Ухвала
від 19.11.2020 по справі 201/11098/20
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 201/11098/20

Провадження № 1-кс/201/4164/2020

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 листопада 2020 року Жовтневий районний суд

м. Дніпропетровська

у складі: головуючого

слідчого судді ОСОБА_1

з секретарем: ОСОБА_2

за участю прокурора ОСОБА_3

розглянувши клопотання прокурора відділу Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення обшуку,

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшло клопотання прокурора відділу Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення обшуку за адресою АДРЕСА_1 офісне приміщення №202а.

В обґрунтування заявленого клопотання прокурор посилався на те, що у провадженні СВ Соборного ВП ДВП ГУНП в Дніпропетровській області перебувають матеріали досудового розслідування №42020040000000468 від 10.07.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України про те, що посадові особи Нікопольської РДА та Нікопольської районної ради зловживаючи службовим становищем, діючи умисно, за попередньою змовою з посадовими особами приватних підприємств та підприємців заволоділи майном (бюджетними коштами), пов`язаних з укладанням договорів щодо виконання послуг за бюджетні кошти із такими СПД, в особливо великих розмірах.

Зокрема, у ході досудового розслідування встановлені відомості, що відповідно до зазначеної вище злочинної схеми у 2019 році між Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) та

ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) укладено 3 договори за предметом закупівлі «Роботи з проведення інвентаризації і нормативної грошової оцінки земель за межами населених пунктів Приміської сільської ради Нікопольського району, Дніпропетровської області з виготовленням документації із землеустрою в галузі охорони земель». При цьому, всупереч вимог п. 1 ч. 1 ст. 3 та та п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої до замовників, визначених п.п. 1-3 частини першої статті 2 цього Закону (до яких відноситься Нікопольська РДА як орган державної влади), за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень, має відбуватись повноцінна конкурентна процедура закупівлі, проте закупівля, проведена без відкритих конкурсних торгів та аукціону, за спрощеною процедурою - переговорною процедурою із посиланням на п. 7 ст. 35 Закону України «Про публічні закупівлі» як закупівля юридичних послуг, пов`язаних із захистом прав та інтересів України, у тому числі з метою захисту національної безпеки і оборони, під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб`єкта та України, на підставі рішення Кабінету Міністрів України або введених в дію відповідно до закону рішень Ради національної безпеки і оборони України, у зв`язку із нагальною потребою у здійсненні закупівлі через виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру. (Розпорядження виконуючого обов`язки голови райдержадміністрації від 04.12.2019 року №АГ 41/0/239-19).

Так, в межах вказаної закупівлі, яка складалася із 3 лотів, було укладено 3 договори між Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) та ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ), зокрема: лот №1 - «Інвентаризація земель не сільськогосподарського призначення», 20.12.2019 укладено договір №29 на загальну суму 2223200,00 гривень, лот №2 - «Виготовлення документації із землеустрою (кошти місцевого бюджету)», 20.12.2019 укладено договір №28 на загальну суму 287170,00 гривень, лот №3 - «Грошова оцнка земель не сільськогосподарського призначення (місцевий бюджет)», 20.12.2019 укладено договір №30 на загальну суму 1794800,00 гривень.

Згідно відомостей у поданих ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) документах - цінових пропозиціях та розрахунках вартості виконання послуг (кошторису), наявних в тендерній документації, зазначається, що розмір оплати та коефіцієнти здійснюються відповідно до Наказу Державного комітет України по земельних ресурсах №97/298/124 від 15.06.2001 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.01.2002 за №19/6307) «Про затвердження Розмірів оплати земельно-кадастрових робіт та послуг». Проте, відповідно Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.04.2016 №83/411/625 вищезазначений нормативно-правовий акт втратив чинність з 20.05.2016. Тобто при обґрунтуванні вартості наданих послуг ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) посилалася на нормативно-правові акти, які не є чинними, а представники Нікопольської РДА фактично погодилися із нічим не обґрунтованою вартістю послуг, що надаються вказаною фізичною особою-підприємцем.

Також необхідно зазначити, що проведеним оглядом веб-сайту Нікопольської РДА у переліку Розпоряджень голови районної ради з основної діяльності за 2019 рік http://www.nikopol-rn.dp.gov.ua/OBLADM/nikopol_rda.nsf/docs/B5C0A4AC73C234C7C2258383002FCBEB?OpenDocument відсутнє Розпорядження виконуючого обов`язки голови райдержадміністрації від 04.12.2019 року №АГ 41/0/239-19 із обґрунтуванням обставин, що вказували на захист прав та інтересів України, у тому числі з метою захисту національної безпеки і оборони, під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб`єкта та України, на підставі рішення Кабінету Міністрів України або введених в дію відповідно до закону рішень Ради національної безпеки і оборони України, у зв`язку із нагальною потребою у здійсненні закупівлі через виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлювали дотримання замовниками строків для проведення тендеру.

Крім того, оглядом веб-сайту публічних закупівель «Prozorro» https://prozorro.gov.ua/tender/search/?query=3240411943 встановлено відсутність фактів наявність досвіду у ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) у виконанні аналогічних договорів, за весь період діяльності вказаного ресурсу дана закупівля є єдиною, в якій брала участь зазначений підприємець.

За вказаними договорами Нікопольською районною державною адміністрацією (код ЄДРПОУ 04052318) 26.12.2019 на рахунок ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_1 ) у ПАТ КБ «Приватбанк» (номер рахунку НОМЕР_2 ) здійснено оплату послуг відповідно до укладених договорів у повному обсязі 3 платежами на загальну суму 4 305 170 гривень.

Також проведеним 25.06.2020 року у приміщенні Нікопольської РДА тимчасовим доступом до речей та документів, а також оглядом документів, встановлено, що документів стосовно виконання робіт та послуг з боку ОСОБА_5 у розпорядженні Нікопольської РДА в повному обсязі немає, внаслідок чого сам факт виконання робіт нічим не підтверджується.

Так, в ході досудового розслідування допитано в якості свідка ОСОБА_6 , який повідомив, що в лютому 2020 року до нього звернулася знайома ОСОБА_7 про надання його печатки ОСОБА_5 нібито для використання в розробленні нормативної грошової оцінки земель Нікопольського району, про що він надав свою згоду, за вказані послуги він від ФОП ОСОБА_5 отримав 200 доларів США. Також, йому відомо, що свою діяльність ФОП ОСОБА_5 здійснює за адресою АДРЕСА_1 офісне приміщення №202а.

З метою забезпечення належного виконання завдань кримінального провадження, зокрема з метою фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, відшукання та вилучення речей і документів, які можуть мати значення речових доказів у даному кримінальному провадженні, у порядку ч. 3 ст. 233 КПК України 13.11.2020 був проведений обшук за адресою АДРЕСА_1 офісне приміщення №202а, в ході якого вилучено документи та речі.

Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав з підстав зазначених в останньому.

Суддя, вислухавши думку прокурора, розглянувши клопотання, дослідивши додані до клопотання документи, матеріали кримінального провадження вважає, що клопотання підлягає частковому задоволенню за наступними підставами.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Стаття 30 Конституції України гарантує кожному недоторканність житла чи іншого володіння особи. Так, згідно із цією статтею не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду. У невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину, можливий інший, встановлений законом, порядок проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду і обшуку.

Відповідно до ст. 8 Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року (Конвенція) кожен має право на повагу до свого приватного і сімейного життя, до свого житла і кореспонденції. Органи державної влади не можуть втручатись у здійснення цього права, за винятком випадків, коли втручання здійснюється згідно із законом і є необхідним у демократичному суспільстві в інтересах національної та громадської безпеки чи економічного добробуту країни, для запобігання заворушенням чи злочинам, для захисту здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Відповідно до ст. 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті.

Під житлом особи розуміється будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також всі складові частини такого приміщення. Не є житлом приміщення, спеціально призначені для утримання осіб, права яких обмежені за законом. Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.

Слідчий, прокурор має право до постановлення ухвали слідчого судді увійти до житла чи іншого володіння особи лише у невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину. У такому випадку прокурор, слідчий за погодженням із прокурором зобов`язаний невідкладно після здійснення таких дій звернутися з клопотанням про проведення обшуку до слідчого судді. Слідчий суддя розглядає таке клопотання згідно з вимогами статті 234 цього Кодексу, перевіряючи, крім іншого, чи дійсно були наявні підстави для проникнення до житла чи іншого володіння особи без ухвали слідчого судді. Якщо прокурор відмовиться погодити клопотання слідчого про обшук або слідчий суддя відмовить у задоволенні клопотання про обшук, встановлені внаслідок такого обшуку докази є недопустимими, а отримана інформація підлягає знищенню в порядку, передбаченому статтею 255 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Зазначенні у клопотанні відомості мають значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, а саме: події кримінального правопорушення, форми вини, мотиву і мети вчинення кримінального правопорушення, тощо.

Враховуючи вищевикладене, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення даного кримінального правопорушення, що дозволять органам досудового розслідування провести подальше розслідування кримінального провадження, враховуючи той факт, що є всі підстави вважати, що за адресою, зазначеною у клопотанні, можуть знаходитись предмети, речі та засоби, які можуть бути в подальшому визнаними речовими доказами у даному кримінальному провадженні, суд приходить до висновку, що клопотання про проведення обшуку підлягає задоволенню.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 110, 233, 234, 236, 309 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання задовольнити.

Надати прокурору другого відділу нагляду за додержанням законів територіальними органами поліції при провадженні досудового розслідування, дізнання та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів Національною поліцією України та органами, які ведуть боротьбу з організованою та транснаціональною злочинністю Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_4 дозвіл на проведення обшуку 13.11.2020 року за адресою м. Миколаїв, вулиця Чкалова, буд. 20 офісне приміщення №202а, з метою виявлення та вилучення речових доказів, тобто оригіналів наступних документів:

- системний блок персонального комп`ютеру «Fujitsu» серійний №YLTH-565285;

- системний блок персонального комп`ютеру «HP» серійний №CZC2368BWF;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0253 на 37 аркушах;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0232 на 34 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0252 на 38 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0020 на 38 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0251 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0233 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0031 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0312 на 36 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0218 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0311 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0306 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0273 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0231 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0254 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0309 на 36 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0230 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0229 на 36 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0276 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0015 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0016 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0204 на 36 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0221 на 36 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0305 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0265 на 36 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0013 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0019 на 36 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0213 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0250 на 36 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0282 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0002 на 43 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0219 на 37 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0222 на 38 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0279 на 36 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0026 на 39 арк.;

- технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земельної діялнки кадастровий номер 1222983900:01:002:0200 на 39 арк.;

- пропозиції щодо узгодження даних на 1 арк.;

- папка білого кольору з написом «Нікополь документи» з документами щодо взаємовідносин ФОП ОСОБА_5 та «ІКГ «АЛЬФА», а також документи по взаємовідносинам ФОП ОСОБА_5 та Нікопольська РДА, пояснювальна записка технічної документації зі зразками підпису ОСОБА_6 на 22 арк.;

- клопотання про проведення державної експертизи технічної документації від 24.02.2020 на 1 арк.

Строк дії цієї ухвали 30 діб з дня її винесення.

Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення19.11.2020
Оприлюднено14.02.2023
Номер документу93679803
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —201/11098/20

Ухвала від 19.11.2020

Кримінальне

Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська

Федоріщев С. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні