ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
м. Київ
16.12.2020Справа № 910/17251/20
Господарський суд міста Києва у складі судді Андреїшиної І.О., за участю секретаря судового засідання Березовської С.В., розглянувши матеріали господарської справи
про стягнення 62 033 800,17 грн,
Представники учасників судового процесу:
Від позивача: Олексієнко Л.В.
Від відповідача: Коваль О.С.
ВСТАНОВИВ:
До Господарського суду міста Києва надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Приморська енергогенеруюча компанія" до Державного підприємства "Гарантований покупець" про стягнення заборгованості за договором № 703/01 від 17.09.2019 в розмірі 62 033 800,17 грн, з яких: 55 023 98,99 грн основного боргу, 2 274 876,26 пені, 4 184 391,98 грн штрафу та 551 432,94 грн трьох відсотків річних.
Господарський суд міста Києва ухвалою від 11.11.2020 відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 02.12.2020.
У судовому засіданні 02.12.2020 представник відповідача заявив усне клопотання про відкладення підготовчого засідання для надання можливості надати відзив на позовну заяву.
Представник позивача заперечень не навів.
Суд на місці ухвалив (без виходу до нарадчої кімнати) задовольнити дане клопотання та оголосити перерву у судовому засіданні на 16.12.2020.
Через відділ діловодства суду 11.12.2020 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву.
Представник позивача у судовому засіданні 16.12.2020 заявив клопотання про відкладення підготовчого засідання для ознайомлення з відзивом на позовну заяву.
Представник відповідача заперечень не навів та подав клопотання про залучення до участі у справі третіми особами, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Кабінет Міністрів України, Міністерство енергетики України, Приватне акціонерне товариство "Національна енергетична компанія "Укренерго" та Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Представник позивача заперечив проти задоволення даного клопотання.
Суд на місці ухвалив залучити відзив на позовну заяву до матеріалів справи та задовольнити клопотання позивача щодо відкладення підготовчого засідання, відомості про дану процесуальну дію занесено до протоколу судового засідання.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 50 ГПК України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого провадження у справі або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права або обов`язки щодо однієї із сторін. Їх може бути залучено до участі у справі також за заявою учасників справи. Якщо суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до розгляду встановить, що рішення господарського суду може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.
Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі (ч. 4 ст. 50 Господарського процесуального кодексу України).
Розглянувши клопотання відповідача про залучення до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Кабінет Міністрів України, Міністерство енергетики України, Приватне акціонерне товариство "Національна енергетична компанія "Укренерго" та Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, суд дійшов висновку про обгрунтованість та наявність підстав для часткового задоволення поданих клопотань в порядку ст. 50 ГПК України.
Обґрунтовуючи заяву про залучення Кабінету Міністрів України та Міністерства енергетики України третіми особами, позивач зазначає, що діяльність взаємовідносин між сторонами у даній справі регулюється спеціальним законодавством в сфері енергетики, в тому числі нормативно - правовими актами органів державної влади (Кабінету Міністрів України), що розробляються за участі Міністерства енергетики України та приймаються в межах їх повноважень.
Згідно з частинами 2,3 та 9 статті 65 Закону України "Про ринок електричної енергії" (далі - Закон), Кабінет Міністрів України з метою забезпечення загальносуспільних інтересів та виконання гарантій держави щодо купівлі всієї електричної енергії, виробленої на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії (а з використанням гідроенергії - вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), за встановленим "зеленим" тарифом або за аукціонною ціною, визначає державне підприємство для виконання функцій гарантованого покупця електричної енергії. Гарантований покупець зобов`язаний купувати у суб`єктів господарювання, яким встановлено "зелений" тариф, або у суб`єктів господарювання, які за результатами аукціону набули право на підтримку, всю відпущену електричну енергію, вироблену на об`єктах електроенергетики з альтернативних джерел енергії.
На виконання ст. 65 Закону Кабінетом Міністрів України (далі - КМУ) постановою від 17.04.2019 №324 утворено ДП "Гарантований покупець" на базі філії "Гарантований покупець" державного підприємства "Енергоринок" шляхом виділу майна, прав та обов`язків стосовно нього відповідно до розподільного балансу для виконання функцій гарантованого покупця електричної енергії.
Згідно з п. 9 Статуту ДП "Гарантований покупець", затвердженого постановою КМУ від 22.05.2019 № 455 (далі - Статуту), підприємство є юридичною особою, заснованою на державній власності, функції з управління якою виконує Кабінет Міністрів України. Згідно ст.21 Статуту визначено що КМУ є суб`єктом управління Гарантованого покупця.
Згідно з п.1. Положення про Міністерство енергетики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2020 р. № 507 (далі - Положення) Міненерго є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 3 Положення встановлено, що основними завданнями Міністерства енергетики України є: 1) забезпечення формування та реалізація державної політики у паливно- енергетичному комплексі; 2) забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива; 3) забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері нагляду (контролю) у галузях електроенергетики та теплопостачання; 4) здійснення державного управління у сфері використання ядерної енергії та радіаційної безпеки.
Підпунктом 2 пункту 4 Положення визначено, що Міненерго розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів з питань, що належать до його компетенції.
Так, на виконання вищевказаних умов Положення, з метою досягнення компромісних домовленостей з інвесторами в галузі відновлювальної енергетики, Міністерством енергетики разом з Кабінетом Міністрів України та представниками Європейсько - українського енергетичного агентства та Української вітроенергетичної асоціації розроблено та підписано "Меморандум про взаєморозуміння щодо врегулювання проблемних питань у сфері відновлюваної енергетики".
Зазначений меморандум передбачає, що держава забезпечує своєчасне здійснення розрахунків з виробниками, що використовують альтернативні джерела енергії як того вимагає Закон України "Про альтернативні джерела енергії".
З огляду на предмет та підстави позовних вимог, суд дійшов висновку, що рішення в даній справі не може вплинути на права та обов`язки Кабінету Міністрів України та Міністерства енергетики України, у зв`язку з чим дані клопотання відповідача задоволенню не підлягають.
Клопотання про залучення до участі у справі третьою особою на стороні відповідача ПрАТ "НЕК "Укренерго" обґрунтоване, зокрема, тим, що спеціальні обов`язки із забезпечення збільшення частки виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії, що зводяться до оплати виробленої електричної енергії за "зеленим" тарифом, в тому числі позивачу, покладені як на ДП "Гарантований покупець" так і на ПрАТ "НЕК "Укренерго". Тобто, на ПрАТ "НЕК "Укренерго" покладено обов`язок забезпечити надходження грошових коштів ДП "Гарантований покупець" для оплати електричної енергії виробникам за "зеленим" тарифом, що є складовою тарифу на його передачу, тоді як ДП "Гарантований покупець" повинно провести розрахунки з такими виробниками, з урахуванням, сплачених ПрАТ "НЕК "Укренерго" грошових коштів із забезпечення ДП "Гарантований покупець" вказаної оплати. Водночас, згідно ч. 1 ст. 623 Цивільного кодексу України, боржник, який порушив зобов`язання, має відшкодувати кредиторові завдані цим збитки.
Доцільність залучення до участі в справі третьою особою на стороні відповідача Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг обґрунтована тим, що рішення в даній справі потягне за собою обов`язок у зазначеної особи, як регулятора ринку електричної енергії, щодо внесення змін до типового договору, інших актів, надання роз`яснень з питань застосування нормативно-правових актів, зокрема, щодо оплати електроенергії за "зеленим" тарифом.
Відповідно до п. п. 2, 3 ч. 2 ст. 183 Господарського процесуального кодексу України суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках залучення до участі або вступу у справу третьої особи, заміни неналежного відповідача, залучення співвідповідача, а також коли питання, визначені частиною другою статті 182 цього Кодексу, не можуть бути розглянуті у даному підготовчому засіданні.
Враховуючи наведені норми законодавства, з метою належної підготовки справи для розгляду по суті, у зв`язку із необхідністю залучення до участі у справі третіх осіб та надання строку учасникам судового процесу для подачі пояснень щодо позову, суд вбачає за доцільне відкласти підготовче засідання.
Керуючись статтями 50, 74, 177, 182, 183, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Залучити до участі у справі третіми особами, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Приватне акціонерне товариство "Національна енергетична компанія "Укренерго" (01032, місто Київ, вулиця Симона Петлюри, будинок 25) та Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (03057, місто Київ, вулиця Смоленська, будинок 19).
2. Відкласти підготовче засідання на 13.01.21 о 12:00 год. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 44- Б, зал № 9.
3. Зобов`язати позивача у строк не пізніше двох днів з дня постановлення даної ухвали суду направити Приватному акціонерному товариству "Національна енергетична компанія "Укренерго" та Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг копію позовної заяви з додатками, докази такого направлення надати суду до початку підготовчого судового засідання.
4. Запропонувати Приватному акціонерному товариству "Національна енергетична компанія "Укренерго" та Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до 11.01.2021 надати суду письмові пояснення по справі з урахуванням вимог ст. 165 ГПК України.
5. Попередити учасників судового процесу, що при ухиленні від виконання вимог суду до них можуть бути застосовані заходи процесуального примусу у вигляді штрафу, передбаченого статтею 135 ГПК України.
6. Нагадати, що сторони відповідно статті 192 ГПК України, можуть укласти мирову угоду на будь-якій стадії судового процесу.
7. Звернути увагу учасників процесу на те, що документи подаються через відділ діловодства та документообігу суду за умови їх оформлення належним чином (кожна сторінка має бути належним чином засвідчена, документи прошиті та подане клопотання про приєднання зазначених документів до матеріалів справи).
8. Звернути увагу сторін , що інформацію по справі, що розглядається, можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі Судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://ki.arbitr.gov.ua
9. Повідомити учасників справи про відсутність у суду технічної можливості забезпечення учасникам справи права брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду до затвердження Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.
Дана ухвала набирає чинності з моменту оголошення та оскарженню не підлягає.
Суддя І.О. Андреїшина
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2020 |
Оприлюднено | 21.12.2020 |
Номер документу | 93630359 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні