Справа № 420/11705/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі :
головуючого судді - Бойко О.Я.
розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження (без повідомлення учасників справи) справу за адміністративним позовом Головного управління ДПС в Одеській області до Приватного підприємства Акватехмонтаж про стягнення податкового боргу з усіх відкритих рахунків в банках у розмірі 17640,94 грн., вирішив адміністративний позов задовольнити.
І. Суть спору
Позивач, Головне управління ДПС в Одеській області звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до відповідача, Приватного підприємства Акватехмонтаж , в якому просило:
Стягнути з ПП Акватехмонтаж (код ЄДРПОУ 32405066), а саме з усіх відкритих рахунків у банках обслуговуючих підприємство на загальну суму 17640 (сімнадцять тисяч шістсот сорок),94 грн., а саме:
-по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 17638,20 грн. на бюджетний рахунок UA818999980313050029000015009, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 38016923, КБК 14010100, отримувач коштів УДКСУ у м. Одесі Одеської області/Суворовський район/14010100;
-по адміністративним штрафам та іншим санкціям у сумі 2,74 грн. на бюджетний рахунок UA148999980314060542000015009, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 38016923, КБК 21081103, отримувач коштів УДКСУ у м. Одесі Одеської області/Суворовський район/21081103.
ІІ. Аргументи сторін
(а) Позиція Позивача
Поданий позов обґрунтовувався тим, що за даними Головного управління ДПС в Одеській області відповідач, перебуває на обліку як платник податків в Головному управлінні ДПС в Одеській області, Північне управлінні у м. Одесі, Суворовський район ДПІ з 27.02.2017 р. та зареєстрований за № 8900.
Так, станом на 26.10.2020 року, відповідно до розрахунку податкового боргу, довідки - розрахунку заборгованості та інтегрованих карток платника (ІКП) податкова заборгованість відповідача перед бюджетом становить 17640,94 грн.
(б) Позиція Відповідача
Відповідач отримав ухвалу про відкриття провадження 13.11.2020 р., що підтверджується поштовим повідомленням про вручення поштового відправлення. Однак відповідач не скористався своїм правом та не подав відзив на позовну заяву та докази сплати податкової заборгованості.
ІІІ. Процедура та рух справи
06.11.2020 р. ухвалою Одеський окружний адміністративний суд прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
ІV. Обставини справи встановлені судом та докази на їх підтвердження
За даними за даними Головного управління ДПС в Одеській області відповідач, перебуває на обліку як платник податків в Головному управлінні ДПС в Одеській області, Північне управлінні у м. Одесі, Суворовський район ДПІ з 27.02.2017 р. та зареєстрований за № 8900.
Так, станом на 26.10.2020 року, відповідно до розрахунку податкового боргу, довідки - розрахунку заборгованості та інтегрованих карток платника (ІКП) податкова заборгованість відповідача перед бюджетом становить 17640,94 грн., а саме:
-по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 17638,20 грн.;
-по адміністративним штрафам та іншим санкціям у сумі 2,74 грн.
Заборгованість по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) виникла в результаті:
- нарахування по декларації з податку на додану вартість №9108968130 від 17.05.2020 року на суму 2 141,00 грн. (основний платіж) - 66,75 грн. (сплата) = 2 074,25 грн, (основний платіж);
- нарахування по декларації з податку на додану вартість №9139095956 від 17.06.2020 року на суму 3 280,00 грн. (основний платіж);
- проведення камеральної перевірки податкової звітності з податку на додану вартість та прийняття акту №91192/15-32-15-04/32405066 від 05.11.2019року, на підставі якого винесено податкові повідомлення-рішення;
- №0157475004 від 27.11.2019 року на загальну суму 1 128,42 грн. (штрафна санкція);
- №0157485004 від 27.11.2019 року на загальну суму 4 853,53 грн, (штрафна санкція);
- нарахування по декларації з податку на додану вартість N.99172052133 від 20.07.2020 року на суму 2 536,00 грн. (основний платіж);
- проведення перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування та прийняття акту №3907/15-32-51-04/32405066 від 03.07.2020 року, на підставі якого винесено податкове повідомлення-рішення №01109151104 від 29.07.2020 року на загальну суму 680,00 грн.;
- нарахування по декларації з податку на додану вартість №9205212462 від 19.08.2020року на суму 2 110,00 грн. (основний платіж);
- нарахування по декларації з податку на додану вартість №9235077228 від 16.09.2020 року на суму 949,00 грн. (основний платіж).
Заборгованість по адміністративним штрафам та іншим санкціям виникла в результаті нарахування пені на суму - 2,74 грн., відповідно до ст.129 Податкового кодексу України та ч.4 гл.2 розділу III Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016№ 422.
V. Джерела права та висновки суду
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з п.15.1 ст. 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Відповідно до п.16.1.4. ст.16 ПК України сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно з п.36.1. ст. 36 ПК України, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Відповідно до п. 36.5. ст. 36 ПК України відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Згідно з п.14.1.175 ст. 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Відповідно до п. 54.1. ст. 54 ПК України передбачено, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з п. 59.1. ст.59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Суд встановив, що у зв`язку з несплатою відповідачем заборгованості податковим органом було винесено податкову вимогу форми Ю №4541-51 від 19.02.2019 р. та направлено платнику рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення.
Відповідно до п.59.5. ст.59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
Згідно з п.58.3 ст.58 ПК України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення. У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцем знаходження посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Пунктом 95.2 ст.95 ПК України встановлено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.
Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК України , стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
На день розгляду справи відповідач не надав суду доказів погашення податкової заборгованості.
Згідно з п. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
За приписами п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
Виходячи з приписів наведених норм Податкового кодексу України (п.п.20.1.34 п.20.1 ст.20 та п.41.2 ст.41 Податкового кодексу України) позивач є тим контролюючим органом, на який покладено обов`язок здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу платниками податків. Тому звернення позивача до суду з даним позовом мотивоване виконанням ним функцій і повноважень контролюючого органу у сфері справляння податків і зборів.
VI. Розподіл судових витрат
Згідно з ч.2 ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки суд не залучав свідків та призначав проведення експертизи з відповідача судові витрати не стягуються.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Керуючись ст. ст. 2, 139, 243-246КАС України суд,
ВИРІШИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити.
2.Стягнути з ПП Акватехмонтаж (код ЄДРПОУ 32405066), а саме з усіх відкритих рахунків у банках обслуговуючих підприємство на загальну суму 17640 (сімнадцять тисяч шістсот сорок),94 грн., а саме:
-по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 17638,20 грн. на бюджетний рахунок UA818999980313050029000015009, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 38016923, КБК 14010100, отримувач коштів УДКСУ у м. Одесі Одеської області/Суворовський район/14010100;
-по адміністративним штрафам та іншим санкціям у сумі 2,74 грн. на бюджетний рахунок UA148999980314060542000015009, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), МФО 899998, код 38016923, КБК 21081103, отримувач коштів УДКСУ у м. Одесі Одеської області/Суворовський район/21081103.
Рішення може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач: Головне управління ДПС в Одеській області: адреса вул. Семінарська,5 м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ: 43142370.
Відповідач: Приватне підприємство Акватехмонтаж адреса: 65003, м. Одеса, вул. Церковна, буд.19 ЄДРПОУ 32405066.
Суддя Бойко О.Я.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2020 |
Оприлюднено | 21.12.2020 |
Номер документу | 93591171 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Бойко О.Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні