Постанова
від 27.06.2007 по справі 10/2282-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

10/2282-А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"27" червня 2007 р.                                                            Справа №10/2282-А

за позовом  Шепетівського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції м. Шепетівка  

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Левада-2003" с.Чотирбоки Шепетівський район

про стягнення 190441,27 грн. заборгованості по податку на доходи фізичнихосіб

Суддя  Виноградова В.В.                    Секретар судового засідання

                                                              (помічник судді)  Лісняк О.А.

Представники сторін:

позивача                  Савчук Ю.М. –за довіреністю №8065/10/10 від 20.10.2006р.  

відповідача             не з'явився

за участю           прокурора відділу прокуратури Хмельницької області – Ільчук Ю.Ф.

 Суть спору:

            Прокурор в інтересах позивача звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з  відповідача 190441,27 грн. податкового боргу по податку з доходів фізичних осіб, що виникла за період з 01.01.2005р. по 31.12.2006р. ( в т.ч. 12293,27 грн. пені за несвоєчасне перерахування податку з доходів фізичних осіб).

Посилається на те, що дана заборгованість встановлена за результатами проведеної планової документальної перевірки дотримання вимог податкового та валютного законодавства відповідачем за період з 01.07.2005р. по 31.12.2006р., про що складено акт перевірки №483 від 28.02.2007р., довідку №10/17 від 23.02.2007р.  

В обґрунтування своїх вимог посилається на положення п. 11 ст. 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” щодо повноважень органів державної податкової служби, ст.ст. 14, 17 Закону України “Про систему оподаткування”, Закон України “Про податок з доходів фізичних осіб”. Вказує на порушення відповідачем вимог п.п.8.1.2 ст.8 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб”, а саме відповідачем при виплаті заробітної плати не перераховано податок на доходи фізичних осіб до державного бюджету.

Відповідач в судове засідання повноважного представника не направив, проте направив суду заяву №27-С1 від 27.06.2007р. про розгляд справи без участі повноважного представника відповідача. При цьому, повідомив про визнання позовних вимог про стягнення 190441,27 грн. заборгованості по податку на доходи фізичних осіб, надавши підписаний акт звірки розрахунків по даному податку.

Розглядом поданих матеріалів справи встановлено наступне:

               Товариство з обмеженою відповідальністю „Левада-2003” с. Чотирбоки Шепетівського району зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності –юридична особа Шепетівською райдержадміністрацією 15.08.2003р., про що видано свідоцтво про державну реєстрацію №679498 серії АОО, включене до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, що підтверджується довідкою головного управління статистики в Хмельницькій області №132, взяте на облік як платник податків з 15.08.2003р., про що видано довідку №65 від 06.04.2006р.

Податковим органом проведено виїзну планову перевірку СТОВ „Левада-2003” з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2005р. по 31.12.2006р., про що складено акт  №483 від 28.02.2007р. та довідку №10/17 від 23.02.2007р. «Про результати планової виїзної перевірки правильності обчислення сум податку з доходів фізичних осіб СТОВ «Левада-2003»за період з 01.01.2005р. по 31.12.2006р. В ході перевірки встановлено та зафіксовано в акті перевірки та довідці несвоєчасне перерахування утриманих сум податку з доходів фізичних осіб до бюджету за період з 01.01.2005р. по 31.12.2006р. в розмірі 178148 грн., а саме за період з січня 2005 р. по грудень 2006р. відповідачем було утримано 416462,13 грн. податку на доходи фізичних осіб, перераховано до бюджету за вказаний період 236221,58 грн. податку на доходи фізичних осіб, чим порушено вимоги п.п.8.1.2 п.8.1 ст.8 Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб”. Крім того, у відповідності до п.п.16.4.1 п.16.4 ст. 16 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” нараховано 12293,27 грн. пені за несвоєчасне перерахування сум утриманого, але не сплаченого податку.

В в'язку із непогашенням заборгованості по податку з доходів фізичних в добровільному порядку, позивачем подано позов до суду про стягнення з відповідача 178148 грн. заборгованості по сплаті податку з фізичних осіб та 12293,27 грн. пені.

Досліджуючи  надані докази, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається  наступне.

Статтею 67 Конституції України та ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" на платників податків покладено обов'язок своєчасно та у повному обсязі сплачувати загальнодержавні та місцеві податки і збори до державного та місцевих бюджетів.

Принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників визначаються Законом України “Про систему оподаткування “ .

Відповідно до ст.14 Закону України “Про систему оподаткування“ до загальнодержавних податків віднесено податок на доходи фізичних осіб.

При  цьому,  згідно п. 11  ст. 11 Закону  України “Про  державну  податкову  службу  в  Україні,  органи державної податкової служби  в  установленому  законом порядку мають право  застосовувати  до  платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами  України.

Згідно положень Закону України “Про  порядок  погашення  зобов'язань платників  податків  перед бюджетами та  державними  цільовими  фондами“ відповідач є платником податків, зборів (обов'язкових платежів), на якого згідно із законом покладено обов'язок утримувати податки.

Зокрема, Законом України „Про податок з доходів фізичних осіб” (пп..8.1.2 ст.8 ) на відповідача покладений обов'язок сплати (перерахування) даного податку до бюджету під час  виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Якщо оподатковуваний дохід нараховується, але не виплачується платнику податку особою, що його нараховує, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для місячного податкового періоду.

Згідно п.п. “а” п.19.2 ст.19 даного Закону відповідач, як податковий агент, зобов'язаний своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, який виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати та за її рахунок. Податковий агент - це юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ) або фізична особа чи нерезидент або його представництво, які незалежно від їх організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати цей податок до бюджету від імені та за рахунок платника податку, вести податковий облік та подавати податкову звітність податковим органам відповідно до закону, а також нести відповідальність за порушення норм цього Закону.

Відповідальність за порушення вищевказаних положень Закону передбачена пп.20.3.2 п. 20.3 ст.20 цього Закону, а саме у разі коли податковий агент до або під час виплати доходу на користь платника податку не здійснює нарахування, утримання або сплату (перерахування) цього податку, відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок таких дій, покладається на такого податкового агента. При цьому розмір фінансових санкцій за порушення норм цього Закону та підстави для їх застосування визначаються законом, що регулює такі питання, якщо інше не встановлене нормами цього Закону (п.20.1 ст. 20 Закону).

Пунктом 3.2.1 ст.3 Закону України  “Про  порядок  погашення  зобов'язань платників  податків  перед бюджетами та  державними  цільовими  фондами “ передбачено, що у будь-яких випадках,  коли платник податків згідно із законами з питань оподаткування уповноважений утримувати податок, збір (обов'язковий платіж), якими оподатковуються інші особи, у тому числі податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію, додану вартість, акцизні збори, а також будь-які інші податки, що утримуються з джерела виплати, сума таких податків, зборів (обов'язкових платежів) вважається бюджетним фондом, який належить державі або територіальній громаді та створюється від їх імені.

На кошти бюджетного фонду, визначеного п.п.3.2.1 цього пункту, не може бути накладено стягнення за причинами, відмінними від стягнення такого податку, збору (обов'язкового платежу, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду (господарського суду) (п.3.2.2).

При  цьому, згідно п.2.3.1. ст. 2  Закону  України  “Про  порядок  погашення  зобов'язань платників  податків  перед бюджетами та  державними  цільовими  фондами“  органами, уповноваженими  здійснювати   заходи  з погашення податкового боргу, є виключно податкові органи.

Законом №2181 визначено, що податковий борг –це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному порядку, яке не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового  зобов'язання. Відповідно до п.п.16.4.1. п.16.4 ст.16 вказаного Закону, пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

За таких обставин суд вважає, що заборгованість відповідача по податку з доходів фізичних осіб в сумі 178148 грн. та 12293,27 грн. пені підтверджується актом №483 від 28.02.2007р. та довідкою №10/17 від 23.02.2007р., які підписані представником відповідача без заперечень, а суми нарахованого податку в розмірі 190441,27 грн. ( в т.ч. 12293,27 грн. пені) відповідачем не оскаржувались. При цьому, відповідач суму заборгованості по податку з доходів фізичних осіб визнав, підписавши акт звірки, доказів про сплату боргу суду не подано.  

Враховуючи вищенаведене, позовні вимоги обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -     

ПОСТАНОВИВ:

                      Позов Шепетівського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції м. Шепетівка до Товариства з обмеженою відповідальністю „Левада-2003” с.Чотирбоки Шепетівського району про стягнення 190441,27 грн. заборгованості по податку на доходи фізичних осіб задоволити.

          Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Левада-2003” с. Чотирбоки Шепетівського району (код ЄДРПОУ 31975072) на користь Шепетівської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Шепетівка, вул. Островського,4 (код ЄДРПОУ 23561207) 178148 грн. (сто сімдесят вісім тисяч сто сорок вісім гривень 00 коп.) заборгованості по податку з доходів фізичних осіб та 12293,27 грн. (дванадцять тисяч двісті дев'яносто три гривні 27 коп.) пені.

Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до апеляційного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                                          В.В. Виноградова

Віддрук. 5 прим. :

1 - до справи,

2 - позивачу,

3 - відповідачу.

4,5- в прокуратуру

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення27.06.2007
Оприлюднено13.09.2007
Номер документу937194
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/2282-а

Постанова від 21.05.2008

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Постанова від 27.06.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні