Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
УХВАЛА
21 грудня 2020 року Справа № 520/3291/2020
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Єгупенка В.В.,
за участю секретаря судового засідання - Чайкіної Н.Е.,
за участю:
представник позивача - Любченко А.П.,
представника відповідача - Кофан С.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду заяву Первомайського дошкільного начального закладу (ясла-садок) №5 Малятко комбінованого типу Первомайської міської ради Харківської області про відстрочення виконання рішення по справі за адміністративним позовом Головного управління державної служби з надзвичайних ситуацій у Харківській області (м. Харків, вул. Шевченка, 8) до Первомайського дошкільного начального закладу (ясла-садок) №5 Малятко комбінованого типу Первомайської міської ради Харківської області (Харківська область, м. Первомайський, мікрорайон 1/2) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 01.06.2020 адміністративний позов Головного управління державної служби з надзвичайних ситуацій у Харківській області (м. Харків, вул. Шевченка, 8) до Первомайського дошкільного начального закладу (ясла-садок) №5 Малятко комбінованого типу Первомайської міської ради Харківської області (Харківська область, м. Первомайський, мікрорайон 1/2) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задоволено. Застосовано заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівлі Первомайського дошкільного начального закладу (ясла-садок) №5 Малятко комбінованого типу Первомайської міської ради Харківської області, за адресою: Харківська обл., місто Первомайський, мікрорайон-1/2, шляхом її знеструмлення, опечатування пристроїв відключення джерел електропостачання та зобов`язати припинити використання цієї будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
10.12.2020 до суду надійшла заява відповідача, в якому він просив відстрочити виконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 01.06.2020 на строк до 01.09.2021.
В обґрунтування заяви зазначено, що з метою виконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 01.06.2020 було відкрито виконавче провадження, про що 04.11.2020 винесена відповідна постанова державним виконавцем Первомайського міськрайонного відділу ДВС Східного міжрегіонального управління МЮ України Завгородньою К.М. На цей час частина порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки усунено, а саме виконані дії, зазначені в пунктах 3,4,5 припису №168 від 23.12.2019 року, що підтверджується відмітками державного інспектора А.С.Храмєєвої в приписі №168 від 23.12.2019року. Що стосується пунктів 1, 2 вказаного припису , то на цей час приймаються міри щодо виконання дій, зазначених в цих пунктах. 26.11.2020 року прийнято рішення 80 сесії 7 скликання Первомайської міської ради 1693-80/7 Про внесення змін до рішення Первомайської міської ради від 19 рудня 2019року № 1393-67/7 Про місцевий бюджет міста Первомайський на 2020рік (20206100000) та додатків до нього (зі змінами) по головному розпоряднику - відділу освіти збільшено план видатків по КПК 0611010 Надання дошкільної освіти за КЕКВ 2240 на суму 190000 грн. для оплати послуг з розробки проектно-кошторисної документації для створення та влаштування автоматичної пожежної сигналізації на об`єктах закладів дошкільної освіти. 24.11.2020року Міський голова Микола Бакшеєв надав начальнику Первомайського Міськрайонного відділу державної виконавчої служби Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України гарантійний лист відповідно до якого засновник закладів дошкільної освіти - Первомайська міська рада Харківської області, в особі Первомайського міського голови Бакшеєва Миколи Миколайовича, гарантує наступне передбачення та виділення коштів з місцевого бюджету на забезпечення виконання виконавчого листа № 520/3291/2020 від 08.09.2020, що видав Харківський окружний адміністративний суд Первомайському дошкільному навчальному закладу (ясла-садку) №5 " Малятко" комбінованого типу Первомайської міської ради Харківської області, розташованого за адресою Харківська область, місто Первомайський, мікрорайон 14 код ЄДРПОУ 24333093, установлених згідно з актом Первомайського районного відділу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області від 23.12.2019 р.№168. Перше порушення Приміщення не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту . 26 листопада 2020 року рішенням сесії міської ради буде здійснено перерозподіл коштів з енергоносіїв на фінансування послуг з розробки проектно-кошторисної документації для створення та влаштування автоматичної пожежної сигналізації у Первомайському дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) №5 " Малятко" комбінованого типу Первомайської міської ради Харківської області в сумі - 35,1 тис. грн. Розробляється тендерна документація на проведення спрощеної процедури за ДК 021:2015-71320000-7 - Послуги з інженерного проектування (послуги з розробки проектно-кошторисної документації для створення та влаштування автоматичної пожежної сигналізації на об`єктах закладів дошкільної освіти). Орієнтовний початок торгів - 01 грудня 2020 року. Проектно-кошторисна документація для створення та влаштування автоматичної пожежної сигналізації на об`єктах закладів дошкільної освіти буде виготовлена до 31.12.2020р. Встановлення АПС планується провести до 01 вересня 2021 року. Друге порушення Не проведено перевірку пристроїв захисту- будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів у відповідності до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд . Розробка проектно-кошторисної документації на улаштування блискавкозахисту та його встановлення заплановано в бюджетному запиті на 2021 рік. Фінансування проектно-кошторисної документації на улаштування блискавкозахисту та його встановлення планується провести до 01 вересня 2021 року. Трете порушення Сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори та інші шляхи евакуації дошкільного закладу не забезпечені евакуаційним освітленням . Всі шляхи евакуації, сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори забезпечені евакуаційним освітленням у повному обсязі (світлини додоються). Це порушення усунуто, що підтверджується підписом провідного інспектора Первомайського районного відділу ГУ ДСНС України у Харківській області в приписі №168 від 23.12.2019року. Четверте порушення Приміщення електрощитової не відокремлене від інших приміщень протипожежними дверима . Рішенням сесії міської ради від 25.06.2020 №1580-73/7 року виділені додаткові кошти на придбання та встановлення протипожежних дверей, в сумі - 8,5 тис. грн. Це порушення усунуто, що підтверджується підписом провідного інспектора Первомайського районного відділу ГУ ДСНС України у Харківській області в приписі №168 від 23.12.2019року. П?яте порушення Забезпечити працівників об`єкту засобами колективного та індивідуального захисту . Всі працівники дошкільного навчального закладу №5 забезпечені засобами колективного та індивідуального захисту в повному обсязі (світлини додаються). Це порушення усунуто, що підтверджується підписом провідного інспектора Первомайського районного відділу ГУ ДСНС України у Харківській області в приписі №168 від 23.12.2019року. Таким чином, засновник ДНЗ№5 Первомайська міська рада, приймає реальні засоби для усунення порушень у сфері техногенної та пожежної безпеки в ДНЗ№5 . Виконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 01.06.2020р. шляхом зупинення експлуатації дитячим навчальним закладом №5 будівлі закладу, як зазначає відповідач, на теперішній час може привести до негативних наслідків, а саме, категоричних протестів батьків проти цього, так як аналогічні рішення суду винесені відносно і інших ДНЗ м. первомайський, а залишення дітей самих вдома без нагляду батьків і вихователів може призвести ще до більш негативних наслідків, чим вказані порушення. Відповідач, також, посилається на те, що ДНЗ № 5 пропрацював вже 54 роки і ніяких надзвичайних пригод не мав.
Заслухавши прояснення представників сторін, надаючи правову оцінку обставинам, викладеним у заяві, суд дійшов наступного.
Відповідно до ч. 3 ст. 378 Кодексу адміністративного судочинства України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Отже, підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим адміністративним судом способом. Вирішуючи питання про встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору та інші обставини справи.
Під встановленням або зміною способу чи порядку виконання судового рішення слід розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленим судом.
Разом з тим, під обґрунтованими підставами слід розуміти наявність виключних обставин, які є об`єктивно непереборними, тобто такими, що ускладнюють або унеможливлюють виконання рішення суду у раніше встановлений судом спосіб. Наявність таких обставин має бути підтверджено належними та допустимими доказами.
Відповідно до приписів ч. 4 ст. 378 КАС України, вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Суд зазначає, що наведені норми не містять конкретного переліку обставин для відстрочення та/або розстрочення виконання судового акта, а лише встановлюють критерії для їх визначення, надаючи суду в кожному конкретному випадку право вирішувати питання про їх наявність з урахуванням усіх обставин справи.
Підставою для застосування правил цієї норми є обставини, що перешкоджають належному виконанню судового рішення в адміністративній справі: ускладнюють його виконання або роблять неможливим.
Для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення такою обставиною може бути недостатність коштів на рахунку, стихійне лихо, для зміни способу чи порядку виконання судового рішення - неможливість виконання судового рішення внаслідок відсутності, пошкодження або знищення об`єкта стягнення або з інших причин.
Суд враховує, що підставою для постановлення рішення від 01.06.2020 слугувало недотримання відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, що підтверджено висновками акту №168 від 23.12.2019.
Наслідком встановлених актом перевірки порушень є пожежа, відповідно вказані порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
При цьому, відповідачем не надано до суду жодних доказів, що б підтверджували усунення виявлених під час заходу контролю недоліків, такі докази не надано і до компетентного органу - Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області.
До суду також не надано доказів, що б підтверджували, що виконання судового рішення шляхом застосування заходів реагування у повного зупинення експлуатації будівлі Первомайського дошкільного начального закладу (ясла-садок) №5 Малятко комбінованого типу Первомайської міської ради Харківської області, за адресою: Харківська обл., місто Первомайський, мікрорайон-1/2, шляхом її знеструмлення, опечатування пристроїв відключення джерел електропостачання та зобов`язати припинити використання цієї будівлі до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Суд наголошує, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров`ю людей, при цьому застосування інституту відстрочення виконання судового рішення у такій категорії адміністративних спорів без належного підтвердження необхідними доказами, що дійсно свідчать про ускладнення виконання судового рішення, не відповідатиме меті застосування таких заходів.
З урахуванням положень статті 2 Кодексу цивільного захисту України, законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню, при цьому існуючі в університеті порушення у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно - рятувальних служб, в їх сукупності можуть кваліфікуватись як такі, що створюють реальну загрозу життю і здоров`ю людей, у тому числі, науково-педагогічного колективу та студентів університету. А відповідно до Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Зважаючи на всі викладені обставини у поєднанні з наведеними нормами права, суд приходить до висновку про відсутність обґрунтованих та доведених підстав для задоволення заяви відповідача про відстрочення виконання судового рішення.
Керуючись положеннями ст. ст.ст.5, 243, 293, 295, 297, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні заяви Первомайського дошкільного начального закладу (ясла-садок) №5 Малятко комбінованого типу Первомайської міської ради Харківської області про відстрочення виконання рішення по справі за адміністративним позовом Головного управління державної служби з надзвичайних ситуацій у Харківській області (м. Харків, вул. Шевченка, 8) до Первомайського дошкільного начального закладу (ясла-садок) №5 Малятко комбінованого типу Первомайської міської ради Харківської області (Харківська область, м. Первомайський, мікрорайон 1/2) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - відмовити.
Ухвала набирає законної сили негайно та може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення ухвали. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст ухвали складено 21.12.2020.
Суддя В.В. Єгупенко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2020 |
Оприлюднено | 23.12.2020 |
Номер документу | 93664107 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Єгупенко В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні