Герб України

Рішення від 16.12.2020 по справі 911/2762/20

Господарський суд київської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" грудня 2020 р. м. Київ Справа № 911/2762/20

Господарський суд Київської області у складі судді Антонової В.М., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження матеріали справи за позовом Першого заступника керівника Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгруп" про стягнення 47004,08 грн

без виклику учасників процесу

Перший заступник керівника Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області (далі - позивач) подав до суду позов до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгруп" (далі - відповідач) про стягнення 47004,08 грн.

В обґрунтування позовних вимог, позивач посилається на невиконання відповідачем грошових зобов`язань щодо плати за проїзд автомобільними дорогами через перевищення транспортними засобами нормативних вагових параметрів.

Ухвалою від 25.09.2020 Господарський суд Київської області залишив позовну заяву Першого заступника керівника Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області вих.№37/4-1131вих-20 від 15.09.2020 без руху, у зв`язку з недотриманням на момент подання позовної заяви вимог п. 5 ч. 3 ст. 162 ГПК України.

08.10.2020 на адресу Господарського суду Київської області від Києво-Святошинської місцевої прокуратури надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви від 05.10.2020 №37/4-1191вих-20.

Ухвалою від 13.10.2020 Господарський суд Київської області прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у даній справі, справу ухвалив розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи. Встановив відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву та доказів відправки копії відзиву позивачу у строк, передбачений ч. 1 ст. 251 ГПК України - протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Встановив позивачу строк для подання відповіді на відзив на позовну заяву та доказів відправки копії відповіді на відзив відповідачу у строк, визначений судом згідно з вимог ч. 4 ст. 166 ГПК України, - до 13.11.2020 (включно), а відповідачу строк для подання заперечень на відповідь на відзив до 25.11.2020 (включно).

Копія відповідної ухвали отримана сторонами, в тому числі відповідачем - 20.10.2020, про що свідчать повідомлення про вручення поштових відправлень за №№ 0103275102745, 0103275103008, 0103275102737, 0103273987928.

Відповідач у даній справі відзиву по суті позовних вимог у строк, встановлений ч. 1 ст. 251 ГПК України, а також до прийняття рішення у справі не надав; з заявою про поновлення строку, встановленого для подання відзиву, відповідач до суду не звертався.

У відповідності до ч.1 ст.118 ГПК України, право на вчинення процесуальних дій втрачається із закінченням встановленого законом або призначеного судом строку.

З огляду на зазначене, у відповідності з приписами ч. 5 ст. 252 ГПК України, суд розглядає дану справу за наявними в ній на час ухвалення рішення матеріалами.

У строк, встановлений ч. 7 ст. 252 ГПК України, клопотань від сторін про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін не надходило.

Згідно з ч. 4 ст. 240 ГПК України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши надані суду докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Щотижневим графіком проведення рейдових перевірок Управлінням Укртрансбезпеки у Житомирській області у період з 13.05.2019 по 19.05.2019, який затверджено начальником відповідного Управління, визначені місця проведення перевірки: на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, які знаходяться на території відповідно до системи адміністративно-територіального устрою України Житомирської області

На підставі відповідного графіку 13.05.2019 начальником Управлінням Укртрансбезпеки у Житомирській області Осіповим Ю.А. видано направлення на перевірку № 004679 з 13.05.2019 до 19.05.2019 (я/д Київ - Чоп км 235-250).

14.05.2019 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області здійснено перевірку транспортного засобу DAF моделі XF 105.460 реєстраційний номер НОМЕР_1 , та напівпричіп EVERLAST НПЦ - 4203 реєстраційний номер НОМЕР_2 , яким керував водій ОСОБА_1 (посвідчення водія серії НОМЕР_3 ) у місці, визначеному графіком, про що складено акт № 114783 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідний транспортний засіб належить відповідачу, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 / НОМЕР_5 .

Зазначеним актом зафіксований маршрут руху - згідно товаротранспортної накладної № ГНС - 002142 від 13.05.2019 від смт Переяславське Київської області до с. Новий Милятин, Буського р-ну Львівської області .

Актом зафіксовано порушення: без оформлення документів, передбачених ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт» , а саме, дозволу, який дає право на рух автомобільними доргами України, виданий компетентними уповноваженими органами або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів.

Так, відповідно до акту № 0020453 від 14.05.2019 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів: фактична маса 41,2т; вид вантажу - газ вуглеводний; маршрут: смт Переяславське, Київська обл., с. Новий Милятин, вул. Нова, буд. 1, Буський р-н, Львівська обл., 583 км.

Відповідний акт складено на підставі довідки № 042670 про результати габаритно-вагового контролю від 14.05.2019, відповідно до якої повна маса транспортного засобу при зважуванні - 41,20т.

На підставі відповідного акту здійснено розрахунок № 114783 від 14.05.2019 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, за яким плата за проїзд за перевищення загальної маси складає 116,60 євро.

17.05.2019 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області здійснено перевірку транспортного засобу DAF моделі XF 105.460 реєстраційний номер НОМЕР_6 , та напівпричіп EVERLAST реєстраційний номер НОМЕР_7 , яким керував водій ОСОБА_2 (посвідчення водія серії НОМЕР_8 ) у місці, визначеному графіком, про що складено акт № 114749 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідний транспортний засіб належить відповідачу, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_9 / НОМЕР_10 .

Зазначеним актом зафіксований маршрут руху - згідно товаротранспортної накладної № ГНС - 002188 від 16.05.2019 від смт Переяславське Київської області до с. Зимна Вода, Пустомитівського району Львівської області .

Актом зафіксовано порушення: без оформлення документів, передбачених ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт» , а саме, дозволу, який дає право на рух автомобільними доргами України, виданий компетентними уповноваженими органами або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів.

Так, відповідно до акту № 114749 від 17.05.2019 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів: фактична маса 41,88т; вид вантажу - газ вуглеводний; маршрут: смт Переяславське - с. Зимна Вода (Львівська облл), 636 км .

Відповідний акт складено на підставі довідки № 114749 про результати габаритно-вагового контролю від 17.05.2019, відповідно до якої повна маса транспортного засобу при зважуванні - 41,88т.

На підставі відповідного акту здійснено розрахунок № 114749 від 17.05.2019 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, за яким плата за проїзд за перевищення загальної маси складає 131,20 євро.

Щотижневим графіком проведення рейдових перевірок Управлінням Укртрансбезпеки у Житомирській області у період з 28.10.2019 по 03.11.2019, який затверджено начальником відповідного Управління, визначені місця проведення перевірки: на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, які знаходяться на території відповідно до системи адміністративно-територіального устрою України Житомирської області

На підставі відповідного графіку 30.10.2019 в.о. начальника Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області видано направлення на перевірку № 004740 з 30.10.2019 по 03.11.2019 (м. Новоград - Волинський та Новоград - Волинському районі, а/д Н-06 Київ - Чоп).

30.10.2019 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області здійснено перевірку транспортного засобу DAF моделі XF 105.460 реєстраційний номер НОМЕР_11 , та напівпричіп STOKOTA моделі OPL38-3 реєстраційний номер НОМЕР_12 , яким керував водій ОСОБА_3 у місці, визначеному графіком, про що складено акт № 174308 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідний транспортний засіб належить відповідачу, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_13 / НОМЕР_14 .

Зазначеним актом зафіксований маршрут руху - згідно товаротранспортної накладної № ГНС - 002142 від 13.05.2019 від смт Переяславське Київської області до с. Новий Милятин, Буського р-ну Львівської області .

Актом зафіксовано порушення: внутрішні вантажні перевезення небезпечного вантажу з перевищенням вантажних габаритно-вагових норм без відповідного дозволу, перевищення вагових норм, встановлених п. 22. 5 ПДР.

Так, відповідно до акту № 174308 від 30.10.2019 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів: фактична маса 45,052; вид вантажу - паливо диз., бензин автон.; маршрут: смт Переяславське - м. Городок (Львівська обл.), відстань 673 км.

Відповідний акт складено на підставі довідки № 174308 про результати габаритно-вагового контролю від 30.10.2020, відповідно до якої повна маса транспортного засобу при зважуванні - 45,052т.

На підставі відповідного акту здійснено розрахунок № 174308 від 30.10.2019 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, за яким плата за проїзд за перевищення загальної маси складає 403,8 євро.

Щотижневим графіком проведення рейдових перевірок Управлінням Укртрансбезпеки у Житомирській області у період з 25.11.2019 по 01.12.2019, який затверджено начальником відповідного Управління, визначені місця проведення перевірки: на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, які знаходяться на території відповідно до системи адміністративно-територіального устрою України Житомирської області

На підставі відповідного графіку 25.11.2019 начальником Управлінням Укртрансбезпеки у Житомирській області Осіповим Ю.А. видано направлення на перевірку № 004762 з 25.11.2019 по 01.12.2019 (м. Новоград - Волинський та район а/д М 06 Київ - Чоп км 200-235).

25.11.2019 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області здійснено перевірку транспортного засобу DAF моделі TE 47 реєстраційний номер НОМЕР_15 , та напівпричіп STOKOTA моделі OPL38-3 реєстраційний номер НОМЕР_16 , яким керував водій ОСОБА_4 у місці, визначеному графіком, про що складено акт № 174326 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідний транспортний засіб належить відповідачу, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_17 / НОМЕР_18 .

Зазначеним актом зафіксований маршрут руху - згідно товаротранспортної накладної № Пер- 060132, № Пер - 060131 від 25.11.2019 від смт Переяславське Київської області до с. Ясенів, Бродівського р-ну Львівської області .

Актом зафіксовано порушення: перевезення вантажу з перевищенням встановлених вагових норм без відповідного дозволу, перевищення встановлених п. 22.5 ПДР вагових норм.

Так, відповідно до акту № 033218 від 25.11.2019 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів: фактична маса 44,94; вид вантажу - паливо диз., бензин; маршрут: смт Переяславське (Київська обл. - с. Ясенів (Львівська обл.), відстань 547 км.

Відповідний акт складено на підставі довідки № 042987 про результати габаритно-вагового контролю від 25.11.2020, відповідно до якої повна маса транспортного засобу при зважуванні - 44,94т.

На підставі відповідного акту здійснено розрахунок № 174326 від 25.11.2019 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, за яким плата за проїзд за перевищення загальної маси складає 328,20 євро.

25.11.2019 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області здійснено перевірку транспортного засобу DAF моделі XF 105.410 реєстраційний номер НОМЕР_19 , та напівпричіп EVERLAST моделі ППЦ - 30-64229-01 реєстраційний номер НОМЕР_20 , яким керував водій ОСОБА_5 у місці, визначеному графіком, про що складено акт № 174593 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідний транспортний засіб належить відповідачу, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_21 / НОМЕР_22 .

Зазначеним актом зафіксований маршрут руху - згідно товаротранспортної накладної № Пер- 060157, № Пер - 060156, , № Пер - 060158 від 25.11.2019 від смт Переяславське до м. Львів, відстань 632 км.

Актом зафіксовано порушення: внутрішні вантажні перевезення небезпечного вантажу, порушення ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт» , а саме, відсутність дозволу, який дає право на рух автомобільними доргами України, виданий компетентними уповноваженими органами або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів.

Так, відповідно до акту № 174593 від 25.11.2019 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів: фактична маса 41,162; вид вантажу - паливо диз., бензин; маршрут: смт Переяславське - м. Львів, відстань 632 км.

Відповідний акт складено на підставі довідки № 174593 про результати габаритно-вагового контролю від 25.11.2020, відповідно до якої повна маса транспортного засобу при зважуванні - 41,162т.

На підставі відповідного акту здійснено розрахунок № 174593 від 25.11.2019 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, за яким плата за проїзд за перевищення загальної маси складає 126,4 євро.

Щотижневим графіком проведення рейдових перевірок Управлінням Укртрансбезпеки у Житомирській області у період з 23.12.2019 по 30.12.2019, який затверджено начальником відповідного Управління, визначені місця проведення перевірки: на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, які знаходяться на території відповідно до системи адміністративно-територіального устрою України Житомирської області

На підставі відповідного графіку 28.12.2019 начальником Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області Осіповим Ю.А. видано направлення на перевірку № 004790 з 30.12.2019 по 07.01.2020 (а/д М- 06 Київ - Чоп км 86).

30.12.2019 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області здійснено перевірку транспортного засобу DAF моделі XF 105.460 реєстраційний номер НОМЕР_23 , та напівпричіп LAG моделі 0-3-36 реєстраційний номер НОМЕР_24 , у місці, визначеному графіком, про що складено акт № 174876 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідний транспортний засіб належить відповідачу, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_25 , НОМЕР_26 .

Зазначеним актом зафіксований маршрут руху - згідно товаротранспортної накладної № Пер- 063279, № Пер - 063280, , № Пер - 063281 від 30.12.2019 від смт Переяславське Київської області до с. Магала, Новоселицького р-ну Чернігівської області .

Актом зафіксовано порушення: внутрішні вантажні перевезення небезпечного вантажу, з перевищенням встановлених габаритно-вагових норм без відповідного дозволу, порушення ст.48 Закону України «Про автомобільний транспорт» .

Так, відповідно до акту № 174876 від 30.12.2019 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів: фактична маса 45,487; вид вантажу - паливо диз.; маршрут: смт Переяславське до с. Магала, відстань 614 км.

Відповідний акт складено на підставі довідки № 174876 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 30.12.2020, відповідно до якої повна маса транспортного засобу при зважуванні - 45,487т.

На підставі відповідного акту здійснено розрахунок № 174876 від 30.12.2019 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, за яким плата за проїзд за перевищення загальної маси складає 368,4 євро.

Щотижневим графіком проведення рейдових перевірок Управлінням Укртрансбезпеки у Житомирській області у період з 30.12.2019 по 07.01.2020, який затверджено начальником відповідного Управління, визначені місця проведення перевірки: на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах руху, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях навантаження та розвантаження автомобілів, місцях здійснення габаритно-вагового контролю, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, які знаходяться на території відповідно до системи адміністративно-територіального устрою України Житомирської області

На підставі відповідного графіку 28.12.2019 начальником Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області Осіповим Ю.А. видано направлення на перевірку № 004790 з 30.12.2019 по 07.01.2020 (а/д М- 06 Київ - Чоп км 86).

31.12.2019 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області здійснено перевірку транспортного засобу DAF моделі XF 105.460 реєстраційний номер НОМЕР_27 , та напівпричіп LAST моделі 0-3-39 реєстраційний номер НОМЕР_28 , у місці, визначеному графіком, про що складено акт № 174870 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.

Відповідний транспортний засіб належить відповідачу, що підтверджується свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_29 , НОМЕР_30 .

Зазначеним актом зафіксований маршрут руху - згідно товаротранспортної накладної № Пер- 06388 від 31.12.2019 від смт Переяславське Київської області до м. Хмельницький.

Актом зафіксовано порушення: перевезення вантажу з перевищенням встановлених габаритно-вагових норм без відповідного дозволу, перевищення встановлених п. 22.5 ПДР вагових норм.

Так, відповідно до акту № 033290 від 31.12.2019 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів: фактична маса 47,08; вид вантажу - нафтопродкути; маршрут: смт Переяславське до м. Хмельницький, відстань 415 км.

Відповідний акт складено на підставі довідки № 048561 про результати здійснення габаритно-вагового контролю від 31.12.2020, відповідно до якої повна маса транспортного засобу при зважуванні - 47,08 т.

На підставі відповідного акту здійснено розрахунок № 174870 від 31.12.2019 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, за яким плата за проїзд за перевищення загальної маси складає 249,00 євро.

До поданої позовної заяви долучено листи позивача, адресовані ТОВ «Торгруп» , щодо направлення матеріалів перевірки, у яких зазначено реквізити для оплати (№ 12275/24-24-19 від 21.05.2019, №66088/24/24-19 від 01.11.2019, № 74499/24/24-19 від 26.11.2019, № 833/24/24-20 від 03.01.2020, № 18377/24/24-20 від 26.02.2020).

Як вбачається з матеріалів справи, листом № 779/24/23-20 від 16.06.2020 позивач в особі Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області повідомив прокуратуру, що відповідачем нарахована плата за проїзд не сплачена станом на 01.06.2020.

У відповідності до ч. 4 ст. 165 ГПК України, якщо відзив не містить вказівки на незгоду відповідача з будь-якою із обставин, на яких ґрунтуються позовні вимоги, відповідач позбавляється права заперечувати проти такої обставини під час розгляду справи по суті, крім випадків, якщо незгода з такою обставиною вбачається з наданих разом із відзивом доказів, що обґрунтовують його заперечення по суті позовних вимог, або відповідач доведе, що не заперечив проти будь-якої із обставин, на яких ґрунтуються позовні вимоги, з підстав, що не залежали від нього.

Між тим, у даній справі відповідач не скористався правом подати відзив на позов, у якому заперечити відповідні обставини, на які посилається прокурор.

Нарахована сума у загальному розмірі 1723 євро, що еквівалентно 47004, 08 грн не сплачена відповідачем, що ним не спростовано шляхом подання доказів зворотного.

Предметом спору у даній справі є стягнення з відповідача нарахованої йому плати за проїзд.

Як вбачається з матеріалів справи, листом від 06.05.2020 № 37362/24/24-20 позивач в особі Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області звернувся до прокурора Київської області щодо представництва інтересів держави в суді прокурором для стягнення з відповідача плати за проїзд.

12.08.2020 прокурор відповідно до ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» повідомив про подання позову в інтересах держави щодо стягнення з ТОВ «Торгруп» плати за проїзд автомобільними дорогами за результатами здійснених перевірок.

Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку, що заявлені прокурором вимоги щодо стягнення з відповідача нарахованої плати за проїзд автомобільними дорогами є обґрунтованими та підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 131 1 Конституції України, прокуратура в Україні здійснює представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до ч .2 ст. 53 ГПК України, у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою.

Як передбачено ч. 3 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» , прокурор може представляти інтереси держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Отже, прокурор може представляти інтереси держави в суді лише у двох випадках: якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює компетентний орган; у разі відсутності такого органу.

Бездіяльність компетентного органу (нездійснення захисту інтересів держави) означає, що компетентний орган знав або повинен був знати про порушення інтересів держави, мав повноваження для захисту, але не звертався до суду з відповідним позовом у розумний строк. Відповідний висновок щодо застосування вищевказаної норми права викладений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 26.05.2020 у справі №912/2385/18 (п.77).

В силу ст. 23 вказаного Закону на прокурора покладається обов`язок попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень.

Правовий статус Державної служби з безпеки на транспорті визначено Положенням про Державну службу України з безпеки на транспорті, яке затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 №103 (далі - Положення).

Так, п.1 Положення визначено, що Державна службу України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті.

Як визначено пп.1,3, п. 4 Положення, основним завданням Укртрансбезпеки є: реалізація державної політики з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування (далі - автомобільний транспорт), міському електричному, залізничному транспорті; здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті.

Відповідно до покладених на неї завдань, в силу пп. 2,15,27 п.5 Положення, Укртрансбезпека здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті; габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування; здійснює нарахування, вживає заходів щодо стягнення плати за проїзд автомобільними дорогами транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, під час здійснення габаритно-вагового контролю.

При цьому, як визначено п.8 Положення, Укртрансбезпека здійснює свої повноваження безпосередньо, через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Отже, позивач є органом, який уповноважений здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Звертаючись до суду з даним позовом, прокурор зазначив, що позивач виконує лише функції щодо контролю за рухом транспортних засобів з перевищенням габаритно-вагових параметрів та нараховує плату за перевищення нормативів. При цьому, прокурор посилався на висновок Великої Палати Верховного Суду, викладений у постанові від 06.06.2018 у справі №820/1203/17.

За висновком Великої Палати Верховного Суду, який викладено у п.79 постанови від 26.05.2020 у справі №912/2385/18, звертаючись до компетентного органу до подання позову в порядку, передбаченому ст.23 Закону України «Про прокуратуру» , прокурор фактично надає йому можливість відреагувати на стверджуване порушення інтересів держави, зокрема, шляхом призначення перевірки фактів порушення законодавства, виявлених прокурором, вчинення дій для виправлення ситуації, а саме подання позову або аргументованого повідомлення прокурора про відсутність такого порушення.

Невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу. Розумність строку визначається судом з урахуванням того, чи потребували інтереси держави невідкладного захисту (зокрема, через закінчення перебігу позовної давності чи можливість подальшого відчуження майна, яке незаконно вибуло із власності держави), а також таких чинників, як: значимість порушення інтересів держави, можливість настання невідворотних негативних наслідків через бездіяльність компетентного органу, наявність об`єктивних причин, що перешкоджали такому зверненню тощо.

Частина 4 ст.23 Закону України «Про прокуратуру» передбачає, що наявність підстав для представництва може бути оскаржена суб`єктом владних повноважень. За висновком Великої Палати Верховного Суду України, який викладено у відповідній постанові, таке оскарження означає право на спростування учасниками процесу обставин, на які посилається прокурор у позовній заяві, поданій в інтересах держави в особі компетентного органу, для обґрунтування підстав для представництва.

У даній справі орган, який уповноважений здійснювати відповідні функції у спірних відносинах, не оспорив шляхом подання відповідної заяви, обставин, на які посилається прокурор у поданій заяві. При цьому, судом встановлено, що відповідний орган звертався до прокурора з проханням звернутись з відповідним позовом ще у травні 2020 року, тобто такий орган знав про відповідне порушення, однак, з позовом самостійно не звертався, після того, як у встановлений строк плата не була внесена відповідачем. Не звернувся і відповідний орган з позовом після направлення йому повідомлення прокурором і під час розгляду справи не оскаржив підстави для представництва, зазначені прокурором.

Таким чином, у даній справі прокурор підтвердив підстави для представництва.

Відповідно до ст. 33 Закону України «Про автомобільні дороги» , рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Як передбачено ч. 2 ст. 29 Закону України «Про дорожній рух» , з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів; порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Правила проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 №30 (далі - Правила проїзду).

Відповідно до п.п.2,3 Правил проїзду визначено, що транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великогабаритним, якщо його габарити перевищують хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 31.12.93 №1094 (далі - ПДР), а транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 ПДР.

Згідно п. 22.5 ПДР, за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Національною поліцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.

Як визначено відповідним пунктом, рух транспортних засобів та їх составів з навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, здвоєні осі - понад 16 т, строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів автомобільними дорогами забороняється.

Як визначено ч.1 ст. 47 Закону України «Про автомобільний транспорт» , до внутрішніх перевезень вантажів відносяться перевезення вантажів між пунктами відправлення та призначення, розташованими в Україні, та комплекс допоміжних операцій, пов`язаних з цими перевезеннями, а також технологічні перевезення вантажів, що здійснюються в межах одного виробничого об`єкта без виїзду на автомобільні дороги загального користування.

У відповідності до ч. 1 ст. 48 відповідного Закону, автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

В силу ч. 4 ст.48 відповідного Закону, окрім документів для здійснення внутрішніх перевезень вантажів, які визначені ч.2 відповідного Закону, у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов`язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Плата за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів визначається постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879, «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування» , якою затверджено Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - Порядок №879).

Як визначено п.3 Порядку №879, габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансбезпекою, її територіальними органами та уповноваженими підрозділами Національної поліції.

При цьому, габаритно-ваговим контролем транспортних засобів, як унормовано п. 4 Порядку №879, є контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів.

Великоваговими та великогабаритними транспортними засобами, в силу п.3 Порядку №879, є транспортні засоби, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні навантаження на вісь (осі) та загальна маса або габарити яких перевищують один з параметрів, що зазначені у пункті 22.5 ПДР. Поряд з цим, транспортний засіб не може вважатися великоваговим та/або великогабаритним, якщо його параметри не перевищують нормативи більш як на 2 відсотки.

В силу п.21 Порядку №879, у разі виявлення факту перевищення хоча б одного вагового та/або габаритного нормативного параметра більш як на 2 відсотки подальший рух транспортного засобу забороняється до внесення плати за його проїзд автомобільними дорогами загального користування (далі - плата за проїзд); плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, здійснюється у подвійному розмірі за пройдену частину маршруту по території України.

Згідно п.23 Порядку №879, власник великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу або уповноважена ним особа має право привести габаритно-вагові параметри транспортного засобу у відповідність з установленими нормативами шляхом часткового розвантаження, перевантаження на інший транспортний засіб або у будь-який інший спосіб.

Доказів здійснення відповідних дій відповідачем для приведення габаритно-вагових параметрів транспортного засобу відповідність з установленими нормативами не надано; наявність факту порушення не спростовано шляхом подання доказів.

Як визначено п.30 Порядку №879, плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу справляється за встановленими ставками залежно від маси такого транспортного засобу, навантаження на вісь (осі), габаритів та протяжності маршруту за формулою: П = (Рзм + Рнв + Рг) х В, де П - розмір плати за проїзд; Рзм - розмір плати за перевищення загальної маси транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рнв - розмір плати за перевищення навантаження на вісь (осі) (за одиничну + за здвоєну + за строєну) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; Рг - розмір плати за перевищення габаритів (за висоту + за ширину + за довжину) транспортного засобу за 1 кілометр проїзду; В - відстань перевезення, кілометрів.

Окрім того, як визначено п.31 1 Порядку №879, якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру, зокрема, на 10 - 40 відсотків - у потрійному розмірі.

Як визначено п.п.26,27 Порядку №879, кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету; плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку.

Згідно п.31 1 Порядку №879 перевізник зобов`язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.

Доказів внесення нарахованої плати відповідач під час розгляду справи не надав, хоча строк, визначений п.31 1 Порядку №879, закінчився.

Як визначено ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги прокурором доведені та обґрунтовані, відповідачем не заперечені і не спростовані, тому підлягають задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до положень , судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Таким чином, витрати на оплату позову судовим збором, понесені позивачем, підлягають відшкодуванню йому за рахунок відповідача у розмірі 2102,00 грн.

Керуючись ст.ст. 74-79, 129, 232, 233, 236, 238, 240, 241, 247, 248, 252 ГПК України, господарський суд

ВИРІШИВ:

1. Позов Першого заступника керівника Києво-Святошинської місцевої прокуратури Київської області в інтересах держави в особі Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгруп" про стягнення 47004,08 грн задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгруп» (ідентифікаційний код 38510889; 08700, Київська область, м. Обухів, вул. Калініна, 57) до державного бюджету України (отримувач Житомирська міська ОТГ 22160100, код ЄДРПОУ 38035726, Казначейство України, р/р UA 858999980313171216000006797) плату за проїзд автомобільним дорогами у сумі 47004,08 грн (сорок сім тисяч чотири гривні вісім коп).

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгруп» (ідентифікаційний код 38510889; 08700, Київська область, м. Обухів, вул. Калініна, 57) на користь Київської обласної прокуратури (ідентифікаційний код 02909996; м. Київ, бул.Л.Українки, 27/2) 2 102 грн (дві тисячі сто дві гривні) в рахунок відшкодування витрат, понесених на оплату позову судовим збором

4. Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: ( http://court.gov.ua/fair/ ).

Суддя В.М. Антонова

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення16.12.2020
Оприлюднено17.12.2020
Номер документу93588379
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/2762/20

Ухвала від 16.02.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 04.02.2021

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Рішення від 16.12.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 13.10.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

Ухвала від 25.09.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Антонова В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні