ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
09 грудня 2020 року Справа №160/10140/19
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Кучми К.С.
при секретарі судового засідання - Ткаченко Ю.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Дніпрі заяву Національного банку України про заміну стягувача на його правонаступника по адміністративній справі №160/10140/19,-
ВСТАНОВИВ :
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.11.2019 року позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю Аракс-Вайт про стягнення заборгованості було задоволено, а саме:
- стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю Аракс-Вайт до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету» , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» , символ звітності 106) штраф у сумі 17 000 грн.
До суду 01.12.2020 року від Національного банку України надійшла заява, в якій вони просять стягувача в адміністративній справі № 160/10140/19 замінити з Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг на правонаступника Національний банк України (ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 00032106, вул.Інститутська, 9, м.Київ, 01601).
В обгрунтування вказаної заяви заявник зазначив, що Національний банк України на підставі Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а НКЦПФР регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.
Сторони в судове засідання своїх представників не направили, про день та час його проведення повідомлялися належним чином.
Відповідно до ст.52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Згідно з ч.ч.1, 2 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Так, 12 вересня 2019 року Верховною Радою України прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг (далі - Закон № 79-ІХ). Як вбачається зі змісту згаданого закону, метою його ухвалення є скорочення кількості регуляторних та контролюючих органів на ринках небанківських фінансових послуг шляхом розподілу функцій Національної комісії, здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, між іншими органами, що здійснюють державне регулювання ринків фінансових послуг.
Ухваленим Законом № 79-ІХ здійснено законодавче закріплення перерозподілу та консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг та внесено зміни до таких законодавчих актів:
1) Господарського кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення;
2) Законів України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , Про цінні папери та фондовий ринок , Про недержавне пенсійне забезпечення , Про страхування , Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , Про державну підтримку сільської господарства України , Про організацію формування та обігу кредитні історій , Про зовнішньоекономічну діяльність , Про кредитні спілки , Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла операціях з нерухомістю , Про обов`язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів , Про іпотечні облігації , Про аудиторську діяльність , Про Національний банк України , Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою , Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення , Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування , Про ліцензування видів господарської діяльності .
Зміни до зазначених вище законодавчих актів передбачають передачу повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у частині регулювання та нагляду у системі накопичувального пенсійного забезпечення, регулювання та нагляду за функціонуванням фінансово-кредитних механізмів і управлінні майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Решту повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, передається до Національного банку України.
Зокрема, Національний банк на підставі Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг стає регулятором страхових, лізингових, фінансових компаній, кредитних спілок, ломбардів та бюро кредитних історій, а НКЦПФР регулюватиме недержавні пенсійні фонди та фонди фінансування будівництва.
Крім того, Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг передбачає перехідний період, упродовж якого відбуватиметься передача функцій від Національної комісії з регулювання ринків фінансових послуг до НБУ та НКЦПФР. Триватиме він до 01 липня 2020 року. Тобто, до 30 червня 2020 року включно регулюванням ринку як і раніше займатиметься НКЦПФР, а з 1 липня 2020 року цю функцію виконуватиме Національний банк. Наведений вище перехідний період передбачений пунктом 1 Розділу II Прикінцеві положення Закону № 79-ІХ.
Пунктом 8 Розділу II Прикінцеві положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг установлено з 1 липня 2020 року Національний банк України, Національна комісія з паперів та фондового ринку є процесуальними правонаступником Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері фінансових послуг, у судах у межах повноважень, встановлених України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".
З огляду на викладене, Національний банк України з 1 липня 2020 року є регулятором установ, а отже і процесуальним правонаступником відповідача у цій справі.
Враховуючи викладене, та приймаючи до уваги той факт, що Національний банк України є правонаступником Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг та забезпечує реалізацію повноважень і виконання функцій, суд дійшов висновку про необхідність заміни відповідача по справі №160/10140/19 на Національний банк України, з викладених вище підстав.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.44, 379 КАС України, -
УХВАЛИВ:
Заяву Національного банку України про заміну стягувача на його правонаступника по адміністративній справі №160/10140/19 - задовольнити.
Замінити стягувача у адміністративній справі №160/10140/19 з Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг на правонаступника Національний банк України (вул.Інститутська, 9, м.Київ, 01601, код ЄДРПОУ 00032106). Ухвала суду може бути оскаржена до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги до суду першої інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня складання ухвали у відповідності до вимог ст.295 КАС України та у порядку, встановленому п.п.15.1 п.15 Розділу VІІ Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала набирає законної сили у строки, встановлені ст.256 КАС України.
Суддя К.С. Кучма
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2020 |
Оприлюднено | 21.12.2020 |
Номер документу | 93624516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні