Ухвала
від 17.12.2020 по справі 908/1943/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 14/18/20

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

17.12.2020 Справа № 908/1943/20

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Сушко Л.М. , розглянувши матеріали справи №908/1943/20

Кредитор - Приватне підприємство «Найд Плюс» , 69001, м. Запоріжжя, а/с 38

Банкрут - Товариство з обмеженою відповідальністю «Інрадо» , 69118, м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 11; адреса для листування: 69001, м. Запоріжжя - 01, а/с 1374, код ЄДРПОУ 42506847

Ліквідатор - Сєдова Наталя Іванівна, 69005, м. Запоріжжя, вул. Гагаріна, 8, офіс 69

За участю представників сторін: не з`явилися

УСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Запорізької області від 13.10.2020. Товариство з обмеженою відповідальністю «Інрадо» визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Сєдову Наталю Іванівна.

03.12.2020. до господарського суду Запорізької області від ліквідатора надійшов звіт та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю «Інрадо» .

Крім того, 13.11.2020. до господарського суду Запорізької області від Головного управління ДПС у Запорізькій області надійшло клопотання з проханням спонукати ліквідатора закрити рахунки, надати інформацію про рух грошових коштів по всіх банківських рахунках, ліквідаційний баланс, документи, підтверджуючі інформацію надану у балансі, результати проведеної інвентаризації, документи фінансово-господарської діяльності боржника за період з дати останньої перевірки, або з 01.01.2017. по дату їх надання до контролюючого органу.

Ухвалою суду від 08.12.2020. звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю «Інрадо» , клопотання Головного управління ДПС у Запорізькій області прийняті до розгляду, призначено судове засідання на 17.12.2020. Зобов`язано Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області надати суду у строк до 17.12.2020. матеріали позапланової виїзної перевірки боржника, довідку щодо податкової заборгованості Товариства з обмеженою відповідальністю «Інрадо» ; нормативно-обгрунтоване пояснення щодо порушення строків проведення позапланової перевірки; щодо проведення позапланової перевірки банкрута під час дії мораторію.

Представники сторін у судове засідання 17.12.2020. не з`явилися, про час та місце розгляду справи повідомлені своєчасно та належним чином.

Головним управлінням ДПС у Запорізькій області вимог викладених в ухвалі суду від 08.12.2020. не виконано, витребуваних документів та пояснень не надано.

Розглянувши клопотання Головного управління ДПС у Запорізькій області, суд зазначає наступне:

Згідно пп. 20.1.4. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби, зокрема, мають право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому цим Кодексом.

Позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків (пп. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України).

Тривалість перевірок визначена ст. 82 Податкового кодексу України (Строки проведення перевірок), відповідно до п. 82.2 якої тривалість перевірок, визначених у ст. 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у пп. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у ст. 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у ст. 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів. Загальний термін проведення перевірок, визначених у пунктах 200.10 та 200.11 статті 200 цього Кодексу, з урахуванням установлених цим пунктом строків зупинення не може перевищувати 60 календарних днів (п. 82.4 ст. 82 Податкового кодексу України).

Матеріалами справи підтверджено, що ухвала господарського суду від 12.08.2020. про відкриття провадження у справі та постанова господарського суду Запорізької області від 13.10.2020. по справі №908/1943/20, направлені на адресу Головного управління ДПС у Запорізькій області, у зв`язку з чим суд вважає, що податкова була належним чином повідомлена про порушення справи про банкрутство відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «Інрадо» .

Таким чином, суд вважає, що у Головного управління ДПС у Запорізькій області було достатньо часу для ознайомлення з матеріалами справи та проведення позапланової перевірки підприємства-банкрута у строки визначені законодавством .

Також, слід зазначити, що 28.05.2020 року було опубліковано Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 13.05.2020. №591-ІХ. Цей Закон набув чинності 29.05.2020 року.

Цим Законом внесені зміни до Податкового кодексу України, зокрема установлений мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу та фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в сфері підакцизних товарів.

Отже, з вище викладеного вбачається, що підстави для проведення перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Інрадо» з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства передбаченого п.п. 78.1.7. п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України - відсутні.

Окремо, суд звертає увагу на те, що проведення процедури банкрутства суб`єкта підприємницької діяльності згідно з приписами законодавства про банкрутство не залежить від факту можливості або неможливості провести перевірку банкрута податковим органом. Взаємовідносини між податковим органом як органом державного контролю та платником податків урегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України, які не залежать від норм Кодексу України з процедур банкрутства, якщо інше прямо не зазначено у самому законі. Ані норми Кодексу України з процедур банкрутства, ані норми Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство - банкрут не може бути ліквідоване за рішенням суду чи ліквідаційна процедура має бути продовжена у зв`язку з неможливістю проведення перевірки банкрута податковим органом.

Обставини, пов`язані з виконанням податковим органом своїх повноважень, не можуть бути підставами для зупинення процесу ліквідації господарюючого суб`єкта, а також бути перешкодою для завершення провадження у справі про банкрутство за наявності передбачених законодавством про банкрутство підстав для того.

Крім того, частиною 1 статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що провадження у справах, про банкрутство регулюється Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Статтею 55 Конституції України кожному гарантується право на судовий захист.

Відповідно до ст. 7 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» , кожному гарантується захист його прав, свобод та інтересів у розумні строки незалежним, безстороннім і справедливим судом, утвореним законом.

Доступність правосуддя для кожної особи забезпечується відповідно до Конституції України та в порядку, встановленому законами України.

Згідно ст. 6 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» , звернення до суду громадян, організацій чи посадових осіб, які відповідно до закону не є учасниками судового процесу, щодо розгляду конкретних справ судом не розглядаються, якщо інше не передбачено законом.

Отже, реалізація конституційного права на звернення до суду, в даному випадку звернення Головним управлінням ДПС у Запорізькій області з клопотанням в межах справи про банкрутство №908/1943/20, ставиться в залежність від положень Кодексу про банкрутство.

В силу особливостей справи про банкрутство (ст. 41 ГПК України), коло осіб, які мають право подавати заяви і клопотання процесуального характеру у справі про банкрутство, діючим законодавством звужено до учасників такої справи задля попередження необгрунтованого втручання інших осіб, які не є учасниками справи, у хід процедури банкрутства.

Учасниками у справі про банкрутство, згідно ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства, є: сторони, арбітражний керуючий, державний орган з питань банкрутства, Фонд державного майна України, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) боржника, а також у випадках, передбачених цим Кодексом, інші учасники справи про банкрутство, щодо прав або обов`язків яких існує спір.

Так, відповідно до норм 45, 46, 60 Кодексу України з процедур банкрутства, у справі про банкрутство, особа, яка має до боржника кредиторські вимоги, набуває саме процесуального статусу кредитора - сторони та учасника провадження у справі про банкрутство після звернення із заявою з кредиторськими вимогами у справі про банкрутство.

Отже, Кодексом про банкрутство, а саме статтею 1, не передбачено участі органу ДПС як учасника провадження у справі про банкрутство. Крім цього, Головне управлінням ДПС у Запорізькій області не зверталося до суду в межах провадження у даній справі про банкрутство з кредиторськими вимогами до боржника і не набула в установленому порядку статусу сторони чи учасника провадження у даній справі про банкрутство.

Враховуючи вищевикладене, клопотання Головного управління ДПС у Запорізькій області, суд залишає без задоволення.

Вивчивши подані документи звіт та ліквідаційний баланс банкрута судом встановлено, що ліквідатором до підсумкового реєстру вимог кредиторів включено наступних кредиторів: 1. Приватне підприємство «Найд Плюс» , 69001, м. Запоріжжя, а/с 38 на суму 4204,00 грн. - 1 черга задоволення, 105 000,00 грн. - 4 черга задоволення.

Згідно звіту арбітражного керуючого Сєдової Н.І. її основна винагорода за виконання повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю «Інрадо» у період з 13.10.2020. по 02.12.2020. складає 25586,29,00 грн.

Даний звіт затверджений протокольним рішення комітету кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю «Підприємство «Монтажстрой» №1084/3 від 31.07.2020.

В ході проведення ліквідаційної процедури, ліквідатором відповідно до ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства виконані усі необхідні заходи, а саме: проведена інвентаризація майна Товариства з обмеженою відповідальністю «Інрадо» , направлені запити до відповідних установ з метою виявлення майна підприємства, закриті поточні рахунки банкрута.

Згідно з матеріалами справи та документами, що підтверджують проведену ліквідаційну процедуру, майнових активів підприємства-банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання, що підлягають включенню до ліквідаційної маси не виявлено, у зв`язку з чим кредиторська заборгованість залишилась не погашеною.

Частиною 3 ст. 65 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Відповідно п. 5 ч. 1 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства Господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Таким чином, оскільки за результатами ліквідаційної процедури у банкрута не залишилось майна, за рахунок якого можливе погашення кредиторських вимог, підприємницька діяльність товариства припинена, що відображено у ліквідаційному балансі, господарський суд приймає рішення про ліквідацію юридичної особи-банкрута та закриття провадження у справі.

Як визначено ч. 4 ст. 90 Кодексу України з процедур банкрутства, у випадках, передбачених пп. 4-6 ч. 1 цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Керуючись ст. ст. 64, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

Клопотання Головного управління ДПС у Запорізькій області залишити без задоволення.

Затвердити звіт арбітражного керуючого Сєдової Н.І. про нарахування та виплату основної винагорода за виконання повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю «Інрадо» у період з 13.10.2020. по 02.12.2020. у розмірі 25586,29,00 грн.

Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, затвердити.

Банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю «Інрадо» , 69118, м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 11; адреса для листування: 69001, м. Запоріжжя - 01, а/с 1374, код ЄДРПОУ 42506847 - ліквідувати.

Провадження у справі №908/1943/20 закрити.

Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Державному реєстратору здійснити державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Копію ухвали надіслати кредитору, ліквідатору, Департаменту реєстраційних послуг ЗМР, ГТУ юстиції у Запорізькій області, ГУ ДПС у Запорізькій області.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та підлягає оскарженню в апеляційному порядку у строк, встановлений статтею 256 Господарського процесуального кодексу України.

Повна ухвала складена 22.12.2020.

Суддя Л.М. Сушко

Дата ухвалення рішення17.12.2020
Оприлюднено23.12.2020
Номер документу93699825
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/1943/20

Ухвала від 17.12.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 17.12.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 08.12.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 16.10.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Постанова від 13.10.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 29.09.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 21.09.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 21.09.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 12.08.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

Ухвала від 03.08.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Сушко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні