Постанова
від 15.12.2020 по справі 495/7018/20
БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 495/7018/20

Номер провадження 3/495/2026/2020

15 грудня 2020 рокум. Білгород-Дністровський

Білгород - Дністровський міськрайонний суд Одеської області у складі:

головуючого - одноособово судді Мишко В.В.

за участю секретаря судового засідання - Ткаченко О.М.,

за участю особи стосовно якої складено протокол про адміністративне правопорушення ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Білгород-Дністровському Одеської області матеріали, які надійшли від Національної поліції України Департаменту стратегічних розслідувань в Одеській області про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку Одеської області, Татарбунарського району, с. Базарянка, громадянку України, працюючої директором КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Білгород-Дністровської районної ради , проживаючої за адресою: АДРЕСА_1

за ч.1 ст.172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

В С Т А Н О В И В :

16 листопада 2020 року Національною поліцією України Департаменту стратегічних розслідувань в Одеській областідо суду направлено матеріали з протоколом № 553/2020 від 13.11.2020 року про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, який складено відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Із вказаного протоколу вбачається, що ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги Білгород-Дністровської районної ради та будучи суб`єктом декларування та відповідальності за корупційні правопорушення, відповідно до пп. а п.2 ч.1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції , в порушення ч.1 ст.45 Закону України Про запобігання корупції , несвоєчасно, без поважних причин подала 18.09.2020 року щорічну декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2019 рік, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.172-6 КУпАП.

В судовому засіданні особа, що притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 із обставинами викладеними в протоколі № 553/2020 від 13.11.2020 року погодилась та зазначила, що дійсно несвоєчасно подала щорічну декларацію особи за 2019 рік.

Прокурор в судове засідання не зявився, про день, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду невідомі.

Вислухавши думку особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , суд приходить до наступного.

В судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги Білгород-Дністровської районної ради та будучи суб`єктом декларування та відповідальності за корупційні правопорушення, відповідно до пп. а п.2 ч.1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції , в порушення ч.1 ст.45 Закону України Про запобігання корупції , несвоєчасно, без поважних причин подала 18.09.2020 року щорічну декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2019 рік . Вказані дії містять ознаки адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Згідно із ст.68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

У відповідності до пункту 15 статті 1 Закону, суб`єкти декларування - особи, зазначені у пункті 1, підпунктах а і в пункту 2, пунктах 4 частини першої статті 3 Закону України Про запобігання корупції , інші особи, які зобов`язані подавати декларацію відповідно до цього Закону.

Відповідно до Рішення сесії сьомого скликання Білгород-Дністровської районної ради Про призначення ОСОБА_1 було призначено на посаду директора КНП Центр первинної медико-санітраної допомоги Білгород-Дністровської районної ради від 20.12.2019 року ОСОБА_1 було призначено на посаду директора КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Білгород-Дністровської районної ради з 28.12.2019 року.

28.12.2019 року між ОСОБА_1 та Білгород-Дністровською районною радою Одеської області було укладено контракт .

Згідно п. 15 ч. 1 ст. 11 Закону Повноваження Національного агентства , до повноважень Національного агентства належить надання роз`яснень, методичної та консультаційної допомоги з питань застосування актів законодавства з питань етичної поведінки, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 12. Закону Права Національного агентства , Національне агентство з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належать до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти.

Відповідно до Роз`яснення НАЗК № 1 від 13.02.2020, по питанню 15. Хто вважається посадовими особами юридичних осіб публічного права відповідно до підпункту а пункту 2 частини першої статті 3 Закону , та чинного законодавства, згідно статті 81 Цивільного кодексу України, юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.

Таким чином, державні та комунальні підприємства та інші юридичні особи, які створені розпорядчим актом Президента України, органу державної влади або органу місцевого самоврядування, є юридичними особами публічного права.

Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі Реєстр), засновником КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Білгород-Дністровської районної ради (код 41886843, юридична адреса: Одеська область, м. Білгород- Дністровський, вул. Миколаївська, 55-А), є Білгород-Дністровська районна рада, яка є органом місцевого самоврядування до сфери управління якого належить КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Білгород-Дністровської районної ради .

Таким чином, за вищевказаними ознаками, КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Білгород-Дністровської районної ради - є юридичною особою публічного права.

Відповідно до Розділу 1.Загальні положення п.1 Статуту КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Білгород-Дністровської районної ради є закладом охорони здоров`я - комунальним некомерційним підприємством, що надає первинну медичну допомогу громадянам України та іншим особам, здійснює управління медичним обслуговуванням, вживає заходи з профілактики захворювань населення та підтримання громадського здоров`я.

Відповідно до п. 4.1. Розділу 4. Правовий статус Статуту КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Білгород-Дністровської районної ради Підприємство є юридичною особою публічного права. П.4.2. встановлено, що Підприємство користується закріпленим за ним комунальним майном та земельними ділянками, що є спільною власністю територіальних громад сіл Білгород-Дністровського району на праві оперативного управління. Підприємство мас самостійний баланс, рахунки в Державному казначействі України, установах банків, круглу печатку зі своїм найменуванням, штамп, а також бланки з власними реквізитами.

Відповідно до Роз`яснення НАЗК № 1 від 13.02.2020, по питанню 15. Хто вважається посадовими особами юридичних осіб публічного права відповідно до підпункту а пункту 2 частини першої статті 3 Закону , під посадовими особами юридичних осіб публічного права, насамперед комунальних та державних установ і підприємств слід розуміти осіб, які мають повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно - господарські функції.

Положеннями ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 1 Закону України Про запобігання корупції визначено правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або у цивільно-правову відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 45 ЗУ Про запобігання корупції особи, зазначені у пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, вповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування палі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Відповідно до Контракту від 28.12.2019 п.5 Керівник підприємства здійсш поточне (оперативне) керівництво підприємством, організовує його господарськ соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання підприємствс завдань, передбачених законодавством, статутом підприємства та контрактом.

Відповідно до п. 6 керівник зобов`язаний:організовувати належні виконання завдань, передбачених статутом, та укладених договорів про медичні обслуговування населення; своєчасно вживати заходів до запобігання банкрутстві підприємства у разі його неплатоспроможності; забезпечувати раціональний добір кадрів, створювати умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників; забезпечувати ефективне використання і збереження закріпленого підприємством майна; призначати на посаду та звільняти з посади своїх заступників (медичного директора), головного бухгалтера закладу, керівники юридичної служби (юрисконсульта),керівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з питань запобігання та виявлення корупції закладу порядку, передбаченому законодавством та інші визначені Контрактом.

Керівник має право згідно п.8. Контракту: укладати від імені підприємстві правочини відповідно до законодавства та обмежень , встановлених статутом розпоряджатись коштами підприємства в межах обсягів та у порядку, визначеним законодавством та фінансовим планом підприємства; визначати розмір заробітні плати, застосовувати заходи заохочення та накладати на працівників дисциплінарні стягнення відповідно до законодавства тощо.

Враховуючи вищевказане, виходячи із обсягів функцій гр. ОСОБА_1 , як директор КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Білгород-Дністровської районної ради , наділена адміністративно-господарськими та організаційно-розпорядчими функціями (обов`язками).

Таким чином, директор КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Білгород-Дністровської районної ради ОСОБА_1 є посадовою особою юридичної особи публічного права, яка прирівнюється до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, суб`єктом відповідна до підпункту а п. 2 ч. 1 ст. З Закону та Примітки до ст. 172-6 КУпАП, та на неї поширюється дія цього Закону, і вона є суб`єктом декларування і відповідальності за вчинення правопорушення пов`язаного з корупцією, і зобов`язана виконувати вимоги Закону, в тому числі зазначених у ч. 1 ст. 45 вказаного Закону.

Згідно ч. 5 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції Дія розділ' 1 VII Закону не поширюється на посадових осіб закладів, установ та організації охорони здоров`я (крім керівників закладів охорони здоров`я центрального обласного, районного, міського (міст обласного значення, міст Києва та; Севастополя) рівня).

Статтею 1 Закону України Про запобігання корупції визначене правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 статті 3 цього Закону кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правова відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 45 ЗУ Про запобігання корупції особи, зазначені пункті 1, підпунктах "а" і "в" пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення г офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

26.04.2017 ОСОБА_1 подала щорічну декларацію особи уповноваженої е виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2016 рік.

13.03.2018 ОСОБА_1 подала щорічну декларацію особи уповноваженої г виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2017 рік.

29.03.2019 ОСОБА_1 подала щорічну декларацію особи уповноваженої е виконання функцій держави та місцевого самоврядування за 2018 рік.

Своєчасне подання вищезазначених декларацій підтверджує наявність навичок роботи з Єдиним державним реєстром декларацій осіб, уповноважених г виконання функцій держави або місцевого самоврядування у ОСОБА_1 .

З інформаційно-телекомунікаційної системи Єдиного державного реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування стало відомо, що ОСОБА_1 подала щорічну декларацію особ уповноваженої на виконання функцій держави та місцевого самоврядування : 2019 рік лише 18.09.2020.

Згідно Закону від 17.03.2020 № 530-ІХ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COV1E 19) внесено зміни до п. 2-1 розділу XIII Закону, та визначено, що декларації особі уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які відповідно до статті 45 цього Закону подаються за минулий рік до 1 квітня, у 202 році суб`єкти декларування подають до 1 червня.

Таким чином, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора КНП Цент первинної медико-санітарної допомоги Білгород-Дністровської районної ради) відповідно до вимог ч. 1 ст. 45 та п. 2-1 Розділу XIII Закону входить до кола осіб які згідно Закону зобов`язані заповнити та подати електронну декларацію, особ уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2019 рік до 01.06.2020 року. Заповнення та подача електронної декларації відбувається на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК).

Відповідно до ч.1 ст.172-6 КУпАП, несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування тягне за собою акладення штрафу від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Вина правопорушника повністю підтверджується матеріалами справи, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією № 553/2020 від 13.11.2020 року та іншими матеріалами адміністративної справи (а.с.13-79).

Відповідно до статті 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

В зв`язку доведенням винності правопорушника у вчиненні адміністративного правопорушення також підлягає стягненню з нього судовий збір в розмірі 420,20 грн. на користь держави

Керуючись ст.ст. 33-35, ч.1 ст.172-6, 283-284 Кодексу України про адміністративні правопорушення суд -

П О С Т А Н О В И В :

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 винною в здійсненні адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП.

Притягнути ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.172-6 КУпАП та накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 850 грн. на користь держави.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь державного бюджету України судовий збір у розмірі 420,40 грн.

Постанова судді може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Строк пред`явлення виконавчого документа до виконання становить три місяці.

Згідно ст. 307 КУпАП - штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу.

Згідно ст. 308 КУпАП - у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу.

Суддя В.В. Мишко

Дата ухвалення рішення15.12.2020
Оприлюднено23.12.2020
Номер документу93719853
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —495/7018/20

Постанова від 15.12.2020

Адмінправопорушення

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Мишко В. В.

Постанова від 15.12.2020

Адмінправопорушення

Білгород-Дністровський міськрайонний суд Одеської області

Мишко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні