Рішення
від 17.12.2020 по справі 826/14128/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 грудня 2020 року м. Київ № 826/14128/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Мазур А.С. , розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи ( у письмовому провадженні) адміністративну справу:

за позовомПрокурора Святошинського району м.Києва Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві ( ГУ Державної фіскальної служби України в м. Києві) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс Інженерінг" простягнення заборгованості в розмірі 1 254 356,16 грн.

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява Прокурора Святошинського району м. Києва в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління Міндоходоів у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю "Комплекс Інженерінг" про стягнення заборгованості з податку на додану вартість у сумі 710 596,04 грн., податку на прибуток приватних підприємств у сумі 543 760,12 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що за відповідачем обліковується заборгованість з податку на додану вартість та податку на прибуток у загальному розмірі 1 254 356,16 грн., яка виникла на підставі податкових повідомлень-рішень від 12.11.2013 №0001872201 та №0001862201. Оскільки станом на день звернення до суду відповідачем вказана заборгованість не погашена, позивач звернувся із даним позовом до суду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17.09.2014 відкрито провадження у адміністративній справі та призначено до судового розгляду.

Відповідач проти позову заперечив та зазначив, що податковий борг є неузгодженим, оскільки податкові повідомлення-рішення, на підставі яких виникла вказана заборгованість, оскаржуються ним в судовому порядку.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09.10.2014 року зупинено провадження в даній адміністративній справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 826/2267/14.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27.04.2020 року поновлено провадження у справі у справі № 826/14128/14.

Враховуючи те, що 15.12.2017 набрала чинності нова редакція Кодексу адміністративного судочинства України у редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII (далі - КАС України), слід зазначити, що відповідно до ч. 3 ст. 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Зважаючи на те, що, на час поновлення провадження у справі, згідно з п. 7 ч. 6 ст. 12 КАС України дана справа належить до справ незначної складності та у відповідності до п. 4 ч. 1 ст. 263 КАС України, суд розглядає її за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Комплекс Інженерінг (код ЄДРПОУ 32854643) перебуває на обліку як платник податків у ДПІ в Святошинському районі у м. Києві.

Станом на день звернення до суду заборгованість перед бюджетом зі сплати податку на додану вартість та податку на прибуток в загальному розмірі становила 1 254 356,16 грн., що підтверджується інтегрованою карткою платника податків.

З матеріалів справи вбачається, що спірна сума заборгованості платника податків за грошовими зобов`язаннями з податку на додану вартість та податок на прибуток, виникла на підставі податкових повідомлень-рішень від 12.11.2013 року №0001872201 №0001862201.

Судом встановлено, що позивач надсилав відповідачу податкову вимогу форми "Ю" від 24.06.2014 №1605-25 рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою підприємства, яка була вручена уповноваженому представнику підприємства, що підтверджується наявними матеріалами справи.

Відтак, оскільки в добровільному порядку сума заборгованості відповідачем не сплачена, позивач вважає цю суму податковим боргом та просить стягнути його у судовому порядку.

Оцінивши за правилами ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Спірні правовідносини регулюються ст.ст. 19 Конституції України, Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (надалі - ПК України).

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Пунктом 57.3. ПК України встановлено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Як вже було зазначено судом, Прокурор Святошинського району м. Києва в інтересах держави в особі ДПІ у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві просить суд стягнути з ТОВ Комплекс Інженерінг суму грошових зобов`язань у розмірі 1 254 356,16 грн., які нараховані останньому на підставі податкових повідомлень-рішень від 12.11.2013 року №0001872201 та №0001862201.

Разом з тим, в ході розгляду даного спору встановлено, що постановою Окружного адміністративного суду м. Києві від 20.11.2014 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 27.01.2015 року, у справі № 826/2267/14 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Компекс Інженерінг задоволено повністю, визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення від 12.11.2013 року №0001872201 та №0001862201, прийняті ДПІ у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 26.05.2015 касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві - залишено без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 20 листопада 2014 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 27 січня 2015 року у справі № 826/2267/14 - залишено без змін.

Відтак рішення Окружного адміністративного суду м. Києві від 20.11.2014 року у справі № 826/2267/14 набрало законної сили 27.01.2015.

Відповідно до статті 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов`язковими до виконання на всій території України.

Згідно з ч. 2 ст. 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

При цьому, згідно з ч. 4 ст. 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Суд зазначає, що одним із основних елементів права є принцип правової визначеності, який, серед іншого, передбачає, що в будь-якому спорі рішення суду, яке набрало законної сили, не може бути поставлено під сумнів, чим і керується суд у даній справі.

В той же час, в силу п/п 60.1.4 п. 60.1 ст. 60 ПК України податкове повідомлення-рішення або податкова вимога вважаються відкликаними, якщо: рішенням суду, що набрало законної сили, скасовується повідомлення-рішення контролюючого органу або сума податкового боргу, визначена в податковій вимозі.

Виходячи з наведеного, податкові повідомлення-рішення від 12.11.2013 №0001872201 №0001862201 не створюють будь-яких правових наслідків з моменту їх прийняття та в силу положень п/п. 60.1.4 п. 60.1 ст. 60 ПК України вважаються відкликаними .

З огляду на встановлені у справі обставини та беручи до уваги те, що рішення контролюючого органу, якими визначено відповідачу спірну суму грошових зобов`язань, скасовані судом, суд приходить до висновку про відсутність підстав для стягнення з відповідача спірної суми податкових зобов`язань.

Положеннями ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи вищевикладене, а також виходячи із заявлених вимог та підстав позову, суд приходить до висновку, що в порядку виконання обов`язку, визначеного ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, позивачем не доведено обставин, на яких ґрунтуються його позовні вимоги.

Відтак, виходячи з меж заявлених позовних вимог та їх обґрунтування, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки досліджених доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на з`ясуванні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до положень ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Прокурора Святошинського району м. Києва в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Святошинському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя А.С. Мазур

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.12.2020
Оприлюднено21.12.2020
Номер документу93627813
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14128/14

Рішення від 17.12.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

Ухвала від 17.09.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні