Справа № 308/5155/20
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 грудня 2020 року м. Ужгород
Слідчий суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчогов ОВССУ ГУНПв Закарпатськійобласті підполковникполіції ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № №12020070170001188 від 18 листопада 2020 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України, про накладення арешту на майно,-
В С Т А Н О В И В:
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_4 , державний службовець 11 рангу, будучи начальником управління Держземагенства у Берегівському районі Головного управління Держземагенства у Закарпатській області (далі Управління) на підставі наказу від 03.01.2013 № 5-к Головного управління Держземагенства у Закарпатській області, несумлінно ставлячись до виконання своїх службових обов`язків, маючи реальну можливість діяти так, як того вимагають інтереси служби, поверхово, у протиріччі з установленим порядком, вчинила кримінальне правопорушення у сфері службової діяльності, яке виразилося у службовій недбалості.
Зокрема, ОСОБА_4 , на час вчинення кримінального правопорушення, як начальник Управління, відповідно до підпунктів 10.1., 10.6., та 10.8. пункту 10. Положення про Управління (Відділ) Держземагенства у районі, затвердженого Наказом Мінагрополітики від 10.05.2012 № 258, здійснювала керівництво діяльністю управління і несла персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, здійснювала добір кадрів в Управління, призначала на посади та звільняла з посад державних службовців та працівників Управління, тобто була службовою особою, у розумінні ч. 3 ст. 18 КК України (у редакції від 07.04.2011), наділеною організаційно-розпорядчими функціями.
Усупереч інтересамслужби ОСОБА_4 ,не перевірившиу визначеномузаконом порядкута непорівнявши наявніматеріали проектіввідведення земельнихділянок уприватну власністьгромадян ізнаявним вУправлінні фондомдокументації ізземлеустрою,а такожДержавним Актомна правопостійного користуванняземлею І-ЗК№ 000413від 29.03.1996,виданого Закарпатськомуінституту агропромисловоговиробництва с.В.Бакта, (останнімправонаступником якогоявляється Закарпатськадержавна сільськогосподарськадослідна станціяНаціональної академіїаграрних наукУкраїни (далі ЗДСДСНААН України)для веденнясільськогосподарського виробництва,у томучислі в межахнаселеного пунктусела Астей,Берегівського району,Закарпатської області(ділянка№ 6контур 140(урочище«Культурне пасовище»), протягом червня-серпня 2015 року, безпідставно скріпила своїми підписами та відтисками печатки Управління:
- висновки Управління Держземагенства у Берегівському районі за результатами розгляду проектів відведення земельних ділянок у власність громадян ОСОБА_5 за № 19-702-0,4-3347/2-15, ОСОБА_6 за № 19-702-0,4-3345/2-15, ОСОБА_7 за № 19-702-0,4-3344/2-15, ОСОБА_8 за № 19-702-0,4-3362/2-15, ОСОБА_9 за № 19-702-0,4-3411/2-15, ОСОБА_10 за № 19-702-0,4-3414/2-15 , ОСОБА_11 за № 19-702-0,4-3699/2-15, ОСОБА_12 за № 19-702-0,4-3701/2-15, ОСОБА_13 за № 19-702-0,4-3700/2-15, ОСОБА_14 за № 19-702-0,4-3809/2-15, ОСОБА_15 № 19-702-0,4-3357/2-15, ОСОБА_16 № 19-702-0,4-3355/2-15 та ОСОБА_17 № 19-702-0,4-3412/2-15 про віднесення земельних ділянок до земель житлової та громадської забудови, а також, про те, що цільове призначення земельної ділянки не змінюється;
- кадастрові плани земельних ділянок у проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд в с. Астей, Берегівського району, Закарпатської області громадянам ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_14 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 та ОСОБА_7 , на яких графічно, в системах координат, зображено місце розташування земельних ділянок, у які внесено відомості про віднесення земельної ділянки до земель відведених для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд;
- експлікацію земельних угідь у проектах землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд в с. Астей, Берегівського району, Закарпатської області громадянам ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_14 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 та ОСОБА_7 , на яких графічно, в системах координат, зображено місце розташування земельних ділянок, у які внесено відомості про віднесення земельної ділянки до земель відведених для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд.
Так, відповідно до підпунктів 4.11., 4.17., 4.20., 4.21. та 4.24. пункту 4 Положення про Управління (Відділ) Держземагенства у районі, затвердженого Наказом Мінагрополітики від 10.05.2012 № 258 Управління: здійснює землеустрій відповідно до Закону України «Про землеустрій», у тому числі забезпечує проведення інвентаризації земель; створює, формує і веде місцевий фонд документації із землеустрою; створює інформаційну базу даних з питань реформування земельних відносин, землеустрою, охорони та проведення моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру, оціночної діяльності і земельних торгів; у межах, визначених законодавством, бере участь у погодженні документації із землеустрою; здійснює в порядку, встановленому Міністром, координацію діяльності суб`єктів землеустрою.
Згідно ст. 1 Закону України «Про землеустрій» (у редакції від 05.04.2015), землеустрій сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональну організацію території адміністративно-територіальних одиниць, суб`єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил.
Документація із землеустрою затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель, авторського нагляду за виконанням проектів тощо.
Статтею 2 вищезазначеного Закону, передбачено, що землеустрій у тому числі забезпечує встановлення і закріплення на місцевості меж адміністративно-територіальних одиниць, територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, меж земельних ділянок власників і землекористувачів.
Державний фонд документації із землеустрою у відповідності до Положення про Державний фонд документації із землеустрою, затвердженого Постановою КМУ від 17.11.2004 № 1553 (у редакції від 19.10.2012) формується на основі збирання, обробки, обліку матеріалів, отриманих у результаті проведення землеустрою незалежно від місця розташування земельних ділянок та форми власності на них, для використання їх органами державної влади та органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями і громадянами.
Державний фонд складається з: Головного фонду документації із землеустрою; регіональних фондів документації із землеустрою - Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та Севастополя; місцевих фондів документації із землеустрою - адміністративних районів та міст обласного значення.
Місцевий фонд створюється, формується і ведеться районним (міським) відділом (управлінням) земельних ресурсів Держземагентства.
Місцевий фонд призначений для обліку та зберігання документації із землеустрою, проведеного на місцевому рівні.
За правилами ч. 6 ст. 118 ЗК України (в редакції від 06.06.2015), передбачено, що при безоплатній приватизації земельних ділянок громадянами, проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.
Водночас, частиною 1 статті 186-1 ЗК України встановлено, що проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин.
Таким територіальним органом на підставі Постанови КМУ від 14.01.2015 № 15 визначено Державну служба України з питань геодезії, картографії та кадастру.
Разом з цим, Постановою КМУ від 14.01.2015 № 5 «Про утворення територіальних органів Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру», передбачено, що територіальні органи Державного агентства земельних ресурсів, які реорганізуються, продовжують виконувати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру.
У тому числі, наказом Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру від 18.08.2015 № 369 «Про питаннядіяльності УправлінняДержгеокадастру уБерегівському районіЗакарпатської області»констатовано можливість забезпечення здійснення покладених на Управління Держгеокадастру у Берегівському районі Закарпатської області функцій і повноважень Управління Держземагентства у Берегівському районі Закарпатської області, що припиняється.
Таким чином, територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин у період до 18.08.2015 було Управління Держземагентства у Берегівському районі Закарпатської області.
Відповідно до ч. ч. 5-6 ст. 186-1 ЗК України органи, зазначені в частинах першій - третій цієї статті, зобов`язані протягом десяти робочих днів з дня одержання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або копії такого проекту безоплатно надати або надіслати рекомендованим листом з повідомленням розробнику свої висновки про його погодження або про відмову в такому погодженні з обов`язковим посиланням на закони та прийняті відповідно до них нормативно-правові акти, що регулюють відносини у відповідній сфері.
Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.
Згідно ч. 1 ст. 92 ЗК України право постійного користування земельною ділянкою це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.
Частиною 3 статті 142 ЗК України визначено, що прийняття рішення про добровільну відмову від права постійного користування земельною ділянкою здійснюється за заявою користувача до власника земельної ділянки.
Статтею 5 Закону України «Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу» (в редакції від 01.01.2011) передбачено, що вилучення земельних ділянок Національної академії наук України та галузевих академій наук може здійснюватися лише за згодою Президії Національної академії наук України та президій галузевих академій наук відповідно до Земельного кодексу України.
Усупереч вищенаведеному, маючи у розпорядженні місцевий фонд документації із землеустрою, затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, Державний Акт на право постійного користування землею І-ЗК № 000413 від 29.03.1996, проявивши необережність при виконанні обумовлених її службовим становищем обов`язків, ОСОБА_4 при погодженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд в с. Астей, Берегівського району, Закарпатської області громадянам ОСОБА_9 , ОСОБА_5 , ОСОБА_14 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 та ОСОБА_7 не вжила заходів до відмови у погодженні таких проектів, з огляду на невідповідність їх положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів та документації із землеустрою.
Як наслідок, упродовж липня вересня 2015 року Астейською сільською радою Берегівського району Закарпатської області, з урахуванням позитивних висновків територіального органу центрального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, а саме Управління Держземагентства у Берегівському районі Закарпатської області, які скріплені підписами ОСОБА_4 та відтисками печатки Управління, та які є невід`ємною частиною проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам, вказані проекти відведення земельних ділянок з кадастровими номерами 2120480100:10:001:0060, 2120480100:10:001:0110, 2120480100:10:001:0111, 2120480100:10:001:0077, 2120480100:10:001:0058, 2120480100:10:001:0057, 2120480100:10:001:0056, 2120480100:10:001:0112, 2120480100:10:001:0113, 2120480100:10:001:0055, 2120480100:10:001:0061, 2120480100:10:001:0063, 2120480100:10:001:0059 затверджено та передано земельні ділянки у приватну власність вказаних громадян.
Згідно висновку земельної технічної експертизи від 23.11.2020 № 15/42 земельні ділянки з кадастровими номерами 2120480100:10:001:0060, 2120480100:10:001:0110, 2120480100:10:001:0111, 2120480100:10:001:0077, 2120480100:10:001:0058, 2120480100:10:001:0057, 2120480100:10:001:0056, 2120480100:10:001:0112, 2120480100:10:001:0113, 2120480100:10:001:0055, 2120480100:10:001:0061, 2120480100:10:001:0063, 2120480100:10:001:0059 частково накладаються на земельну ділянку відповідно до державного акту на право постійного користування І-ЗК № 000413 від 29.03.1996 та даними картографічних матеріалів до «Технічного звіту по виготовленню державного акту на право постійного користування землею Закарпатському інституту агропромислового виробництва Берегівського району Закарпатської області в межах території Мочолівської, Гечанської, Бодолівської , Мужіївської та Беснянської сільської рад» в межах населеного пункту села Астей, Берегівського району, Закарпатської області (ділянка № 6 контур 140 (урочище «Культурне пасовище»), загальна площа накладання (перетину) якої складає 1,0283 га.
Таким чином, ОСОБА_4 , будучи службовою особою, несумлінно ставлячись до виконання своїх службових обов`язків, маючи реальну можливість діяти так, як того вимагають інтереси служби, поверхово, у протиріччі з установленим порядком, проявила необережність при виконанні обумовлених її службовим становищем обов`язків, усупереч вимог ст. ст. 92, 118, 142, 186-1 ЗК України (в редакції від 06.06.2015), Законів України «Про особливості правового режиму діяльності Національної академії наук України, галузевих академій наук та статусу їх майнового комплексу», «Про землеустрій», Положення про Державний фонд документації із землеустрою, Положення про Управління (Відділ) Держземагенства у районі, не виконала основну функцію територіального органу виконавчої влади, що здійснює реалізацію державної політики у сфері земельних відносин, що знаходиться у прямому причинному зв`язку із прийняттям органом місцевого самоврядування рішень про відчуження земельних ділянок вищезазначеним громадянам, чим спричинено тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам в особі ЗДСДС НААН України на загальну суму 1473356 гривень 50 копійок, що у 250 і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян та є тяжкими наслідками.
21.10.2020 року у кримінальному провадженні прийнято постанову про визнання речовими доказами земельних ділянок з кадастровими номерами 2120480100:10:001:0060, 2120480100:10:001:0110, 2120480100:10:001:0111, 2120480100:10:001:0077, 2120480100:10:001:0058, 2120480100:10:001:0057, 2120480100:10:001:0056, 2120480100:10:001:0112, 2120480100:10:001:0113, 2120480100:10:001:0055, 2120480100:10:001:0061, 2120480100:10:001:0063, 2120480100:10:001:0059 на тій підставі, що по своїй суті земельна ділянка є матеріальним об`єктом, який буде використано як доказ обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, а також є предметом, що є об`єктом кримінально протиправних дій.
Завданням арешту майна, в тому числі серед іншого, є також і запобігання можливості його перетворення, відчуження.
Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно:
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0060 належить ОСОБА_6 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0110 належить ОСОБА_18 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0111 належить ОСОБА_19 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0077 належить ОСОБА_20 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_4 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0058 належить ОСОБА_5 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_5 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0057 належить ОСОБА_21 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_6 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0056 належить ОСОБА_7 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_7 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0112 належить ОСОБА_12 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_8 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0055 належить ОСОБА_9 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_9 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0113 належить ОСОБА_14 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_10 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0061 належить ОСОБА_15 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_11 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0063 належить ОСОБА_16 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_12 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0059 належить ОСОБА_17 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_13 на праві приватної власності;
Орган досудового розслідування ставить клопотання перед слідчим суддею про арешт земельної ділянки з метою забезпечення збереження речових доказів у незмінному правовому статусі, як земельні ділянки для житлового будівництва, а також не обтяжені заборонами та іпотеками у власності однієї фізичної особи.
Підставою ж застосування саме такого заходу забезпечення кримінального провадження є той факт, що органом досудового розслідування встановлено правовий статус земельної ділянки, а саме передача її безоплатно у приватну власність з порушенням норм Земельного кодексу України.
Співставляючи обмеження права власності ОСОБА_22 та завдання кримінального провадження, можемо впевнено сказати, що обмежуючи його право розпорядження та користування належним йому майном, орган досудового розслідування жодним чином не намагається впливати на його права в частині володіння належним йому майном.
Слідча судове засідання не з`явилася, хоча про час і місце розгляду справи була повідомлена належним чином.
Володільці майна у судове засідання не прибули.
Дослідивши матеріали, долучені до клопотання, слідчий суддя встановив наступне.
За ст. 131 КПК України арешт майна є одним із заходів забезпечення кримінального провадження, який застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.
Арешт майна допускається з метою забезпечення: збереження речових доказів; спеціальної конфіскації; конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
У випадку арешту майна з метою забезпечення: збереження речових доказів, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним устатті 98цього Кодексу; конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.
Відповідно до ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.
Згідно ст. 173 КПК України слідчий суддя, суд відмовляють у задоволенні клопотання про арешт майна, якщо особа, що його подала, не доведе необхідність такого арешту, а також наявність ризиків, передбачених абзацом другим частини першої статті 170 цього Кодексу.
При вирішенніпитання проарешт майнаслідчий суддя,суд повиненвраховувати:правову підставудля арештумайна;можливість використаннямайна якдоказу укримінальному провадженні(якщоарешт майнанакладається увипадку,передбаченому пунктом1частини другоїстатті 170цього Кодексу); розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
Відповідно до п. 7 ст. 237 КПК України при огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження. Предмети, які вилучені законом з обігу, підлягають вилученню незалежно від їх відношення до кримінального провадження. Вилучені речі та документи, що не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.
В провадженні органу досудового розслідування знаходиться кримінальне провадження № 42017070000000306від 23.08.2017,за фактомвчинення кримінальногоправопорушення передбаченогоч.2ст.367КК України,з якоговбачається,що ОСОБА_4 ,державний службовець11рангу,будучи начальникомуправління Держземагенствау Берегівськомурайоні Головногоуправління Держземагенства уЗакарпатській областіна підставінаказу від03.01.2013№ 5-кГоловного управлінняДержземагенства уЗакарпатській області,несумлінно ставлячисьдо виконаннясвоїх службовихобов`язків,маючи реальнуможливість діятитак,як тоговимагають інтересислужби,поверхово,у протиріччіз установленимпорядком,вчинила кримінальнеправопорушення усфері службовоїдіяльності,яке виразилосяу службовійнедбалості,зокрема усуперечінтересам служби ОСОБА_4 ,не перевірившиу визначеномузаконом порядкута непорівнявши наявніматеріали проектіввідведення земельнихділянок уприватну власністьгромадян ізнаявним вУправлінні фондомдокументації ізземлеустрою,а такожДержавним Актомна правопостійного користуванняземлею І-ЗК№ 000413від 29.03.1996,виданого Закарпатськомуінституту агропромисловоговиробництва с.В.Бакта, (останнімправонаступником якогоявляється Закарпатськадержавна сільськогосподарськадослідна станціяНаціональної академіїаграрних наукУкраїни,ля веденнясільськогосподарського виробництва,у томучислі в межахнаселеного пунктусела Астей,Берегівського району,Закарпатської області(ділянка№ 6контур 140(урочище«Культурне пасовище»), протягом червня-серпня 2015 року, безпідставно скріпила своїми підписами та відтисками печатки Управління.
Згідно постанови старшої слідчої в ОВС СУ ГУНП Закарпатській області ОСОБА_3 , від 21.10.2020 року, земельні ділянки, на які слідча просить накласти арешт визнані речовими доказами у вказаному кримінальному провадженні.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно:
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0060 належить ОСОБА_6 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0110 належить ОСОБА_18 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0111 належить ОСОБА_23 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0077 належить ОСОБА_20 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_4 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0058 належить ОСОБА_5 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_5 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0057 належить ОСОБА_8 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_6 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0056 належить ОСОБА_7 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_7 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0112 належить ОСОБА_12 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_8 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0055 належить ОСОБА_9 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_9 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0113 належить ОСОБА_14 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_10 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0061 належить ОСОБА_15 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_11 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0063 належить ОСОБА_16 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_12 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0059 належить ОСОБА_17 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_13 на праві приватної власності;
Відповідно до ч. 10 ст. 170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна. Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
Враховуючи, що є достатні підстави вважати що вилучені речі та документи є доказами у розумінні ст. 98 КПК України, з метоюзабезпечення збереженняречових доказівта можливостіпроведення органомдосудового розслідуванняслідчих дійу даномукримінальному провадженні,з вилученимиречами тапредметами,зокрема проведеннямвідповідних судових,експертних досліджень. Крім того, вказані земельні ділянки мають значення речових доказів у вказаному кримінальному провадженні, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, та для запобігання відчуження, знищення або передачі даного майна у володіння іншим особам, слідчий суддя доходить висновку, що клопотання є обґрунтованим та підлягає до задоволення.
Керуючись ст.ст. 131-132, 170, 171-173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя -
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання задовольнити.
Накласти арешт у вигляді заборони на відчуження та користування земельних ділянок, що є речовими доказами у кримінальному провадженні, а саме:
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0060,площею 0,2115га.для будівництвата обслуговуванняжитлового будинку,господарських будівельта споруд, належить ОСОБА_6 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0110,площею 0,2042га.для будівництвата обслуговуванняжитлового будинку,господарських будівельта споруд, належить ОСОБА_18 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0111,площею 0,1968га.для будівництвата обслуговуванняжитлового будинку,господарських будівельта споруд, належить ОСОБА_19 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0077,площею 0,1822га.для будівництвата обслуговуванняжитлового будинку,господарських будівельта споруд, належить ОСОБА_20 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_4 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0058,площею 0,1749га.для будівництвата обслуговуванняжитлового будинку,господарських будівельта споруд, належить ОСОБА_5 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_5 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0057,площею 0,1675га.для будівництвата обслуговуванняжитлового будинку,господарських будівельта споруд, належить ОСОБА_8 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_6 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0056,площею 0,1602га.для будівництвата обслуговуванняжитлового будинку,господарських будівельта споруд, належить ОСОБА_7 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_7 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0112,площею 0,1529га.для будівництвата обслуговуванняжитлового будинку,господарських будівельта споруд, належить ОСОБА_12 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_8 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0055,площею 0,1456га.для будівництвата обслуговуванняжитлового будинку,господарських будівельта споруд, належить ОСОБА_9 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_9 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0113,площею 0,1383га.для будівництвата обслуговуванняжитлового будинку,господарських будівельта споруд, належить ОСОБА_14 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_10 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0061,площею 0,2188га.для будівництвата обслуговуванняжитлового будинку,господарських будівельта споруд, належить ОСОБА_15 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_11 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0063,площею 0,2261га.для будівництвата обслуговуванняжитлового будинку,господарських будівельта споруд, належить ОСОБА_16 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_12 на праві приватної власності;
- земельна ділянка з кадастровим номером 2120480100:10:001:0059,площею 0,1895га.для будівництвата обслуговуванняжитлового будинку,господарських будівельта споруд, належить ОСОБА_17 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_13 на праві приватної власності.
Ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.
Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Закарпатського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2020 |
Оприлюднено | 31.05.2024 |
Номер документу | 93648321 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дергачова Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні