ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
24.11.2020Справа № 910/2613/20
За позовом ОСОБА_1
до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Строкача-7
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача
ОСОБА_2
про визнання недійсними рішень загальних зборів
Суддя Сівакова В.В.
секретар судового засідання Кимлик Ю.В.
за участю представників сторін
від позивача не з`явився
від відповідача не з`явився
від третьої особи не з`явився
СУТЬ СПОРУ:
21.02.2020 до Господарського суду міста Києва надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Строкача-7 про визнання недійсними рішення тридцять других загальних зборів членів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 від 15.11.2017, яким постановили: з 01.04.2018 встановити тарифи на утримання будинку та прибудинкової території для власників приміщень - 6,80 грн/кв.м на місяць, опалення 12,60 грн/кв. м. на місяць, яке оформлене п. 3 протоколу № 32 тридцять других загальних зборів членів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 від 15.11.2017 та рішення тридцять третіх загальних зборів членів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 від 01.02.2019, яким постановили: з 01.02.2019 встановити вартість внесків на утримання будинку та прибудинкової території для власників приміщень - 7,80 грн/кв. м на місяць, опалення 12,60 грн/кв. м, яке оформлене п. 3 протоколу № 33 тридцять третіх загальних зборів членів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 від 01.02.2019.
Ухвалою Господарського суду міста Києва № 910/2613/20 від 26.02.2020 вказану позовну заяву залишено без руху та встановлено п`ятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви шляхом подання відповідних документів.
03.03.2020 позивачем усунено недоліки позовної заяви шляхом подання до суду відповідних документів.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.03.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 910/2613/20; вирішено здійснювати розгляд справи в порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 07.04.2020.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 , відповідно до статті 29 Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 Кабінет Міністрів України постановлено установити з 12 березня до 3 квітня 2020 року на усій території України карантин.
Постановою Кабінету Міністрів України № 215 від 16.03.2020 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 введено заборону залізничних, авіа- та автобусних міжміських та міжобласних пасажирських перевезень, а також робота метрополітенів; заборонено проведення всіх масових (культурних, розважальних, спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів, у яких бере участь понад 10 осіб. Дозволено лише заходи, необхідні для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Постановою Кабінету Міністрів України № 239 від 25.03.2020 Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України постановлено внести зміни до постанови Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 та постановлено установити з 12 березня до 24 квітня 2020 року на усій території України карантин.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 338-р від 25.03.2020 Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації відповідно до статті 14 та частини другої статті 78 Кодексу цивільного захисту України з метою ліквідації наслідків медико-біологічної надзвичайної ситуації природного характеру державного рівня, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення та з урахуванням поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, висновків Всесвітньої організації охорони здоров`я щодо визнання розповсюдження COVID-19 у країнах світу пандемією установлено для єдиної державної системи цивільного захисту на всій території України режим надзвичайної ситуації до 24 квітня 2020 року.
У зв`язку з вищевикладеним підготовче засідання у справі № 910/2613/20 призначене на 07.04.2020 не відбулося.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 19.06.2020 підготовче засідання у справі № 910/2613/20 призначено на 14.07.2020.
В підготовчому засіданні 14.07.2020 позивачем підтримано клопотання про витребування доказів, яке додане до позовної заяви.
В підготовчому засіданні 14.07.2020 судом постановлено ухвалу на місці, не виходячи до нарадчої кімнати, відповідно до ст. 81 Господарського процесуального кодексу України про відмову в задоволенні даного клопотання позивача про витребування доказів з огляду на наступне
Відповідно до ст. 81 Господарського процесуального кодексу України учасник справи у разі неможливості самостійно надати докази вправі подати клопотання про витребування доказів судом. Таке клопотання повинно бути подане в строк, зазначений в частинах другій та третій статті 80 цього Кодексу. Якщо таке клопотання заявлено з пропуском встановленого строку, суд залишає його без задоволення, крім випадку, коли особа, яка його подає, обґрунтує неможливість його подання у встановлений строк з причин, що не залежали від неї.
У клопотанні повинно бути зазначено:
1) який доказ витребовується;
2) обставини, які може підтвердити цей доказ, або аргументи, які він може спростувати;
3) підстави, з яких випливає, що цей доказ має відповідна особа;
4) заходи, яких особа, яка подає клопотання, вжила для отримання цього доказу самостійно, докази вжиття таких заходів та (або) причини неможливості самостійного отримання цього доказу;
5) причини неможливості отримати цей доказ самостійно особою, яка подає клопотання.
Суд розглянувши заявлене позивачем клопотання відмовив в його задоволенні оскільки воно не відповідає вимогам ст. 81 Господарського процесуального кодексу України, зокрема
Як вбачається з матеріалів справи інтереси позивача представляє адвокат Цюра П.С.
П.6 ст.19 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність серед видів адвокатської діяльності визначає представництво інтересів фізичних і юридичних осіб у судах під час здійснення цивільного, господарського, адміністративного та конституційного судочинства, а також в інших державних органах, перед фізичними та юридичними особами.
Стаття 20 названого Закону визначає, що під час здійснення адвокатської діяльності адвокат має право вчиняти будь-які дії, не заборонені законом, правилами адвокатської етики та договором про надання правової допомоги, необхідні для належного виконання договору про надання правової допомоги, зокрема:
1) звертатися з адвокатськими запитами, у тому числі щодо отримання копій документів, до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, підприємств, установ, організацій, громадських об`єднань, а також до фізичних осіб (за згодою таких фізичних осіб).
Ні позивач, ні його представник не надали жодного доказу на підтвердження заходів що були вжиті для отримання доказів самостійно, представником позивача не вказано жодної причини неможливості отримати цей доказ самостійно.
В підготовчому засіданні 14.07.2020 відповідно до 183 Господарського процесуального кодексу України оголошено перерву до 03.09.2020.
14.07.2020 від відповідача до суду надійшло клопотання про продовження підготовчого провадження та надання строку на направлення відзиву.
Ухвалою Господарського суду міста Києва № 910/2613/20 від 15.07.2020 клопотання відповідача про продовження підготовчого провадження та надання строку на направлення відзиву на підставі ч. 4 ст. 170 Господарського процесуального кодексу України повернуто без розгляду.
30.07.2020 від ОСОБА_2 до суду надійшло клопотання про залучення останнього до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача.
13.08.2020 відповідачем до суду подано клопотання про надання матеріалів справи для ознайомлення. Представник відповідача 25.08.2020 ознайомився з матеріалами справи, що підтверджується наявною у справі відповідною розпискою представника відповідача.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.09.2020 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 22.09.2020; залучено до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - ОСОБА_2 .
03.09.2020 відповідачем до суду подано клопотання про надання матеріалів справи для ознайомлення. Представник відповідача 04.09.2020 ознайомився з матеріалами справи, що підтверджується наявною у справі відповідною розпискою представника відповідача.
10.09.2020 третьою особою до суду подано пояснення відповідно до яких третя особа позовні вимоги позивача підтримує.
22.09.2020 відповідачем до суду подано клопотання про відкладення розгляду справи.
В судовому засіданні 22.09.2020 відповідно дог ст. 216 Господарського процесуального кодексу України оголошено перерву до 06.10.2020.
Судове засідання 06.10.2020 не відбулось, у зв`язку зі знеструмленням електромережі суду, що унеможливило фіксування судового засідання технічними засобами, що підтверджується відповідним актом від 06.10.2020.
Ухвалою Господарського суду міста Києва № 910/2613/20 від 06.10.2020 учасників справи повідомлено, що судове засідання відбудеться 13.10.2020.
Позивач в судовому засіданні 13.10.2020 позовні вимоги підтримав повністю.
Відповідач в судовому засіданні 13.10.2020 проти задоволення позовних вимог заперечував повністю.
В судовому засіданні 13.10.2020 відповідно дог ст. 216 Господарського процесуального кодексу України оголошено перерву до 05.11.2020.
05.11.2020 позивачем до суду подано заяву, в якій позивач зазначив, що докази в підтвердження розміру судових витрат на професійну правничу допомогу адвокатом будуть надані суду протягом 5-ти днів після ухвалення рішення суду.
В судовому засіданні 05.11.2020 відповідно дог ст. 216 Господарського процесуального кодексу України оголошено перерву до 12.11.2020.
12.11.2020 від позивача на електрону пошту суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, у зв`язку з неможливістю направити повноважного представника через хворобу останнього.
В судовому засіданні 12.11.2020 відповідно дог ст. 216 Господарського процесуального кодексу України оголошено перерву до 24.11.2020.
24.11.2020 від позивача на електрону пошту суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, у зв`язку з неможливістю направити повноважного представника через участь останнього у слідчих діях під час кримінального провадження.
Позивач в судове засідання 24.11.2020 не з`явився.
Суд розглянувши клопотання позивача про відкладення розгляду справи відмовив в його задоволенні з огляду на наступне
Господарський суд з урахуванням обставин конкретної справи може відхилити доводи учасника судового процесу щодо відкладення розгляду справи у зв`язку з відсутністю його представника (з причин, пов`язаних з відпусткою, хворобою, службовим відрядженням, участю в іншому судовому засіданні і т. п.). При цьому господарський суд виходить з того, що у відповідних випадках такий учасник судового процесу не позбавлений права і можливості забезпечити за необхідності участь у судовому засіданні іншого представника.Неможливість такої заміни представника і неможливість розгляду справи без участі представника підлягає доведенню учасником судового процесу на загальних підставах.
Позивачем не надано належних та допустимих доказів у розумінні ст.ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України, що підтверджують факт відсутності у позивача можливості направити іншого представника у судове засідання.
Суд приходить до висновку, що зазначені позивачем обставини не є поважними, а отже відсутні підстави для відкладення розгляду справи.
Відповідач в судове засідання 24.11.2020 не з`явився.
Третя особа в судове засідання 24.11.2020 не з`явились.
Згідно з ч. 2 ст. 183 Господарського процесуального кодексу України суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження.
Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 177 Господарського процесуального кодексу України підготовче провадження починається відкриттям провадження у справі і закінчується закриттям підготовчого засідання.
Підготовче провадження має бути проведене протягом шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі. У виняткових випадках для належної підготовки справи для розгляду по суті цей строк може бути продовжений не більше ніж на тридцять днів за клопотанням однієї із сторін або з ініціативи суду.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 195 Господарського процесуального кодексу України суд має розпочати розгляд справи по суті не пізніше ніж через шістдесят днів з дня відкриття провадження у справі, а у випадку продовження строку підготовчого провадження - не пізніше наступного дня з дня закінчення такого строку. Суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 (зі змінами), відповідно до статті 29 Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 Кабінетом Міністрів України установлено з 12.03.2020 до 31.07.2020 на усій території України карантин.
Постановою Кабінету Міністрів України № 215 від 16.03.2020 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України № 211 від 11.03.2020 введено заборону залізничних, авіа- та автобусних міжміських та міжобласних пасажирських перевезень, а також робота метрополітенів; заборонено проведення всіх масових (культурних, розважальних, спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів, у яких бере участь понад 10 осіб. Дозволено лише заходи, необхідні для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Листом № 9/рс-186/20 від 16.03.2020 Радою суддів України з метою убезпечення населення України від поширення гострих респіраторних захворювань та коронавірусу COVID-19, рекомендовано встановити особливий режим роботи судів України та роз`яснено сторонам про можливість відкладення розгляду справ у зв`язку з карантином.
Суд враховує, що відповідно до ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку.
Розумним, зокрема, вважається строк, що є об`єктивно необхідним для виконання процесуальних дій, прийняття процесуальних рішень та розгляду і вирішення справи з метою забезпечення своєчасного (без невиправданих зволікань) судового захисту.
Відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною умовою для якого є не відсутність у судовому засіданні представників сторін, третіх осіб, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні.
З огляду на зазначені вище обставини, для визначення обставин справи, які підлягають встановленню, та вчинення інших дій з метою забезпечення правильного, своєчасного і безперешкодного розгляду справи по суті, розгляд справи здійснено за межами строків, встановлених Господарським процесуальним кодексом України, проте в розумні строки.
В судовому засіданні 24.11.2020 відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України прийнято рішення.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників учасників справи, Господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно свідоцтва про право власності виданого Головним управлінням житлового забезпечення виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 20.09.2007 Остапенко Віталій Володимирович є власником квартири АДРЕСА_1 .
Відповідно до ст. 1 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об`єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна; співвласники багатоквартирного будинку (далі - співвласники) - власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку співвласник багатоквартирного будинку (далі - співвласник) - власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку.
Відповідно до п. 1 розділу І Статуту ОСББ Строкача-7 (в редакції станом на дату прийняття оскаржуваних рішень, далі - Статут) об`єднання створено власниками квартир та нежитлових приміщень (далі - співвласники) багатоквартирного будинку № 7, що розташований за місцезнаходженням: Україна, 03148, м. Київ, вул. Сім`ї Стешенків, 7, відповідно до Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку .
Згідно з п. 1 розділу ІІІ Статуту органами управління об`єднанням є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія (ревізор) об`єднання.
Вищим органом управління об`єднання є загальні збори. Загальні збори вправі приймати рішення з усіх питань діяльності об`єднання. Загальні збори скликаються не рідше одного разу на рік (п. 2 розділу ІІІ Статуту).
Згідно з п. 3 розділу ІІІ Статуту до виключної компетенції загальних зборів належать: - затвердження Статуту об`єднання, внесення змін до нього; - обрання членів правління об`єднання; - питання про використання спільного майна; затвердження кошторису, балансу об`єднання та річного звіту; - попереднє (до їх укладення) погодження умов договорів, укладених на суму, що не перевищує п 'ятдесят тисяч грн, а також договорів, предметом яких є цінні папери, майнові права або спільне майно співвласників чи їх частина; - визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників; - прийняття рішення про реконструкцію та ремонт будинку або про зведення господарських споруд; - визначення розміру матеріального та іншого заохочення голови та членів правління; - визначення обмежень на користування спільним майном; - обрання та відкликання управителя, затвердження та зміна умов договору з управителем, прийняття рішення про передачу функцій з управління спільним майном будинку повністю або частково асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку; - прийняття рішень про заснування інших юридичних осіб або участь у товариствах.
15.11.2017 відбулись тридцять другі загальні збори членів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1, які оформлені протоколом № 32 від 15.11.2017.
Порядок денний:
1. Про вибори голови зборів та секретаря.
2. Звіт Мартинюка A.A. про діяльність ОСББ за минулий рік.
3. Про перегляд тарифів на послуги з утримання будинку та прибудинкової території, опалення для власників квартир та офісних приміщень, розташованих за адресою: буд. 7 по вул. Сім`ї Стешенків, м. Київ.
4. Про вибори нового складу правління ОСББ Строкача-7 .
5. Про розгляд кандидатур на посаду Голови правління ОСББ Строкача-7 .
6. Про встановлення камер відео спостереження в холі будинку.
7. Про зобов`язання квартироздатчиків надавати інформацію щодо квартировинаймачів.
За результатами розгляду третього питання було прийнято наступне рішення:
З 1 квітня 2018 року встановити тарифи на утримання будинку та прибудинкової території для власників приміщень - 6,80 грн/кв. м на місяць, опалення 12,60 грн/кв. м на місяць .
В голосуванні з цього питання, згідно протоколу № 32 від 15.11.2017, прийняли участь 138 співвласників, яким належить:
голосували за 67 співвласників, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень становить 6064,63 кв. м,
голосували проти - 0 співвласників,
голосували утримався - 71 співвласник, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень становить 5314,10 кв. м.
Рішення при йнято більшістю голосів.
01.02.2019 відбулись тридцять треті загальні збори членів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1, які оформлені протоколом № 33 від 01.02.2019.
Порядок денний:
1. Про вибори голови зборів та секретаря.
2. Звіт Мартинюка A.A. про діяльність ОСББ за минулий рік.
3. Про перегляд тарифів на послуги з утримання будинку та прибудинкової території, опалення для власників квартир та офісних приміщень, розташованих за адресою: буд. 7 по вул. Сім`ї Стешенків, м. Київ.
4. Про вибори нового складу правління ОСББ Строкача-7 .
5. Про розгляд кандидатур на посаду Голови правління ОСББ Строкача-7 .
6. Про заміну дверей на пожежних східцях будинку.
За результатами розгляду третього питання було прийнято наступне рішення:
З 1 лютого 2019 року встановити вартість внесків на утримання будинку та прибудинкової території для власників приміщень - 7,80 грн/кв. м на місяць, опалення 12,60 грн/кв. м на місяць .
В голосуванні з цього питання, згідно протоколу № 32 від 15.11.2017, прийняли участь 138 співвласників, яким належить:
голосували за 67 співвласників, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень становить 6064,63 кв. м,
голосували проти - 1 співвласник, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень становить 80,61 кв. м,
голосували утримався - 70 співвласник, загальна площа квартир та/або нежитлових приміщень становить 5233,49 кв. м.
Рішення прийнято більшістю голосів.
В преамбулі обох протоколів № 32 від 15.11.2017 та № 33 від 01.02.2019 вказано присутні: _____ членів ОСББ Строкача-7 , тобто не вказано кількість присутніх членів.
Позивач вважає, що відповідач при прийнятті вищевказаних рішень допустив ряд порушень, а саме:
порушив порядок скликання та проведення загальних зборів співвласників (не були вручені або направлені необхідні повідомлення про проведення зборів, замість зборів співвласників багатоквартирного будинку були проведені збори нелегітимного органу - збори членів об`єднання, був порушений порядку обрання голови для ведення зборів),
порушив порядок прийняття рішень загальними зборами (рішення не відповідають встановленій формі протоколу загальних зборів; не було визначено загальну кількість усіх співвласників та загальну площу усіх житлових і нежитлових приміщень в будинку; не визначена кількість присутніх на зборах співвласників або їх представників та площа приміщень, яка їм належить, відсутні результати їх голосування по кожному з рішень; відсутня інформація про кількість співвласників, які особисто або через представників взяли участь у письмовому опитуванні, якщо воно проводилося, коли воно проводилося, в який термін, до протоколів не додаються пронумеровані та прошнуровані листки письмового опитування, в протоколах не вказано про наявність до них додатків; за вказані рішення не проголосували дві третини загальної кількості усіх співвласників, що необхідно для того, щоб ці рішення вважалися прийнятими; немає жодних підтверджень прийняття рішень шляхом поіменного голосування),
порушив порядок оприлюднення рішень загальних зборів та надання (направлення) рішень співвласникам (рішення в місцях загального користування будинку не розміщувалися та з питань, передбачених Статутом співвласникам під розписку не надавалися і рекомендованим листом не направлялися),
використав вигадане право при формуванні порядку денного зборів (включив до порядку денного зборів питання про перегляд тарифів на послуги з утримання будинку та прибудинкової території, а також опалення на що об`єднання права немає),
порушив порядок визначення та розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг та їх оплати в частині, що стосується теплової енергії (опалення);
порушив право мешканців будинку на отримання пільг та субсидій на таку комунальну послугу як поводження з побутовими відходами (включив цю комунальну послугу до утримання будинку та прибудинкової території ).
У свою чергу відповідач не визнав обґрунтованість заявлених позивачем позовних вимог.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню. При цьому, господарський суд виходить з наступного.
Відповідно до положень частини 2 статті 382 Цивільного кодексу України усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.
Частиною 1 статті 385 Цивільного кодексу України також передбачено, що власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків).
Відповідно до ст. 4 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку можуть бути фізичні та юридичні особи, територіальні громади, держава. Власники квартир та нежитлових приміщень є співвласниками спільного майна багатоквартирного будинку. Якщо квартира або нежитлове приміщення належить більш як одному співвласникові, реалізація прав та виконання обов`язків співвласниками квартири або нежитлового приміщення, включаючи участь в управлінні багатоквартирним будинком, здійснюються в порядку, передбаченому законодавством для реалізації права спільної власності.
Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку співвласники мають право:
1) вільно користуватися спільним майном багатоквартирного будинку з урахуванням умов та обмежень, встановлених законом або рішенням співвласників;
2) брати участь в управлінні багатоквартирним будинком особисто або через представника;
3) одержувати інформацію про технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку, умови його утримання та експлуатації, витрати на утримання спільного майна багатоквартирного будинку та надходження, отримані від його використання;
4) безоплатно одержувати інформацію про суб`єктів права власності на всі квартири та нежитлові приміщення у багатоквартирному будинку і площу таких квартир та приміщень у порядку і межах, визначених законом;
5) ознайомлюватися з рішеннями (протоколами) зборів співвласників, листками опитування, робити з них копії;
6) на відшкодування винною особою збитків, завданих спільному майну багатоквартирного будинку, у розмірі, що відповідає частці кожного співвласника;
7) інші права, визначені законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об`єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об`єднань співвласників багатоквартирного будинку).
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об`єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об`єднань співвласників багатоквартирних будинків.
У ст. 10 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку зазначено, що органами управління об`єднання є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія об`єднання. Вищим органом управління об`єднання є загальні збори. Загальні збори скликаються і проводяться в порядку, передбаченому цим Законом для установчих зборів, правлінням об`єднання або ініціативною групою з не менш як трьох співвласників. Загальні збори скликаються не рідше одного разу на рік. Рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов`язковим для всіх співвласників. Рішення загальних зборів оприлюднюється. У передбачених статутом або рішенням загальних зборів випадках воно може бути надане співвласникам під розписку або направлене поштою (рекомендованим листом). Співвласники мають право знайомитися з рішеннями (протоколами) загальних зборів, затвердженими такими рішеннями документами та робити з них копії.
Згідно з ч. 9 ст. 10 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку до виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься: затвердження статуту об`єднання, внесення змін до нього; обрання членів правління об`єднання; питання про використання спільного майна; затвердження кошторису, балансу об`єднання та річного звіту; попереднє (до їх укладення) погодження умов договорів, укладених на суму, що перевищує зазначену в статуті об`єднання, договорів, предметом яких є цінні папери, майнові права або спільне майно співвласників чи їх частина; визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників; прийняття рішення про реконструкцію та ремонт багатоквартирного будинку або про зведення господарських споруд; визначення розміру матеріального та іншого заохочення голови та членів правління; визначення обмежень на користування спільним майном; обрання та відкликання управителя, затвердження та зміна умов договору з управителем, прийняття рішення про передачу функцій з управління спільним майном багатоквартирного будинку повністю або частково асоціації; прийняття рішень про заснування інших юридичних осіб або участь у товариствах.
Підставою для визнання недійсними рішень загальних зборів Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Строкача-7 , які оформлені протоколами № 32 від 15.11.2017 та № 33 від 01.02.2019 позивач вказує недотримання порядку повідомлення його про проведення загальних зборів. При цьому, позивач зазначає, що йому особисто не було вручено та не направлено рекомендованим листом письмове повідомлення про проведення зборів.
Суд зазначає, що згідно з ч. 4 ст. 10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку повідомлення про дату та місце проведення зборів співвласників має бути вручено не пізніше ніж за 10 днів до дати проведення зборів у письмовій формі кожному співвласникові під розписку або шляхом поштового відправлення рекомендованим листом на адресу квартири або нежитлового приміщення, що належить співвласнику в цьому багатоквартирному будинку, а також має бути розміщено у загальнодоступному місці при вході до кожного під`їзду багатоквартирного будинку.
У ч. 5 ст. 10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку вказано, що повідомлення про проведення зборів співвласників має містити інформацію про ініціатора проведення таких зборів, дату, місце та час їх проведення, порядок денний. До повідомлення про проведення зборів співвласників можуть додаватися додаткові матеріали або інформація, що будуть розглядатися на зборах.
Згідно з п. 5 розділу ІІІ Статуту загальні збори скликаються і проводяться правлінням об`єднання або ініціативною групою з не менше як трьох співвласників.
Правління (ініціативна група) не менше ніж за 14 днів до дати проведення загальних зборів вручає кожному співвласнику під розписку або направляє рекомендованим листом на адресу квартири або нежитлового приміщення, що належить співвласнику в будинку, письмове повідомлення про проведення загальних зборів. У повідомленні про проведення загальних зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного.
Час і місце проведення загальних зборів обираються зручними для більшості можливих учасників зборів.
Таким чином, вказаними положеннями Статуту визначено порядок і спосіб повідомлення власників про проведення загальних зборів: форма повідомлення обов`язково письмова; повідомляється кожен власник; таке повідомлення вручається власнику або під розписку, або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом).
Відповідачем не подано документального підтвердження направлення поштою або вручення особисто позивачу повідомлень про проведення 15.11.2017 та 01.02.2019 загальних зборів Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Строкача-7 .
За таких обставин, беручи до уваги відсутність поданих відповідачем доказів на спростування тверджень позивача, суд дійшов висновку, що відповідачем не було дотримано порядок та строки повідомлення позивача, встановлені ст. 10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку та п. 5 розділу ІІІ Статуту, про проведення 15.11.2017 та 01.02.2019 оспорюваних загальних зборів, з огляду на що доводи позивача у вказаній частині є обґрунтованими.
Стосовно посилання позивача на те, що відповідач порушив порядок прийняття рішень загальними зборами суд відзначає наступне
Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку рішення вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 75 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, крім рішень з питань, зазначених у пунктах 2 і 3 частини другої цієї статті, які вважаються прийнятими зборами співвласників, якщо за них проголосували власники квартир та нежитлових приміщень, площа яких разом перевищує 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку.
Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить 50 відсотків або більше загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, рішення вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосувало більш як 75 відсотків загальної кількості співвласників, а рішення з питань, зазначених у пунктах 2 і 3 частини другої цієї статті, вважається прийнятим зборами співвласників, якщо за нього проголосувало більш як 50 відсотків загальної кількості всіх співвласників.
Відповідно до ч. 7 ст. 10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку рішення зборів співвласників оформляється протоколом, який підписується усіма співвласниками (їх представниками), які взяли участь у зборах, кожен з яких ставить підпис під відповідним варіантом голосування ( за , проти , утримався ), за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики.
У протоколі обов`язково зазначається така інформація про співвласників (їх представників), які взяли участь у зборах співвласників: прізвище, ім`я, по батькові співвласника, документ, що підтверджує право власності на квартиру або нежитлове приміщення, номер квартири або нежитлового приміщення, загальна площа квартири або нежитлового приміщення, документ, що надає повноваження на голосування від імені співвласника (для представника).
У ч. 8 ст. 10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку зазначено, якщо під час проведення зборів співвласників для прийняття рішення не набрано встановленої частиною шостою цієї статті кількості голосів за або проти , проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення зборів співвласників. Якщо протягом цього строку необхідної кількості голосів за не набрано, рішення вважаються неприйнятими. Письмове опитування співвласників проводиться ініціативною групою та іншими співвласниками за бажанням. Письмове опитування може проводитися щодо одного або декількох питань одночасно. Питання - це текст, у якому викладається пропозиція у вигляді резолюції, щодо якої учаснику опитування пропонується відповісти за , проти або утримався . Питання повинно мати чітке і зрозуміле формулювання, що не допускає різних тлумачень.
Письмове опитування співвласників проводиться шляхом власноручного заповнення ними листків опитування, в яких зазначаються день опитування, прізвище, ім`я, по батькові співвласника, документ, що підтверджує право власності на квартиру або нежитлове приміщення, номер квартири або нежитлового приміщення, загальна площа квартири або нежитлового приміщення, документ, що надає повноваження на голосування від імені співвласника (для представників), відповідь співвласника на питання так , ні або утримався , особистий підпис співвласника та особи, яка проводила опитування. Голосування від імені співвласника представником здійснюється в порядку представництва згідно з вимогами цивільного законодавства. Кожен співвласник, який має право голосу, може реалізувати це право під час проведення такого опитування лише один раз з одного питання.
Забороняється в процесі проведення письмового опитування співвласників примушувати їх до голосування за або проти прийняття відповідного рішення чи винагороджувати їх за це в будь-якій формі.
За результатами підрахунку результатів письмового опитування співвласників особи, які проводили письмове опитування, вносять його результати до протоколу зборів та підводять загальні підсумки голосування щодо всіх питань. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані на зборах співвласників, і голоси співвласників, отримані під час проведення письмового опитування.
Листки письмового опитування співвласників пронумеровуються, прошнуровуються та додаються до відповідного протоколу зборів.
Відповідно до ч. 12 ст. 10 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та п. 7 розділу ІІ Статуту кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку. Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, кожний співвласник має один голос незалежно від кількості та площі квартир або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.
Згідно з п. 7 розділу ІІІ Статуту загальні збори можуть встановити інший порядок визначення кількості голосів, що належать кожному співвласнику на загальних зборах.
Згідно з ч. 14 ст. 10 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку та абз. 3 п. 8 розділу ІІІ Статуту рішення про визначення переліку та розмірів внесків і платежів співвласників, порядок управління та користування спільним майном, передачу у користування фізичним та юридичним особам спільного майна, а також про реконструкцію та капітальний ремонт багатоквартирного будинку або зведення господарських споруд вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менш як дві третини загальної кількості усіх співвласників, а в разі якщо статутом не передбачено прийняття таких рішень, - більшістю голосів. З інших питань рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості співвласників.
Відповідно до абз. 5 п. 8 розділку ІІІ Статуту рішення загальних зборів викладається письмово та засвідчується особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату його голосування ( за чи проти ).
Відповідно до ч. 15 ст. 10 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку якщо в результаті проведення загальних зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів за або проти , встановленої частиною чотирнадцятою цієї статті, проводиться письмове опитування серед співвласників, які не голосували на загальних зборах. Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення загальних зборів. Якщо протягом цього строку необхідну кількість голосів за не набрано, рішення вважаються неприйнятими.
Згідно з п. 9 розділу ІІІ Статуту якщо в результаті проведення загальних зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів за або проти , встановленої пунктом 8 цього розділу, ініціатором зборів (правлінням або ініціативною групою) проводиться письмове опитування серед співвласників, які не голосували на загальних зборах.
Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведеная загальних зборів. Якщо протягом цього строку необхідну кількість голосів за не набрано, відповідні рішення вважаються неприйнятими.
Відповідно до ч. 16 ст. 10 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку рішення приймається шляхом поіменного голосування. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані співвласниками під час проведення загальних зборів, і голоси, подані під час письмового опитування. Рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування ( за чи проти ).
Згідно з п. 8 розділу ІІІ Статуту рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосували співвласники (їхні представники), які разом мають більше половини від загальної кількості голосів співвласників.
Відповідачем не подано списку та документального підтвердження кількості співвласників квартир із зазначенням номерів квартир та власників нежитлових приміщень Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Строкача-7 та їх площ.
Обидва протоколи № 32 від 15.11.2017 та № 33 від 01.02.2019 не містять: кількість членів присутніх на загальних зборах ОСББ; загальну площу усіх житлових і нежитлових приміщень в будинку; не визначена кількість присутніх на зборах співвласників або їх представників та площа приміщень, яка їм належить; відсутні результати їх голосування по кожному з рішень; відсутня інформація про кількість співвласників, які особисто або через представників взяли участь у письмовому опитуванні, якщо воно проводилося; до протоколів не додано пронумеровані та прошнуровані листки письмового опитування; в протоколах не вказано про наявність до них додатків.
Оскільки, із поданих сторонами доказів встановити кількість співвласників присутніх на зборах, які відбулись 15.11.2017 та 01.02.2019 не вбачається за можливе, суд приходить до висновку про недоведеність наявності відповідного кворуму для вирішення питань щодо перегляду внесків на послуги з утримання будинку та прибудинкової території, опалення, у зв`язку з чим вони відбулися з порушенням пункту абз. 3 п. 8 розділу ІІІ Статуту та статті ст. 10 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку .
Стосовно обґрунтування позовних вимог в частині порушення відповідачем порядку оприлюднення рішень загальних зборів та надання (направлення) рішень співвласникам шляхом розміщення в місцях загального користування будинку та з певних питань, передбачених Статутом шляхом надіслання рекомендованим листом або надання під розписку співвласникам, слід зазначити що такі порушення, при наявності, не мають наслідком визнання таких рішень недійсними, а тому не приймаються судом до уваги.
Також підставою позову позивачем зазначено, що відповідач використав вигадане право при формуванні порядку денного зборів (включив до порядку денного зборів питання про перегляд тарифів на послуги з утримання будинку та прибудинкової території, а також опалення на що об`єднання права немає).
Об`єднання має право встановлювати порядок сплати, перелік та розміри внесків і платежів співвласників, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів, які за статтею 21 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку належать до коштів об`єднання, та зобов`язане забезпечувати дотримання інтересів усіх співвласників при встановленні умов і порядку володіння, користування і розпорядження спільною власністю, розподілі між співвласниками витрат на експлуатацію та ремонт спільного майна.
Об`єднання забезпечує утримання та експлуатацію багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку. Для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об`єднання за рішенням загальних зборів має право: задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення; визначати управителя, виконавців окремих житлово-комунальних послуг, з якими усі співвласники укладають відповідні договори; виступати колективним споживачем (замовником) усіх або частини житлово-комунальних послуг.
Питання самостійного забезпечення об`єднанням експлуатації та утримання багатоквартирного будинку та користування спільним майном у такому будинку регулюються Господарським кодексом України в частині господарчого забезпечення діяльності негосподарюючих суб`єктів.
Самостійне забезпечення об`єднанням утримання і експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у багатоквартирному будинку може здійснюватися безпосередньо співвласниками, а також шляхом залучення об`єднанням фізичних та юридичних осіб на підставі укладених договорів.
Для фінансування самозабезпечення об`єднання співвласники сплачують відповідні внески і платежі в розмірах, установлених загальними зборами об`єднання. За згодою правління окремі співвласники можуть у рахунок сплати таких внесків і платежів виконувати окремі роботи.
Згідно зі ст. 20 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку частка співвласника у загальному обсязі внесків і платежів на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку встановлюється пропорційно до загальної площі квартири (квартир) та/або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.
Статтею 13 Закону України Про житлово-комунальні послуги визначено, що залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на:
1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газопостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо);
2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території; санітарно-технічне обслуговування; обслуговування внутрішньобудинкових мереж; утримання ліфтів; освітлення місць загального користування; поточний ремонт; вивезення побутових відходів тощо).
Відповідно до ст. 1 Закону України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання
4) вузол комерційного обліку - вузол обліку, що забезпечує загальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлі, її частині (під`їзді), обладнаній окремим інженерним вводом;
6) вузол розподільного обліку - вузол обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлях, де налічуються два та більше споживачів.
Позивач зазначив, що будинок ОСББ Строкача-7 обладнаний вузлом комерційного обліку (будинковим лічильником) теплової енергії, а окремі приміщення в будинку обладнані вузлами розподільного (по квартирного) обліку теплової енергії.
Визначений за допомогою вузлів комерційного та розподільного обліку обсяг спожитої теплової енергії повинен розподілений між кінцевими споживачами в будинку в порядку визначеному ст. 10 Закону України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання .
Згідно з ч. 2 ст. 10 Закону України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання визначений за допомогою вузла (вузлів) комерційного обліку (а у випадках, передбачених частиною другою статті 9 цього Закону, - за розрахунковим або середнім споживанням) обсяг спожитої у будівлі теплової енергії включає обсяги теплової енергії на опалення житлових та нежитлових приміщень, які є самостійними об`єктами нерухомого майна, опалення місць загального користування, гаряче водопостачання (у разі обліку теплової енергії у гарячій воді), забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення та гарячого водопостачання (за наявності циркуляції) та розподіляється між споживачами в такому порядку:
1) загальний обсяг теплової енергії, що надходить до індивідуального теплового пункту, зменшується на обсяг теплової енергії, витраченої на приготування гарячої води, визначений на підставі показань відповідних вузлів обліку, а в разі їх відсутності - за методикою розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства;
2) обсяг теплової енергії, витраченої на опалення місць загального користування та допоміжних приміщень будівлі, визначається та розподіляється між споживачами пропорційно до площі (об`єму) квартири (іншого приміщення) за методикою розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства;
3) загальний обсяг теплової енергії (крім обсягу теплової енергії, витраченого на приготування гарячої води, забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення та гарячого водопостачання (за наявності циркуляції), опалення місць загального користування та допоміжних приміщень будівлі, а також приміщень, де встановлені вузли розподільного обліку теплової енергії / прилади - розподілювачі теплової енергії) розподіляється між споживачами, приміщення / опалювальні прилади яких не оснащені вузлами розподільного обліку теплової енергії / приладами - розподілювачами теплової енергії, пропорційно до опалюваної площі (об`єму) таких споживачів.
Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання обсяг теплової енергії, витраченої на опалення місць загального користування та допоміжних приміщень будівлі, а також на забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення та гарячого водопостачання, розподіляється відповідно до правил, встановлених цією статтею, також на власників (співвласників) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання.
Стаття 1 Закону України Про житлово-комунальні послуги надає наступні визначення
виконавець - суб`єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору;
виробник - суб`єкт господарювання, який виробляє або створює житлово-комунальні послуги.
Оскільки Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку не є виробником або виконавцем житлово-комунальних послуг відповідно до Закону України Про житлово-комунальні послуги , а отже і не надає та не виробляє таких послуг, а відтак і не формує цін чи тарифів на послуги, які би підлягали встановленню (затвердженню) органами місцевого самоврядування.
Об`єднання, які самостійно (власними силами та/або з залученням на договірній основі інших юридичних та фізичних осіб) забезпечують утримання будинку і прибудинкової території, забезпечують опалення будинку при визначенні розміру внесків (платежів) повинні виходити з розміру відповідних витрат, передбачених кошторисом об`єднання, який відповідно до статті 10 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку затверджується загальними зборами.
З огляду на вищевикладене, вбачається, що формування розміру внеску є виключною компетенцією загальних зборів ОСББ, а поняття внесків (зборів, платежів) на утримання будинку та прибудинкової території, опалення місць загального користування, визначених загальними зборами ОСББ, не є тотожними поняттями із тарифом на комунальні послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та опалення.
Суд приходить до висновку, що у протоколі № 32 від 15.11.2017 у третьому пункті порядку денного про перегляд тарифів на послуги з утримання будинку та прибудинкової території, опалення та у розділі результатів розгляду цього питання помилково вказано тариф , а не внесок.
При цьому з протоколу № 33 від 01.02.2019 вбачається, що у третьому пункті порядку денного про перегляд тарифів на послуги з утримання будинку та прибудинкової території, опалення також помилково вказано тариф , тоді як у розділі за результатами розгляду цього питання вірно вказано внесок .
З огляду на викладене, суд не вбачає будь-яких неправомірних дій в частині перегляду розміру внеску на утримання будинку та прибудинкової території, опалення місць загального користування для співвласників, оскільки розгляд відповідного питання входить до компетенції загальних зборів ОСББ Строкача-7 .
Позивач вважає, що відповідачем порушено порядок визначення та розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг та їх оплати в частині, що стосується теплової енергії (опалення); порушено право мешканців будинку на отримання пільг та субсидій на таку комунальну послугу як поводження з побутовими відходами (включив цю комунальну послугу до утримання будинку та прибудинкової території ).
Зазначені твердження позивача жодними належними та допустимими засобами доказування в розумінні ст.ст. 73-77 Господарського процесуального кодексу України не підтверджені.
Суд зазначає, що рішення загальних зборів ОСББ є актом ненормативного характеру (індивідуальним актом), тобто офіційним письмовим документом, що породжує певні правові наслідки, які спрямовані на регулювання господарських відносин і мають обов`язковий характер для суб`єктів цих відносин.
У зв`язку з цим підставами для визнання недійсними рішень загальних зборів учасників ОСББ можуть бути:
- невідповідність рішень загальних зборів нормам законодавства;
- порушення вимог закону та/або установчих документів під час скликання та проведення загальних зборів;
- позбавлення учасника можливості взяти участь у загальних зборах.
При цьому, під час розгляду відповідних справ суд виходить з того, що не всі порушення законодавства, допущені під час скликання та проведення загальних зборів ОСББ, є підставами для визнання недійсними прийнятих ним рішень.
Безумовною підставою для визнання недійсними рішень загальних зборів у зв`язку з порушенням прямих вказівок закону, зокрема, є прийняття загальними зборами рішення за відсутності кворуму для проведення загальних зборів чи прийняття рішення або у разі неможливості встановлення наявності кворуму; прийняття загальними зборами рішень з питань, не включених до порядку денного загальних зборів товариства.
Таким чином, загальні збори членів Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Строкач-7 , за результатами яких складено протоколи № 32 від 15.11.2017 та № 33 від 01.02.2019 в частині перегляду внесків на послуги з утримання будинку та прибудинкової території, опалення є неправомочними, оскільки прийняті з порушенням Статуту та чинного законодавства України.
Частинами 3, 4 статті 13 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Відповідно до ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідачем не спростовано належними засобами доказування обставин, на які посилається позивач в обґрунтування своїх позовних вимог.
З огляду на вищевикладене, позовні вимоги ОСОБА_1 обґрунтовані та підлягають задоволенню повністю.
Витрати по сплаті судового збору, відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.
Керуючись ст. 129, ст.ст. 237, 238, 240 ГПК України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати недійсним рішення тридцять других загальних зборів членів Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 від 15.11.2017, яким постановили: з 01.04.2018 встановити тарифи на утримання будинку та прибудинкової території для власників приміщень - 6,80 грн/кв. м на місяць, опалення 12,60 грн/кв. м. на місяць, яке оформлене п. 3 протоколу № 32 тридцять других загальних зборів членів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 від 15.11.2017.
3. Визнати недійсним рішення тридцять третіх загальних зборів членів Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 від 01.02.2019, яким постановили: з 01.02.2019 встановити вартість внесків на утримання будинку та прибудинкової території для власників приміщень - 7,80 грн/кв. м на місяць, опалення 12,60 грн/кв. м, яке оформлене п. 3 протоколу № 33 тридцять третіх загальних зборів членів об`єднання співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 від 01.02.2019.
4. Стягнути з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Строкача-7 (03148, м. Київ, вул. Сім`ї Стешенків, 7, код ЄДРПОУ 36547414) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ) 4.204 (чотири тисячі двісті чотири) грн 00 коп. витрат по сплаті судового збору.
Відповідно до частини 1 статті 241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (частина 1 статті 256 Господарського процесуального кодексу України).
Повне рішення складено 09.12.2020.
СуддяВ.В. Сівакова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.11.2020 |
Оприлюднено | 22.12.2020 |
Номер документу | 93700111 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Сівакова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні