Рішення
від 17.12.2020 по справі 380/10619/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 грудня 2020 року справа №380/10619/20

Львівський окружний адміністративний суд в складі :

головуючого - судді Кухар Н.А.

секретаря судового засідання Шавель М.М.

за участю:

представник позивача - Мелько В.В.

представник відповідача - Гавриляка Р.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КЮБ ТРЕЙД" до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "КЮБ ТРЕЙД" (79071, м. Львів, вул. Кульпарківська, 121/1) звернулося в суд з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 28.10.2020 року № 0058570402/147 щодо відмови у бюджетному відшкодуванні на 95 295,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що податкове повідомлення-рішення від 28.10.2020 року № 0058570402/147, яким відмовлено у наданні бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 95 295,00 грн. є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки відповідачем порушено право позивача на своєчасне отримання бюджетного відшкодування з ПДВ та зарахування відповідної суми ПДВ в рахунок сплати грошових зобов`язань з податку на прибуток такого платника податку протягом строків, встановлених ст. 200 Податкового кодексу України за декларацією з ПДВ за липень 2020 року. Позивач з такою правовою позицією податкового органу не погоджується, тому що вона не відповідає порядку бюджетного відшкодування податку на додану вартість, який встановлений в Податковому кодексі України. Просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду 24 листопада 2020 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного провадження з викликом сторін.

Ухвалою про відкриття провадження запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву, а також роз`яснено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.

Представник відповідача через канцелярію суду подав відзив на позовну заяву, де просив у задоволенні позову відмовити з огляду на наступне. Форма та Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затверджені наказом Міністерства фінансів України Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість від 28.01.2016 року №21. Відповідно до п. 10 розділу ІІІ Порядку № 21, додатками до декларації є заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4). Проведеною перевіркою встановлено, що позивач подав до податкової декларації по ПДВ за липень 2020 року та Додаток 4 Заява про повернення суми бюджетного відшкодування про перерахунок суми бюджетного відшкодування, визначеного у податковій декларації за звітний період з податку на додану вартість за 2020 рік на рахунок № НОМЕР_1 (30 символів) найменування банку АТ Кредобанк . Проаналізувавши інформацію щодо відкритих ТОВ "КЮБ ТРЕЙД" рахунків в банку, які обліковуються в базах даних АС Податковий блок встановлено, що підприємством відкрито в АТ Кредобанк рахунок в українській гривні за № НОМЕР_1 (29 символів). У зв`язку з порушенням п. 200.4, 200.7, 200.9 ПК України, п. 5 Розділу V Порядку № 21 позивачем невірно заповнено Додаток 4 Заява про повернення суми бюджетного відшкодування від 20.08.2020 № 32830198, зокрема, невірно вказано номер рахунку на який необхідно перерахувати кошти у зв`язку з зазначеним відмовлено в бюджетному відшкодуванні на розрахунковий рахунок підприємства у банку в сумі 95 925 грн.

В судове засідання призначене на 17 грудня 2020 року прибув представник позивача, позовні вимоги підтримала, просила позов задоволити.

Представник відповідача просив у задоволенні позову відмовити з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву.

Заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши та дослідивши всі матеріали справи та надані докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "КЮБ ТРЕЙД" перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Львівській області, Залізничне управління, Франківська державна податкова інспекція (Франківський район м. Львова) як платник податків і зборів.

20 серпня 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "КЮБ ТРЕЙД" у встановленому законом порядку, подано до контролюючого органу податкову декларацію з податку на додану вартість за липень 2020 року № 32830194 (з відповідними додатками) та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування в розмірі 95 925,00 грн. і зарахування вказаної суми в рахунок сплати грошових зобов`язань з податку на прибуток, що підтверджується копією квитанції №2 та не заперечується сторонами.

Посадовими особами контролюючого органу відповідно до п.200.10 ст.200 Податкового кодексу України, в порядку статті 76 Податкового кодексу України була проведена камеральна перевірка даних Товариства з обмеженою відповідальністю "КЮБ ТРЕЙД", задекларованих у податковій звітності з ПДВ щодо суми від`ємного значення, що підлягає бюджетному відшкодуванню у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету по податковій декларації з податку на додану вартість за липень 2020 року № 32830194, за результатами якої складено акт перевірки від 15.09.2020 № 152/04.2/4324812.

Не погоджуючись з актом перевірки, представником позивача 08 жовтня 2020 року подано заперечення.

За результатами розгляду заперечення Головним управлінням ДПС у Львівській області надано відповідь на заперечення від 23.10.2020 № 41503/10/13-01-04-02 , де зазначено наступне. За результатами заперечення ТОВ "КЮБ ТРЕЙД" комісією з розгляду спірних питань прийнято рішення: встановлені перевіркою порушення, що відображені у висновку акта перевірки від 15.09.2020 № 152/04.2/4324812 є правомірними, а заперечення по даних порушеннях є необґрунтованими.

За наслідками перевірки контролюючим органом встановлено порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "КЮБ ТРЕЙД" вимог податкового законодавства, а саме: пункту 5 Розділу V наказу Міністерства фінансів України від 28 січня 2016 № 21 Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість та п.200.4, п.200.7, п.200.9 ст.200 Податкового кодексу України, у зв`язку з чим не має права на отримання суми бюджетного відшкодування за липень 2020 року в розмірі 95 925,00 грн.

На підставі зазначених висновків контролюючим органом прийнято податкове повідомлення - рішення від 28.10.2020 року № 0058570402/147, яким повідомлено ТОВ "КЮБ ТРЕЙД", що згідно п.200.7, п. 200.4, п.200.9 ст.200 Податкового кодексу України виявлено відсутність права на отримання бюджетного відшкодування за період липень 2020 року та відсутність права на врахування такої суми від`ємного значення при наданні бюджетного відшкодування податку на додану вартість на рахунок платника у банку у розмірі 95 925,00 грн.

Не погоджуючись з прийнятим податковим повідомленням - рішенням позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку викладеним обставинам справи, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків регулюються ст. 200 ПК України.

Згідно з вимогами п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, зі змінами і доповненнями, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI зі змінами і доповненнями при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 '.3 статті 200-1 цього Кодексу нa момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу;

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200.1 статті 2001 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Відповідно до п. 200.7 ст. 200 Податкового кодексу України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Пунктом 200.9 статті 200 Кодексу передбачено, що форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затверджено Наказом Міністерства фінансів України Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість від 28.01.2016 року №21 (далі Порядок №21), пунктом 6 Розділу І якого передбачено, що до податкової звітності з податку на додану вартість належить, серед іншого, податкова декларація з податку на додану вартість з додатками.

Заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Д4) (додаток 4) є додатком до декларації у відповідності до п.10 Розділу ІІІ Порядку №21.

Згідно п.5 Розділу V Порядку №21 якщо в результаті розрахунку значення різниці між сумою податкових зобов`язань (рядок 9) і податкового кредиту (рядок 17) отримано від`ємне значення, то заповнюється рядок 19 декларації.

Сума від`ємного значення, що не перевищує суми, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації (рядок 19 - рядок 19.1), зазначається у рядку 20.

Сума від`ємного значення (рядок 20 у декларації): зараховується у зменшення суми податкового боргу, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до Кодексу) (відображається у рядку 20.1); підлягає бюджетному відшкодуванню (відображається у рядку 20.2): на рахунок платника у банку (відображається у рядку 20.2.1) та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України (відображається у рядку 20.2.2).

Платники податку, які відповідно до статті 200 розділу V Кодексу мають право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та додають до декларації (Д3) (додаток 3) та (Д4) (додаток 4).

Додаток 4 заповнюється з урахуванням наступного:

сума бюджетного відшкодування визначена у декларації за звітний (податковий) період (рядок 20.2 декларації) з ПДВ відповідно до ст. 200 Податкового кодексу України, відображається окремо:

а) у сумі (словами та цифрами), що перераховуються на рахунок банку платника із зазначенням номеру рахунку (рядок 20.2.1 декларації);

б) у сумі (словами та цифрами), що враховується в рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету, із зазначенням коду бюджетної класифікації та рахунку платежу (рядок 20.2.2 декларації).

Підставою відмови ТОВ КЮБ ТРЕЙД у бюджетному відшкодуванні стало те, що підприємством невірно заповнено Додаток 4 Заява про повернення суми бюджетного відшкодування від 20.08.2020 № 32830198, а саме - невірно вказано номер рахунку на який необхідно перерахувати кошти (30 символів, замість 29 символів).

Як встановлено судом в ході судового розгляду, в Додатку 4 Заява про повернення суми бюджетного відшкодування номер рахунку вказано з пробілом, а саме UA72325365 0000000260030008336 .

Право на отримання бюджетного відшкодування реалізовано позивачем шляхом зазначення суми від`ємного значення (95295,00 грн.) у рядках 20.2 та 20.2.1 податкової декларації (підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок платника у банку).

При цьому, саме податкова декларація є повним, змістовним, інформаційним результатом показників господарської діяльності платника податків за відповідний податковий період, яка прийнята податковим органом, зареєстрована, а показники такої податкової декларації внесені та прийняті без зауважень.

Зі змісту акту камеральної перевірки слідує, що відсутність у позивача права на бюджетне відшкодування Головне управління ДПС у Львівській області пов`язує виключно з не коректним заповненням графи номер рахунку Додатку 4 до податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2020 року.

Однак, на думку суду, вказана обставина, при правильному заповненні показників декларації та визнанні контролюючим органом обґрунтованості формування показників бюджетного відшкодування, не може впливати на право ТОВ КЮБ ТРЕЙД на отримання бюджетного відшкодування як такого, оскільки право на таке бюджетне відшкодування виникло у позивача, на підставі положень Податкового кодексу України. Суд вважає, що така помилка не може бути самостійною підставою для відмови у бюджетному відшкодуванні суми ПДВ, оскільки від`ємне значення з податку на додану вартість в сумі 95295,00 грн., що виникло у позивача у липні 2020 року, виникло та сформовано у відповідності до положень статті 200 Податкового кодексу України, як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. Зазначена обставина податковим органом не заперечується.

Суд звертає увагу, що податкове законодавство не ставить в залежність право платника на відшкодування коштів з бюджету від правильності чи повноти заповнення відомостей у звітності з податку на додану вартість. Вказані обставини не позбавляють особу і права на одержання цих коштів, оскільки контролюючий орган наділений повноваженням щодо приведення дійсного показника обліку платника у відповідність результату його господарської діяльності.

Статтею 14 Податкового кодексу України передбачено визначення понять, які вживаються в Кодексі. В даній статті поняття арифметичні або методологічні помилки відсутні. Крім того, Податковим кодексом України також не передбачено відповідальність за допущення арифметичної або методологічної помилки.

З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що некоректне заповнення Додатку 4 до податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2020 року не може вплинути на результати розрахунків з бюджетом, у тому числі і повернення бюджетного відшкодування на рахунок ТОВ КЮБ ТРЕЙД , тобто права позивача на отримання бюджетного відшкодування.

А відтак, податкове повідомлення-рішення від 28.10.2020 року № 0058570402/147 щодо відмови у бюджетному відшкодуванні на 95 295,00 грн. є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Позивачем заявлено також позовна вимога про стягнення з державного бюджету суми бюджетного відшкодування 95 295,00 грн. зазначеного в податковій декларації на яку винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення.

Суд вважає, що така вимога задоволенню не підлягає, оскільки вона є передчасною. Бюджетне відшкодування задекларованих сум ПДВ здійснюється в порядку визначеному нормами ст. 200 ПК України за безпосередньою участю податкового органу. Ці повноваження є дискреційними, що виключає можливість якого-небудь втручання зі сторони суду на цьому етапі.

В той же час, суд зазначає, що в разі не вчинення податковим органом дій щодо відшкодування ПДВ позивачу після скасування податкового повідомлення-рішення в порядку та строки визначені ПК України, останній не позбавлений права звернення до суду з позовними вимогами про стягнення суми бюджетного відшкодування з державного бюджету та застосування правової позиції викладеної у постанові Великої Палати Верховного Суді від 12 лютого 2019 року по справі № 826/7380/15.

У зв`язку з цим, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Розподіл судових витрат провести у відповідності до ст.139 КАС України.

Керуючись статтями 9, 14, 73-77, 90, 139, 242- 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КЮБ ТРЕЙД" до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задоволити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.10.2020 року № 0058570402/147, винесене Головним управлінням ДПС у Львівській області.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КЮБ ТРЕЙД" судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1 051 (одна тисяча п`ятдесят одна) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "КЮБ ТРЕЙД" (79071, м. Львів, вул. Кульпарківська, 121/1; код ЄДРПОУ 43242812).

Відповідач - Головне управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35; код ЄДРПОУ 43143039).

Повне судове рішення складено 22.12.2020 року.

Суддя Кухар Н.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2020
Оприлюднено23.12.2020
Номер документу93703610
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/10619/20

Ухвала від 09.04.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 10.03.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Ухвала від 11.02.2021

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кушнерик Мар’ян Петрович

Рішення від 17.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 24.11.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні