проекту 3 робочих місця та не прийняв на роботу 3 осіб згідно до чинного трудового законодавства України.

Порядком використання коштів обласного бюджету, передбачених для фінансування реалізацію проектів в підтримку розвитку суб`єктів малого підприємництва, одним із критеріїв визначення переможця конкурсного відбору та однією із обов`язкових умов надання фінансової підтримки є створення додаткових (нових) робочих місць за умови збереження наявного персоналу.

Так , за змістом п.2 розділу ІУ Порядку використання коштів обласного бюджету, передбачених на надання фінансової підтримки суб`єктам малого підприємництва на реалізацію проектів, на який в договорі між сторонами є посилання, та який є одним з базових підстав, яки передували виникненню відносин між сторонами, визначено, що обов`язковою умовою надання фінансової підтримки є створення нових робочих місць за умови збереження наявного персоналу.

Відповідачем в підтвердження виконання зазначених умов були надані накази про прийняття на роботу ОСОБА_1 (наказ №1 від 26.07.2017р), ОСОБА_2 (наказ №2 від 17.07.2017р), ОСОБА_3 (наказ №3 від 01.09.2017р), однак зазначені особи були прийняті на роботу до моменту укладення Угоди (20.12.2017р) і тому не можуть бути прийняті до уваги як факт дотримання умов Угоди в частині створення під час реалізації проекту 3 робочих місць.

За даними звіту про результати реалізації проекту від 12.10.2018р кількість працюючих на кінець звітного періоду складає 0 осіб, що також підтверджується даними з Головного управління ДПС у Донецькій області (лист №41906/10/05-99-33-01 від 19.05.2020 додатком), тобто відповідач не тільки не забезпечив працевлаштування 3 осіб, а й звільнив вже працюючих осіб.

Під час звітування щодо результатів реалізації Проекту відповідачем були надані три цивільного - правові договори від 11.05.2018р, укладені між директором ФГ АПК Інвест Фаворит (замовник) та ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 (виконавці).

За умовами зазначених договорів Виконавці зобов`язані були виконати роботи з прополки чеснота в строк з 15.05. по 15.08.2018 за винагороду.

Позивач зауважив, що дані цивільно - правові договори не є трудовими договорами, а за своєю правовою природою є договором підряду, за якими виконавець був зобов`язаний за завданням замовника і на свій ризик виконати обумовлені роботи, а замовник зобов`язаний їх прийняти та оплатити. На відміну від зазначених договорів трудовий договір встановлю певні гарантії для особи, яка приймається на роботу і тому вони не можуть свідчити про наявність трудових відносин між замовником та виконавцем, крім того відсутні накази ФГ АПК Інвест Фаворит (чи інші розпорядчі документи) щодо працевлаштування цих осіб і відповідач не повідомляв державну податкову службу про працевлаштування зазначених осіб.

Більш того бізнес - планом Проекту відповідача передбачалось сплачувати за найманих працівників податки щонайменше протягом 4 років.

ФГ АПК Інвест Фаворит конкурсною комісією було продовжено строк реалізації проекту на 90 днів для виконання умов Угоди щодо працевлаштування 3 осіб (протокол засідання конкурсної комісії з відбору проектів суб`єктів малого підприємництва №11 від 21.12.2018р), натомість відповідач даною пропозицією не скористався.

З цього приводу суд зазначає, що за змістом п.3.4.1 договору відповідач при йняв на себе обов`язок

З цього приводу суд зазначає, що за змістом п.3.4.1 договору відповідач при йняв на себе обов`язок забезпечити реалізацію проекту відповідно до бізнес-плану, наданого конкурсній комісії.

З бізнес-плану вбачається загальні строки проекту п`ять років , проте загальний строк дії укладеного договору між позивачем та відповідачем до 25.12.2019 року.

Суд зауважує, що відповідач, отримуючи фінансову підтримку , прийняв на себе зобов`язання щонайменш до 25.12.2019 виконувати узгоджені з позивачем умови та забезпечити досягнення соціальної та економічної цілі проекту.

Суд не може погодитися із позицією відповідача щодо виконання ним умов про створення робочих місць відповідно до трудового законодавства шляхом укладання цивільно-правових договорів.

Слід зазначити, що основною ознакою, що відрізняє цивільні відносини від трудових, є те, що трудовим законодавством регулюється процес організації трудової діяльності. За цивільно-правовим договором процес організації трудової діяльності залишається за його межами, метою договору є отримання певного матеріального результату.

Виконавець, який працює за цивільно-правовим договором, на відміну від працівника, який виконує роботу відповідно до трудового договору, не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку, хоча і може бути з ними ознайомлений, він сам організовує свою роботу і виконує її на власний ризик, працівник не зараховується до штату установи (організації), не вноситься запис до трудової книжки та не видається розпорядчий документ про прийом його на роботу на певну посаду.

Трудовий договір - це угода щодо здійснення і забезпечення трудової функції. За трудовим договором працівник зобов`язаний виконувати роботу з визначеної однієї або кількох професій, спеціальностей, посади відповідної кваліфікації, виконувати визначену трудову функцію в діяльності підприємства. Після закінчення виконання визначеного завдання трудова діяльність не припиняється. Предметом трудового договору є власне праця працівника в процесі виробництва, тоді як предметом договору цивільно-правового характеру є виконання його стороною певного визначеного обсягу робіт.

Так, як свідчать матеріали справи, предметом цивільно-правових договорів, укладених відповідачем з фізичними особами ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , є надання послуг з прополки часнику, строком виконання робіт - з 11.05-30.08.2018 року.

Таки відносини входять до сфери регулювання цивільного законодавства та не передбачені трудовим законодавством.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 04.07.2018 у справі №820/1432/17, 06.03.2019 у справі №802/2066/16-а, 13.06.2019 у справі №815/954/18.

За таких обставин, суд не може погодитися з тим, що відповідач виконав прийняті на себе зобов`язання щодо створення трьох робочих місць відповідно до трудового законодавства протягом строку реалізації проекту.

Відповідно до пп.3.4.9 та 3.4.10 відповідач мав впродовж терміну використання коштів фінансової підтримки та одного року після його закінчення, щоквартально до 10 числа місяця, що настає за звітним періодом, надавати Головному розпоряднику та органу місцевого самоврядування за місцем провадження господарської діяльності/реалізації проекту звіт про результати реалізації Проекту та звіт про цільове використання бюджетних коштів з наданням копій підтверджуючих документів.

Два рази на місяць (до 15 та 30 числа) спрямовувати Головному розпоряднику на електрону адресу інформацію про стан реалізації Проекту.

Відповідач надав звіти про реалізацію Проекту та звіти про цільове використання бюджетних коштів від 25.01.2018, 31.01.2018, 12.07.2018, 12.10.2018. В подальшому звіти відповідачем не надавались. Також, відповідач мав надавати інформацію про стан реалізації Проекту шляхом направлення повідомлення на електронну адресу позивача, однак такі повідомлення не направлялась (згідно письмових пояснень позивача вхд.№20341/20 від 26.10.2020р).

Пунктом 3.4.1 Угоди передбачено, що відповідач зобов`язується забезпечити реалізацію Проекту відповідно до бізнес - плану, наданого до конкурсної комісії та використовувати суму фінансової підтримки у терміни на умовах, визначених цією Угодою.

За даними розділу 8 Бізнес - плану Фінансовий результат діяльності та фінансовий план реалізований відповідачем Проект мав збільшити дохідну частину бюджетів усіх рівнів і загальна сума податків, сплачена фермерським господарством мала сприяти в одержані державою економічної вигоди.

Членами конкурсної комісії було здійснено обстеження стану реалізації проектів суб`єктів малого підприємництва - переможців (протокол комісії від 11.07.2019р) і встановлено, що на момент обстеження земельної ділянки у місті Краматорськ виявлено, що часник не висаджений, директор ФГ АПК Інвест Фаворит за домашньою адресою відсутній і за словами його дружини, знаходиться на заробітках у Росії, потім в Польщі і точне місцезнаходження їй не відомо. Враховуючи вище викладене позивач зазначив, що у нього відсутня можливість отримати будь - яку фінансову документацію в підтвердження реалізації відповідачем Проекту.

За даними Головного управління ДПС у Донецькій області (лист №41906/10/05-99-33-01 від 19.05.2020 з додатком) податки за ведення господарської діяльності до бюджету ФГ АПК Інвест Фаворит не нараховував та не сплачував у період з грудня 2017 по квітень 2020 року.

Статтею 509 Цивільного Кодексу України визначені поняття зобов`язання та підстави його виникнення.

Зобов`язання мають виконуватися належним чином відповідно до умов договору та Цивільного кодексу України, інших актів цивільного законодавства, а при відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається (статті 525, 526 Цивільного кодексу України)

Відповідно до частини першої статті 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов`язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором. Не допускається одностороння відмова від виконання зобов`язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов`язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином (стаття 193 ГК України).

Згідно із ст. 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами. Таке імперативне врегулювання договірних відносин усуває будь-які сумніви щодо юридичного значення умов договору: вони є юридично обов`язковими, гарантують право учасникам договірних відносин бути впевненими в тому, що кожна зі сторін має виконувати умови договору належним чином, а цивільні права, що ґрунтуються на його умовах, підлягають захисту в тій же мірі і в той же спосіб, що і права, які прямо передбачені актами цивільного законодавства або випливають із них.

Відповідач свої зобов`язання за Угодою не виконав, що тягне за собою відповідальність згідно з чинним законодавством України (п.4.1 Угоди).

У разі невиконання Отримувачем зобов`язань з реалізації Проекту відповідно до наданого до конкурсної комісії бізнес - плану або призупинення Отримувачем реалізації Проекту, питання щодо припинення надання Отримувачу фінансової підтримки вноситься Головним розпорядником на розгляд конкурсної комісії (п.4.3 Угоди).

За результатами засідання конкурсної комісії (протокол №12 від 15.11.2019р) прийняте рішення щодо повернення ФГ АПК Інвест Фаворит коштів фінансової підтримки.

У разі прийняття рішення про припинення надання фінансової підтримки та повернення Отримувачем бюджетних коштів Головному розпоряднику, Головний розпорядник повідомляє Отримувача про припинення надання фінансової підтримки та необхідність повернення бюджетних коштів шляхом направлення Отримувачу відповідного листа та копії рішення конкурсної комісії про повернення коштів із зазначенням терміну повернення та суми.

Відповідно до п.5 розділу V Порядку використання коштів обласного бюджету, передбачених для надання фінансової підтримки суб`єктам малого підприємництва на реалізацію проектів (затвердженого розпорядженням Голови обласної державної адміністрації керівником обласної військової цивільної адміністрації від 05.05.2017р №466 з урахуванням змін) Отримувач повертає бюджетні кошти за реквізитами та в обсягах по відповідних місцевих бюджетах, зазначених у рішенні про повернення коштів, в термін не більше двадцяти календарних днів з дня одержання відповідного листа Головного розпорядника.

Лист №6/1612/40-19/03-2 від 10.12.2019р щодо необхідності повернути кошти фінансової підтримки на реалізацію проекту Вирощування часнику озимого на площі 6,6га у розмірі 232494грн до обласного бюджету та 232494грн бюджету міста обласного значення Краматорськ, надісланий на адресу відповідача, останнім не отриманий, в зв`язку із відсутністю за адресою реєстрації ФГ АПК Інвест Фаворит , про що складено акт щодо неможливості вручення повідомлення про повернення коштів фінансової підтримки. Проте, в ході розгляду справи відповідач проявив власну обізнаність про суть спірних відносин, фактично представник відповідача підтвердив відсутність в межах України директора відповідача та висловив безумовні заперечення проти вимог позивача.

Проаналізувавши обставини, які склалися між учасниками справи, докази та обґрунтування, наявні в матеріалах справи, приймаючи до уваги стратегічну ціль запровадженої програми підтримки суб`єктів підприємницької діяльності, суд дійшов висновку про неналежне виконання відповідачем своїх зобов`язань за Угодою, у зв`язку з чим позивач правомірно звернувся із вимогою щодо повернення коштів фінансової підтримки.

У відповідності до вимог ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати стягуються з відповідача на користь позивача, наступним розподілом стягнути коштів у відповідні бюджети. Суд дослідив права позивача на отримання коштів, та встановив, що у відповідності до п.4 розділу 5 Порядку використання коштів обласного бюджету, останній уповноважений представляти інтереси донорів, у тому числі у питаннях стягнення коштів з наступним розподілом коштів між відповідними бюджетами.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 12, 13, 74, 76, 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд,-

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Департаменту економіки Донецької обласної державної адміністрації, м.Краматорськ до Фермерського господарства АПК Інвест Фаворит , за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Краматорської міської ради про зобов`язання відповідача повернути кошти фінансової підтримки, зокрема, стягнути з ФГ АПК Інвест Фаворит бюджетні кошти за Угодою №91 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проекту від 20 грудня 2017р у розмірі 464 988грн для подальшого їх перерахування до місцевих бюджетів - задовольнити.

Стягнути з Фермерського Господарства АПК Інвест Фаворит (84395 Донецька область, місто Краматорськ, селище міського типу Красноторка, вулиця Карамишева, будинок 11, код ЄДРПОУ 41380109) на користь Департаменту економіки Донецької обласної державної адміністрації (Донецька область, місто Краматорськ, вулиця Богдана Хмельницького, будинок 6, код ЄДРПОУ 02741427) бюджетні кошти за Угодою №91 про фінансову підтримку суб`єкта малого підприємництва на реалізацію проекту від 20 грудня 2017 року у розмірі 464988грн, а також суму сплаченого судового збору у розмірі 6974,82 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення може бути оскаржене в Східний апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку передбаченому розділом IV ГПК України з урахуванням приписів перехідних положень.

Суддя П.В. Демідова

Повний текст рішення складено та підписано 17.12.2020р.

Інформацію щодо руху справи можна отримати на інформаційному сайті http://www.reyestr.court.gov.ua, веб-порталі "Судова влада України" (dn.arbitr.gov.ua).

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення08.12.2020
Оприлюднено17.12.2020
Номер документу93587655
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/1429/20

Ухвала від 20.01.2021

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Рішення від 08.12.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Рішення від 08.12.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Ухвала від 04.12.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Ухвала від 01.12.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Ухвала від 26.11.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Ухвала від 23.11.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Ухвала від 17.11.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Ухвала від 27.10.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

Ухвала від 06.10.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Демідова Поліна Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні