Ухвала
від 17.12.2020 по справі 520/3214/2020
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

"17" грудня 2020 р. справа № 520/3214/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Біленського О.О.,

при секретарі судового засідання - Пузіковій А.С.

за участі:

представника заявника - Первомайського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №17 "Казка" Первомайської міської ради Харківської області - Колованова І.М,

представника позивача - Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій у Харківській області - Любченко А.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду заяву представника Первомайського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №17 "Казка" Первомайської міської ради Харківської області про відстрочення виконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 04.06.2020 року по справі №520/3214/2020 за позовом Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій у Харківській області (61013, м. Харків, вул. Шевченка, 8, код ЄДРПОУ 38631015) до Первомайського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №17 "Казка" Первомайської міської ради Харківської області (64102, Харківська обл., місто Первомайський, мікрорайон-6, код ЄДРПОУ 24333025) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,-

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 04.06.2020 року адміністративний позов Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій у Харківській області (61013, м. Харків, вул. Шевченка, 8, код ЄДРПОУ 38631015) до Первомайського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №17 "Казка" Первомайської міської ради Харківської області (64102, Харківська обл., місто Первомайський, мікрорайон-6, код ЄДРПОУ 24333025) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду задоволено. Застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Первомайського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №17 "Казка" Первомайської міської ради Харківської області (64102, Харківська обл., місто Первомайський, мікрорайон-6, код ЄДРПОУ 24333025), за адресою: Харківська обл., місто Первомайський, мікрорайон-6, шляхом її знеструмлення, опечатування пристроїв відключення джерел електропостачання та зобов`язання припинити використання цієї будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Вказане рішення не було оскаржено в апеляційному порядку та 07.08.2020 року набрало законної сили.

09.12.2020 року до Харківського окружного адміністративного суду звернувся представник Первомайського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №17 "Казка" Первомайської міської ради Харківської області з заявою про відстрочення виконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 04.06.2020 року по справі №520/3214/2020 на строк до 01.09.2021 року.

В обґрунтування вказаної заяви заявник вказав, що з метою виконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 04.06.2020 р. було відкрито виконавче провадження, про що 04.11.2020 року винесена відповідна постанова державним виконавцем Первомайського міськрайонного відділу ДВС Східного міжрегіонального управління МЮ України Завгородньою К.М. На цей час частина порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки усунута, а саме виконані дії, зазначені в пунктах 2,3 припису №167 від 23.12.2019 року, що підтверджується відмітками державного інспектора А.С.Храмєєвої в приписі №167 від 23.12.2019 року. Що стосується пунктів 1,4 вказаного припису, то на цей час приймаються міри щодо виконання дій, зазначених в цих пунктах.

Представники заявника в судовому засіданні підтримав подану заяву та просив суд відстрочити виконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 04.06.2020 року по справі №520/3214/2020 на строк до 01.09.2021 року.

Представник позивача - Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій у Харківській області, в судовому засіданні заперечував проти задоволення клопотання заявника з огляду на наявність реальної загрози життю і здоров`ю людей під час експлуатації будівлі Первомайського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №17 "Казка" Первомайської міської ради Харківської області.

Відповідно до ч.2 ст.378 КАС України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

До висновку про задоволення позову суд прийшов з урахуванням відсутності в матеріалах справи доказів усунення відповідачем порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки, зафіксованих у акті №167 від 23.12.2019 року, а саме: приміщення не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , приміщення електрощитової не відокремлене від інших приміщень протипожежними дверима, не проведено перевірку пристроїв захисту будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів у відповідності до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд".

Надаючи правову оцінку обставинам, викладеним у заяві, суд керується такими приписами норм чинного законодавства.

Відповідно до ч. 3 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Отже, підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим адміністративним судом способом. Вирішуючи питання про встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору та інші обставини справи.

Під встановленням або зміною способу чи порядку виконання судового рішення слід розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленим судом.

Разом з тим, під обґрунтованими підставами слід розуміти наявність виключних обставин, які є об`єктивно непереборними, тобто такими, що ускладнюють або унеможливлюють виконання рішення суду у раніше встановлений судом спосіб. Наявність таких обставин має бути підтверджено належними та допустимими доказами.

Відповідно до приписів ч. 4 ст. 378 КАС України, вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Суд зазначає, що наведені норми не містять конкретного переліку обставин для відстрочення та/або розстрочення виконання судового акта, а лише встановлюють критерії для їх визначення, надаючи суду в кожному конкретному випадку право вирішувати питання про їх наявність з урахуванням усіх обставин справи.

Підставою для застосування правил цієї норми є обставини, що перешкоджають належному виконанню судового рішення в адміністративній справі: ускладнюють його виконання або роблять неможливим.

Для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення такою обставиною може бути недостатність коштів на рахунку, стихійне лихо, для зміни способу чи порядку виконання судового рішення - неможливість виконання судового рішення внаслідок відсутності, пошкодження або знищення об`єкта стягнення або з інших причин.

Суд враховує, що підставою для постановлення рішення від 04.06.2020 слугувало недотримання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, що підтверджено висновками акту №167 від 23.12.2019.

До заяви про відстрочення виконання рішення заявником було надано акт №65 від 12.11.2020 року складений за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, яким встановлено, що станом на 12.11.2020 року наявні порушення вимог законодавства, а саме: приміщення не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , не проведено перевірку пристроїв захисту будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів у відповідності до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд".

Наслідком встановлених актом перевірки порушень є пожежа, відповідно вказані порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

При цьому, відповідачем не надано до суду жодних доказів, що б підтверджували усунення виявлених під час заходу контролю недоліків, такі докази не надано і до компетентного органу - Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області.

До суду також не надано доказів, що б підтверджували, що виконання судового рішення шляхом застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Первомайського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №17 "Казка" Первомайської міської ради Харківської області (64102, Харківська обл., місто Первомайський, мікрорайон-6, код ЄДРПОУ 24333025), за адресою: Харківська обл., місто Первомайський, мікрорайон-6, шляхом її знеструмлення, опечатування пристроїв відключення джерел електропостачання та зобов`язання припинити використання цієї будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджатиме усуненню недоліків, а також відповідач не підтверджує жодними доказами, що відстрочення виконання судового рішення строком до 01.09.2021 року сприятиме усуненню недоліків у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Суд наголошує, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров`ю людей, при цьому застосування інституту відстрочення виконання судового рішення у такій категорії адміністративних спорів без належного підтвердження необхідними доказами, що дійсно свідчать про ускладнення виконання судового рішення, не відповідатиме меті застосування таких заходів.

З урахуванням положень статті 2 Кодексу цивільного захисту України, законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню, при цьому існуючі в університеті порушення у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно - рятувальних служб, в їх сукупності можуть кваліфікуватись як такі, що створюють реальну загрозу життю і здоров`ю людей, у тому числі, науково-педагогічного колективу та студентів університету. А відповідно до Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Зважаючи на всі викладені обставини у поєднанні з наведеними нормами права, суд приходить до висновку про відсутність обґрунтованих та доведених підстав для задоволення заяви відповідача про відстрочення виконання судового рішення.

Керуючись положеннями ст. ст.ст.5, 243, 293, 295, 297, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

В задоволенні заяви представника Первомайського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №17 "Казка" Первомайської міської ради Харківської області про відстрочення виконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 04.06.2020 року по справі №520/3214/2020 за позовом Головного управління Державної служби надзвичайних ситуацій у Харківській області (61013, м. Харків, вул. Шевченка, 8, код ЄДРПОУ 38631015) до Первомайського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №17 "Казка" Первомайської міської ради Харківської області (64102, Харківська обл., місто Первомайський, мікрорайон-6, код ЄДРПОУ 24333025) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - відмовити.

Копію ухвали направити заявнику.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду повністю або частково у випадках, визначених статтею 294 цього Кодексу. Оскарження ухвали суду, яка не передбачена статтею 294 цього Кодексу, окремо від рішення суду не допускається.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення, з урахуванням приписів п.3 Прикінцевих положень КАС України. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст ухвали виготовлено 17.12.2020 року.

Суддя Біленський О.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2020
Оприлюднено21.12.2020
Номер документу93591776
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/3214/2020

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Рішення від 04.06.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Рішення від 04.06.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 16.04.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 12.03.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні