Ухвала
від 17.12.2020 по справі 320/3409/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відстрочення виконання рішення суду

17 грудня 2020 року 320/3409/20

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши в місті Києві у порядку письмового провадження матеріали адміністративної справи за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до Забуянської загальноосвітньої школи I-III ступенів Макарівського району Київської області про застосування заходів реагування,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області з позовом до Забуянської загальноосвітньої школи I-III ступенів Макарівської районної ради Київської області, в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель Забуянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Макарівської районної ради Київської області (ЄДРПОУ 25668354) за адресою: Київська область, Макарівський район, с. Забуяння, вул. Незалежності, 73, 08011, до усунення порушень зазначених в акті від 15.01.2020 № 8.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 04.08.2020 адміністративний позов задоволено.

Застосовано заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель Забуянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Макарівської районної ради Київської області (ЄДРПОУ 25668354) за адресою: Київська область, Макарівський район, с. Забуяння, вул. Незалежності, 73, 08011, до усунення порушень зазначених в акті від 15.01.2020 № 8.

Судове рішення набрало законної сили 04.09.2020 та 26.10.2020 видано виконавчий лист у справі №320/3409/20.

04 грудня 2020 року на адресу суду від Забуянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Макарівської районної ради Київської області надійшла заява про відстрочення виконання судового рішення, в якій просить суд відстрочити виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.08.2020 у справі №320/3409/20 до закінчення 2020/2021 навчального року.

В обґрунтування поданої заяви заявник зазначив, що Забуянською загальноосвітньою школою було усунуто 9 із 10 порушень вимог законодавства у сфері протипожежної, техногенної безпеки, зазначених в акті перевірки від 15.01.2020 №8, що підтверджується актом повторної перевірки від 11.09.2020 №98, але у зв`язку з відсутністю достатнього та своєчасного бюджетного фінансування виконати рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.08.2020 у справі №320/3409/20 в повному обсязі станом на день звернення рішення суду до примусового виконання не вбачається можливим. Зазначає, що на сьогоднішній день не усунуто лише одне порушення щодо оброблення дерев`яних елементів горищних покриттів засобами вогнезахисту. Проте, на виконання вказаних робіт по усуненню виявлених недоліків необхідний додатковий час та додаткове фінансування, яке на даний час не залежить від заявника, оскільки належне фінансування бюджетної установи призупинено. Пояснив, що засновником Забуянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів є Макарівська районна рада, яка фактично припинила свої повноваження 24.11.2020 в день набуття повноважень депутатів Бучанської районної ради Київської області у відповідності до постанови Верховної ради України від 17.07.2020 №807-XI "Про утворення та ліквідацію районів", у зв`язку з чим станом на день звернення до суду із даною заявою триває процес правонаступництва майна, прав та обов`язків районних рад ліквідованих районів. Наголошує, що наведені обставини є істотними та не залежать від волі заявника, а факт виконання 9 із 10 виявлених порушень свідчить про наміри відповідача про виконання рішення суду у повному обсязі у найближчий термін.

У судове засідання, призначене на 17.12.2020, учасники справи не з`явилися, належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду заяви. Через канцелярію суду від позивача та відповідача надійшли клопотання про розгляд справи за їх відсутності.

Розглянувши заяву про відстрочення виконання судового рішення, суд виходив з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 378 КАС України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч. 3ст. 378 КАС України).

Згідно з ч. 4 ст. 378 КАС України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:

1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;

2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;

3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (ч. 5ст. 378 КАС України).

Отже, підставами для відстрочення виконання судового рішення можуть бути виняткові обставини, які ускладнюють його виконання. Факт наявності таких обставин має підтверджуватись певними доказами, як це встановлено положеннями ст. ст. 72 - 77 КАС України. При цьому, обов`язок доказування покладається на сторони, а тому кожна сторона повинна довести наявність тих обставин, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Так, рішенням Київського окружного адміністративного суду від 04.08.2020 адміністративний позов задоволено. Застосовано заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель Забуянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Макарівської районної ради Київської області (ЄДРПОУ 25668354) за адресою: Київська область, Макарівський район, с. Забуяння, вул. Незалежності, 73, 08011, до усунення порушень зазначених в акті від 15.01.2020 № 8.

Верховний Суд у постанові від 06.12.2019 у справі №2а/0570/6531/2011 дійшов висновку, що відстрочення в розумінні зазначеної норми закону є відкладенням чи перенесенням дати виконання рішення на новий строк, який визначається адміністративним судом, та допускається у виняткових випадках, залежно від обставин справи. Підставою для відстрочення можуть бути конкретні існуючі, об`єктивні, виключні обставини, що ускладнюють виконання судового рішення у встановлений строк або фактично унеможливлюють таке.

При розгляді заяв щодо відстрочення виконання судового рішення необхідно виходити з міркувань доцільності та об`єктивної необхідності надання саме таких строків відтермінування виконання рішення в цілому. Наявність підстав для відтермінування має бути доведена боржником. Строки відтермінування знаходяться у прямій залежності від обставин, що викликають необхідність надання додаткового строку для повного виконання рішення суду. Надання такого не може створювати занадто або безпідставно привілейовані умови для боржника, натомість повинне базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувачів і боржників.

Оцінюючи доводи заяв про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення, суди повинні враховувати, що ці заходи не повинні створювати боржнику можливість ухилятися від виконання судового рішення. До уваги повинні братися не лише реальний майновий стан боржника, але й його наміри, що свідчать про бажання виконати рішення.

Судом встановлено, що підставою для застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель Забуянської загальноосвітньої школи було встановлення Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області під час проведення позапланового заходу на об`єкті відповідача порушень Правил пожежної безпеки в Україні затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697, Кодексу цивільного захисту України, Правил техногенної безпеки та низки інших нормативних актів.

Заявник стверджує, що усунення повне усунення порушень, зазначених у акті Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Київській області потребує значних коштів. Окрім того, вказав, що станом на момент звернення із заявою про відстрочення виконання судового рішення, 9 із 10 виявлених порушень заявником усунуто, на підтвердження чого долучено до матеріалів заяви Акт повторної перевірки від 11.09.2020. При цьому заявник стверджує, що засновником Забуянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів є Макарівська районна рада, яка фактично припинила свої повноваження 24.11.2020 в день набуття повноважень депутатів Бучанської районної ради Київської області у відповідності до постанови Верховної ради України від 17.07.2020 №807-XI "Про утворення та ліквідацію районів". У зв`язку із цим, питання про подальше фінансування відповідача для повного усунення порушень Правил пожежної безпеки можливе після унормування питання завершення повноважень та правонаступництва органів місцевого самоврядування, що неможливо здійснити у 10-денний термін, як це зазначено у постанові головного державного виконавця Макарівського районного відділу державної виконавчої служби Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) про відкриття виконавчого провадження від 24.11.2020 ВП №63704964. При цьому, заявник наголошує, що негайне виконання рішення суду призведе до повного зупинення навчально-виховного процесу та трудової діяльності у школі для 123 учнів та 27 працівників, права на освіту і працю яких гарантовані Конституцією України.

Отже, з наведеного убачається, що неможливість негайного усунення виявлених Головним управлінням Державної служби з надзвичайних ситуацій у Київській області порушень обумовлена об`єктивними істотними обставинами, що не залежать від волі заявника та ускладнюють повне виконання судового рішення відповідачем, що підтверджується належними доказами наданими до матеріалів справи.

При цьому, акт повторної перевірки від 11.09.2020 свідчить про дійсні наміри відповідача повністю виконати рішення суду у найкоротші строки.

З огляду на наведене, а також з урахуванням того, що 9 із 10 виявлених Головним управлінням Державної служби з надзвичайних ситуацій у Київській області порушень заявником усунуто, суд дійшов висновку про обґрунтованість заяви про відстрочення виконання судового рішення.

Водночас, суд зазначає, що нормами статті 378 КАС України визначено, що відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови. Рішення Київського окружного адміністративного суду у справі №320/3409/20 винесено 04.08.2020, таким чином суд вважає за можливе відстрочити виконання рішення Київського окружного адміністративного суду у строк до 01.04.2021.

Керуючись статтями 160, 165, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

Заяву Забуянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступнів Макарівської районної ради Київської області про відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі №320/3409/20, - задовольнити частково.

Відстрочити Забуянській загальноосвітньої школи І-ІІІ ступнів Макарівської районної ради Київської області виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 04.08.2020 у справі №320/3409/20 до 01.04.2021.

Копію ухвали надіслати (видати) учасникам справи (їх представникам).

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженнні, набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається доШостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лисенко В.І.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2020
Оприлюднено24.12.2020
Номер документу93703116
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/3409/20

Ухвала від 17.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Рішення від 04.08.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лисенко В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні