Постанова
від 28.08.2007 по справі 04/3183а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

04/3183а

                          ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ПОСТАНОВА            

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

                                                      Справа №  04/3183а

"28" серпня 2007 р.

Господарський суд Черкаської області в складі: головуючого судді Упир І.І., при секретарі  Голосінській Н.М., за участю представників сторін:  від позивача –Слуцька Н.Ю.- за довіреністю, від відповідача –Солоп О.В.- директор,  

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси справу за позовом  Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства “Телекомпанія “Умань” про стягнення  7937 грн. 78 коп.

ВСТАНОВИВ:

Позивач заявив позов про стягнення з відповідача 7783 грн. 34 коп. адміністративно-господарських санкцій за незайняте робоче місце інвалідом у 2006 році та 154 грн. 44 коп. пені за несвоєчасну сплату вказаних санкцій.

Представник позивача в засіданні суду позовні вимоги підтримав з обставин викладених в позовній заяві.

Відповідач  проти позову заперечує посилаючись на те, що ним приймалися певні міри для влаштування на роботу інваліда зокрема, протягом року в ефірі 53 ТВК було багаторазово розміщено оголошення про вакантне робоче місце на посаду редактора.

Оголошення про вакантне робоче місце на посаду редактора для працевлаштування осіб з обмеженими фізичними можливостями ( інвалідів) 2006 році розміщувалось в ефірі редакції радіомовлення м. Умань та Уманського району, що підтверджується довідкою редакції радіомовлення від 22.05.2007 року №18.

З матеріалів справи та пояснень представників сторін вбачається, що відповідно до ст. 19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 –ХІІ ( далі Закон) у 2006 році у відповідача повинен був працювати один інвалід.

Фактично протягом 2006 року це робоче місце не було зайнято. Позивач вважає, що це робоче місце не було зайняте з вини відповідача. Тому, відповідно до ст.. 20 Закону він нарахував адміністративно-господарські санкції в сумі 7783 грн. 34 коп. та пеню в сумі 154 грн. 44 коп. за прострочення сплати адміністративно - господарських санкцій і просить суд стягнути на його користь ці суми.

Відповідно до Закону України „ Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875-XII підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних  програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості, інформацію, необхідну для  організації працевлаштування інвалідів,  і звітувати фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому кабінетом Міністрів України.

Згідно ч. 1 ст. 19 Закону  для підприємств,  установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування  інвалідів у розмірі 4-х відсотків середньо облікової  численності  штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб –у кількості  одного робочого місця. Підприємства, установи та організації ... які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість  робочих  місць для працевлаштування інвалідів  відповідно до  нормативу та забезпечують працевлаштування інвалідів.

Згідно розрахунку позивача середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу за 2006 рік у відповідача складала 9 осіб.

Чисельність інвалідів –штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до 4-х відсоткового нормативу –1. Не зайнято інвалідами у 2006 році робочих місць - 1.

Про створення робочого місця для працевлаштування інваліда КП “Телекомпанія Умань” інформувало Уманський районний центр зайнятості, що підтверджується звітом про наявність вакансій від 28.12.2005року та листом №42 від 07.05.2006 року.

Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону , відповідач виконав свої зобов'язання по виділенню та створенню робочих місць для інвалідів. Відповідачем приймалися всі міри по працевлаштуванню інваліда, що підтверджується ефірною довідкою від 21.05.2007 року № 45 відповідно до якої відповідачем в ефірі було розміщено оголошення про вакантне робоче місце на посаду редактора осіб з обмеженими фізичними можливостями (інвалідів), яке транслювалось два рази на добу в ранковому та вечірньому ефірі. За період січень - квітень 2006 року було здійснено 32 виходи в ефір. Крім цього, оголошення про вакантне робоче місце на посаду редактора для працевлаштування осіб з обмеженими фізичними можливостями ( інвалідів) в 2006 році розміщувалося в ефірі редакції радіомовлення м. Умань та Уманського району, що підтверджується ефірною довідкою редакції радіомовлення м. Умані та Уманського району від 22.05.2007 року №18. Загальна кількість виходів в ефір становить 7.

Згідно ч. 5 ст. 19 Закону виконання нормативу робочих місць у визначній кількості вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією інвалідів. Керівники підприємств, установ, організацій лише при наявності незабезпечення виконання нормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів несуть відповідальність у встановленому цим Законом порядку. Відповідач не забезпечив виконання нормативу  робочого місця. Тому, відповідно до ст. 20 Закону він має нести відповідальність.

У разі невиконання підприємством в 2006 році встановленого законом нормативу,  воно  зобов'язане сплатити адміністративно-господарські санкції  не пізніше 15 квітня 2007 року.    

Як вбачається із звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2006 рік від 27.02.2007 року, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу в 2006 році у відповідача складала 9 осіб, отже, у відповідача повинен був працювати у 2006 році 1 інвалід. У звіті вказано, що у відповідача в 2006 році  інваліди не працювали, тобто одне робоче місце у відповідача інвалідом зайнято не було.

Відповідно до частини 1 статті 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

Частиною 2 наведеної статті  встановлено, зокрема,  що учасник  господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи  порушення правил здійснення господарської діяльності,  якщо не доведе, що він ужив всіх залежних  від  нього заходів  для недопущення господарського правопорушення.

Виходячи із даних Звіту відповідача про зайнятість інвалідів за 2006 рік, середня річна заробітна плата в 2006 році у відповідача складала 15566 грн. 67 коп. Таким чином,  відповідач повинен сплатити адміністративно-господарські санкції в сумі 7783 грн.34 коп.  

  У зв'язку з невиконанням відповідачем вимог Закону, на підставі статті 20 Закону позивач нарахував відповідачу пеню у розмірі 154 грн. 44 коп. за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій. Розрахунок пені виконано вірно.

Враховуючи те, що відповідач прийняв всі  від нього залежні заходи по працевлаштуванню (зайнятті) вакантного місця інвалідом та  лист позивача від 08.05.2007 року №625 в якому він повідомляє, що особи з обмеженими фізичними можливостями, які б відповідали вимогам на вакантне робоче місце за посадою редактор в Уманський міський центр зайнятості не зверталися, та  заяву представника позивача в засіданні суду, що фонд не зобов'язаний працевлаштовувати інвалідів суд вважає зменшити заявлені до стягнення адміністративно-господарські санкції і відповідно до ст. 20 Закону та п. 1 ст. 162 КАС України стягнути з відповідача на користь позивача їх в сумі  3891 грн. 67 коп. та 77 грн. 22 коп. пені.

Судовий збір в сумі 39 грн. 68 коп. згідно ст. 94  КАС України покладається на відповідача.     

                 Керуючись ст. ст. 94, 162, 163, 164,167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити  частково.

2.          Стягнути з Комунального підприємства “Телекомпанія “Умань”, м. Умань, вул. Пушкіна, 10,  код 33283370 :

- на користь Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Черкаси, проспект Хіміків, 50, код 21368023 –3891 грн. 69 коп. адміністративно-господарських санкцій та 77 грн. 22 коп. пені ;

- в доход бюджету на рахунок № 31117095700002, банк –ГУДКУ в Черкаській області, МФО –854018, код бюджетної класифікації –22090200, символ звітності банку –095, отримувач УДК в м. Черкаси через  Уманську ОДПІ – 39 грн. 68 коп.  судового збору.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду.          

Суддя                                                                                       І.І. Упир

          Постанова підписана    28.08.2007р.

Дата ухвалення рішення28.08.2007
Оприлюднено13.09.2007
Номер документу937291
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —04/3183а

Постанова від 28.08.2007

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Упир І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні