Рішення
від 18.12.2020 по справі 140/16416/20
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2020 року ЛуцькСправа № 140/16416/20

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Ковальчука В.Д.,

розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Ратнівської районної державної адміністрації про визнання неправомірним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася з позовом до Управління соціального захисту населення Ратнівської районної державної адміністрації про визнання неправомірним та скасування рішення про відмову в призначенні державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї ОСОБА_1 від 10 вересня 2020 року №2061.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що в вересні 2020 року вона отримала від Управління соціального захисту населення Ратнівської районної державної адміністрації повідомлення від 11.09.2020 за №2061 про відмову у призначенні державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї у зв`язку з відсутністю повного пакета документів, оскільки нею в заяві та декларації не були в повному обсязі відображені відомості про членів її сім`ї, зокрема відомості про реєстраційні номери облікових карток платників податків її неповнолітніх дітей: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Рішення відповідача позивач вважає протиправним з огляду на те, що її сім`я відмовилася від отримання реєстраційних номерів облікових карток платників податків у зв`язку з релігійними переконаннями, а тому просить визнати його протиправним і скасувати.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 01 грудня 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд якої постановлено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи суддею одноособово.

У відзиві відповідач - Управління соціального захисту населення Ратнівської районної державної адміністрації позов не визнав, пояснив, що у зв`язку з відсутністю повного пакета документів ( неподання відомостей про реєстраційні номери облікових карток платників податків дітей) позивачу було відмовлено у призначенні державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї. З врахуванням викладеного відповідач просив в задоволенні позову відмовити.

Дослідивши докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з таких підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 07.07.2020 року звернулася до відповідача з заявою про призначення соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї. До заяви позивачем було додано: довідку про склад та зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб та землекористування, декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, дві довідки з Ратнівського УСЗН на ім`я ОСОБА_1 , довідку про доходи ОСОБА_4 , довідку про доходи ОСОБА_2 ..

Рішенням Управління соціального захисту населення Ратнівської районної державної адміністрації від 10 вересня 2020 року у справі №2423, яке було направлено позивачу повідомленням від 10 вересня 2020 року вих. №2061, відповідач відмовив ОСОБА_1 в наданні державної соціальної допомоги у зв`язку з відсутністю повного пакету документів.

Не погоджуючись із таким рішенням, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Підстави та порядок призначення допомоги малозабезпеченій сім`ї визначені в Законі України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" та Постановою Кабінету міністрів України від 24 лютого 2003 року №250 "Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям".

Цей Закон спрямований на реалізацію конституційних гарантій права громадян на соціальний захист - забезпечення рівня життя не нижчого від прожиткового мінімуму шляхом надання грошової допомоги найменш соціально захищеним сім`ям і сприяння їх економічній самостійності.

Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям (далі - державна соціальна допомога) - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім`ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім`ї ( стаття 1 Закону).

Відповідно до ст.3 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" право на державну соціальну допомогу мають малозабезпечені сім`ї, які постійно проживають на території України.

Відповідно до п.5 Порядку, для призначення державної соціальної допомоги уповноважений представник малозабезпеченої сім`ї, особа якого посвідчується паспортом громадянина України або іншим документом, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства), подає такі документи:

заяву, складену за формою, встановленою Мінсоцполітики;

декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, складену за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі - декларація);

довідку про доходи у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердження таких доходів довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;

довідку встановленої форми про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях (за наявності).

Інформація про склад малозабезпеченої сім`ї заявника зазначається в декларації. Якщо заявник вже отримує будь-який із видів державної допомоги, які призначаються органами соціального захисту населення, відомості про розмір допомоги враховуються цим органом без необхідності її декларування.

Заява та декларація вважаються такими, що не подані, у разі внесення не у повному обсязі відомостей про членів малозабезпеченої сім`ї (прізвище, ім`я та по батькові, сімейний стан, число, місяць і рік народження, серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України чи іншого документа, що підтверджує право на постійне проживання в Україні (для іноземця та особи без громадянства), реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті).

Як встановлено судом позивач надала відповідачу з заявою всі необхідні документи.

Підставою для відмови у призначенні державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї було те, що позивач у декларації не зазначила реєстраційних номерів облікової картки платника податків своїх дітей , а саме: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .

Судом встановлено, що ОСОБА_2 , ОСОБА_3 не отримали реєстраційних номерів облікової картки платника податків у зв`язку з релігійними переконаннями, а надати документ про наявність у них права здійснювати будь-які платежі без реєстраційного номера немає можливості, оскільки вона не досягнули повноліття.

На думку суду, не зазначення позивачем у декларації реєстраційних номерів облікової картки платника податків своїх неповнолітніх дітей, не може бути підставою для відмови у призначенні державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї .

За таких обставин суд дійшов висновку про задоволення позовної заяви в повному обсязі.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в сумі 840,80 грн., сплачений квитанцією від 26.11.2020 №30.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 263, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Управління соціального захисту населення Ратнівської районної державної адміністрації про відмову в призначенні державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї ОСОБА_1 від 10 вересня 2020 року у справі №2423 (повідомлення від 10 вересня 2020 року вих. №2061).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціального захисту населення Ратнівської районної державної адміністрації за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 витрати по сплаті судового збору в розмірі 840,80 грн. (вісімсот сорок гривень вісімдесят копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 ).

Відповідач: Управління соціального захисту населення Ратнівської районної державної адміністрації (44100, Волинська область, смт. Ратне, вул. Каштанова, 19-А, код ЄДРПОУ 03192106).

Суддя В.Д. Ковальчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2020
Оприлюднено21.12.2020
Номер документу93624432
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/16416/20

Рішення від 18.12.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні