Ухвала
від 30.11.2020 по справі 607/20623/20
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30.11.2020 Справа №607/20623/20

30 листопада 2020 року

Провадження № 1кс/607/8638/2020

Слідчий суддя Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду, в місті Тернополі клопотання слідчого СВ ТВП ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Тернопільської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення огляду,

В С Т А Н О В И В:

Слідчий СВ ТВП ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_3 , за погодженням прокурора Тернопільської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , звернулась в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань №12020210010000332 від 03.03.2020 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 367 КК України до слідчого судді Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області із клопотанням про надання дозволу на проведення огляду.

Зокрема, просить надати дозвіл на проведення огляду нерухомого майна, а саме будівель та споруд бази відпочинку «Надзбруччя», що знаходяться за адресою: Одеська область, м.Білгород-Дністровський, смт.Затока, бульвар Золотий беріг, 81 та які перебувають на праві спільної часткової власності: 71/100 - товариству з додатковою відповідальністю «Зелене господарство», 17/100 приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації «Тернопільгаз», 6/100 - Тернопільське обласне комунальне підприємство теплових мереж «Тернопільтеплокомуненерго», 5/100 відкрите акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації «Тернопільміськгаз», 1/100 ОСОБА_5 , а також земельної ділянки з кадастровим номером: 5110300000:02:0012:0085, яка належить товариству з додатковою відповідальністю «Зелене господарство» з метою встановлення наявності на території бази відпочинку «Надзбруччя» нерухомого майна, яке належне Тернопільській обласній раді.

В обґрунтування клопотання слідчий вказує, що СВ Тернопільського ВП ГУНП в Тернопільській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12020210010000332 від 03 лютого 2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, а саме: службова недбалість, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що заподіяло істотну шкоду охоронюваним законом правам та інтересам окремих громадян, або державним чи громадським інтересам, або інтересам окремих юридичних осіб.

В ході досудового розслідування встановлено, що службові особи Тернопільської обласної ради внаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків, протягом 2011 року не вживали заходів, щодо захисту інтересів Тернопільської обласної ради, у зв`язку із чим 11.10.2011 року, відповідно до постанов Білгород-Дністровського міськрайонного суду, було припинено юридичну особу Тернопільське обласне комунальне підприємство «База відпочинку «Надзбруччя», яке належало Тернопільській обласній раді. Внаслідок вказаних дій Тернопільській обласній раді було спричинено істотну шкоду.

Встановлено, що на виконання постанови Кабінету Міністрів України №311 від 5 листопада 1991 року «Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною) власністю», 31 березня 1992 року Тернопільською обласною радою народних депутатів прийнято рішення №34 «Про розмежування майна житлово-комунального господарства області», згідно якого база відпочинку «Надзбруччя» увійшла до переліку майна організацій і підприємств житлово-комунального господарства області, що передається у власність адміністративно- територіальних одиниць (комунальної власності області).

Крім того, на виконання вищевказаної постанови Кабінету Міністрів України, Тернопільською обласною радою народних депутатів 16 липня 1992 року прийнято рішення «Про комунальну власність області», яким базу відпочинку «Надзбруччя» включено до переліку об`єктів комунальної власності області, як самостійний господарюючий суб`єкт (місцезнаходження - м.Одеса (адреси не вказано), вартість майна не вказана .

Таким чином, на підставі вказаних рішень База відпочинку «Надзбруччя» віднесена до комунальної власності - власності територіальні громади Тернопільської області.

Наказом управління житлово-комунального господарстві Тернопільської обласної державної адміністрації №10 від 15 березня 2000 року «Про створення юридичної особи комунального підприємства «База відпочинку «Надзбруччя», створено вказане підприємство та на його баланс передано майно бази відпочинку «Надзбруччя».

На виконання повноважень щодо розпорядження майном комунальної і власності - базою відпочинку «Надзбруччя», а також з метою збережена майна вказаної бази, головою Тернопільської обласної ради 18 травня 2000 року видано розпорядження №109 «Про утворення Тернопільської: обласного комунального підприємства «База відпочинку «Надзбруччя». Пунктом 1 вказаного розпорядження передбачено утворити на майні, що перебуває на балансі бази відпочинку «Надзбруччя», включеної в перелік об`єктів комунальної власності області рішенням обласної ради від 16 липня 1992 року, Тернопільське обласне комунальне підприємство «Базі відпочинку «Надзбруччя». Вищезазначене розпорядження затверджено рішенням сесії Тернопільської обласної ради №179 від 21.08.2000 року «Питання спільної власності територіальних громад області».

Розпорядженням голови Тернопільської обласної ради №172 від 18 липня 2000 року затверджено Статут Тернопільського обласного комунального підприємства «База відпочинку «Надзбруччя» (далі ТОКП «База відпочинку «Надзбруччя»).

Згідно з п.1.1. вказаного Статуту, ТОКП «База відпочинку «Надзбруччя» є правонаступником комунального підприємства «База відпочинку «Надзбруччя», зареєстрованої Білгород-Дністровською міською радою 19.04.2000 p., включеної в перелік об`єктів комунальної власності Тернопільської області рішенням обласної ради народних депутатів від липня 1992 року. Пунктами 1.3.,2.1. Статуту визначено, що майне підприємства є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Тернопільської області, управління яким здійснює згаданий орган місцевого самоврядування. Метою діяльності є оздоровлення жителів України та ближнього зарубіжжя, працівників підприємств, установ та організацій всіх галузей, одержання прибутку від своєї діяльності.

Згідно з пунктами 1.2, 1.3 статуту Тернопільського обласного комунального підприємства «База відпочинку «Надзбруччя» засновником комунального підприємства є Тернопільська обласна рада, якій підприємство підпорядковане, підзвітне та підконтрольне, а майно підприємства є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст Тернопільської області, управління яким здійснює також Тернопільська обласна рада.

Окрім того, доказом, який підтверджує те, що база відпочинку «Надзбруччя» як об`єкт нерухомості належить до комунальної власності є те, що Тернопільська обласна рада 24 вересня 2002 року листом за вих.№10- 581/9-19 звернулася у Затоківську селищну раду про надання дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки площею 0,792 га смт.Затока для обслуговування бази відпочинку « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». На підставі, вказаного звернення, рішенням Затоківської селищної ради Білгород- Дністровського району Одеської області від 3 грудня 2002 року №315 Тернопільському обласному комунальному підприємству «База відпочинку «Надзбруччя» надано у довгострокову оренду терміном на 25 років земельну ділянку площею 0,792 га, розташовану в Лиманському районі смт.Затока м.Білгорода-Дністровського Одеської області для експлуатації та обслуговування бази відпочинку «Надзбруччя».

Встановлено, що 11.05.2011 року до Білгород-Дністровського міськрайонного суду Одеської області з позовом звернулось дочірнє підприємство «База відпочинку «Надзбруччя» товариства з додатковою відповідальністю «Зелене господарство» (засновники ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , директор ОСОБА_8 ) до виконавчого комітету Білгород Дністровської міської ради в особі державного реєстратора, треті особи голова Тернопільської обласної ради, Тернопільське обласне комунальне підприємство «База відпочинку «Надзбруччя» про визнання неправомірної дії по проведенню державної реєстрації Тернопільського обласного комунального підприємства «База відпочинку «Надзбруччя», установчі документи якого суперечать законодавству, визнання недійсними установчих документів та припинення юридичної особи.

Однак, про зміст постанови Білгород-Дністровського міськрайонного суду від 11.10.2011 року в адміністративній справі № 2-а-3199/11 Тернопільській обласній раді стало відомо 8 травня 2013 року, коли копію зазначеної постанови з повним її текстом було отримано поштою і зареєстровано за вхідним реєстраційним № 07-428.

Таким чином, голова Тернопільської обласної ради не забезпечив належне ведення претензійно-позовної роботи в судах, яка мала бути спрямована на задоволення суспільної потреби громади області у відновленні законності та вирішення питань про повернення у комунальну власність майна, яке незаконно вибуло з її власності бази відпочинку « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Слідчий вказує, що в ході досудового розслідування виникла необхідність у проведенні огляду нерухомого майна, а саме будівель та споруд бази відпочинку «Надзбруччя», що знаходяться за адресою: АДРЕСА_1 , та які перебувають на праві спільної часткової власності: 71/100 - товариству з додатковою відповідальністю «Зелене господарство» (код ЄДРПОУ 03353259), 17/100 приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації «Тернопільгаз» (код ЄДРПОУ 03353503), 6/100 - Тернопільське обласне комунальне підприємство теплових мереж «Тернопільтеплокомуненерго», 5/100 відкрите акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації «Тернопільміськгаз», 1/100 ОСОБА_5 , а також огляду земельної ділянки з кадастровим номером: 5110300000:02:0012:0085, яка належить товариству з додатковою відповідальністю «Зелене господарство» (код ЄДРПОУ 03353259) з метою встановлення наявності на території бази відпочинку «Надзбруччя» нерухомого, яке належить Тернопільській обласній раді.

Посилаючись на наведене, слідчий просив задовольнити клопотання.

У судовому засіданні слідча ОСОБА_3 клопотання підтримала та просила задовольнити, з підстав викладених у ньому.

Заслухавши слідчого, вивчивши надані матеріали, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

Згідно з вимогами ст. 237 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами КПК України, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.

В силу вимог ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Відповідно до вимог ч.3 ст. 234 КПК України, у разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про: 1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер; 2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; 3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; 4) підстави для обшуку; 5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; 6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться; 7) речі, документи або осіб, яких планується відшукати; 8) обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу.

Згідно з вимогами п.п.3, 5 ч.5 ст. 234 КПК України, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе те, що відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.

Встановлено, що слідчий просить надати дозвіл на проведення огляду нерухомого майна, а саме будівель та споруд бази відпочинку «Надзбруччя», що знаходяться за адресою: Одеська область, м.Білгород-Дністровський, смт.Затока, бульвар Золотий беріг, 81, які перебувають на праві спільної часткової власності: 71/100 - товариству з додатковою відповідальністю «Зелене господарство», 17/100 приватне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації «Тернопільгаз», 6/100 - Тернопільське обласне комунальне підприємство теплових мереж «Тернопільтеплокомуненерго», 5/100 відкрите акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації «Тернопільміськгаз», 1/100 ОСОБА_5 та земельної ділянки з кадастровим номером: 5110300000:02:0012:0085, яка належить товариству з додатковою відповідальністю «Зелене господарство», з метою встановлення наявності на території бази відпочинку «Надзбруччя» нерухомого майна, яке належить Тернопільській обласній раді.

Однак, слідчим не долучено до матеріалів клопотання достатні доказів та не доведено в судовому засіданні того, що вказана інформація, яка знаходиться на території бази відпочинку «Надзбруччя» може бути використана, як доказ підчас судового розгляду та за встановлених обставин огляд є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення інформації, яка має значення для досудового розслідування у даному кримінальному провадженні.

Враховуючи вищенаведені вимоги закону та встановлені обставини справи, слідчий суддя вважає, що у задоволенні клопотання слідчого про надання дозволу на проведення огляду слід відмовити.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 234, 309 КПК України, слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволені клопотання слідчого СВ ТВП ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Тернопільської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення огляду відмовити.

Ухвала є остаточною, оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подане під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області ОСОБА_1

СудТернопільський міськрайонний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення30.11.2020
Оприлюднено13.02.2023
Номер документу93694306
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —607/20623/20

Ухвала від 30.11.2020

Кримінальне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Черніцька І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні