3/200-07-5746А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"27" серпня 2007 р. Справа № 3/200-07-5746А
27.08.2007р. об 11 год. 00 хв. господарський суд Одеської області
у складі судді Д'яченко Т.Г.
при секретарі судового засідання Артем'євій В.В.
За участю представників сторін у судовому засіданні від прокуратури Одеської області: Радянський О.Ю., за посвідченням, від Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку: Жумбей Л.М., за довіреністю,
розглянув у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання №12 адміністративну справу №3/200-07-5746А
за позовом: Заступника прокурора Одеської областів інтересах держави в особі, якою є Одеське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до відповідача: Відкритого акціонерного товариства "Іванівське ремонтно-транспортне підприємство"
про: стягнення 3400 грн.
СУТЬ СПОРУ: Заступник прокурора Одеської області в інтересах держави в особі, якою є Одеське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить стягнути з відповідача на користь державного бюджету суму штрафних санкцій у розмірі 3400грн.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про поважність причин відсутності не повідомив, справа розглянута за наявними матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив:
Відповідно до ст. 1 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” від 30.10.1996 р. № 448/96 –ВР, державне регулювання ринку цінних паперів –здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно п. 1 Положення про Державну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого Указом Президента України за № 861/2002 від 25.09.2002 р., Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, підпорядкованим Президентові України і підзвітним Верховній Раді України.
Тобто, органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у даних спірних відносинах є Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до вимог статті 8 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема,
- у разі порушення законодавства про цінні папери, нормативних актів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку виносити попередження, зупиняти на термін до одного року розміщення (продаж) та обіг цінних паперів того чи іншого емітента, дію спеціальних дозволів (ліцензій), виданих Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, анулювати дію таких дозволів (ліцензій);
- здійснювати контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, та її відповідністю встановленим стандартам;
- надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери;
- накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання дозволів на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” та п. 18.4 “Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій”, затверджених наказом ДКЦПФР від 09.01.1997 р. № 2 у редакції рішення ДКЦПФР від 13.02.2001 р. № 27 передбачено накладення на юридичних осіб штрафу за ухилення юридичних осіб від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень чинного законодавства щодо цінних паперів у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.
08.06.2006 р. на підставі зазначеного вище та п. 10 ст. 8 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, позивачем у відношенні відповідача було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 107-ОД, яким було зобов`язано відповідача привести діяльність Відкритого акціонерного товариства "Іванівське ремонтно-транспортне підприємство" у відповідність вимогам до сертифікатів цінних паперів, випущених у документарній формі, затвердженого рішенням ДКзЦПтаФР №95 від 31.07.1998р., та видати акціонерам акції відповідного зразка, та на протязі 10 днів проінформувати управління ДКзЦПтаФР про результат виконання вимог розпорядження.
Але відповідач ухилився від виконання розпорядження, що тягне за собою відповідальність юридичної особи, передбачену ст. 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”.
Актом про правопорушення на ринку цінних паперів № 661-ОД від 01.11.2006р. Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, а також Постановою № 667-ОД від 13.11.2006 р. про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів на відповідача було накладено штрафні санкції у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3400грн.)
Відповідно до п.п. 8.3, 19.1, 19.4 „Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій” затверджених наказом ДКзЦПтаФР № 2 від 09.01.1997 року, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 27 січня 1997 р. за № 10/1814, постанова за справою про правопорушення набирає чинності відразу після її оголошення, штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови, у разі несплати штрафу правопорушником у термін, установлений пунктом 19.1 Правил, штраф стягується у судовому порядку.
На момент вирішення спору Відповідачем штрафні санкції не сплачено, відповідну постанову Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у встановленому законом порядку не оскаржено.
Приймаючи до уваги вищенаведене, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 71, 72, 94, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ :
1. Адміністративний позов заступника прокурора Одеської області в інтересах держави в особі, якою є Одеське територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку - задовольнити повністю.
2. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Іванівське ремонтно-транспортне підприємство" (67240, Одеська область, Іванівський район, смт. Петрівка, вул. Октябрьська, буд. 1, код ЄДРПОУ 03755035, р/р 260061544 в ТВБ ООФ АППБ „Аваль” МФО 328351) на користь державного бюджету України штрафні санкції у розмірі 3400 (три тисячі чотириста) гривень на р/р 31113106700200, МФО: 828011, код ЄДРПОУ 23214703 в Головному управлінні Державного Казначейства в Одеській області
Сторонам надано право ст.ст.185,186 КАС України подати апеляційну заяву на постанову господарського суду Одеської області протягом 10 днів з дня її складання в повному обсязі.
Згідно ч.1 ст. 254 КАС України постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого ч.3 ст.186 КАС України.
Суддя
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2007 |
Оприлюднено | 13.09.2007 |
Номер документу | 936953 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Д'яченко Т.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні