Постанова
від 04.09.2007 по справі 9/16/4710-а   
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/16/4710-А   

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"04" вересня 2007 р.                                                            Справа №9/16/4710-А

за позовом  Славутського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Славутської об'єднаної державної податкової інспекції м. Славута  

до Приватно-орендного підприємства "Полянь" с. Полянь Славутського району

про стягнення 3342,78 грн. заборгованості по бюджетних позичках

Третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору:                 

Головне управління Державного казначейства у Хмельницькій області, м. Хмельницький

Суддя  Олійник Ю.П.                    Секретар судового засідання Римар Н.М.

Представники сторін:

Представники  :

Від позивача   - Федоришин Р.М.- за довіреністю від 06.09.06   

Від відповідача - не з'явився

Від третьої особи – Заворотна О.Л. - за довіреністю від 02.07.06  

Від прокуратури Хмельницької області – Параскевич О.Г.            

          Прокурор в інтересах позивача у позовній заяві та їх представники у судовому засідання просять про стягнення з відповідача 3342,78 грн. заборгованості за бюджетною позичкою,  яка надана відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.1996р. „Про задоволення державних потреб у сільськогосподарській продукції на 1996 р.” та відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України  від 28.02.1997 р. №114-р. Згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.04.2002 р. №186–р.  заборгованість по бюджетних позичках була реструктуризована. Позовні вимоги обґрунтовує  посиланням на п.11 ст.10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” , ст.21 Закону України „Про Державний бюджет України на 2007 рік” .  

Відповідач, повідомлений належним чином  про розгляд справи ( повідомлення вручені 31.07.07, 25.08.07) ,  у судове засідання  не з'явився, заперечень на позов не подав. Тому спір вирішується з врахуванням  п.8 ст. 35 та  п. 4  ст. 128 КАС України .     

Третя особа, що не заявляє самостійних вимог на стороні позивача –Головне управління державного казначейства України у Хмельницькій області у письмових поясненнях та представник у судовому засіданні  вимоги позивача підтримали та пояснили, що  відповідно до постанов КМУ від 09.01.1996 р. №16 „Про забезпечення підготовки машинно-тракторного парку до польових робіт у 1996 р.”, від 12.03.1996 р. №323 „Про задоволення державних потреб у сільськогосподарській продукції на 1996 рік”, а також розпоряджень КМУ від 14.01.1997р. №9-р „Про заходи щодо своєчасного проведення весняно-польових робіт” та від 28.02.1997р. №114-р „Про виділення з державних ресурсів насіння на весняну сівбу” відповідачу було надано за рахунок коштів державного бюджету бюджетні позички та фінансові допомоги. Відповідно до ст.2 Закону України „Про врегулювання заборгованості за бюджетними позиками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) переробних підприємств агропромислового комплексу, наказу Міністерства аграрної політики України та Міністерства фінансів України від 11.07.2001 р. № 207/335, зареєстрованим Міністерством юстиції України 17.07.2001 р. за № 602/5793, якою затверджено Порядок визначення переліку підприємств та урегулювання відповідних сум заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства , заборгованість відповідачу була реструктуризована на 8 років із сплатою починаючи з 01.01.2004 р. і на сьогоднішній день складає 3 342,78 грн.

Розглядом матеріалів справи встановлено наступне.

         Згідно постанови КМУ №16 від 09.01.96 „Про забезпечення підготовки машинно-тракторного парку до польових робіт у 1996 році” відповідач отримав позичку в сумі 10010 грн.

        Згідно постанови КМУ від 12.03.1996 р. №323 „Про задоволення державних потреб у сільськогосподарській продукції на 1996 рік” відповідач отримав  бюджетну позичку  в сумі 14649 грн.

         Згідно розпорядження КМУ від 28.02.97 №114-р  відповідач отримав бюджетну позичку в сумі 5200 грн.,         

         Згідно розпорядження КМУ від 14.01.97 №9-р  відповідач отримав бюджетну позичку в сумі 5800 грн.

         Зазначене підтверджується актами звірки суми заборгованості .

          Згідно з розпорядженням КМУ від 03.04.02 №186-р „Про врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим с/г підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні та інші переробні підприємства, та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) переробних підприємств агропромислового комплексу” заборгованість відповідача за даною бюджетною позичкою станом на 01.07.02 була реструктуризована  згідно графіків погашення  сум заборгованості, реструктуризованих згідно даного розпорядження КМУ, строком на 8 років з виплатою щороку рівними частинами, починаючи з 01.01.04.

      Згідно протоколу урегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим с/г підприємствам  усіх форм власності і господарювання, між стороною–надавачем позичок та стороною-одержувачем  від 21.08.02 №29 заборгованість за бюджетною позичкою згідно постанови КМУ № 16  в сумі 10010грн. реструктуризована та згідно графіку погашення  сум заборгованостей, рестуктуризованих згідно розпорядження КМУ № 186-р, підлягає сплаті в сумі 1251 грн. щороку з 2004 по 2009 роки та 1252 грн.  у 2010 та 2011 роках. За період з 01.09.06 по 01.06.07 сума простроченої заборгованості становить 938,25 грн.

         Згідно протоколу урегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим с/г підприємствам  усіх форм власності і господарювання, між стороною –надавачем позичок та стороною-одержувачем  від 21.08.02  №30 заборгованість за бюджетною позичкою згідно постанови КМУ № 323  в сумі 16649 реструктуризовано в сумі 14649 грн. (проведено зменшення суми заборгованості на 2000 грн.), яка згідно графіку погашення  сум заборгованостей, рестуктуризованих згідно розпорядження КМУ № 186-р, підлягає сплаті в сумі 1831 грн. щороку з 2004 по 2010 роки та 1832 грн. у 2011 році. За період з 01.09.06 по 01.06.07 сума простроченої заборгованості становить 1373,22 грн.

                Згідно протоколу урегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим с/г підприємствам  усіх форм власності і господарювання, між стороною –надавачем позичок та стороною-одержувачем  від 21.08.02  №33 заборгованість за бюджетною позичкою згідно розпорядження КМУ № 9-р в сумі 5800 грн. реструктуризовано  та згідно графіку погашення  сум заборгованостей, рестуктуризованих згідно розпорядження КМУ № 186-р, підлягає сплаті в сумі  725 грн. щороку з 2004 по 2011 роки. За період з 01.09.06 по 01.06.07 сума простроченої заборгованості становить 543,78 грн.

                Згідно протоколу урегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим с/г підприємствам  усіх форм власності і господарювання, між стороною –надавачем позичок та стороною-одержувачем  від 21.08.02  №34 заборгованість за бюджетною позичкою згідно розпорядження КМУ № 114-р  в сумі 5200 грн. реструктуризовано  та згідно графіку погашення  сум заборгованостей, рестуктуризованих згідно розпорядження КМУ № 186-р, підлягає сплаті в сумі 650 грн. щороку з 2004 по 2011 роки. За період з 01.09.06 по 01.06.07 сума простроченої заборгованості становить 487,53 грн.

           Досліджуючи  надані докази, оцінюючи їх в сукупності, до уваги приймається  наступне.

  Відповідно до постанов КМУ від 09.01.96 №16, від 12.03.96 №323 та розпоряджень КМУ від 14.01.97 №9-р та від 28.02.97 №114-р. відповідачу надані бюджетні позички.

Відповідно до ст.2 Закону  України „Про врегулювання заборгованості за бюджетними позиками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства та реструктуризацію заборгованості зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) переробних підприємств агропромислового комплексу” дана заборгованість  реструктуризується   на    8 років   з виплатою щороку рівними частинами, починаючи з 01.01.2004 р.  решта   заборгованості   державних   та   інших   сільськогосподарських підприємств  усіх  форм   власності   і  господарювання,    не   врегульованої згідно ст.1 цього Закону, а також обслуговуючих, заготівельних та переробних підприємств, з якими такі сільськогосподарські підприємства уклали угоди на закупівлю зерна до державних ресурсів за державним замовленням (контрактом) за станом на 1 січня 2000 року за отримані ними в 1994-1999 р.х бюджетні позички, включаючи грошові аванси та натуральні насіннєві і фуражні позички, зерно державних ресурсів та державних резервів, використаних для придбання матеріально-технічних ресурсів, крім заборгованості за імпортну техніку, коштів, використаних не за цільовим призначенням, та сум, що підлягають врегулюванню відповідно до вимог ст.1 цього Закону і ст.2 Закону України „Про списання заборгованості зі сплати податків у зв'язку з реформуванням сільськогосподарських   підприємств”.

Наказом Міністерства аграрної політики України та Міністерства фінансів України від 11.07.2001 р. № 207/335, зареєстрованим Міністерством юстиції України 17.07.2001 р. за № 602/5793,  затверджено Порядок визначення переліку підприємств та урегулювання відповідних сум заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання через обслуговуючі, заготівельні і переробні підприємства , у Додатку   №   1  якого міститься  перелік   Указів   Президента України постанов та розпоряджень Кабінету Міністрів України, згідно з якими в 1994-1999 р.    сільськогосподарським товаровиробникам надавались бюджетні позички. Даний перелік містить вищезазначені  постанови та розпорядження КМУ.

Враховуючи зазначене, заборгованість відповідачу була реструктуризована на 8 років із сплатою починаючи з 01.01.2004 р.

          Відповідач свої зобов'язання  не виконав, внаслідок чого утворилась прострочена  заборгованість за бюджетними позичками станом на 01.06.2007 року в сумі 3342,78 грн. згідно наданих позивачем та третьою особою доказів. Відповідачем всупереч вимог ст. 71 КАС України не подано доказів погашення існуючої заборгованості

Згідно п. 11  ст. 10 Закону України  “Про державну податкову службу в Україні” від 4.12.90 державні податкові інспекції в районах,  містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції  подають   до  судів  позови  до  підприємств,  установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими  фондами  за  рахунок  їх майна.

Згідно ч.4 ст.17 Бюджетного кодексу України у разі невиконання юридичними особами своїх зобов'язань щодо погашення та обслуговування наданих на умовах повернення кредитів, залучених державою або під державні гарантії, інших гарантованих державою зобов'язань, та стягнення заборгованості перед Державним бюджетом України з наданих підприємствам та організаціям позичок із державного бюджету, позичок, наданих за рахунок коштів, залучених державою або під державні гарантії, плати за користування цими позичками органи стягнення застосовують механізм стягнення цієї заборгованості у порядку, передбаченому законом про стягнення не внесених у строк податків та неподаткових платежів, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна божника.

Згідно ст. 2 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” органом стягнення є податковий орган.

Згідно  ст. 21 Закону України “ Про Державний бюджет України на 2007 рік “ визнано   органи державної податкової служби України органами стягнення простроченої заборгованості юридичних осіб перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, та бюджетними позичками.

За таких обставин,  позовні вимоги обґрунтовані матеріалами справи, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 104, 105, 158-163, 167, 254-255, п.6 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, СУД

П О С Т А Н О В И В :

Позов Славутського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Славутської об'єднаної державної податкової інспекції м. Славута  до Приватно-орендного підприємства "Полянь" с. Полянь Славутського району про стягнення 3342,78 грн. заборгованості по бюджетних позичках  задовольнити .

Стягнути з Приватно-орендного підприємства "Полянь" с. Полянь Славутського району , код 03789494  на користь Славутської об'єднаної державної податкової інспекції  м. Славута  (вул.Радянська, 34-а )   3342,78 грн. ( три тисячі  триста сорок дві гривні  78 коп. )  заборгованості по бюджетних позичках.

Згідно ст.ст. 185-186 КАС Україин сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до  апеляційного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України  набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова  суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                      Ю.П. Олійник

Віддрук. 6 прим. :

1 - до справи, 2 - позивачу,

3 - відповідачу, 4- третій особі,

5-6- прокуратурі обл. і  міжрай.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення04.09.2007
Оприлюднено13.09.2007
Номер документу937216
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/16/4710-а   

Постанова від 04.09.2007

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Олійник Ю.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні